Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko monet lapsiperheet näin hyvätuloisia?

Vierailija
28.09.2009 |

Av:lla saa usein sen kuvan että lapsille on varaa ostaa vaikka minkä hintaisia kenkiä ja haalareita. Tuntuu että useimmilla on jotkin Eccon talvikengät tai Reimatech puvut. Vai onko se vain niin, että niillä joilla ei ole tällaisiin varaa, eivät näihin ketjuihin vastaa..? Tai sitten osa suorastaan valehtelee.

Meillä kolme lasta ja kuulumme kai köyhiin lapsiperheisiin... Itse teen 6 h päivää ettei lasten tarvitsisi olla ip-kerhossa tai pitkiä päiviä hoidossa. Mies on tavallinen duunari. No, ei meillä ole lapsille varaa ostaa mitään kalliimpia kenkiä tai vaatteita. Yritän löytää alesta sopivia kenkiä, mitään Eccon kenkiä ei todellakaan ostella. Joskus olen raaskinut ostaa Vikingin talvikengät molemmille isommalle, eli n. 55-60 €*2. Reimatechia meillä ei ole koskaan ollutkaan, pelkillä esim. Lassien tai Seppälän haalareilla mennään!

Tulee vain mieleen, ettei taida Suomi mikään köyhä maa olla kuitenkaan...

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viime talvena H&M- talvihaalari (olisko ollut 59€ ovh) kesti meidän 2,5- vuotiaan piha- ja päiväkotileikit pitäen kosteudenkin ulkopuolella! Olin todella yllättynyt "halpismerkin2 kestävyydestä. Myös käyttömukavuus oli hyvä, hyvät nepparit ja huppu ja jalkalenksut.

Yhden talven käytön jälkeen sain haalarista nettikaupalla 20€, haalari oli ostajankin mielestä uskomattoman siistissä kunnossa.

Eli joskus kannattaa kokeilla myös halpaa :)

Vierailija
2/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mennään haalareissa alle 40€ annenkuin puhutaan edullisista, n 25€ on halvan raja!! Jessus, muuttakaa eurot joskus markoiksi - olisitteko ostaneet halvat haalarit 360 markalla??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mennään haalareissa alle 40€ annenkuin puhutaan edullisista, n 25€ on halvan raja!! Jessus, muuttakaa eurot joskus markoiksi - olisitteko ostaneet halvat haalarit 360 markalla??

Okei, "halpiskamaa" tarkoittaen siis H&M- kaltaisista ketjuista, ei varsinaisesti "merkkivaatetta". Luulisin, että Reimateciin tms merkkiin verrattuna 60 € haaalari ilman alennusta tuntuu halvalta.

Vai oonko oikeesti niin pihalla tecin ym hinnoista?

Vierailija
4/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-haalari esim. kokoa 134 cm? Onko 29 € käytetystä liikaa? On tosi hyväkuntoinen, ei edes näy että olisi käytetty.

Minusta yli 50 € haalarista on jo kallis haalari. Katselin tänään Lassien haalareita: halvin oli 39,90 € (ei mitään 'tec'-laatua) ja kallein siinä kaupassa oli Lassietec joka maksoi muistaakseni 66 €...

Vierailija
5/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeankokoiset kengät? Ihmettelen tätä suuresti.

Meillä on 3 lasta ja olen hyvin tarkka siitä, että kengät ovat sopivat. En mitenkään pysty tarkkaan ennustamaan lapsen jalan kasvua, joskus kun se kasvaa kuukaudessa sentin ja joskus taas ei puoleen vuoteen lainkaan.

Itse siis en metsästä kenkiä alesta vaan ostan suosiolla sitten vähän halvempia kenkiä kun on aika ostaa uudet. Ja muuten, ei se hinta tai merkkiä kengän laadusta kerro. Esim. Ecco ei ole mikään itsestäänselvyys kaikille jaloille vaikka täällä sitä aina niin nostetaan...

Vierailija
6/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te osaatte ostaa alesta aina oikeankokoiset kengät? Ihmettelen tätä suuresti.

Meillä on 3 lasta ja olen hyvin tarkka siitä, että kengät ovat sopivat. En mitenkään pysty tarkkaan ennustamaan lapsen jalan kasvua, joskus kun se kasvaa kuukaudessa sentin ja joskus taas ei puoleen vuoteen lainkaan.

Itse siis en metsästä kenkiä alesta vaan ostan suosiolla sitten vähän halvempia kenkiä kun on aika ostaa uudet. Ja muuten, ei se hinta tai merkkiä kengän laadusta kerro. Esim. Ecco ei ole mikään itsestäänselvyys kaikille jaloille vaikka täällä sitä aina niin nostetaan...

Eihän se tulevan kauden kengän koon arviointi aina menekään ihan nappiin. Mutta kun alesta ostaa niin huutiksessa voi myydä huti-ostokset eteenpäin hyvään hintaan.

Vierailija
7/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsella on vääränkokoiset kengät. No, niinhän sitä on kirjoiteltukin, että iso osa suomalaisista lapsista kulkee liian pienissä kengissä.

Onko tähän syynä mammojen merkkifanitus? Pakko ostaa sitä Eccoa tms alesta, kun muuten ei ole varaa? Ei väliä vaikka kenkä ei ole sopiva, pääasia, että lapsella on Eccot?

Miten te osaatte ostaa alesta aina oikeankokoiset kengät? Ihmettelen tätä suuresti.

Eihän se tulevan kauden kengän koon arviointi aina menekään ihan nappiin. Mutta kun alesta ostaa niin huutiksessa voi myydä huti-ostokset eteenpäin hyvään hintaan.

Vierailija
8/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot yht. 10 000 €/kk. Eli ei ole siitä kiinni. Ostan mahdollisimman hyvät ulkovaatteet ja kengät, mutta sisävaatteiksi kelpaa ihan hyvin H&M, Lindex, jopa kirpparit. Minulla ei ole mitään tarvetta laittaa rahaa johonkin lastenvaatteisiin. Eivät lapset itse edes välitä mistään merkeistä.

Vierailija
9/94 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi olla että laadussa ois sitten parantamisen varaa...

Vierailija
10/94 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tässä maassa :)

Ja ainakin niin, että kun allekirjoittaneellakin on ikää 40 v, niin emme ole enää pienituloisimpia tässä maassa. 10 v sitten jouduimme pihtaamaan paljon enemmän, mutta ainakin mieheni on työurallaan "edennyt" niin, että lasten varusteissa emme joudu, enkä haluakaan jalkineissa ainakaan rahan takia pihistämään. Arvotukset tietenkin ratkaisee sen mihin on valmis satsaamaan, mutta siis lasten kengät on oltava uudet ja hyvälaatuiset, samoin päällimmäiset ulkoiluvaatteet, eli lähinnä syksyn sade- ja talvivaatteet. Sitten sisävaatteissa katson kyllä, enkä osta turhaan mitään merkkivaatteita ihan huvin vuoksi. Kivan näköisiä saa halvemmallakin. Tykkään nettishoppailusta; kenkiä olen tilannut pikkujalat.fi verkkokaupasta, vaatteita sisukas.net ja ipanajamit.fi verkkokaupasta...

Vierailija
11/94 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilta, uudet reimatec haalarit saa helposti sieltä 10-20 eurolla, goretex kengät 2-10 e (uudet tai uudenveroiset) yms.

tulot on vajaa 5000e yht. brutto mut ei mitään järkeä ostaa uutena kaupasta.

Vierailija
12/94 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät koreilee vaatteilla??

Meidän kaveriporukassa ainoa jonka lapset on aina viimeisimmissä Reimateceissa ja merkkivaatteissa on se perhe jossa vanhemmat duunareita ja asuvat kerrostalossa. Me muut olemme toimihenkilöitä, asumme (tosin uudehkoissa) okt:ssa ja lapsille kelpaa hyvin kavereiden kanssa kierrätetyt vaatteet ja meille vanhemmille dressman ja H&M. Toki on kivaa jos jostain saa "merkkivaatteen" itselleen mutta vain alesta, ei koskaan normaalihinnalla. Ei ole lapset koskaan kärsineet vilua ja kosteutta, hengissä ovat selvinneet tähän saakka. Rahaa jää vähän matkusteluunkin.

Vierailija
13/94 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä todella jonkin arvoisena pidettäisiin... itse työtön ja kohta äitiyslomalla, mies opiskelee ja heittää keikkaa tulorajojen puitteissa. Muksuja tässä pyörii 3 jo valmiiksi ikähaarukalla 3-7v.

Jotenkin en vain ymmärrä, että miksi pitäisi ostaa noita merkkejä, kun halvallakin on saatu hyvää ja jopa sellaista, josta ei tarvi stressata joutuuko kuivuriin vai ei.

Kurikset voi aina pukea talvihaalarinkin päälle vesikelillä... Ja jos olis noita merkkejä, niin sitä suuremmalla syyllä varjelisin niitä viimeiseen saakka, että varmasti kestävät koko sarjan läpi...

Vierailija
14/94 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain niille Reimatec-intoilijoille. Me köyhät lapsiperheläiset joilla ei ole varaa ostaa reimatekkejä, jätämme ne ketjut kokonaan lukematta ja vastaamatta.

Meidän lapset käyttää Lassieta.

Vierailija
15/94 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun halvemmallakin saa hyviä vaatteita, niin miksi maksaa vain merkistä? POjalla oli viime talvena 90€ talvikengät ja hajosivat. Nyt on tepastellut 25€ tarjouskengissä ja ovat todella hyvässä kunnossa ja sukat pysyvät kuivina. Eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
16/94 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain pidä sitä hintansa arvoisena. Goretex-kenkiä sen sijaan ostan lapsille joka vuosi. Me ollaan kyllä hyvätuloisia, mutta katson silti tarkasti mihin rahani laitan. Ainakin täälläpäin ne kaikkein pienituloisimmat näyttävät kokevan tärkeäksi ostaa lapsille merkkivaatteita.

Vierailija
17/94 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se olisi itsetarkoitus vaan ei ole. Pyrin ostamaan omaa silmää miellyttävää, laadukasta ja järkevän hintaista vaatetta & kenkää kaikille. Esim haalareissa olen tykästynyt Lassieen, joka on minusta varsin kelpo kestävyydeltään, vaikka ns marketti-haalari onkin. Usein myös ostan loppusesongin alesta tämän haalarin valmiiksi odottamaan seuraavaa käyttökautta. Meillä siis neljä lasta, ja vaatteita kierrätetään heillä loppuun asti, eikä kukaan ole vielä nurissut siitä että paita väärän värinen tai ei vastaa tämän hetken muotia. Pääasia on, että kaikilla on ehjät, siistit ja puhtaat vaatteet. Joskus alennusmyynnistä saataan ostaa jotain kalliimpaa merkkiä halvalla, mutta aika harvoin. Lisäksi mies tuo paljon ulkomailta työmatkoilta todella halpoja lasten vaatteita (hän on paljon parjattu ökysti tienaava lentäjä :-)

Vierailija
18/94 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 17:57"]enkä ikinä raaski ostaa mitään reimatecejä tai eccoja uutena/normaalihintaisina.

[/quote]

Vierailija
19/94 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 17:57"]enkä ikinä raaski ostaa mitään reimatecejä tai eccoja uutena/normaalihintaisina.

[/quote]

Vierailija
20/94 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen niin, että kun itse en ole saanut kaikkea haluamaani ja perheeni oli suht ok tuloinen kun olin lapsi, minä haluan antaa lapsilleni himpun verran enemmän. Käytän rahaa fiksummin kuin edellinen sukupolvi, en esim. Tuhlannut nuorena, vaan sijoitin pieniä summia tulevaisuuteen. Olen opiskellut parhaan mahdollisen tutkinnon itse rahoittaen opinnot, samoin kuin mieheni. Sitten olimme töissä, hankimme asunnon hyvältä alueelta Helsingin keskustasta ja säästimme tulevia lapsia varten. Sitten kun varallisuutta, koulutusta ja työtä oli tarpeeksi, hankimme pari lasta ja saimme autettua myös paria sijaislasta. Nyt voi sitten olla töissä sopivan määrän, hoitaa lapsia suuren osan ajasta ja vielä hankkia kaikille lapsille tarpeelliset ja laadukkaat vaateet, muut tarvikkeet ja vaikka asunnot sekä viettää aikaa perheenä ja ystävien kanssa. Monia asia on kiinni itsestä ja näköaloista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi