Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko monet lapsiperheet näin hyvätuloisia?

Vierailija
28.09.2009 |

Av:lla saa usein sen kuvan että lapsille on varaa ostaa vaikka minkä hintaisia kenkiä ja haalareita. Tuntuu että useimmilla on jotkin Eccon talvikengät tai Reimatech puvut. Vai onko se vain niin, että niillä joilla ei ole tällaisiin varaa, eivät näihin ketjuihin vastaa..? Tai sitten osa suorastaan valehtelee.

Meillä kolme lasta ja kuulumme kai köyhiin lapsiperheisiin... Itse teen 6 h päivää ettei lasten tarvitsisi olla ip-kerhossa tai pitkiä päiviä hoidossa. Mies on tavallinen duunari. No, ei meillä ole lapsille varaa ostaa mitään kalliimpia kenkiä tai vaatteita. Yritän löytää alesta sopivia kenkiä, mitään Eccon kenkiä ei todellakaan ostella. Joskus olen raaskinut ostaa Vikingin talvikengät molemmille isommalle, eli n. 55-60 €*2. Reimatechia meillä ei ole koskaan ollutkaan, pelkillä esim. Lassien tai Seppälän haalareilla mennään!

Tulee vain mieleen, ettei taida Suomi mikään köyhä maa olla kuitenkaan...

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten elämä muuttuu. Ennen mekin jouduttiin pihistämään vaatteista, ja silloin myös lasten varusteista; vaatteista ym. Ja ihan hirvitti ajatus kun murkuiksi kasvavat ja "kaikilla on niin paljon kaikkee" et miten ikinä pystyisi rahoittamaan niiden tarpeita ;) Silloin kun itse oli lapsi ja nuori, niin ei juuri kellään ollut kauheesti mitään. Nyt on kaikilla kauheesti tarpeita, eikä tosiaan vaan lapsilla.

No nykyään on korkeammat tulot, et ei sillai tarvi valittaa, mutta mielelläni harkitsen silti ostoja. Lapsilla panostan lähinnä uusiin jalkineisiin, ja tietty lämpimiin ja vettä hylkiviin talvivaatteisiin. Muu kaikki voi olla kierrätettyä ja edullisempaakin.

Vierailija
82/94 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että jos yksi tuttavaperhe käy monta kertaa vuodessa ulkomaanmatkoilla ja toinen asuu 200 neliön omakotitalossa hyvällä paikalla ja kolmannessa syödään hienoissa ravintoloissa joka viikko ja neljännen lapsilla on aina merkkivaatteita niin siitä helposti sellaisen olon kuin "kaikilla" olisi "aina" "kaikkea".

Me olemme hyvätuloisia eikä meillä silti ole varaa kaikkeen. Meillä on se iso talo kalliilla alueella, muita noista ei.

tuntuu että monilla on niin tuhottomasti rahaa ostaa KAIKKEA. Talo on sisustettu viimeisen päälle, autot ovat uusia, matkustelevat jne. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin.

Kallein ostamani haalari on joku Lassie 60e alesta. Se meni vanhimmalla pari vuotta, nyt siirtynee nuoremmalle. viime talvena molemmilla oli elloksen 2-osaiset puvut. Vauva pärjää vielä tämän talven ä-pakakuksen puvulla. Seppälästä ostettu myös paljon vaatteitta. Kengätkin on usein näitä halpoja citarista/prismasta.

Paljon ostetaan vaatetta ym käytettynä. Minä kotona kolmen lapsen kanssa, mies perusduunari

Vierailija
84/94 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka asumme uudessa talossa hyvällä paikalla mutta mihinkään muuhun meillä ei sitten olekaan varaa:). Mutta en valita todellakaan! Mieluummin asun tässä kuin aikaisemmassa asunnossa jossa olisi ehkä ollut sitten varaa kalliimpiin vaatteisiin. Toisaalta ei meilläkään puutetta vaatteissa ole, mutta en ole KOSKAAN ostanut mitään ns. merkkihaalaria tms. Kun kaksoset olivat pieniä ostin muutamat vikingin Goret ja koin ne hyviksi.

Sen jälkeen ollaan menty lähes halppislinjalla.

Vierailija
85/94 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla rikkaita täälläkään mutta kirppikseltä ostan lapsille vaatteet ja sieltä löytyy edullisesti myös tuota reimateciä. Viimeisin löytö oli priimakuntoinen T2H:n talvihaalari nuorimmalle 25€:lla joten ei se aina rahallisuutta katso ne lasten vaatteey. Uusina en vaatteita ostele muuten kuin sukat&alusvaatteet mutta kaikki muu kyllä kierrätettyinä on meille tullut eikä ole kyllä ollut valittamista, päinvastoin, jää sitä rahaa sitten muuhun kivaan kun jättää ne rapiat 100€ kengät ja puvut sinne kauppaan ja ostaa hyvät käytetyt:)

Vierailija
86/94 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 17:55"]Av:lla saa usein sen kuvan että lapsille on varaa ostaa vaikka minkä hintaisia kenkiä ja haalareita. Tuntuu että useimmilla on jotkin Eccon talvikengät tai Reimatech puvut. Vai onko se vain niin, että niillä joilla ei ole tällaisiin varaa, eivät näihin ketjuihin vastaa..? Tai sitten osa suorastaan valehtelee.

Meillä kolme lasta ja kuulumme kai köyhiin lapsiperheisiin... Itse teen 6 h päivää ettei lasten tarvitsisi olla ip-kerhossa tai pitkiä päiviä hoidossa. Mies on tavallinen duunari. No, ei meillä ole lapsille varaa ostaa mitään kalliimpia kenkiä tai vaatteita. Yritän löytää alesta sopivia kenkiä, mitään Eccon kenkiä ei todellakaan ostella. Joskus olen raaskinut ostaa Vikingin talvikengät molemmille isommalle, eli n. 55-60 €*2. Reimatechia meillä ei ole koskaan ollutkaan, pelkillä esim. Lassien tai Seppälän haalareilla mennään!

Tulee vain mieleen, ettei taida Suomi mikään köyhä maa olla kuitenkaan...
[/quote]

Meillä muksulla pelkästään eccon kenkiä, mutta ostamme ne aina outletista. Samalla käymme usein reiman outletissa jne. Kaikki kehä III varrella. Tavallinen lapsiperhe ollaan.

Vierailija
87/94 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot kuussa 10 000€ käteen ja ei taida olla yksiäkään Eccoja tai Reimateceja meillä. Nyt odotan iltatähteä ja pinnasängyt, vaunut ym. olen ajatellut ostaa käytettyinä. Koululaiset mankuivat vasta 150€ takkeja, en suostunut, vaan kummankin takki saatiin alle 100€:lla. Mielestäni on älytöntä maksaa suuria summia vaatteesta joka ei pian mahdu enää päälle tai rymytään hajalle. Halvemmallakin saa hyvälaatuista. Itse tein viime viikolla löytöjä kirppikseltä, kun löysin Andiatan ja Ril`s:n topit/paidat 10€/kpl ja yhden ei mitään merkkiä-silkkipuseron 2€:lla, nautin tällaisista löydöistä eniten :)

Vierailija
88/94 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? No ei nyt kovin rikkaita olla. Mutta todellakin on molemmilla lapsilla aina eccot ja reiman haalarit ja housut plus hanskat ja pipo. Ei nyt kovin kalliita ole mielestäni

Vierailija
89/94 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pieni tuloinen 5 lapsen äiti. Ostan alesta laadukkaat ulkoiluvaatteet koska ne kestää useamman lapsen käytön. Halpoja jos ostaa niin kestävät vaan yhdellä lapsella ja siihen ei ole varaa.

Vierailija
90/94 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... meidän lapsella on ollut joka kausi 2 reimatecit ja eccot arkivaatteina, en todellakaan pitänyt niitä ihmeellisinä merkkeinä edes 2009 (ketju aloitettu) jolloin taaperolle ekoja ostin. Alesta, käytettynä ja myyty eteenpäin. Siistit hienosteluvaatteet ja harvemmin tarvittavat
sitten käytettynä, ne kun ei kovin kovaan kulutukseen joudu.

Lapsella on aina ollut asialliset vaatteet joka tilaisuuteen. Keskituloisia ollaan, alesta ennakoiden hankitaan.

Vierailija
91/94 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on poistomyyntivaatteet Jesper Juniorista tai jotkut Tarjoustalosta tms. sekä kuomat. Meillä on kuluissa omakotitalon lyhennys maalla ja kolmion vuokra kaupungissa, joka on työn ja koulunkäynnin takia hankittu. Yksi auto ja kuljetaan bussilla muut. Ruoat lidlistä ja matkustamista yleensä vaan kotimaassa. Tulot netto noin 6000 euroa plus lapsilisät, välillä enemmänkin.

Vierailija
92/94 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kenkiä lapsille. Nytkin ostin tän talven kengät pikkujalat.fi verkkokaupasta lokakuun lopussa. No tosin täällä Etelä-Suomessa ei niitä ole vielä edes tarvittu. Helposti kävi kun kotona kokeiltiin ja mitattu oli jalat kuten kaupan sivuilla neuvottiin, ja heillä oli jalkineitten sisämitat sivuillansa. Eccot ja Vikingit saa mun puolesta olla, ovat useimmiten kovia, eikä miellytä minun silmäänikään. NAhkaiset talvikengät on parhaat, ja villa/villasekoitevuorella.

Vierailija
93/94 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki on puettu laadukkaisiin ulkovaatteisiin ja kenkiin.Tykkään kierrellä kaupoissa, ja lähes kaikki olen ostanut alesta.(esm.viime lauantaina löysin Reima Tecin talvisaappaat 29e) Vähemmällä pääsee, kun on laadukkaat vaatteet..ei tarvitse niin paljoa vaihtokamppeita, ja ne kestävätkin pidempään hyvännäköisinä. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.Kaikkeen tarpeelliseen on varaa...

Vierailija
94/94 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei varaa ostaa halpaa. Vaan sellaset vaatteet lapselle, jotka kestää. Omista vaatteista viis...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan