Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauantait on kamalia päiviä!

Vierailija
26.09.2009 |

Inhoan näitä....... Olen ihan puhki työviikosta ja tiedät ettei pitäisi istua tässä vaan siivota, järjestää, pestä, raivata pyykkiä, laittaa ruokaa koko seuraavaksi viikoksi, käydä kaupassa, harrastaa liikuntaa, nähdä kavereita.

Mutta kun en jaksa :( Miten te muut jaksatte puuhata viikonloppuna täysillä? Meillä käy siivoja kaksi kertaa kuussa, joten sitä on turha ehdottaa ratkaisuksi, mutta silti siivottavaa ja järjestettävää riittää koko ajan. Viikon aikana kaaos vaan leviää vaikka kuinka yritän jaksaa viikollakin järjestää. Aina on jotain kausiluontoista hommaa tai joku kaappi kaatuu päälle. Ja lastenkin kanssa pitäisi jaksaa puuhata, isovanhemmilla käydä jne.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on liian raskasta, mutta taloudellisesti en halua hypätä poiskaan ( palkka mahdollistaa mm. siivoojan) Työn vaatimukset ovat vaan täysin mahdottomia, noin 10h päiväkään ei riitä puoliinkaan siitä mitä pitäisi. Mies on patalaiska kotihommissa ja minä perfektionisti, joten vaikea yhtälö. Oma pinna ei vaan kestä sotkua (saadaan riita aikaan vaikka jätepaperikasasta, minä haluan että sekin on suora eikä välissä ole ryttyisiä lehtiä. Tiedostan että vaatimus on älytön, joten hoidan jätepaperit itse. Silloin saan järjestää ne miten haluan) Lapset ovat vielä pieniä, joten he eivät kovin montaa kotihommaa pysty tekemään. Ja joku ehdotti kurjuuden siirtämistä sunnuntaille; no silloin yleensä pikkuhiljaa virkistyn ja jaksan jotain tehdäkin. Mutten osaa ottaa rennosti / käydä kävelyllä / lähteä kavereille ENNENKUIN koti on siistissä kuosissa. Lapsuudenkodissa oli rankasti se visio, että kokoajan pitää tehdä jotain hyödyllistä; laiskotella ei saa. Ja sitä taakkaa kannan raskaasti mukana, en kerta kaikkiaan osaa levätä ellen ole huhkinut vähintään 10h ennen sitä ( oli kyseessä sitten arki tai vapaa)

Olen vähän samaa sorttia, en ehkä ihan noin paha :)Mä tykkään syksyn ja talven pimeydestä siinä mielessä, että kun saa kodin siistiksi (=ei tavaroita lojumassa) ja sytyttää kyntilät ja pikkulamput, näyttää ihan täydelliseltä vaikka lattia ois vähän likainen ja TV-taso pölyinen. Jos teillä(kin) käy siivooja 2 x kuussa, ei pölytilannekaan voi olla niin kamala, etteä edes julma auringonvalo pakottaisi rätin varteen pyyhkimään jalkalistoja :)

Mut siis kun laittaa paikat lauantaina silleen suunnilleen ok eikä välitä pöylstä ja lehtipinoista, voi istahtaa nauttimaan "siistiin" kotiin lauantaina ja nyplätä ovenkarmien kanssa sitten sunnuntaina kun muutenkin v....taa

Vierailija
22/26 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikonloput ovat tarkoitettu vain koko perheen lepoon ja virkistäytymiseen.

Tämä on mahdollista, koska hoidan kaikki kotitalouteen liittyvät työt arkena. Vanhempi lapsi on aamupäivät pph:lla, jossa samanikäisiä kavereita, joten minun ei tarvitse stressata enää vapaa-aikana kaverien kyläilyistä ym. jos en halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ero, että mieheni ei ole patalaiska ja osallistuu myös moneen asiaan.

Meillä kaikkien näiden perfektionistivaatimusten lisäksi lapset ovat h**vetin vaativia!! 4 v ei tottele kerta kaikkiaan yhtään mitään ja jatkuva komentelu/ojentelu/jäähy ym. on menossa. Se on todella kuluttavaa ja raastavaa. Siinä peesissä temppuilee vielä kaksivuotiaskin.

HUOKAUS!

T. Nro 10

Vierailija
24/26 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikonloput ovat tarkoitettu vain koko perheen lepoon ja virkistäytymiseen. Tämä on mahdollista, koska hoidan kaikki kotitalouteen liittyvät työt arkena. Vanhempi lapsi on aamupäivät pph:lla, jossa samanikäisiä kavereita, joten minun ei tarvitse stressata enää vapaa-aikana kaverien kyläilyistä ym. jos en halua.

Niin virikehoitoa perhepäivähoitajalla!

Ymmärrän päiväkodin ryhmätoiminnan vuoksi ja sen, ettei saa kavereita, mutta että joku vie lapsen pph:lle äitiysloman aikana on kyllä aika syvältä. Eihän yhdellä pph:lla edes ole kovin monta hoidettavaa yhtäaikaa, eli tosi harvassa on siis samanikäiset kaverit. Lisäksi pph:lla kai haetaan noille pienimmille "kodinomaista päivähoitoa", ei mitään tajunnan räjäyttävää varhaiskasvatusta.

Jos ei oikeasti saa tai pysty hankkimaan puistoista yhtä-kahta kaveria tai vaikka rytmittämään omaa päivää vauvan jka esikoisen kanssa niin, että esim. ulkoilee kerran päivässä sen tutun pph:n kanssa samassa puistossa kerran päivässä taio vaikka 3 kertaa viikossa jotta lapset tapaavat toisiaan, on kyllä tehnyt vauva-ajan iaka hankalaksi ihan vaan itselleen.

Vierailija
25/26 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin virikehoitoa perhepäivähoitajalla!

Yleensä en vastusta virikehoitoa, mutta tuota kyllä - ellei sitten kyseessä ole hoito äidin sairauden takia tms.

Meidänkin lähellä asuu aika vähän kotiäitejä, joten lasten leikkiseuran etsiminen päiväsaikaan olisi vaikeaa. Mutta pph:t ulkoilee säännölliseen aikaan yleensä samoissa paikoissa, joten tiedän muutamia jotka ovat vuosien aikan soluttautuneet noihin porukoihin, minä mukaanlukien.

Vierailija
26/26 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään:

- käymme viikolla viikon ruokaostokset kerraalla tai mies ostaa lidlistä 100 eurolla- maidot milbona hylamaitoa 12 litraa- 1 euro/ tlk/ 4 hlöä perheessä

- pyykit pesen pitkin viikkoa

- siivooja käy 2 x/ kk

- ostan valmisruokia- mm. jauhelihapihvejä, pizzaa ja laatikoita työpaikan ruokalasta 2 x kk pakasteena- sulatan pakasteet kun teen ruuan

- lapset siivoavat omat ja kavereidensa jäljet- muuten eivät saa viikorahaa

-----

- lauantaina ulkoilen lasten kanssa/ mies aina töissä vkl/ ja ehkä imuroin ja lämmitän valmisruokia

t. uraäiti 40 v

ps niksejä saa lainata:::)