Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät viitsi opettaa lapsilleen miten koiria silitetään?

Vierailija
25.09.2009 |

Ehkä huono otsikko, mutta tarkoitan sitä, että vaikka kysytäänkin lupa omistajalta, että saako silittää, niin sitten rynnätään koiran luokse ja yritetään väkisin silittää, vaikka koira selvästi pelkää.

Olin tänään kaverin kanssa lenkillä koirien kanssa, kun muksut olivat kerhossa ja meitä vastaan tuli kolme pikku tyttöä, jotka kysyivät, saako koiria silittää. Annettiin lupa ja tuo kaverin koira meni jostain syystä kaverin jalkoihin ja selvästi pelkästi, kun tytöt tunkivat koko ajan lähelle ja yrittivät lääppiä. Oma koira mennä tohotti puskassa eikä välittänyt paskaakaan lapsista eli sitä ei voinut silittää.

Kaveri sanoi lapsill, että koira näköjään pelkää (vaikka on lapsiin tottunut) ja annetaan sen olla rauhassa ja meidän pitää nyt jatkaa matkaa. Yksi tyttö uskoi, mutta kaksi muuta jatkoi lääppimistä ja äkkiä koira yritti näykkäistä, ei kylläkään osunut. Mutta tuo tuli niin yllättäen, ettei kumpikaan meistä aikuisista ehtinyt reagoida tuohon.

Meidän koira on tottunut lapsiin (meillä on 3 lasta ja lasten kavereita on vähän väliä meillä kylässä). Mutta kaksi kertaa on käynyt lenkillä niin, että 3-4 lasta on tullut kysymään saako silittää ja olen antanut luvan ja olen vielä ohjeistanut, että antakaa koiran ensin nuuskia ja sitten voitte silittää. Mutta nämä ovat vaan rynninneet koiran lähelle ja yrittäneet lääppiä. Ja koira tietty on pelännyt ja mennyt piiloon selän taakse. Nuo lapset ovat kyllä siitä uskoneet ja antaneet olla.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin vaan kysyä varmaan siltä pululta että kenen oot? ja sitten itkeä täällä sitä jos ne on irti:)) ja ajattele, paskovat ihan mihin sattuu!!!!

Vierailija
42/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin vaan kysyä varmaan siltä pululta että kenen oot? ja sitten itkeä täällä sitä jos ne on irti:)) ja ajattele, paskovat ihan mihin sattuu!!!!

Ja varastaa sun kädestä ruokaa :D

Mut hei mitäs, jos pulu pudistaa päätään? Saako sitä sitten silittää, ettei se vaan nokkaise tai tee hätäkakkia sun käden päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kenen on vastuu jos huonotapainen pulu nokkasee??? ei ainakaan meidän hellanteltun lapsen!!!! sehän vaan nätisti meni paijaamaan!!!

Vierailija
44/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää silitellä koiria eikä ole tullut opeteltua silittelyn jaloa taitoa. Lähipiirissä ei ole koiria. En todellakaan osaisi silittää koiraa, ainakaan omistajan mielestä "oikein".

Mun lapsi on vielä niin pieni ettei mene ainakaan omin päin elukoitten lähelle. Saa nähdä miten sitten kun tuosta kasvaa. Pitää varmaan pyytää omistajaa näyttämään miten koiraa lähestytään. Eikö se olisi ihan hyvä käytäntö?

Ja koira tosiaan ei ole mikään lapsen esiaste eikä koiranhoitoa vaadita tai tarvita siihen että osaisi hoitaa lastaan. Kaikkia ei vain kiinnosta koirat eikä se ole merkki mistään empatian puutteesta tai muusta.

Vierailija
45/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät he oikeasti ymmärrä kuinka eläinten kanssa toimitaan. Vähän vaikea sitä on sitten opettaa lapsilleenkaan.

Vierailija
46/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää silitellä koiria eikä ole tullut opeteltua silittelyn jaloa taitoa. Lähipiirissä ei ole koiria. En todellakaan osaisi silittää koiraa, ainakaan omistajan mielestä "oikein". Mun lapsi on vielä niin pieni ettei mene ainakaan omin päin elukoitten lähelle. Saa nähdä miten sitten kun tuosta kasvaa. Pitää varmaan pyytää omistajaa näyttämään miten koiraa lähestytään. Eikö se olisi ihan hyvä käytäntö? Ja koira tosiaan ei ole mikään lapsen esiaste eikä koiranhoitoa vaadita tai tarvita siihen että osaisi hoitaa lastaan. Kaikkia ei vain kiinnosta koirat eikä se ole merkki mistään empatian puutteesta tai muusta.

Ei, ei tartte kaikkien ottaa koiraa... ja sun tapauksessa on koiran kannalta parempikin että et ole sen omistaja. Mutta kun sua ei ne koirat kiinnosta, miksi kysyisit miten silittää? Kävele ohi vaan sen lapsesi kanssa, se on parempi kaikille, uskon puhuvani jokaisen koiran omistajan puolesta.

Vierailija
47/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät he oikeasti ymmärrä kuinka eläinten kanssa toimitaan. Vähän vaikea sitä on sitten opettaa lapsilleenkaan.

Aivan samaa mieltä.

Vierailija
48/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei tartte kaikkien ottaa koiraa... ja sun tapauksessa on koiran kannalta parempikin että et ole sen omistaja. Mutta kun sua ei ne koirat kiinnosta, miksi kysyisit miten silittää? Kävele ohi vaan sen lapsesi kanssa, se on parempi kaikille, uskon puhuvani jokaisen koiran omistajan puolesta.

Puhuin katsos siitä, jos lastani tulevaisuudessa alkaa ne koirat kiinnostaa. Eikö silloin olisi hyvä lapsen kuitenkin oppia miten koiraa silitetään? Ja paras opettaja lienee se koiran omistaja? En mä pysty koko elämääni kulkea lapsen kanssa vahtimassa ettei se vain kiinnostu eläimistä, enkä haluakaan. Lapsi saa itse valita mistä kiinnostuu ja tykkää.

Vierailija
49/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siellä HELSINGISSÄ tarttekkaan osata koiraa lähestyä kun siellä ei niitä niin paljon ole:DD mites pulut??

koiria, yli 20 000.

Vierailija
50/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittää että näillä naisilla jotka täällä ei ymmärrä edes koiran päälle on lapsia.

minä ainakin osaan ja uskallan avata suuni, jos joku tulee kiusaamaan tai niin kuin joku tuolla sanoi jopa hakkaamaan lastani.

Vierailija
51/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että sulla sitä pelkoa on että sun lasta alkaa koirat kiinnostaa, lapset on pesusieniä, ne imee asenteet hyvin...

Vierailija
52/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kenen on vastuu jos huonotapainen pulu nokkasee??? ei ainakaan meidän hellanteltun lapsen!!!! sehän vaan nätisti meni paijaamaan!!!

Vierailija
53/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan selvittelemään kuka sen omistaa... mutta toisaalta kun mua ei kauheesti pulut kiinnosta niin eihän mun lapsienkaan tartte osata niitä kohdella? kun mulla ei ole mitään kokemuksia eikä tietoa miten villilintuja oikein kohdellaan;)

Vierailija
54/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että sulla sitä pelkoa on että sun lasta alkaa koirat kiinnostaa, lapset on pesusieniä, ne imee asenteet hyvin...

Yleensä olen luullut ja huomannut, että lapsia tahtoo kaikki eläimet kiinnostaa. Itse olen joskus pienenä säikähtänyt isoa koiraa enkä sen jälkeen ole tykännyt niihin tehdä lähempä tuttavuutta. Pelkään myös hämähäkkejä, mutta tietysti yritän näitä molempia pelkojani olla hirveästi opettamatta lapselle. Hämähäkkipelkohan nyt on vielä hölmömpi kuin koirapelko, hämähäkit kun eivät ihmiselle mitään tee, toisin kuin koirat joskus.

Pyydän anteeksi olemassaoloani kun olen näin kauhean paha ihminen, joka ei ole lääpällään koiriin. Anteeksi.

51 vai mikä se oli

Vierailija
55/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viisastelijat miten te niitä puluja sitten "kohtelette" ja kuka teille on sen kohtelun opettanut. Minä ainakin pysyn niistä kaukana, eikä minun niitä sen kummemmin tarvitse kohdella. Koirat ovat vähän eri asia, kun niitä nyt ihmiset tapaavat silitellä ja jos oikein täälläkin peräänkuulutetaan tuota kohtelun opettamista. Vai tarkoitetaanko tässä, että lapsille pitää vain opettaa, ettei koiria saa silittää, ihan niin kuin ei pulujakaan silitetä.

Vierailija
56/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koen koiranomistajana olevani vastuussa jos annan lapsille luvan silittää koiraa. Ja puhun harvinaisen selvästi ja tarpeen tullen jyrkästikin lapsille jos koira vaikuttaa yhtään siltä ettei kiinnostaisi. Kuten myös osaan sanoa ettei nyt käy, tai jos on koira on arvaamaton, sanon sen suoraan.

Ja eiköhän koiranomistajakin voi opastaa miten koiraa lähestytään, ainakin meidän lähistön lapset on ymmärtänyt puhetta että rauhallisesti ja nätisti silitetään. Ja miksi antaa lupaa jos koira on arka? Siinähän omistaja suojelee myös koiraansa pelottavilta tilanteilta. Ja jos tulee isompi lapsilauma, niin eikö niille voi sanoa että yksi lapsi kerrallaan, jos tuntuu ettei muuten osaa silittää nätisti.

Vierailija
57/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä se nyt oli....

niin, sitä piti sanomani, että ei kaikkiin tartte niin lääpällään olla, silti voi opetella muitten takia asioita.... en mäkään hämppiksiin mitenkään lääpälläni ole, mutta en nyt kaverin tarantellaa sen takia kaltoin kohtele, saati anna lapsen kohdella.

Vierailija
58/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hieman kyllä ihmettelen sinunkin asennettasi. Miksi koirien pitäisi kiinnostaa kaikkia? Onko se joku hyvän ihmisen mitta?

a tosiaan on olemassa aika paljon pahastikin koirapelkoisia ihmisiä, jotka tuskin osaavat opettaa lapsiaan koirien käsittelyssä, kun eivät sitä itsekään osaa. Oma äitini on tällaisesta hyvä esimerkki. Tulee jotenkin juttuun ns. kiltin tutun koiran kanssa, mutta silti käyttäytyy vähän "hätkysti", minkä koirat kyllä huomaavat.

Vierailija
59/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viisastelijat miten te niitä puluja sitten "kohtelette" ja kuka teille on sen kohtelun opettanut. Minä ainakin pysyn niistä kaukana, eikä minun niitä sen kummemmin tarvitse kohdella. Koirat ovat vähän eri asia, kun niitä nyt ihmiset tapaavat silitellä ja jos oikein täälläkin peräänkuulutetaan tuota kohtelun opettamista. Vai tarkoitetaanko tässä, että lapsille pitää vain opettaa, ettei koiria saa silittää, ihan niin kuin ei pulujakaan silitetä.

huumorin kukka on se kaunein kukka;)

i]

Vierailija
60/79 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä mun mielestä kaikkien ketjujen parhaita nää " en ole 51 mutta..." juu, et ole et;)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi