Kemillisen tyhjennyksen vuoto?
Kuinka paljon sitä oikein pitäisi tulla?
Mulla todettiin tuulimuna rv 9+3 toissa päivänä.
Ensimmäinen raskaus ja suru miehen kanssa kova.
Sain päivystyksestä kotiin lääkkeet tyhjennykkseen, jotka neuvottiin ottamaan suun kautta, kun olin jo pari päivää vuodellut. Silloin tosin ei enää vuotoa tullut.
Lääkkeiden vaikutus alkoi reilun vuorokauden päästä, pulppuavaa vuotoa niin että useampi side meni parissa tunnissa. Sitten ulos tuli peukalon kokoinen "hyytymä" ja vuoto rupesi vähenemään. Kipuja ei juurikaan ollut ja nyt jo vuoto loppunut kokonaan.
Voiko tämä nyt olla tässä? Eikö sieltä todellakaan pidä tulla enempää tavaraa ulos? Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalta.
Täytyy varmaan vielä olla sinne naisten tautien päivystykseen yhteydessä ja vaatia jälkitarkastus.
Jaksamista kaikille muillekin keskenmenon kokeneille!
Kommentit (6)
viikko sitten tuulimunaraskaus rv 11. Olisi ollut minun ja mieheni ensimmäinen lapsi. Todella haluttu ja toivottu. Ymmärrän surusi. Tuntuu todella petetyltä. Sain myös lääkkeellisen tyhjennyksen. Kotona pillerit otettiin, minulta ei ollut tullut vuotoa aiemmin ollenkaan. Lääkkeiden oton jälkeen tiputteli n. vuorokauden ajan ja näytti tyrehtyvän kokonaan ja sanoin miehellenikin että tämä ei voi olla tässä. No se ei ollut siinä, vuorokausi pillereiden oton jälkeen vuosin todella paljon, ei pystynyt vessasta poistua, verta ja hyytymiä ja "palasia" tuli todella paljon, jonka seurauksena menetinkin tajuntani -> sairaalaanhan sitä sitten jouduttiin. Kivut olivat myös todella tuskaisat. Tosin minun kohdallani vuoto oli todennäköisesti niin rajua, koska kannoin kahta tuulimunaa, joten kohdussa olikin sitä tavaraa enempi.
Voimia sinulle ja miehellesi! Pikku hiljaa sitä asian hyväksyy ja ei tule enää itkettyä niin paljoa. Toivo uudesta raskautumisesta unohduttaa tämän huonon kokemuksen mielestämme kyllä aikanaan. Tosin kyllä sitä varmaan tulee aina välillä miettimään minkälainen persoona sieltä olisi ekalla tullut.
Halit ja voimia!
Hei!
Itse koin lääkkeellisen tyhjennyksen rv 11+0, hieman oli minulla eri tilanne, koska kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno (alkio oli kuollut rv 8+2).
Minun piti ottaa myös emättimen kautta 4 tablettia, jotta kohdun suu pehmeni sekä supistukset lisääntyivät raskausmateriaalin poistumiseksi... Ekana tyhjennyspäivänä vuoto oli runsainta, jouduin istumaan pytyllä, siteiden määrässä en osaa sanoa. Vuoto kesti minulla hieman reilun viikon, alussa (varsinaisen tyhjennyksen jälkeen) vastasi runsaita kuukautisia, loppua kohden vuoto väheni. Vuotosi määrä kuullostaa runsaalta, mutta se että vuoto loppui noin nopeasti, tuntuu minustakin hieman oudolta. Toki korostan vielä, että en voi vastata kuin omasta puolestani, eikä minulla kyseessä ollut tuulimunaraskaus, joka voi poiketa omasta keskenmenostani...
Soita ihmeessä päivystykseen, siellä osaavat sanoa, kannattaako tehdä jälkitarkastus. Itselläni "jälkitarkastus" oli vain tk:ssa raskaustesti virtsasta 5 vko tyhjennyksen jälkeen...
Perhesuunnittelun sivuilla http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php kirjoitetaan, että "mikäli kohtu puhdistuu täysin (vuoto lakkaa tällöin nopeasti) ei kaavintaa tarvita." Ts. tilanteesi voi olla ihan normaali. Mutta jos tilanne vaivaa, niin soita ihmeessä päivystykseen.
Toivon sinulle jaksamista!
-Sindy
Osanotot kaikille pettymyksen kokeneille!
Itselläni myös keskenmeno tuulimuna rv 11 ja nyt kuukausi lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
On tullut juteltua paljon kohtalontovereiden kanssa ja kaikki ovat kyllä suositelleet jälkitarkastusta ultralla. Millään muulla keinoin ei niin hyvää tietoa kohdun kunnosta / tyhjentymisestä saa ja samalla katsovat myös munatorvet. Itse luulin kaiken olevan vuodon loputtua jo ok, mutta munatorvessa onkin nyt kysta. Ei mitenkään vaarallinen, mutta vaatii seurantaa ja voi hankaloittaa raskaaksituloa jatkossa. Tsemppiä naiset :)
Paljon voimia ja jaksamista kaikille kohtalotovereille. Olo on ihan hyvä jo, vuoto jatkuu erittäin niukkana. Soitin eilen päivystykseen ja kaikki kuulemma kuulosti ihan normaalilta, eikä mitään jälkitarkastus ultraa kuulemma tarvita... 3-4 viikon päästä vielä se HCG-arvon mittaus.
Toivottavasti siis kaikki on nyt ok ja voi ruveta rauhallisin mielin odottamaan seuraavia kuukautisia ja uutta raskautta (=
Unohtui kirjautuminen.
Voimia kaikille!
eli lääkinnällisen tyhjennyksen...