Kiinassa asiakkaat vaativat autoiltaan aika paljon, esim. integroidut autojääkaapit yleisiä
Euroopassa näitä vain joissain tosi kalliissa edustusautoissa lisävarusteena.
Kiinassa saattaa olla melko normaalikin auto jossa on vakiona.
Joissakin on vielä niin että sen saa toimimaan kolmessa eri moodissa, viilentävän, lämmittävänä mutta myös jopa jäädyttävänä!
Miksi länsimaisissa autoissa tällainen ei voi olla normaalia? Jos oletetaan että auto maksaa vaikkapa 50000e, niin aivan hyvin voisi olla vakiovaruste.
Länsimaisten asiakkaiden pitäisi ruveta vaatimaan valmistajilta enemmän.
Kiinassa myös esim. tavalliset perheet vaativat usein, että auton takatilat ovat erittäin hyvät. Jalkatilaa pitää olla ihan reippaasti ja esim. puhelimien langaton lataus voi löytyä myös auton takaa ja paljon muita ominaisuuksia. Penkit saattavat olla lämmitettävät ja viilennettävät myös takana, jossain tapauksessa hierovat penkitmyös takana.
Kommentit (12)
No jääkaapit siellä kyllä ymmärrän. Hyvä ettei vessa myös. Jos siellä on 12 autokaistaa vieri vieressä ja ruuhka on niin kova, että perille pääset vasta 16 tunnin körröttelyn jälkeen ja matka kuiten ei ole kummoinen.
Suomen autot ovat yksinkertaisia ja innovaatioita ei uskalleta tuoda markkinoille kysynnän laskun pelossa.
Koko länsimainen elektroniikka- ja autoteollisuus on aika urautunut juuri siksi koska myynnin pelätään laskevan liian radikaaleista ratkaisuista.
Mulla on ollut tarvittaessa jäähdyttävä hansikaslokero länsiautossa yli 20 vuotta. Ethän sä tiedä, mitään?
Edustusauto? Mikä se on?
Luulin, että koko termi kuoli jo 70-luvulla. Silloin oli kyllä Suomessakin jollain paperitehtaan johtajalla jokin perusmallin musta neliovinen Buick tai Plymouth, jota sosialistisuomessa sanottiin edustusautoksi.
Oletkos käynyt katsomassa, millainen meininki kiinassa on. Suosittelen, ja sitten miettimään uudestaan haluatko kyseisen meiningin tänne.
taas tää kiinanpaskan mainosmies vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
No jääkaapit siellä kyllä ymmärrän. Hyvä ettei vessa myös. Jos siellä on 12 autokaistaa vieri vieressä ja ruuhka on niin kova, että perille pääset vasta 16 tunnin körröttelyn jälkeen ja matka kuiten ei ole kummoinen.
No olisihan tuo nyt ihan kiva varuste Suomessakin pidemmillä automatkoilla. Joo, tiedän että voi ostaa erillisen autojääkaapin, ainakin Tesla Model Y:hyn saa jopa sellaisen nimenomaan sitä varten suunnitellun mallin joka upotetaan auton taakse (ei kyllä varmasn halpa) mutta nuo ovat kaksi vähän eri asiaa kun toisissa se löytyy suoraan matkustamosta integroituna.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tarvittaessa jäähdyttävä hansikaslokero länsiautossa yli 20 vuotta. Ethän sä tiedä, mitään?
No joo, jäähdytettävä hansikaslokero on joissain melko harvoissa autoissa. Kiinassa ei kyse mistään hansikaslikeroista.
Kuinka yleistä länsimaissa on kallistettavat auton takaistuimet sähkötoimisesti? Kiinassa aika yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Edustusauto? Mikä se on?
Luulin, että koko termi kuoli jo 70-luvulla. Silloin oli kyllä Suomessakin jollain paperitehtaan johtajalla jokin perusmallin musta neliovinen Buick tai Plymouth, jota sosialistisuomessa sanottiin edustusautoksi.
Esim. Mercedes Maybach tai Rolls-Royce.
Mulla oli Audissa sellainen, mutta en ikinä tarvinnut tai käyttänyt.
Mutta onko kiinanromuissa kääntyvä etupenkki ja pöytä takapenkkiläisille?
https://thespeedtrap.net/2017/08/07/history-hits-19671968-imperial-crow…
Ja nuo ei siis ole kalliita lisävarusteita, vaan tulevat vakiona.