Onko turussa 3d/4d-ultraa?
Jos jollain on kokemusta, niin millä viikoilla kannatta mennä ultraan? Onko niskapoimu-ultra liian aikainen vaihe, vai voiko samalla mennä kun tuo niskaturvotus katsotaan. Tämä ensimmäinen ultra on minulla jokatapauksessa yksityisellä, koska meidän kunta ei vielä tarjoa tuota ensimmäistä ultraa. Kiva jos joku osaisi kertoa kokemuksia.
Jade
7+3
Kommentit (10)
Perustelivatko mitenkään? Kuulostaa kummalliselta kun eikös sikiö pystytä näkemmän aina vaan paremmin mitä isommaksi se on ehtinyt kasvaa? Itse olen ajatellut mennä vasta suurin piirtein näillä viikoilla (jos ylipäätään menen) kun tähän asti on kuitenkin saanut nähdä vauvan yleisen puolen ultrissa.
Onkin kiva kuulla sitten omppupompun kokemukset Medisonarista :)
Hatti rv28
ympäri kyliä ja kyselin just 3d tai 4d ultran perään.. sanoivat että silloin viimeistään olis mentävä sen takia, että vauvaa on vaikeampi saada näkyviin selkeästi mitä vähemmän lapsivettä kohdussa on.. eli siis kaikkia kasvon piirteitä voi olla vaikea hahmottaa selkeästi ym. Oli siinä joku muukin syy, mutten nyt millään muista mikä. Ei me kyllä sitten menty kuin ihan tavalliseen ultraan ja hyvä niin kun vauva ei kasvojaan näyttänyt vahingossakaan. Olis maksettu turhaan hirmusesti. Tossa ultrassakin kun näki että kaikki on pienellä hyvin..
Jensku ja pikkunen 33+5
hankalaa saada esim. kasvonpiirteistä selkoa, kun on hippasen ahdasta:)
itse oon kans miettiny jos semmoseen menis. onko kellään tietoja siitä hinnasta sitten just täällä turun seudulla?
hinta on 125¿, josta omavastuu 107,60¿ + lääkärinpalkkio 60¿ eli 167,60¿. Ei ihan halpa, mutta ehkäpä kuitenkin hintansa veroinen juttu ainakin omasta mielestäni:)
Olin eilen Turun Medisonarissa 4d ultrassa ja lupailin aikaisemmin tulla kertomaan kokemuksia täällä.
Ultran teki lääräri Mäkäräinen (etunimen unohdin jo=)). Lääkäri oikein perusteellinen, katsoi kaiken tarkasti ja selosti selkeästi, niin että itsekin pysyimme miehen kanssa kärryillä. Olimme vastaanotolla kokonaisen tunnin! Ensin katsotiin rakenteet perinteisellä tavalla (siitäkin tuli tosi tarkkoja kuvia, paljon parempia kuin paikallisen sairaalan laitteilla), ja lopuksi vielä kolmiuloitteisella. Minusta oli ihanaa katsottavaa, kasvoista saimme oikein hyviä otoksia. Vauva maiskutteli ja puuhasi käsillään ahkerasti. Muusta vartalosta ei hirmu selkeitä kuvia tullut, (riippuu niin paljon vauvan asennosta), mutta kaikki oli kuitenkin paikoillaan. Ja kasvot olivatkin ne tärkeimmät nähdä. Ihan hieno kokemus oli!
Hintaa tutkimukselle tuli 200 euroa, josta maksettavaksi kelakorvauksen jälkeen jäi 148 euroa.
Ja vieläpä halvempi kuin tuolla KorvaCenterissä:)
Ottivatko sen kelakorvauksen siitä suoraan eli maksoitte sinne tuon 148?
Mitenkäs ajoissa varasitte tuon ajan? Päätinpä tässä juuri mennä sinne samaiseen paikkaan:)
Saiko sieltä filmiä kotiin vaiko " pelkkiä" kuvia?
Varasin ajan pari viikkoa sitten, voi olla että aikoja olisi ollut aikaisemminkin, mutta suosittelivat suunnilleen näitä viikkoja, olen rv 24.
Kelakorvaus vähennettin kassalla. Kuvan tallennussysteemi vaikutti lääkärin puheiden mukaan melko monimutkaiselta...mutta meillä oli mukana tyhjä DVD ja lääkäri lupasi koettaa saada siihen jotain otoksia. Lähettää sitten myöhemmin sen postissa...eli ihan mukavaa palvelua sekin. Kolmiuloitteisia " valokuvia" saatiin heti matkaan, ne olivat tosin mustavalkoisia.
Antoisia ultraushetkiä teillekin=)
Itse olen menossa huomenna rv24 ja voin sitten kertoilla lisää miten meni=)