isäni ei koskaan pyydä käymään
Olin kotonani viimeksi kesäkuun lopussa , sitä ennen helmikuussa(2pvä)viimeksi vietimme siellä 5pvä kesälomaa ja jo 3na päivänä alkoi "leikinlasku", koskas lähdette tyyliin. Katson itse lasteni perään ja osallistun keittiössä, joten kyse ei ole lasteni hoidosta. Esim vanhempi 7v on ollut siellä 3 yötä ja nuorempi 5v. ei ole koskaan ollut yökylässä. Ei siinä muuten mitään, mutta veljeni 2 lasta ovat siellä hoidossa ja käyvät jatkuvasti myös yökylässä, että vanhemmat saavat hoitaa parisuhdettaan. Olen kyllä pikkuisen katkera ja varmaan kateellinenkin, kun meidän parisuhdetta ei tarvitse hoitaa. Soittelin juuri kuulumisia ja isäni totesi lopuksi, hyvää syksyn jatkoa. Ei mitään koskas tulette käymään tms.
Kommentit (23)
En ole revohka, enkä typerys, oletko sinä?
Miksi vanhempasi erosivat? Ja puhuiko isäsi sitä ennen sinulle, olisko joku läheinen kuollut niihin aikoihin? Oletko koittanut kirjoittaa isällesi kirjettä? Hurja mysteeri.
Silloin pienenä lapsena isä kyllä jutteli minulle ja vietti paljon aikaa sekä minun että sisarusteni kanssa. Ei ole mitään näkyvää syytä, miksi isäni käytös muuttui - ei kuolemantapauksia, ei työpaikan menetystä tai taloudellisia ongelmia, ei muitakaan suuria muutoksia.
Myöhemmin isäni pikkuhiljaa alkoholisoitui ja ainakin masennusta, kenties muitakin mielenterveyden ongelmia on tullut jossain vaiheessa. Äitini erosi lopulta nuorimman sisareni muutettua kotoa, kun avioliitto oli voinut huonosti ainakin 15 v (ei kommunikaatiota, nukkuivatkin eri huoneissa).
Kirjeen olen joskus kirjoittanut ja sähköpostia, vastaus - jos sellaisen saa - on pari riviä pitkä. Valitettavasti minun isäni taitaa olla toivoton tapaus. Mutta ap, tsemppiä sinulle ja muillekin tähän ketjuun osallistuneille, joiden kohdalla kenties jotain on korjattavissa.