Tammikuussa 6v. täyttävä pitää ottaa pois päiväkodista tammikuussa, kunnes eskari alkaa....
Kiitos Vantaan päättäjät tästä hienosta päätöksestä, jolla takaatte kuusivuotiaallemme mukavat päivät äidin ja vauvan seurana.
Minulla toki päivät kuluvat nyt mukavammin, kun on vähän "isompaa" juttuseuraa, jonka kanssa voi touhuta "oikeita" juttuja. Nyt minun ei myöskään tarvitse olla viemässä ja hakemassa esikoista päiväkodista ja säästämme näin rutkasti aikaa joka päivä ja voimme viettää entistä enemmän aikaa yhdessä.
Kerhoihin on tilaa ensi syksynä, mutta me emme onneksi vie tarvitsevilta silloin paikkaa, kun lapsemme saa aloittaa eskarinsa vanhassa päiväkodissa (jos siis tuo päättäjien lupaus pitää paikkansa, että paikkaansa ei menetä.)
Lapsemme ei itse haluaisi lopettaa päiväkotia, mutta toinen vaihtoehto on, että menen töihin ja pikkuinenkin pääsee aloittamaan päiväkotiuransa, jotta meillä riittää raha ruokaan ja normaaliin elämiseen.
Tässä pyydän julkisesti anteeksi eskoiseltani, että hän joutuu olemaan kahdestaan minun ja pikkuisen kanssa päivät. Toivotaan, että avoimessapäiväkodissa olisi edes joku vanhempi lapsi, jonka kanssa voit joskus leikkiä. (Kokemuksemme mukaan avoimessapäiväkodissa on todella harvoin 4-6-vuotiaita)
Kommentit (83)
OLet tottunut liian hyvään, maksat päivähoidosta 21 euroa/kk. Voi tsiisus. Elätte tuilla koko perhe.
kaksi lasta päivähoidossa, ja meillä maksut 0€!
Eihän kukaan pakota ottamaan lasta pois hoidosta, nythän vaan päätettiin että vanhempien pitää päättää haluatko kunnalta tukea lastensa hoitoo JOKO kotona TAI päiväkodissa, eikä sekä että.
Jos lapsi ei halua lopettaa "päiväkotiuraansa", niin ehkä sitä ei sitten kannata lopettaa? Pelkästään rahastako on kyse?
niin ei siinä paljon ylimääräistä ole. Ainakin minun palkkani on pieni ja se on 8.77e/h miinus verot.