Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen katkera tyttäreni koulumenestyksestä. Olen kateellinen tyttäreni ystävän koulumenestykselle.

Vierailija
21.09.2009 |

Tyttäreni 13.v käyttää kotitehtäviin aikaa 1-3h. Kevään todistuksen keskiarvo oli 7.7. Hänen ystävällään kotitehtäviin menee joko 10-30min. Hänen todistuksensa keskiarvo oli keväällä 8.9.

Kohta hän tulee kylään pirteänä "auttamaan" tytärtäni kun hän on niin hidas. Sitten lähtevät kaupungille. Olen varma että tyttärestäni tulee ammattikoululainen ja hänen ystävästä akateeminen rikas nero.

ÄRSYTTÄÄ tilanteen epäreiluus! Alan olemaan oikeasti kohta sitä mieltä että rikkaita pitäisi verottaa enemmän vaikka se koskisikin meidän perhettä. En oikein kykene jäsentämään tunteitani nyt tällähetkellä vituttaa..

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan merkitse mitä työtä lapseni tulevaisuudessa tekee.

Sitä paitsi eiköhän se tyttö lue enemmän kuin tuon pikku ajan. Ja voihan olla että siitä tulee joku ikuinen opiskelija.

Vierailija
2/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niistä älynlahjoista voi syyttää ketään muuta kuin itseään;) Mutta ei se älynlahjoistakaan aina ole kiinni, toiset vaan osaa opiskelun taidon ja että siinä pitää olla henkisesti läsnä eikä ajatus saa harhailla sinne ja tänne jotta opeteltava asia jäisi mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti perus duunari teollisuuden puolella tienaa enemmän kuin esim opettajat. Sitäpaitsi nykyisin voi ammattikoulun jälkeen pyrkiä ammattikorkeaan ja sieltä sitten yliopistoon.

Ja sitä paitsi elämä on epäreilua, toiset ovat lahjakkaampia kuin toiset

T: Lukihäiriöinen

Vierailija
4/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin amislaiset. Mun palkka on ainakin ihan normi ja hyvin moni pelkän peruskoulun kahlannut tyyppi saa paljon enemmän. Not to worry.

Vierailija
5/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi tekee parhaansa, kun kerran käyttää noin paljon aikaakin kotitehtäviinsä.

Etsikää yhdessä jokin aine, joka häntä kiinnostaa. Suurinta osaa asioita pääsee opiskelemaan yliopistoon pelkän pääsykokeen perusteella tietty prosentti sisäänmenijöistä.

eli jos ehdottomasti haluat lapsestasi akateemisen (rikasta neroa ei voi taata ;-)...), niin panostatte kybällä siihen yhteen aineeseen nyt ja lukiossa. Ja sitten valmennuskursseja hamaan tappiin asti, kunnes on sisällä yliopistossa.

Tosin hitaus ei ole huono asia. Eikä se, että tyttäresi panostaa töihinsä. Ei ystävän 8.9 keskiarvo nyt niin hurja ole :-), vaikka hyvä onkin.

Mutta tosiaan, hengitä sisään, hengitä ulos. keitä kuppi kahvia ja nosta jalat ylös.

Vierailija
6/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajattelet asiaa toisinpäin? Tytön kaveri on lahjakas, siksi läksyjen teko on hänelle nopeaa. Sinun tyttösi on myös lahjakas, mutta ei ihan yhtä paljon. Hän tekee läksyt, mikä on tärkeintä, ja oppii kyllä, vaikka hitaammin.

Kannusta lastasi lukemisen pariin, lukuharrastus tukee koulunkäyntiä älyttömän paljon!

Tulee niin mieleen omat kouluajat - minä kun olin se nopea ja moni kaveri tehtävien parissa pitkiä aikoja puurtava hidas...

Vierailija
7/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tyttäresi ystävä suinkaan suoraan kerro kotitehtävien vastauksia, siis tee tyttäresi puolesta niitä? Silloin ei varmana opi ainakaan.

Vierailija
8/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: WT Äiti

Vierailija
9/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös käydä niin, että se oppilas joka on tottunut pääsemään helpolla ei osaakaan nähdä vaivaa kun tarttis. Puolestaan se joka on käyttänyt aikaa opiskeluun osaa käyttää sitä jatkossakin.

Vierailija
10/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko panostanut lapsesi oppimiseen pienestä pitäen? Jos vastasit jompaan kumpaan ei, niin tilanteessa ei ole mitään epäreilua. Geeneillä ja/tai kovalla ja oikeanlaisella työllä niitä tuloksia saavutetaan. Itse olin kympin oppilas, ja olen innostanut/kannustanut lastani oppimaan kaikenlaista, lukemaan, laskemaan jne. jo pienestä pitäen. En ylläty, jos hän menestyy hyvin koulussa (nyt ekaluokalla). Ps. Rikkaitahan verotetaan älyttömän paljon enemmän kuin köyhiä, tiedoksi vaan.

Vierailija
11/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ystävättären vanhempien?

Valitettavasti tässä maailmassa on niin että tasan ei käy onnenlahjat ja älykkyys periytyy...

Vierailija
12/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi olla niin briljantteja koulussa, että selviäisivät helpolla ja silti saisivat hyviä numeroita. Meitä on moneen junaan, ja jos jotain, tytöltäsi löytyy sitkeyttä ja ahkeruutta.

Kauheaa, jos kadehdit jotain hänen fiksua kaveriaan, vain siksi, että hän on fiksu ja hyvä oppimaan. Ethän vain anna sen näkyä mitenkään!

Vierailija
13/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä musta mitään tullut koska en ikinä oppinut tekemään työtä opiskelumenestyksen eteen, en pärjännyt työelämässäkään.

Toisin kuin huomattavasti lahjattomampi pikkusiskoni jota aina "jouduin" avittelemaan noissa koulujutuissa...

Vierailija
14/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, jos oma lapsi ei ole fiksu. Mutta pitäisikö muidenkin olla samanlaisia...uskomatonta. Yritä ap parantua kateudesta, jotta osaat ainakin hyvät elämänarvot opettaa lapsellesi.

Vierailija
15/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka menestyi hyvin työssään (akateeminen koulutus ja ammatti) mutta selkeästi ei ollut todellakaan mikään lahjakkuus vaan kovalla työllä saavuttanut menestyksensä. Minä taas olen ns lahjakas, koulumenestys tuli helposti, mutta työelämässäpä en sitten menestynytkään...

Kannusta vaan tytärtäsi edelleen ahkeruuteen, sillä on paljon suurempi merkitys myöhemmässä elämässä kuin lahjakkuudella.

Vierailija
16/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sinun tyttärestäsi tulee esimies tai jonkin sortin menestyvä spesialisti. Kaverista puolestaan uimakoulunopettaja, toimistotyöntekijä tms hiirulainen.

Näin ainakin usealle tuttavalle on käynyt. Ne kiltit kympin tytöt eivät pärjää. Usein ei-niin-hyvät ovat loistavia johtajia, erityisesti pojat. He kun eivät pidä itseään huonoina jonkun arvosanan perusteella.

Mutta todennäköisesti sinun tyttäresi ei saa "tervettä poikaitsetuntoa" vaan oma asenteesi pilaa hänen mahdollisuutensa.

Vierailija
17/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että fiksut oppilaat olisivat "kilttejä" ja heistä tulisi "hiirulaisia"...hohhoijaa...

Vierailija
18/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että fiksut oppilaat olisivat "kilttejä" ja heistä tulisi "hiirulaisia"...hohhoijaa...

Vierailija
19/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä pitää itselleen uskotella.

Valitan, ei vaan taida pitää paikkaansa.

Ja sille aikaisemmin ketjussa vilahtaneelle lukihäiriöiselle: lukihäiriöinen voi olla lahjakas, siinä kuin kuka tahansa muu. Itseasiassa, olen jopakuullut väitteen, että matemaattinen lahjakkuus ja lukihäiriö olisivat melko tyypillinen yhtälö.

Lukihäiriöinen kyllä joutuu tekemään enemmän töitä lukemisen ja kirjoittamisen kanssa.

Vierailija
20/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkitse tyttäresi kivoilla vaatteilla/shoppailurahalla jos hän saa esim. 9-10 kokeesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi