Tylyttäjä-äidit puistossa
Taas eilen huomasin tämän. Puheliasta, myös vieraammille juttelevia 3-4-vuotiaita pidetään ärsyttävinä!
Lapseni ovat iloisia, puheliaita ja seurallisia. Eivät siis sisäänpäinlämpiäviä. Ottavat kontaktia toisiin ja hakeutuvat puistoissa myös uusien tuttavuuksien seuraan.
Jotkut 1-4-vuotiaiden vanhemmat mulkkaavat lapsia pahasti jos tulevat juttelemaan. Ei vastata tervehdykseen ja oletetaan että omat lapset ovat vain tuttujen lasten kanssa.
Eilen 2 tällaista mammaa poikineen vetäytyivät kauemmaksi kun lapsemme tulivat juttusille ja yrittivät tutustua heidän lapsiinsa. Toinen pojista tokaisi että "mitäs siinä hymyilet, ei täällä saa nauraa".
Mammat alkoivat pian tekemään lähtöä todeten että lähdetään jonnekin missä voi olla rauhassa.
TOSI JUNTTISUOMALAISTA.OPETETAAN LAPSETKIN YHTÄ KUPPIKUNTAISIKSI ja UMPIMIELISIKSI KUIN ITSE OLLAAN.
Kommentit (38)
Elämä ei ole televisiota, kun avaat oven ja lähdet pihalle olet omillasi. Kouluun lähtevät lapset ja töihin menevät aikuiset kokevat kylmän todellisuuden joka aamu. Pääteasemalla heitä odottaa muut ihmiset joiden kanssa pitäisi tulla toimeen.
Ryhmässä on aina se jota syrjitään tai kiusataan, mutta kiusatullakin on tärkeä tehtävänsä. Kiusattu nimittäin vahvistaa ja antaa vankemman pohjan ryhmälle.
Ennen vihan kohde (eli vihollinen) oli venäläiset nyt yleisesti työttömät tai maahanmuuttajat.
Kokemuksesta hylkiönä ja syrjittynä olemisesta voin antaa neuvon. Pysyttele puiston laidalla elä tyrkkää itseäsi muiden läheisyyteen vaan odota kunnes paikalle saapuu joku muu "uusi syrjittävä".
Voit myös valita lyöttäydytkö tuon uuden tukijaksi jolloin teistä tulee eräänlainen nörttitiimi jotka ovat yleisiä kouluissa.
koeta kestää tiedän miltä se tuntuu olen kestänyt tuota koko elämäni. * itkee* ;(
Mun mielestä toi on lähinnä järkyttävää käytöstä aikuisilta pieniä lapsia kohtaan. Ja sama asenne tartutetaan omiin lapsiinkin.
ap.
Tampereella ainakin puheliaita lapsia ja äitejä selvästi paetaan! No, nämähän ovat täällä juntteja...SÄÄLITTÄVÄÄ!
T.muualta muuttaneet
Minulla on siis useampi oma lapsi, ja omien lasten (ja lasten kavereiden, jotka meillä päivittäin pyörivät) kysymyksissä/keskusteluissa/kiukutteluissa/selityksissä yms. tulee minulle ihan kummasti lasten kanssa jutustelutarve täyteen. Jos minulle joskus on HARVOIN hetki, että olen yksin tai keskustelemassa toisen aikuisen kanssa, en TODELLAKAAN ole kiinnostunut juttelemaan vieraiden lasten kanssa. Yritän vastata lapselle kohteliaasti mutta lyhyesti.
Ja vielä, kyllä minua häiritsee, jos oma lapsi - saati sitten joku vieras lapsi -jatkuvasti keskeyttää keskusteluni jonkun kanssa, ja aivan varmasti siirryn jonnekin muualle keskustelemaan.
vieraiden lasten jutteluista mutta on musta aika ihmeellistä ettei lapset saisi yrittää tutustua edes TOISIIN LAPSIIN!
Itse olen huomannut, että pienten poikien hieman riehakkaampi leikkiminen tuomitaan myös. 3-4 vuotiailla pojilla meno on välillä hieman rajumpaa ja sitäkös nämä 1-2 vuotiaiden äidit katsovat kieroon.
Siks mä en käykkään lasten kaa puistoissa, pienet ympyrät.
T: Toinen Riihimäkeläinen
Minulla on siis useampi oma lapsi, ja omien lasten (ja lasten kavereiden, jotka meillä päivittäin pyörivät) kysymyksissä/keskusteluissa/kiukutteluissa/selityksissä yms. tulee minulle ihan kummasti lasten kanssa jutustelutarve täyteen. Jos minulle joskus on HARVOIN hetki, että olen yksin tai keskustelemassa toisen aikuisen kanssa, en TODELLAKAAN ole kiinnostunut juttelemaan vieraiden lasten kanssa. Yritän vastata lapselle kohteliaasti mutta lyhyesti.
Ja vielä, kyllä minua häiritsee, jos oma lapsi - saati sitten joku vieras lapsi -jatkuvasti keskeyttää keskusteluni jonkun kanssa, ja aivan varmasti siirryn jonnekin muualle keskustelemaan.
Miksi ne kakarat ei keksi siellä puistossa muuta tekemistä, kun tulla pätemään vieraalle aikuiselle? (yleensä tällaisilla lapsilla on niin rasittavat jututkin, joko "kehuvat" itseään esim.kato mää osaan tai kyselevät typeriä esim. miksi sulla on tuollainennenä)
Eivätkö saa kotona tarpeeksi huomiota? Ei tosiaan kiinnosta jutella uppo outojen tyyppien kanssa joita tuskin koskaan enää tapaa, kun on muutakin tekemistä.
Mielummin keskustelen omien lasteni kanssa, mutta puistossa he toki haluavat leikkiä eikä jutella.
Tee niin kuin minä ja lapseni. Me ei yksinkertaisesti välitetä. =DDD Saahan ihminen elää naama norsunvitulla ja sitä saa lapseni puheliaisuus ja sosiaalisuus ärsyttää. Tämä on vapaa maa. En vain välitä siitä ja kannustan lastani edelleen avoimuuteen.
Suomalaisia pidetään maailmalla outoina, juroina ja sulkeutuneina. Ehkäpä lastemme sukupolvi tajuaa jo sen, että jutustelu ei ole synti.
vieraiden lasten jutteluista mutta on musta aika ihmeellistä ettei lapset saisi yrittää tutustua edes TOISIIN LAPSIIN!
Ei kaikki lapsetkaan tykkää leikkiä tuntemattomien kanssa.
Itse olen huomannut, että pienten poikien hieman riehakkaampi leikkiminen tuomitaan myös. 3-4 vuotiailla pojilla meno on välillä hieman rajumpaa ja sitäkös nämä 1-2 vuotiaiden äidit katsovat kieroon.
poikaa, ja osaavat kyllä varoa pienempiään. JOs lastasi katsostaan kieroon, johtuu se varmaan siitä, että annat sen jyrätä pienempiään, kun se kerran on poika, eiks niin?
KAsvata lapsesi ottamaan muutkin huomioon!
Mitä sä haluat että tekisimme siellä puistossa??
Odotatko että keskustelemme lapsesi kanssa siellä??
Kyllä mä hei sanon jos joku lapsi tulee sanomaan hei. Mutta en mä todellakaan jaksa alkaa pälättää jotain vieraan lapsen kanssa, etenkin jos mulla on kerrankin aikuisseuraa puistossa.
Muttta etkö pelkää että tämä tuttavallisesti aikuisten kanssa pälättävä lapsi on suuressa vaarassa?? Siellä saattaa olla vaikka mitä namusetiä liikenteessä ja lapsesi juttelee niiden kanssa, oh jeah!
antaa junttien urpojen olla omassa ylhäisyydessään ja sitten vaan nostaa sen oman lippunsa korkealle ja antaa toisten märehtiä kuin lehmät
Mitä sä haluat että tekisimme siellä puistossa?? Odotatko että keskustelemme lapsesi kanssa siellä?? Kyllä mä hei sanon jos joku lapsi tulee sanomaan hei. Mutta en mä todellakaan jaksa alkaa pälättää jotain vieraan lapsen kanssa, etenkin jos mulla on kerrankin aikuisseuraa puistossa. Muttta etkö pelkää että tämä tuttavallisesti aikuisten kanssa pälättävä lapsi on suuressa vaarassa?? Siellä saattaa olla vaikka mitä namusetiä liikenteessä ja lapsesi juttelee niiden kanssa, oh jeah!
Miksi ne kakarat ei keksi siellä puistossa muuta tekemistä, kun tulla pätemään vieraalle aikuiselle? (yleensä tällaisilla lapsilla on niin rasittavat jututkin, joko "kehuvat" itseään esim.kato mää osaan tai kyselevät typeriä esim. miksi sulla on tuollainennenä)
Eivätkö saa kotona tarpeeksi huomiota? Ei tosiaan kiinnosta jutella uppo outojen tyyppien kanssa joita tuskin koskaan enää tapaa, kun on muutakin tekemistä.
Mielummin keskustelen omien lasteni kanssa, mutta puistossa he toki haluavat leikkiä eikä jutella.
Ettekö te näin toisiin suhtautuvat ihmiset tajua, että tuolla asenteella ei pääse pitkälle elämässä. Jos ihmisellä ei ole sivistystä tai käytöstapoja, varmaan päätyykin sinne samaan tehtaaseen tai huoltiksen kassalle, missä tekin olette.
Jos ei ole henkistä pääomaa eli minkäänlaista viisautta, niin kai sitä vaan sitten ei ole. Ja tällainenhan kulkee suvussa samoin kuin moni muukin asia. Kurttunaamamutsi opettaa lapsilleen jne.
Mielummin keskustelen omien lasteni kanssa, mutta puistossa he toki haluavat leikkiä eikä jutella.Ettekö te näin toisiin suhtautuvat ihmiset tajua, että tuolla asenteella ei pääse pitkälle elämässä. Jos ihmisellä ei ole sivistystä tai käytöstapoja, varmaan päätyykin sinne samaan tehtaaseen tai huoltiksen kassalle, missä tekin olette.
Jos ei ole henkistä pääomaa eli minkäänlaista viisautta, niin kai sitä vaan sitten ei ole. Ja tällainenhan kulkee suvussa samoin kuin moni muukin asia. Kurttunaamamutsi opettaa lapsilleen jne.
Mikä helkkarin hyve se on, että jaarittelee onko ilmoja idellyt juttuja tuntemattomien kanssa. Saan ihmiskontakteja ihan riittävästi töissä ja tuttujen kesken
Yleensä nämä hölö kakarat on niitä, kun ei tajua yhtään milloin olisi syytä pitää suu kiinni.
Ei silläkään pitkälle pötki, että suoltaa suustaan ulos kaiken mitä ajattelee ja ryykää vastaamaan muiden puolesta. Se se vasta on huonoa käytöstä.
Missä asut? Minulla on hyvin sosiaalinen lapsi joka on vieläpä kielihäiriöinen sönkkääjä... silti ihmiset ainakin 90% juttelevat mukavasti lapselle.