Tiskaako joku vielä käsin?
Onko olemassa vielä ihmisiä jotka tiskaavat käsin?
Jos on niin miten teette sen? Tiskaatteko juoksevan veden alla, laitatteko altaaseen vettä? Onko yksi vai kaksi allasta? Jos kaksi niin miten tiskaatte? Jos yksi niin miten järjestätte pesun ja huuhtelun? Mihin laitatte astiat ja aterimet kuivumaan vai kuivaatteko pyyhkeeseen?
Kommentit (55)
[quote = Visitor] More than a million lonely people live in Finland.
Pretty damn it would be to get a dishwasher! [/ Quote]
Yli miljoona ?????
Pesen koneessa suunnilleen joka toinen päivä. Vain uunipellit ja valurautaiset pesen käsin ja joskus harvoin jotain mikä ei kestä konepesua. Yhden hlön talous, kone lattiamallinen, 45 cm leveä.
Jo toinen koneellinen tänä päivänä menossa, eikä vieläkään mahtunut kaikki tiskit koneeseen. Silloin, kun olen ahkera, tulee paljon tiskiä. Ei sitä jouda käsin tiskaamaan, kun on muutakin tekemistä.
Tiskaan käsin mm. puiset lastat, valurauta- ja hiiliteräspannut yms. mitkä menisivät koneessa pilalle. Lisäksi jotkut megaisot astiat kuten marjaämpärit, mehumaija, 10 litran kattila, iso paistovati, isot tarjottimet yms. pesen käsin
Tuntuisi oudolta laittaa tiskiainevedessä pestyt astiat huuhteluvesialtaaseen ja nostella sieltä kuivumaan? Eikö niihin jää pesuainetta? Vai mitä en nyt tässä ymmärrä?
Minä. Juoksevan veden alla. Käytän välillä tiskiharjaa kupissa missä vettä ja astianpesukonetta. Kaksi lavuaaria, pieni ja iso. Ei tulppia.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Minä. Juoksevan veden alla. Käytän välillä tiskiharjaa kupissa missä vettä ja astianpesukonetta. Kaksi lavuaaria, pieni ja iso. Ei tulppia.
...astianpesuainetta.
Tiskaan kun vuokrakämpässä ei ole tiskikonetta.
En ole sitä alun alkaen kyllä kaivannutkaan ja nyt olen erittäin tyytyväinen ettei olekaan kallistuvan veden ja sähkön myötä.
Tiskaan itse käyttämäni astiat ja keittovälineet heti juoksevan veden alla, koska en jaksa laittaa niitä tiskikoneeseen. Vaimo jättää asiat lojumaan pitkin pöytiä ja tiskaa sitten koneella, kun astiat käy vähiin.
Kaikkea ei ole viisasta laittaa koneeseen, esim. kristallilasit ja keittiöveitset käsin sekä isoimmat kattilat jotka eivät sovi.
Tiskaan käsin, tiskihanskat käsissä. On kaksi allasta. Laitan toiseen tulpan, Fairy-pesuveden sekä astiat aluksi likoamaan. Pesen tiskiharjalla. Huuhtelen jokaisen astian saman tien nopeasti juoksevan veden alla toisen altaan yllä; en pidä hanaa auki jatkuvasti, vaan avaan sen aina pariksi sekunniksi kerrallaan. Laitan astiat kuivauskaappiin.
Käsin tiskaaminen on ok. Inhoan astianpesukoneen täyttämistä ja tyhjentämistä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hankaussienellä pesen ja laitan vaahdotetut astiat sivuun. Siitä sitten huljautan juoksevan veden alla ja siirrän sitä mukaan kuivauskaappiin. En enää missään nimessä voisi käyttää tiskiharjaa, sillä se roiskii naamalle kaiken saippuaveden ja on vain kertakaikkisen epäkäytännöllinen niiden pitkin harjasten kanssa.