Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

perheneuvolassa videoitiin vauvan leikittämistä.

Vierailija
16.09.2009 |

lopuksi pitirasvata vauva. olin ihan silmät ymmyrkäisinä, miksi ihmeessä sitä vauvaa piti rasvailla? en ole KOsKAAN rasvannut vauvaa, hänellä on ihan normaali iho, aina neuvolassa kehuvat. samoin esikoisen ihoa en koskaan rasvaillut. mikä idea tuossa rasvaamisessa oikein oli?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä oli tämä Theraplay -juttu, jota ei vain selostettu silloin videointia ennen. siksi hämmennyin.

koska kuitenkin osaan helliä ja koskettaa, leikkiä ja kujerrella vauvani kanssa ilman tuota rasvaakin, meillä ei todettu olevan mitään ongelmaa vauvani kanssa. joo, se "pakkorasvaaminen" oli todella teennäisen oloist siinä videolla, ja sille yhdessä neuvolaihmisen kanssa naureskelimme, mutta asia oli ihan ok :)

tää on hauskaa miten kiihkeästi ihmiset suhtautuu tähän ketjuun. nimenomaan rasvasta tässä oli kysymys, uudessa jännittävässä ja hämmentävässä tilanteessa kun tavallaan pelästyin sitä, että olen hoitanut jotenkin aivan väärin lapsiani kun en ole heitä rasvannut rasvaamisen takia. mutta nyt kun asiaan on perspektiiviä, ja olen siitä jutellutkin neuvolassa, mitään kummallista koko jutussa ei ole.

ei se yksi kerta tietenkään mitään vauvan iholle tee. mutta niin, en edelleenkään vauvaani rasvaa, hänen ihonsa on täysin terve. osaan ja tulen kosketelleeksi häntä muutenkin hoitaessani häntä ja leikitellessämme.

ap

Vierailija
62/67 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän, miksi minulla on joskus vaikeaa. Äitini ei varmaan rasvannut tai hieronut minua koskaan! Nyt kyllä soitan yli 70-äidilleni ja puhutaan asiat suoraksi :D

Sinänsä järkyttävää, että vauvaa pitäisi rasvata. Niissä perusrasvoissakin on kaikkea pashaa, jota vauva sit imeskelee raajoistaan sisäänsä (ja ihon kautta imeytyy). Sit ihmetellään parin vuoden kuluttua kun Irma-Petterin iho ei toimi ja on ihottumaa ja allergiaa. Raaps, riips.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsekään en ole koskaan aiemmin rasvannut meidän kolmea lasta, koska iho on aina ollut virheetön. Nyt kuintenkin 2v kuopuksella on puhjennut atooppinen ihottuma ja olemme alkaneet rasvata kahdesti päivässä. Lapsi nauttii rasvauksesta yli kaiken! Lisäksi on ottanut tavaksi tulla halailemaan oma-aloitteisesti, mitä ei ole koskaan aikaisemmin tehnyt. Meillä ainakin tuo pakkorasvaus on selvästi murtanut jotkut fyysisen kosketuksen estot, joita en tiennyt itselläni olevankaan. Tietämättäni olen myös siirtänyt niitä eteenpäin lapsiinkin.

Vierailija
64/67 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pskat se vauvan iho myrkyttyy yhdestä rasvauskerrasta! Yhtä turhaa on vatkata onko ap nyt jotenkin outo äiti ja traumatisoinut lapsensa tuolla ymmärtämättömyydellä. Turha myös ap:n miettiä, mitä kasvatusneuvolan tätsykät nyt miettivät ja kuinka paljon tuli rasteja kohtaan: "Ei osaa olla hyvässä vuorovaikutussuhteessa lapsensa kanssa" Lähetään vaiakka ulos kaikki mammat niin vaikenee tämäkin foorumi hetkeksi!!!

Vierailija
65/67 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä oli tämä Theraplay -juttu, jota ei vain selostettu silloin videointia ennen. siksi hämmennyin. koska kuitenkin osaan helliä ja koskettaa, leikkiä ja kujerrella vauvani kanssa ilman tuota rasvaakin, meillä ei todettu olevan mitään ongelmaa vauvani kanssa. joo, se "pakkorasvaaminen" oli todella teennäisen oloist siinä videolla, ja sille yhdessä neuvolaihmisen kanssa naureskelimme, mutta asia oli ihan ok :) tää on hauskaa miten kiihkeästi ihmiset suhtautuu tähän ketjuun. nimenomaan rasvasta tässä oli kysymys, uudessa jännittävässä ja hämmentävässä tilanteessa kun tavallaan pelästyin sitä, että olen hoitanut jotenkin aivan väärin lapsiani kun en ole heitä rasvannut rasvaamisen takia. mutta nyt kun asiaan on perspektiiviä, ja olen siitä jutellutkin neuvolassa, mitään kummallista koko jutussa ei ole. ei se yksi kerta tietenkään mitään vauvan iholle tee. mutta niin, en edelleenkään vauvaani rasvaa, hänen ihonsa on täysin terve. osaan ja tulen kosketelleeksi häntä muutenkin hoitaessani häntä ja leikitellessämme. ap

On nimittäin niin ammattitaidotonta porukkaa, ettei mitään rajaa! Ei theraplay ole mikään yhden kerran juttu, joka tehdään ohimennen, vanhempien tietämättä.

Ennen theraplayta kuuluu tehdä alkuhaatattelu ja selittää tarkasti mitä tuo terapiamuoto tarkoittaa. Ja täällä Helsingissä theraplayhin tarvitaan ensin käyntejä parheneuvolassa ja jonkun suositus/lähete theraplayhin. Theraplayn kesto on keskimäärin 10-12 hoitokertaa, että miten kummassa teille tehdään se tosta noin vaan yhden kerran?

Joko sä oot käsittänyt väärin tai teidän perheneuvola on aivan suolesta! :)

terveisin äiti, joka on käynyt vuoden theraplayssa lapsensa kanssa

Vierailija
66/67 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

havainnoinnin avuksi yksi menetelmä.

kyseessä oli tämä Theraplay -juttu, jota ei vain selostettu silloin videointia ennen. siksi hämmennyin. koska kuitenkin osaan helliä ja koskettaa, leikkiä ja kujerrella vauvani kanssa ilman tuota rasvaakin, meillä ei todettu olevan mitään ongelmaa vauvani kanssa. joo, se "pakkorasvaaminen" oli todella teennäisen oloist siinä videolla, ja sille yhdessä neuvolaihmisen kanssa naureskelimme, mutta asia oli ihan ok :) tää on hauskaa miten kiihkeästi ihmiset suhtautuu tähän ketjuun. nimenomaan rasvasta tässä oli kysymys, uudessa jännittävässä ja hämmentävässä tilanteessa kun tavallaan pelästyin sitä, että olen hoitanut jotenkin aivan väärin lapsiani kun en ole heitä rasvannut rasvaamisen takia. mutta nyt kun asiaan on perspektiiviä, ja olen siitä jutellutkin neuvolassa, mitään kummallista koko jutussa ei ole. ei se yksi kerta tietenkään mitään vauvan iholle tee. mutta niin, en edelleenkään vauvaani rasvaa, hänen ihonsa on täysin terve. osaan ja tulen kosketelleeksi häntä muutenkin hoitaessani häntä ja leikitellessämme. ap

On nimittäin niin ammattitaidotonta porukkaa, ettei mitään rajaa! Ei theraplay ole mikään yhden kerran juttu, joka tehdään ohimennen, vanhempien tietämättä.

Ennen theraplayta kuuluu tehdä alkuhaatattelu ja selittää tarkasti mitä tuo terapiamuoto tarkoittaa. Ja täällä Helsingissä theraplayhin tarvitaan ensin käyntejä parheneuvolassa ja jonkun suositus/lähete theraplayhin. Theraplayn kesto on keskimäärin 10-12 hoitokertaa, että miten kummassa teille tehdään se tosta noin vaan yhden kerran?

Joko sä oot käsittänyt väärin tai teidän perheneuvola on aivan suolesta! :)

terveisin äiti, joka on käynyt vuoden theraplayssa lapsensa kanssa

Vierailija
67/67 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes missään perheneuvolassa. Kyllä sen vuorovaikutuksen voi muutenkin selvittää.