perheneuvolassa videoitiin vauvan leikittämistä.
lopuksi pitirasvata vauva. olin ihan silmät ymmyrkäisinä, miksi ihmeessä sitä vauvaa piti rasvailla? en ole KOsKAAN rasvannut vauvaa, hänellä on ihan normaali iho, aina neuvolassa kehuvat. samoin esikoisen ihoa en koskaan rasvaillut. mikä idea tuossa rasvaamisessa oikein oli?
Kommentit (67)
ois ne voineet varmaan pyytää suo vaihtamaan vaatteet tms. tavallisempaa.
Samaa mim-arviota käytetään varmaan suuressa osassa perheneuvoloita.
Älkää nyt ap:tä päähän potkiko. Jos käsketään rasvaamaan vauva niin eihän sitä mitenkään välttämättä voi tajuta ohjeeksi tehdä vauvahierontaa vauvalle. Hieronta on hierontaa rasvalla/öljyllä tai ilman. Rasvaaminen voi olla vain rasvan levittämistä/sipaisua kuiviin kohtiin.
Ap, ihan oikeesti! kyse ei ole siitä, että hyvän äidin pitää osta rasvata lastaan tai edes siitä että lasta pitää ylipäätään rasvata. Ei tarvitse. Kosketella ja helliä kyllä, mutta se on ihan sama miten en tekee.
Rasvaus tuo ilmi teidän vuorovaikutusta, jota tarkastelevat.
älä stressaa.
ihan oikeasti, nyt tulee kamala olo.
toista lastani kasvatan enkä koskaan ole rasvannut!
vaikkei masenna nyt, niin kai tuo on sitten ihan tarpeen olla tarkkailtavana kun en ole tajunnut aiemmin...olen hieronut ja kosketellut ihan ilman rasvaa :(
ap
oikein ymmärtänyt, miten jotkut voi olla niin TYHMIÄ, että eivät tajua noin yksinkertaisia tehtäviä, ja sitä, mitä niissä katsotaan. Toisaalta hyvä niin, mä kun saan duunin kuin duunin aina kun haen, koska osaan tulkita, mitä toiset ihmiset minulta odottavat, ja osaan tulkita, mikä kehenki parhaiten vetoaa.
en kehdannut kyesllä että mikä jutun juoni oikein oli.
ap
ja minkä ihmeen takia sitä videoitiin?? En mä ainakaan suostuisi että mua videoitaisiin lapsen kanssa. Tai jos videoitaisiin niin olisin takuulla kuin jäykkä p****.
tunne itseään luontevaksi kameran edessä ja muiden ihmisten toljotellessa. Ainakin minä suuttuisin jos minulta tuollaisessa tilanteessa odotettaisiin jotain suoritusta. en käsitä tuollaista videointia ollenkaan.
Hommaa seurataan peili-ikkunan takaa. Videota voidaan sitten analysoida jälkikäteen joskus mm. konsultoivan lääkärin kanssa.
Perheneuvolaan ja arvioihin suostutaan ihan omasta tahdosta kun halutaan apua itselle tai lapselle. Ei sinne kukaan pakota. Sinä varmaan myös kieltäytyisit puhumasta perhe-elämästäsi ja kertomasta mitään esitietoja lapsestasi tai perheestäsi. Mitä ne muille kuuluu.
tunne itseään luontevaksi kameran edessä ja muiden ihmisten toljotellessa. Ainakin minä suuttuisin jos minulta tuollaisessa tilanteessa odotettaisiin jotain suoritusta. en käsitä tuollaista videointia ollenkaan.
toista lastani kasvatan enkä koskaan ole rasvannut!
vaikkei masenna nyt, niin kai tuo on sitten ihan tarpeen olla tarkkailtavana kun en ole tajunnut aiemmin...olen hieronut ja kosketellut ihan ilman rasvaa :(
Ei tartte lapsia rasvata jos ei ole tarvetta! Olisivat selkeästi sanoneet mitä ajavat takaa.
OLisin minäkin ollut ihmeissäni.
Itse olin kerran jossain "koulutustilanteessa" lapsen kanssa. 15 tätiä katsoi kun yksi keskusteli mun ja lapseni kanssa. En etukäteen tajunnut joutuvani sellaiseen mutta kyllä alkoi kiukku nousta kun tämä ns. ammattilainen ja näiden muiden kouluttaja alkoi kysellä mun ja miehen parisuhteesta suunnilleen intiimejä asioita lapsen kuullen. Lapsi oli silloin 9 vuotias eli tasan tajuaa jotain ihmissuhteista. Olin aivan ihmeissäni ja koin että minun lapseni laitettiin aivan kuin koekaniiniksi vain palvelemaan tätä koulutustilannetta. Eli jos olisin kertonut vaikka seksielämästä, niin lapsi olisi kuullut siinä kaiken. Vastuutonta koulutusta. Kieltäydyin kertomasta moisia asioita kun lapsi oli paikalla.ap
Ei tartte lapsia rasvata jos ei ole tarvetta! Olisivat selkeästi sanoneet mitä ajavat takaa. OLisin minäkin ollut ihmeissäni. Itse olin kerran jossain "koulutustilanteessa" lapsen kanssa. 15 tätiä katsoi kun yksi keskusteli mun ja lapseni kanssa. En etukäteen tajunnut joutuvani sellaiseen mutta kyllä alkoi kiukku nousta kun tämä ns. ammattilainen ja näiden muiden kouluttaja alkoi kysellä mun ja miehen parisuhteesta suunnilleen intiimejä asioita lapsen kuullen. Lapsi oli silloin 9 vuotias eli tasan tajuaa jotain ihmissuhteista. Olin aivan ihmeissäni ja koin että minun lapseni laitettiin aivan kuin koekaniiniksi vain palvelemaan tätä koulutustilannetta. Eli jos olisin kertonut vaikka seksielämästä, niin lapsi olisi kuullut siinä kaiken. Vastuutonta koulutusta. Kieltäydyin kertomasta moisia asioita kun lapsi oli paikalla.
Hommaa seurataan peili-ikkunan takaa. Videota voidaan sitten analysoida jälkikäteen joskus mm. konsultoivan lääkärin kanssa. Perheneuvolaan ja arvioihin suostutaan ihan omasta tahdosta kun halutaan apua itselle tai lapselle. Ei sinne kukaan pakota. Sinä varmaan myös kieltäytyisit puhumasta perhe-elämästäsi ja kertomasta mitään esitietoja lapsestasi tai perheestäsi. Mitä ne muille kuuluu.
olin noin 10-vuotias ja muistan etten suostunut puhumaan perheneuvolassa mitään kun kertoivat että siellä peilin tekana on joku. Minusta oli epäreilua että joku tarkkailee minua enkä edes tiennyt enkä nähnyt kuka siellä oli. ei mennyt oikein putkeen niiden hieno psykologinen testi. Sittemmin käynnit perheneuvolassa lopetettiin vaatimuksestani. Heidän metodinsa olivat vähintäänkin outoja.
= ongelma vuorovaikutuksessa. Siitä se alamäki alkaa... ja vain sen takia kun ap ei ymmärtänyt tehtävää
joka tosiaan osaa noudattaa yksinkertaisia ohjeita, onneksi olkoon! Monille älykkäämmille ihmisille herää usein kysymyksiä, kun heitä käsketään tekemään asioita. Koulutukseni pohjalta tiedän kyllä hyvin, mihin tuolla "rasvaamisella" tässä yhteydessä pyritään, mutta ymmärrän täysin myös äidin hämmennyksen tuollaisen kummallisen ohjeen edessä. Jos oikein mietit asiaa, voit ehkä tavoittaa ajatusten ja kysymysten eri tasoja tässä. Tai et ehkä sittenkään... se vaatisi vähän enemmän ajattelukykyä. Olisit muuten varmaan myös saanut työpaikan vanginvartijana keskitysleirillä.
joka tosiaan osaa noudattaa yksinkertaisia ohjeita, onneksi olkoon! Monille älykkäämmille ihmisille herää usein kysymyksiä, kun heitä käsketään tekemään asioita. Koulutukseni pohjalta tiedän kyllä hyvin, mihin tuolla "rasvaamisella" tässä yhteydessä pyritään, mutta ymmärrän täysin myös äidin hämmennyksen tuollaisen kummallisen ohjeen edessä. Jos oikein mietit asiaa, voit ehkä tavoittaa ajatusten ja kysymysten eri tasoja tässä. Tai et ehkä sittenkään... se vaatisi vähän enemmän ajattelukykyä. Olisit muuten varmaan myös saanut työpaikan vanginvartijana keskitysleirillä.
kenelle osoitit tämän? ja kuinka tämä ikivanha ketju yhtäkkiä nousi pintaan?
Mä en ole ikinä
oikein ymmärtänyt, miten jotkut voi olla niin TYHMIÄ, että eivät tajua noin yksinkertaisia tehtäviä, ja sitä, mitä niissä katsotaan. Toisaalta hyvä niin, mä kun saan duunin kuin duunin aina kun haen, koska osaan tulkita, mitä toiset ihmiset minulta odottavat, ja osaan tulkita, mikä kehenki parhaiten vetoaa.
------
Vaikutat ihmiseltä
Vierailija - 02.01.10 01:35 (ID 9759545)
-----
täällä olen ekakertalainen ja en hallitse tekniikkaa, no virheitä sattuu
viitattavan viestin laatikkoon?
linkkiä SEN viestin alapuolelta johon viittaat
Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen iho vauvallasi on.
No mihin sillä pyritään jos ei tuohon vuorovaikutuksen tarkkailuun? T: ei ap
kehittynyttä ipanaa on, vaikkei ole hierottu eikä rasvailtu:) Hyvin tuntuvat olevan jäsenistään tietoisia.