Miksi perhetyöntekijä käy "tavallisenoloisessa" perheessä?
Yksi puolituttu perhe kyseessä, ihan tavallisilta vaikuttavat, suht' alhainen koulutustaso kuitenkin ja vaimo ollut lähinnä pätkätöissä ja aika paljon työttömänä, hänellä on kaikenlaista "tilpehöörikoulutusta". Mutta ei siis tällaisen puolitutun silmiin mitään päivänselviä ongelmia, tuskin läträävät viinalla tai käyttävät huumeita tms.
Perheessä siis esikoinen muutaman kuukauden ikäinen. Äiti hoitaa vauvaa kotona, isä töissä, johon sisältyy silloin tällöin myös yötöitä.
Miksi perheessä käy perhetyöntekijä lasta hoitamassa? Ei kai nyt kuitenkaan kuulu ihan normaaliin "palveluun"?
Itse asiassa minua ihmetytti jo synnytysreissu, kun perhe viipyi sairaalassa viikon verran ja äiti kävi välillä yksinään kotona sairaalasta päiväseltään. Lapsi oli kuitenkin äidin kertoman mukaan täysin terve ja täysaikainen ja sellaiselta myös näyttää.
Kommentit (135)
no kuka tahansa laskutaitoinen kokee.
Ehkä teidän kannattaisi käyttää vähän järkeä - ja ehkäisyä. Ei ole kovin ystävällistä muita kohtaan pukata maailmaan lapsia, joita ei edes aio hoitaa.
Ja miksei sinulla ole ollut taukoa 10 vuoteen? Esikoisesihan on 9-vuotias. Pettääkö laskukykysi tässäkin?
Mun mielestä on hienoa, että lapsiperheille on palveluja tarjolla. Minkä ihmeen takia siitä pitää toisia kadethia, sama koskee lasten lukumäärää. Jos on yksi lapsi, ei osaa hoitaa lapsia, jos on neljä tai viisi on tehtailija ja yhteiskunnan tukien käyttäjä!
Ihan oikeasti. oletteko jotkut todellakin noin kateellisia toisille? Perhetyöntekijän saa kuka vaan haluaa, kunhan vaan osaa pyytää, eikä se ole mikään "alentumis" palvelu vaan ihan normaali lapsiperheiden palvelu, siinä missä neuvolat, kerhot, koulut yms.
tätä nykyä vain ongelmaperheisiin. Eli kyllä se on merkki lastensuojelun tarpeesta.
no kuka tahansa laskutaitoinen kokee. Ehkä teidän kannattaisi käyttää vähän järkeä - ja ehkäisyä. Ei ole kovin ystävällistä muita kohtaan pukata maailmaan lapsia, joita ei edes aio hoitaa. Ja miksei sinulla ole ollut taukoa 10 vuoteen? Esikoisesihan on 9-vuotias. Pettääkö laskukykysi tässäkin?
Vanhin lapsi on 9 aivan, muu asia ei nyt valitettavasti sinulle kuulu. On ihan henkilökohtainen asia. En ole pukannut lapsia maailmaan, vaan synnyttänyt ihan itse ne hoitaakseni. Kuten mainitsin neuvola tarjosi meille tätä ihanaa mahdollisuutta perhetyöntekijään, koska se on meillä päin peruspalvelu lapsiperheille.
Onko oikeasti pakko olla siitä kateellinen , että olen saanut ihanat viisi elävää lasta, ja hoitanutkin ne ITSE. Olet siis kateellinen minulle siitä tunnista, jonka perhetyöntekijä meillä viikossa käy =) Anna mun kaikki kestää!!! t. 75
tätä nykyä vain ongelmaperheisiin. Eli kyllä se on merkki lastensuojelun tarpeesta.
Meiädn kunnassa ainakin ihan normaali peruspalvelu lapsiperheille.
Kaikki eivät vain tajua, eivätkä viranomaiset tietenkään varoita. Kyllä siellä papereissa sitten tiedot löytyy, jos ja kun ongelmat jatkuu.
moiselle laskutaidottomalle luuserille? Sääliä voi joku tuntea.
itse hain tällaista apua meille, koska joudun viemään lastamme terapiaan, jonne ei yksinkertaisesti voi kaikkia lapsia ottaa mukaan.
Perhetyöntekijä käy meillä siis kerran viikossa ja on muiden lasten kanssa n. 2 tuntia. Emme siis kärsi mistään ongelmista. En häpeä asiaa yhtää, vaan koen perhetyöntekjän olevan mieletän apu meidän vaikeassa tilanteessa lapsen kanssa.
Miksi kaikesta pitää olla niin kateellinen?
En ole laskutaidoton, enkä luuseri. En täällä mollaa toisia, niinkuin sinä. Mietippä itä se sinusta kertoo?? =)t: 79
Meillä vauva oli sairaalassa viikon ja itse vain muutaman päivän. Ei siihen kummempaa sairautta tarvita! Ja perhetyöntekijää tarjottiin heti kun neuvolassa kerroin vauvan iltahuudoista.. En vaan kokenut tarvitsevani apua, mutta jälkeenpäin tuntuu että olis kannattanu ottaakkin..
Hohhoijaa säälittävien äitien kateutta!
mutta tuosta masennuksesta haluaisin sanoa...
ap mainitsit että olisit facebook-statuksista (rivien välistä) tai jotenkin muulla tavalla sen huomannut, jos näin olisi. No et kyllä todellakaan välttämättä olisi huomannut yhtään mitään! Itselläni on ollut masennus useaan otteeseen, ja mitä enemmän se on päällä, sitä pirteämmältä ja reippaammalta vaikutan ulospäin! Siis muualla kuin kotona. Ethän sinä ap voi YHTÄÄN tietää heidän elämäntilannettaan, ei se naamasta näy...
Saan sen ajan siivota vaikka kotia, niin että perhetyöntekijä vie katraan pihalle.
Säälikää nyt sitten oiken kunnolla, sillä meillä on myös viisi lasta, ja tehty oiken liukuhihnalla myös. Kun tuo asia nyt jollekkin näyttää tällä palstalla olevan niin iso ongelma.
Meillä perhetyöntekijä käy siitä syystä, että selkäni on leikattu kolme vuotta sitten, kipuilee jatkuvasti, joten saan ns. lepoaikaa sen tunnin kaksi. Tosin yleensä sen ajan teen ruokia pakkaseen, tai siivoa.
Etkö osaa kirjoittaakaan?
Kijotin ekan kerran tähän ketjuun? Etkkö tiedä mitä sana mille tarkoittaa?
Etkö osaa kirjoittaakaan?
Pitäsköhän sun mennä jonneen muualle vahtimaan kirjotusvirheitä??? Vai onks elämä vaan muuten niin tylsää sulla?
erityisesti 66:n kirjoitus tuntui surulliselta. Olet varmaan jäänyt paitsi lapsuudessasi kokemuksia siitä, että olet arvokas ja ihana sellaisenaan ilman suorittamista. Kuulostat kamalan ankaralta itseäsi ja muita kohtaan, sellainen sairastuttaa ihmisen vanvuuteen ja on ilmeisesti seurausta juuri tuosta arvottomuuden tunteesta.
Minusta on hyvä, että vielä edes jossain ja jotkut saavat ennaltaehkäisevästi apua hankalaan elämäntilanteeseen ja jaksamiseensa. Apua pitäisi olla enemmänkin saatavilla. Siten vältyttäisiin myös monien kroonisten tautien puhkeamisilta - ylirasittuneet, liian vähän lepoa saaneet äidit ja isät kun ovat vaarassa sairastua erilaisiin sairauksiin. Minkä kotiapuun satsataan, vähentää menoja terveydenhoitosektorilla ja takaa ihmisille enemmän terveitä työvuosia ja työkuntoa.
Voisihan sen ajatella näinkin?
kirjoitit "tuntea sääliä mille"? Mitä tarkoitat sillä?
En kyllä koe että lapset ovat liukuhihnalla. Ei kait kukaan lapsia sen takia tee! Kyllä tällä on järjetöntä porukkaa. T. 73