Mitä karkkia olet jäänyt kaipaamaan?
Anteeksi, jos tällainen ketju on jo :)
Itse haluaisin vielä joskus saada Anis-karkkeja. Olivat vaaleanpunaisia, vähän kartionmallisia ja sokeripintaisia. Niistä oli myös "sininen" versio.
Pastirolit ovat toinen. Varsinkin Seko ja Omena. Nam!
Muistaako kukaan muu noita? Mitkä muut karkit saisivat palata kauppojen hyllyille?
Kommentit (115)
Itse olen jäänyt kaipaamaan
- alkuperäisiä merenneitoja, niitä ohuita ja isompia kuin nämä nykyiset (haisivat hieman homeelta mutta maistuivat ihanalta)
- alkuperäistä hopeatoffeeta (oli sellaisessa käärepaperissa oleva lituskainen ja pitkä toffeen pala)
- Black and white pastilleja
Aniskarkitkin oivat niin hyviä...
Mä kaipaan myös JAmboja, ne oli ihania suklaapatukoita.
Ja aidot Roope Ankan kolikot oli mahtavia.
Mä olen myös kaipaillut niitä laivalta ostettavissa olleita vaahtokarkkeja, ja sitten niitä esim. He-man jellykarkkeja, jotka oli yksittäispakattuja ja tosi villin värisiä...
Ja vaikka ja mitä...
ne jenkkilippua muistuttavat toffeet? nam ja smurffitoffee
Se oli niin hyvää. Samaten muistan tykänneeni tuosta "paukkujätskistä" mikä myös minun muistoissani on sellainen kitaranmallinen.
Muistan vanhan kaksimielisen telkkarimainoksenkin, jossa äijä saapuu kauppaan ja pakastealtaan päälle on kurottautunut minihameeseen pukeutunut nainen. Mies sitten mukailee käsillään jäätelön muotoa "Mmmmm..."
Sitten yksi lapsuuden karkkimuisto oli ne tikkarit, jotka olivat sormenmallisia ja niitä dipattiin pussiin jossa oli jauhetta. Olikohan nimi joku Finger Lick tms?
Patu -salmiakkipötköjä. Niiden jälkeen vasta tulivat turkinpippuripötköt.
80-luvulla oli semmoisia kiekkomaisia tikkujäätelöitä, joissa oli pinkki kuori, joka jotenkin "poksahteli" suussa. Pyöreässä jäätelössä oli pinkin kuoren alla keltaisia hillo?raitoja, ja punainen "tikku" oli syötävää ainesta. Semmoisia paukkujäätelöitä en ole muinaisen lapsuuteni jälkeen löytänyt :(
Ne oli kun vaaleanpunaisia super-puikkoja! Ritisi rätisi hampaissa se kuori. Sika hyviä!
Niissä oli makeaa vähän kahvin makuista litkua sisällä.
Siesta-patukat.
Halvan salmiakki-askit ja Hellaksen hedelmä-askit.
Tsinuski ja Hopeatoffee.
t. vm -59
Onko Budapestit muka lopetettu? Aargh! En niitä tosiaan muista vähään aikaan nähneeni. Ne on niin parhaita.
Muistaako kukaan muu känkkä-ränkkä askia, oli hyviä salmiakkeja, entä pirkan vaaleanpunaisia kovia aniskarkkeja, joissa oli pehmeä sisus? nnamm namm. Kaipaan vielä Fazerin alkuperäisiä ruutusalmiakkeja, joita oli pussissa. Nykyisen sekoituspussin ruutusalmiakit näyttää oikeilta, mutta maku on erilainen.
turkoosi valkoisia makeisrakeita joiden sisällä salmiakkilakritsaa. Oli pussissa ja rasiassa.
se oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanaa että ei mitään rajaa!!! Jos sitä olis..painaisin kyllä sata kiloo :D
pari viikkoa sitten lentokentältä.
En tiedä saako normikaupoista siis enää, mutta ainakin tax free-myymälöistä saa.
Maraboun kookossuklaata.
Pahus kun menit muisttutamaankin asiasta. Olen tosi vihainen, kun sitä ei enää ole.
"Stratos suklaata on saanut Suomesta joskus 90-luvulla. Yhtäkkiä sen myynti lopetettiin ja olen useasti haaveillut kysyisestä suklaasta yli kymmenen vuoden ajan. Nyt tutkiessani asiaa, huomasin, että sen valmistusta ei ole lopetettu, vaan maahantuonti.
Tutkiessani asiaa löysin monta keskustelupalstaa, joissa monet ihmiset puhuivat kaipaavansa Stratos-patukoita.
Stratosta valmistaa norjalainen Nidar-firma. Stratosta saa siellä myös levynä ja ilmeisesti myös pussissa"
löytyi netistä tällainen :)
Aina R-kioskilta käytiin ostamassa sellainen. Niiin hyvää! Muistan maun täysin selvänä ja sen, kuinka kieli saattoi mennä rikki.
Turkinpippuri-tanko! Miten oon voinut sen unohtaa :D
jonka kovan päällyksen alla oli salmiakkijauhoa ja sen alla purkka. Nam
Fazer on vain lopettanut mättö yx valmistamisen. mutta sen voi saada takaisin ainoastaan ihmisten valituksilla fazerin sivulla.