Mitä karkkia olet jäänyt kaipaamaan?
Anteeksi, jos tällainen ketju on jo :)
Itse haluaisin vielä joskus saada Anis-karkkeja. Olivat vaaleanpunaisia, vähän kartionmallisia ja sokeripintaisia. Niistä oli myös "sininen" versio.
Pastirolit ovat toinen. Varsinkin Seko ja Omena. Nam!
Muistaako kukaan muu noita? Mitkä muut karkit saisivat palata kauppojen hyllyille?
Kommentit (115)
siis niitä PYÖREITÄ vaaleanpunaisia palloja (ei isoja lituskoita).
me ostettiin kans aina niitä.
Aina R-kioskilta käytiin ostamassa sellainen. Niiin hyvää! Muistan maun täysin selvänä ja sen, kuinka kieli saattoi mennä rikki.
80-luvulla oli semmoisia kiekkomaisia tikkujäätelöitä, joissa oli pinkki kuori, joka jotenkin "poksahteli" suussa. Pyöreässä jäätelössä oli pinkin kuoren alla keltaisia
hillo?raitoja, ja punainen "tikku" oli syötävää ainesta. Semmoisia paukkujäätelöitä en ole muinaisen lapsuuteni jälkeen löytänyt :(
Miten jotain niin hyvää ei enää ole?? Pistää kyllä vihaksi!
Sun Rice ei ole mistään kotoisin :(
jossa purkka sisällä. Kääre oli punavalkoinen. Maraboun Crisp oli myös mun suosikki.
nyt sinä muistutit minua tuosta suklaasta, ai että se oli hyvää.
Tykkään älyttömästi kookoksesta, ja vielä enemmän suklaasta ja yhdessä ne ovat taivaallista herkkua
Maraboun kookossuklaata.
Pahus kun menit muisttutamaankin asiasta. Olen tosi vihainen, kun sitä ei enää ole.
Oli ihan mun suosikki muutama vuosi sitten, tuli markkinoille Ässä mixin ja Missä x:n jälkeen, ennen Mättö Kaxia (vai mikä lie onkaan). Ei ole näkynyt pariin kolmeen vuoteen ainakaan enää. Sellanen vihree pussi. Miks niitä ei enää ole?!!!
Niitä pötköjä jossa toffeissa oli erivärisiä papereita. Ja stratosta myös. Ja Pastiroleja.
sellaisia tosi salmiakkisia ja isoja namuja. Roope nkan kolikot oli kans hyviä... ja jätskeis oli pinkki puikko, muistaako kukaan? Päällinen oli sellaista poksuvaa ja kaverina sillä oli super puikko!!!
Vanhoja autoja ennen sitä kun ne muuttui semmoiseksi pehmoiseksi. Yhden auton syömisessä meni koko hiivatin päivä kun niihin ei pystynyt hampaat... :)
Halvan raitasalmiakkia, jolla ei ollut oikein mitään kunnon nimeä, pikkuaski, pyöreitä pastilleja, kannessa hattupäinen kielletty laku-ukko punaisella pohjalla, jossa valkoisia raitoja.
Merkkareita ajalta, jolloin kukaan urvelo ei ollut niihin muka tukehtunut.
mielikuvissani tuo jäätelö oli sellainen kitaran muotoinen? Muistan elävästi, kuinka sain syödä sellaisen sairaalasta päästyäni (korvien putkituksen jälkeen) "reippauspalkinnoksi". Ahh!
Kuka muistaa ruskeat amerikan pastillit ruskeassa askissa, 80-luvulla? Tai Fazerin suklaanapit ruskean, punaisen tai sinisen pahvitötterön sisällä? Ne purkkatikkarit olivat herkkuani myös, kuten "sormi"tikkari, jota dipattiin poksuvaan ja raksuvaan jauheeseen.
Muistaako kukaan ihanaa Jenga-mehujäätä? Sitä kaipaan...
salmiakkihousuja, muistaako kukaan, niissä oli salmiakkijauhoa sisällä. Toffot, ja ne toiset toffeet, pussissa oli vaaleita ja tummia. Ja se kunnon riisisuklaa. ja dumle minibites hävisi melkis samoin tein kun tuli myyntiin...
Siinä oli keltapaperisia toffeita, vaaleita ja tummia. Sellaisia sitkeitä ihania joita ei enää saa kun kaikki nykyiset toffeet ovat sellaisia murenevia.
Mustat merenneidot! Sen mallisia karkkeja on edelleen myynnissä, mutta jonkun säädöksen takia niitä alkuperäisiä ei saa enää myydä, kun niissä oli liikaa jotain ainetta, kuulema :)
Ai että ne oli ihanan salmiakkisia, aah :P
Toinen mitä kaipaan on Jambo suklaapatukat, sai punaisena, keltaisena ja vihreänä.