Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä karkkia olet jäänyt kaipaamaan?

Vierailija
15.09.2009 |

Anteeksi, jos tällainen ketju on jo :)

Itse haluaisin vielä joskus saada Anis-karkkeja. Olivat vaaleanpunaisia, vähän kartionmallisia ja sokeripintaisia. Niistä oli myös "sininen" versio.

Pastirolit ovat toinen. Varsinkin Seko ja Omena. Nam!

Muistaako kukaan muu noita? Mitkä muut karkit saisivat palata kauppojen hyllyille?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä patukat että pussissa myydyt olivat ihania.

Ja vanhat, isot merkkarit.

Niitä ohuita levyjä,ei sellaisia normikarkinmallisia. Mutta niitä eiole ollut kaupoissa varmaan 20 vuoteen. Muistaako kukaan muu vielä hopeatoffeet?

Vierailija
82/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin valmistettiin. Itse olen jo 44v. ja meidän äiti osti sitä välillä kotiin. Valmistaja tais olla Valio. Ihanaa!

Muistaako kukaan?

Muistan! Pitänee valmistaa itse, kääretorttulevyn sisään lakkahillolla maustettua vaniljajäätelöä.

Minäkin kaipaan oikeaa riisisuklaata, jossa olisi rapeaa riisiä. Jouluksi pitänee valmistaa niitä itse.

Panama-patukoissa oli kai cornflakesia, mutta niitä ei ole saanut enää vuosikymmeniin. Kuten ei myöskään suffelin tapaista puhveli-patukkaa, joka oli minun mielestäni parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja, oli kunnon salmiakkkia.

Roope ankan kolikoita tekisi mieli maistaa pitkästä aikaa.

Vierailija
84/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä myynnissä, mutta eivät ole enää sitä samaa, mitä meidän lapsuudessa.

Eikä kyse ole siitä, että maku tai muistot olisivat muuttuneet, vaan resepti on uusi.

Muinoin joulunaikaan oli myynnissä läpinäkyvässä kotelossa paperiinkäärittyhä Paris-konvehteja, jotka olivat todella hyviä.

Vierailija
85/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota oli rasioissa, kannessa oli muistaakseni tanssiva pariskunta? Sitä kaipaan lapsuudesta, isälläni oli sitä aina jemmassa yölipastossa :)

Vierailija
86/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 1970-luvun lakritsi- ja hedelmämerkkareita

- hedelmäisiä Hobo-toffeekarkkeja

- Toffo... saako niitä enää ?

- jäähedelmätkin oli hyviä

Onneksi monia suosikkeja saa vielä mm. Supersalmiakki, kovat ananaskarkit jne.

Vierailija
87/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Pommac-mehujäätä enää, sekin oli hyvää.

Vierailija
88/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Wiener Nougaata saa vielä joulun aikaan joka kaupasta. Itsekin juuri sitä mutustelen :)

Vierailija
89/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin kaipaan toffoja ja jamboa, nam

lisäks vielä Lola-suklaapatukkaa, muistaaks kukaan? Semmoinen viiden palan namipatukka - ostin sitä aina vuorotellen punaisen jambon kaa. Ja P.K.-purkkaa ja punaista Bubbista.

Vierailija
90/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta täytesuklaata, jota myyttiin pieninä levyinä keltaisissa kääreissä joskus 90-luvulla. Levyn jokaisessa rivissä oli eri täyte, ananasta, mansikkaa, vadelmaa sun muuta. Olikohan se valmistaja joku Hellas tai joku..en muista.

Vierailija
91/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Pommac-mehujäätä enää, sekin oli hyvää.

Pommac, Jaffa ja MAC ovat tehneet paluun pakastealtaisiin jo pari vuotta sitten!

Vierailija
92/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta täytesuklaata, jota myyttiin pieninä levyinä keltaisissa kääreissä joskus 90-luvulla. Levyn jokaisessa rivissä oli eri täyte, ananasta, mansikkaa, vadelmaa sun muuta. Olikohan se valmistaja joku Hellas tai joku..en muista.

Vierailija
93/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään muutkin kaipaa, kun googlella läyti tälläinen :)http://www.adressit.com/vaadimme_hopeatoffeet_takaisin

Vierailija
94/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskikset!

Ja sellainen mehujää oli kuin amppari. Niitä oli kaksi eri makua, toinen oli puna-kelta raidallinen ja toinen cola-keltaraidallinen. Tästä on varmaan n 10 vuotta..

Stratos taisi olla juuri se "kuplasuklaa.." sitä minäkin kaipaan.

Hopeatoffeeta en koskaan saanut lapsena syödä kun mulla oli raudat :(

Vierailija
95/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehujää oli kuin amppari. Niitä oli kaksi eri makua, toinen oli puna-kelta raidallinen ja toinen cola-keltaraidallinen.

Nää on pirkan amppari ja ...joku, sen ruskean nimeä en muista. Löytyy ihan k-kaupasta edelleenkin

Vierailija
96/115 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murkku ja amppari, amppari oli mun suosikki. kaipaan salmiakkimerkkareita, salmiakkiaakkosia riisisuklaata, tuplaa ja geishaa, kaikkea saa tänäkin päivänä, mutta on reseptit muuttuneet ja ei enää ole niin hyviä, saako tänäpäivänä enää mistää kunnollista salmiakkia, mä en ole löytäny. paras tämänhetkisistä on ehkä (fazerin?)tuttifruttimix (vihree pussi) josta ne isommat ruudut on hyviä, mut siellä on aivan liikaa pahoja hedelmiä.

Vierailija
97/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2009 klo 22:00"]

Niitä myytiin pusissa, jossa jokainen toffee oli omassa kääreessään. Tosi herkullisia olivat!!!

[/quote]

49: Minäkin kaipaan tuota minttuisaa raitatoffeeta! Myös Ränkät oli hyviä (pienessä keltaisessa rasiassa salmiakkeja), mutta hedelmäisistä Känkistä punaisessa rasiassa en tykännyt. Sokerikuorrutteiset Kapteeni Helmixit ja Salmixit oli kanssa nameja. :)

Vierailija
98/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

leafin farao karkit. semmosia pehmeitä, pussissa oli mustia, keltasia, punasia ja vihreitä. nammm

Vierailija
99/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piparnakkeli jäätelöä lapsuuden ystäväni rakasti...itse tykästyin vasta puffettiin.

Tämä ketju on saanut  mieleen myös pa-pa-pa-pastirol sloganin...mutta en yhtään muista niitä karkkeja...

Piparnakkeli-jäätelöä. Nykyinen Puffet-jäätelö on halju versio, Piparnakkelissa oli todella vahvan kaakaon makuinen se keksi. Käärepaperissa oli kiiltävänkeltaisia koiria. Nuo Roope Ankan kolikot muistin tästä ketjusta, olivat ihania.

[/quote]

Vierailija
100/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panama-suklaapatukka oli kyllä herkullista, kuin myös Pastirolit (salmiakki, seko ja omena). Pastiroleja kaipaa niin moni, että luulisi, että tulisivat uudelleen myyntiin, kuten moni muukin vanhempi tuote on tullut? :)