Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä karkkia olet jäänyt kaipaamaan?

Vierailija
15.09.2009 |

Anteeksi, jos tällainen ketju on jo :)

Itse haluaisin vielä joskus saada Anis-karkkeja. Olivat vaaleanpunaisia, vähän kartionmallisia ja sokeripintaisia. Niistä oli myös "sininen" versio.

Pastirolit ovat toinen. Varsinkin Seko ja Omena. Nam!

Muistaako kukaan muu noita? Mitkä muut karkit saisivat palata kauppojen hyllyille?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Super-jääteöistä parhaat oli Suklaa ja sit se vadelma/salmiakki. Oi että!! Jenga-mehujäistä päärynä oli mun ehdoton suosikki, harmi vaan, että joskus se oli katkennut tai katkesi kesken kaiken.

Vierailija
102/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipaan eniten Känkkäränkkä-salmiakkeja. Pienessä keltaisessa askissa, jossa känkkäränkkävelhon kuva. Itse karkitkin etäisesti känkkäränkän muotoisia.

(Nuo mainitut merenneidot oli myös lapsuudessa suosikkejani, mutta en tiennytkään, että resepti on vuosien kuluessa muuttunut. Ihmettelin vain, kun ei ne enää niin hyviltä maistuneetkaan.)

Näin kesän tullen olen alkanut kaivata lapsuudesta myös Africola-limpparijääherkkuani. Valitsin sen aina, kun mentiin uinnin jälkeen jätskiostoksille. Oli sellaisessa pahvissa, josta sitä sai sen sulaessa puristaa ulospäin. Lopussa odotti sulanutta sohjoa.

On varmaan totta, mitä joku huomautti, että omat makumieltymyksetkin on voineet kahdessakytä vuodessa muuttua, mutta jos voisin, niin ostaisin edellä mainittuja herkkuja ihan nostalgiasyistä, ja saisin suurta nautintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku Joke-mehujäitä? Niissä oli aina se vitsi... En kyllä muista, oliko se itse mehujää kovin hääppöistä. :D

Vierailija
104/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista poksahtelevaa jätskiä muuten oli minunkin lapsuudessani, vaikka olen syntynyt 80-luvun loppupuolella. Silloin se oli tähdenmuotoinen, väreinä ruskea ja keltainen, eli makuna varmaan kola ja jokin muu...?

Vierailija
105/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan jädealtaasta super-puikkoa, vanhalla reseptillä tehtyä mövenpickin suklaata, piparnakkelia ja päärynä lipsiä.

Karkeista Maija- ja Hopeatoffeeta, jotain greipin tai aniksen makuista kurkkupastillia, semmosta suklaapäällysteistä keksivohvelikiekkoa, jossa oli toffeeta (Space?), vanhan reseptin salmiakkiaakkosia ja merkkareita. Ja Taffelin valkosipulisipsejä. Ja sitä Ruusu-suklaata.

Vierailija
106/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:48"]

Muistaako joku Joke-mehujäitä? Niissä oli aina se vitsi... En kyllä muista, oliko se itse mehujää kovin hääppöistä. :D

Muistan ne vitsit, mutta ei hajuakaan, miltä se jäätelö maistui.

Tuollaista poksahtelevaa jätskiä muuten oli minunkin lapsuudessani, vaikka olen syntynyt 80-luvun loppupuolella. Silloin se oli tähdenmuotoinen, väreinä ruskea ja keltainen, eli makuna varmaan kola ja jokin muu...?

Nuo tähdet kuului johonkin avaruus-teemaan. Samaan sarjaan kuului myös sellainen jäätelötuutti, jossa oli puna-vihreää kirpeää mehujäätä sekä raketin muotoinen jäätelö, jossa oli tikkari. Niitä oli joskus 90-luvun puolivälissä tai jälkipuoliskolla myynnissä. Ne tähdet oli tosiaankin kelta-ruskeita ja niissä oli jotakin poksuvaa keltaista kuorrutetta.

Itse kaipaan fazerin kahvisuklaata (ei ole edes kauan, kun sitä vielä sai) ja onko ne lopettaneet sen Ässä mix lakun valmistamisenkin? En ole pitkään aikoihin nähnyt missään. Oli paras karkkipussi mitä voi olla, mutta sitä taisi saada aika vähän aikaa.

Vierailija
107/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskan kuninkaan rintapastilleja! Roope Ankan hedelmärahoja, liikennemerkkitikkareita ja Jive-limua! Aah ja nyyh! Sekä tietenkin jenkin hedelmäpurkkatyynyjä, jotka oli pakattu kaksittain läpinäkyvään muoviin.

Vierailija
108/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

fazerin sitruunajogurtti-suklaapatukka näyttää kadonneen joka kaupasta :( se oli hyvää!

Vierailija
109/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastirol SEKO 90-luvulta. Niin keinotekoisen makuista, kirpeää, kovaa ja limaista samassa karkissa. Kesoililta hain siskoni kanssa monta kertaa viikossa kiemuralla koristellun rasian. Läkeröl-tehdas on valitettavasti mennyttä kalua, en tule enää saamaan.

Vierailija
110/115 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula tikkari. Vesi herahtaa kielelle, kun ajattelen sitä.

Vierailija
111/115 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:52"]

[/quote]

http://4.bp.blogspot.com/-pvsIvKUfX-0/UYlYVdaZ95I/AAAAAAAACNU/5xgn_FPkFyg/s1600/koululainen597_1.jpg

Ai tää?

Vierailija
112/115 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maraboun kookossuklaa oli niin järjettömän hyvää. Ei siitä ole kauaakaan kun sitä vielä sai.. Myös Fazerin kahvisuklaan poistuminen sylettää. Se oli niin hyvää. Ja ne vanhan muotoiset Fazerin suklaat oli muutenkin parempia, ne palat oli selkeästi kantikkaita ja niiden keskellä "kolo". Ja ai että haikailen niiden pahvipurkissa myytävien suklaanappien perään, myöskin Fazerin.

Super-jäätelöt voi ah mitä muistoja niihinkin liittyy. Ne härskit tv-mainokset missä mies jätskikiskalla koitti tilata jäätelöä vain piirtämällä ilmaan käsillään ne muodot ja hemaiseva naismyyjä vaan tarjosi litsaria poskelle.

Vierailija
113/115 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi oi voi voi...Lista on loputon. Black Peteä, merenneitoja, Jamboja, Hopeatoffeeta, Skottitoffeeta, Super-jätskejä (varsinkin suklaata), Aku Ankka-jäätelö (muistaakseni pähkinäinen), Känkät, Taffelin grillimaustetut sipsit (ne alkuperäiset, ei mikään bbq), Bubbiksia, riisisuklaa (toki saa vielä, muttei irtomyynnistä), merkkarit muuten, veljeni oli todella lähellä tukehtua niihin, Aku Ankka limpparit, juu ja Africola oli kova juttu.

Oishan niitä, mutta kun kaikki ei muistu mieleen, höh :)

Vierailija
114/115 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin punaista suklaata. En löydä sitä enää mistään. Nyt punaisessa kääreessä on joku mansikkasuklaa, ei se toffeen makua musituttava punainen..

Vierailija
115/115 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stratosta saa taas nylyään ainakin citymarketeista, sininen kuori :)

Muistanko väärin vai eikö fazerillakin ollut yhteen aikaan kahvisuklaalevy (200g). Oli meinaa tosi hyvää!! Kukaan tutuistani ei muista tuota tuotetta..

Mulla on myös kauhea ikävä fazerin suffelisnacks levyä!! Sopivan kokoinen (100g) ja erittäin herkullinen :) voi kun sitä vielä joskus saisi!!