7-vuotiaan painosta..
Paljonko teidän seitsämän vuotiaat painaa?
Mua alkaa vähän huolestuttamaan tuo tytön painon nousu..painaa nyt 33.2kg ja on 123.8cm pitkä..Painoa tullut 2kiloa vajaassa kahdessa kuukaudessa..
Liikumme paljon ja syömmekin ihan normaalisti..ei ylimääräisiä herkkuja tms.
Kommentit (67)
on poika ja pituutta 140cm ja painoa 29,9 kg. Mitattiin juuri viikonloppuna.
Meillä esikoinen kävi tuossa iässä salaa kiskalla ostamassa karkkia. Lisäksi söi salaa keksiä ja muita herkkuja kaapeista.
Itekin muistan, että alaluokilla söin salaa sokeria, kun iski hirvee makeenhimo.
meillä tyttö täytti alkuviikosta 7v. ja on 124cm pitkä ja painaa 21kg. Neiti on aina ollut hoikkis ja paino menee -10 käyrällä.
Teidän lapsella vastaavasti liikaa painoa.
Se mistä tuo painonnousu johtuu on teidän selvitettävä. Syökö lapsi paljon makeaa tai rasvaista kun ette ole näkemässä, vai missä vika.
Meillä on myös 7v tyttö, joka on vähän pitempi, 128cm ja 10kg(!) kevyempi, 23,5kg. Ei ole laiha, hoikka kylläkin.
Jossain täytyy ap:n lapsella olla vikaa, joko ruuassa tai sitten terveydessä.
pituutta noin 123cm ja painoa 30kg
Olen jo vuoden verran kiinnittänyt huomiota tytön syömisiin ja nyt onkin painon nousu hidastunut.
Mutta minkäs teet??
Kaikki muut (3) lastamme ovat tosi laihoja ja samalla ruualla mennään! Lisäksi tyttö harrastaa liikuntaa ja muutenkin liikkuu ihan normaalin lapsen verran.
Ainoana selityksenä olen ajatellut, että tyttö on tullut isänsä sukuun (lihavia), kun taas muut lapset ovat enemmän äitinsä kaltaisia (alipainoinen).
Ainoana selityksenä olen ajatellut, että tyttö on tullut isänsä sukuun (lihavia), kun taas muut lapset ovat enemmän äitinsä kaltaisia (alipainoinen).
Meillä esim. minä olen ylipainoinen (bmi 32), kun taas mies ja lapset ovat hoikkia (toinen lapsi, poika, on 5v/113cm ja 19kg). Syömme terveellisesti, paitsi että minun kilojeni takana on iltaherkuttelu (lasten nukkumaanmenon jälkeen).
Juomista tulee helposti "piilo"kaloreita, jos esim. lapsi juo paljon mehua (tai muuta kuin vettä/rasv. maitoa). Voihan myös olla, että juuri tuo painavampi lapsi huomaamatta ottaa aina ihan pikkuisen enemmän/napsii salaa.
t.16
En usko, että tuollaista on olemassakaan, ainakaan tuossa mittakaavassa. Meillä esim. minä olen ylipainoinen (bmi 32), kun taas mies ja lapset ovat hoikkia (toinen lapsi, poika, on 5v/113cm ja 19kg). Syömme terveellisesti, paitsi että minun kilojeni takana on iltaherkuttelu (lasten nukkumaanmenon jälkeen).
Juomista tulee helposti "piilo"kaloreita, jos esim. lapsi juo paljon mehua (tai muuta kuin vettä/rasv. maitoa). Voihan myös olla, että juuri tuo painavampi lapsi huomaamatta ottaa aina ihan pikkuisen enemmän/napsii salaa.
t.16
Jos 3/4 lapsista on alipainoisia ja yksi on ylipainoinen, niin sinun ainoa selitys sille on, että lapsi syö salaa??
No kuule, meidän 6 vuotias ei todellakaan syö salaa!!
Luitko yhtään mitä kirjoitin??
Ei tarvitse pillastua.
Uskotko siis ihan oikeasti, että yksi lapsista on "muuten" vain, ihan geeniensä takia lihava? Oikeasti?
Minä en usko että tuollaista on olemassa. Lähinnä mieleen tulee juuri tuo että syö kuin huomaamatta aina vähän enemmän kuin muut. Tai sitten on joku sairaalloinen juttu.
Mutta siis syömällä sitä pääasiassa lihoo - kokemusta on.
Paljonko teidän seitsämän vuotiaat painaa?
Mua alkaa vähän huolestuttamaan tuo tytön painon nousu..painaa nyt 33.2kg ja on 123.8cm pitkä..Painoa tullut 2kiloa vajaassa kahdessa kuukaudessa..
Liikumme paljon ja syömmekin ihan normaalisti..ei ylimääräisiä herkkuja tms.
No onhan tossa nyt ainakin viis kiloa liikaa!!
Meillä tyttö painoi 7 v. 1 kk iässä 22,8 kiloa ja oli just kans ton 123 cm pitkä. Eikä ollu mikään laiheliini, vaan ihan normaali.
Luitko yhtään mitä kirjoitin??
Ei tarvitse pillastua.
Uskotko siis ihan oikeasti, että yksi lapsista on "muuten" vain, ihan geeniensä takia lihava? Oikeasti?
Minä en usko että tuollaista on olemassa. Lähinnä mieleen tulee juuri tuo että syö kuin huomaamatta aina vähän enemmän kuin muut. Tai sitten on joku sairaalloinen juttu.
Mutta siis syömällä sitä pääasiassa lihoo - kokemusta on.
Mä todistin ennen joulua just tälläsen lapsen syömistä joka äidin mukaan "syö samaa ruokaa kuin muu perhe, mut on vaan lihava geeniensä takia" . lapsi söi vähintään kolme kertaa enemmän kunnon ruokaa kuin ikätoverinsa ja jälkkärikonvehteja veti 17 kpl kun muut söi 3-4 kpl. Et silleen. Sama ruoka, eri määrät!!
Lähes 130 cm pitkä, painaa 26 kiloa, on todella todella lihaksikas.
Miten noin isolle tytölle löytyy edes vaatteita?
Ei ole olemassa syntyessään lihavia tai laihoja
Toisilla on oikeasti taipumusta lihomiseen herkemmin kun toisilla.
Mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää ja käsittää?
mut jos on se lihomistaipumus niin sit ei pidä syödä samalla tavalla kuin ne voi syödä, joilla ei sitä ole!
Taipumusta voi toki olla mut jos on se lihomistaipumus niin sit ei pidä syödä samalla tavalla kuin ne voi syödä, joilla ei sitä ole!
Jos perheen muut lapset voi vedellä pullia kaksin käsin, niin sanotko sille yhdelle, että kuule, ota sinä vaan porkkanaa?
Minun pikkusisko on 6,5 - vuotta ja pituutta on 124 cm ja painoa 28 kg. Ei mikään "ruipelo" Eikä mikään "pullero" ihan normaali eskarilainen ja ihan normi painoinen!! 6,5 - vuotiaat on vielä aika nuoria joten painoon ei vielä paljonkaan kannata puttua. Se kyllä tasoittuu jossain vaiheessa. Itskkin olin HIEMAN pullukka tuossa iässä, mutta nyt olen ihan normaali 11-vuotias tyttö ja harrastan kilpa hiihtoa ja pelaan golffa valmennuksessa !! El ei siinä tarvi olla läskiä mukana että on HIEMAN pullea.
Taipumusta voi toki olla mut jos on se lihomistaipumus niin sit ei pidä syödä samalla tavalla kuin ne voi syödä, joilla ei sitä ole!
Jos perheen muut lapset voi vedellä pullia kaksin käsin, niin sanotko sille yhdelle, että kuule, ota sinä vaan porkkanaa?
mutta ehkä fiksumpaa on olla tarjoamatta niitä pullia niin, että jokainen vois vedellä kaksin käsin, ei se niille hoikillekaan ole hyväksi.
ja painaa 22 kg. 10-vuotias tyttöni on 135 cm pitkä ja painaa 30 kg. MInusta sinun tyttö on kyllä hiukan pyöreä, liikkuuko?
Itse olin kymmenenvuotiaana 165cm ja tyttäreni oli 162cm. 135 cm hän oli 7-8-v:nä....
minä olen 164cm,17v tyttö 159cm ja 11v tyttö 147cm.Te olette "ylipitkiä"!
minä olen 164cm,17v tyttö 159cm ja 11v tyttö 147cm.Te olette "ylipitkiä"!
Minä olen nyt aikuisena 175cm, tytär 15v 172cm. Ihan normaalin pituisia naisia. Itse olette tappeja.
sun lapses on laiha ja lyhyt kasvata paremmen oon 11v paino 35 pituus 155 cm.