Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna töihin äitiysvapaalta, lohduttakaa:(

Vierailija
03.08.2025 |

Olen ihan sydän särkyneenä siitä, että tämä kotona oleminen tuon lapsen kanssa on nyt ohi. Surettaa että tää aivan ainutlaatuinen aika on takana ja tyttö ei ikinä tuu enää olemaan noin pieni ja mun ikioma. Itkettää, enkä haluaisi laittaa lasta edes nukkumaan kun en kestä että tää päivä päättyy. Töihinpaluu ei sinänsä ahdista yhtään, päinvastoin, pidän työstäni, mutta tää äitiysvapaa ja vanhenpainvapaa on vaan ollut niin ihanaa ja parasta (vaikka tietenkin ajoittain myös ihan kamalaa:D). Jos jollain on kokemusta ja lempeitä sanoja, kuulisin niitä mieluusti. Haluaisin lukea ennen kun käyn nukkumaan jotain lohduttavaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toinen lapsi niin pääset takaisin vanhempainvapaalle.

Vierailija
2/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kyllä se pian helpottaa!

-neljän äiti, jokaisen lapsen äitiysloman jälkeen heti takaisin töihin palannut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tulee aina olemaan sun ikioma vaikka se kasvaakin. Mieti mitä kaikkea kivaa pääsette yhdessä kokemaan lapsen kasvaessa. 

Vierailija
4/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaako isä nyt lapsen kanssa ettei tarvi lähteä päiväkotiin pienenä?

Vierailija
5/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli elämäni rankinta aikaa ensimmäiset kaksi kuukautta. Nyt puoli vuotta myöhemmin arki rullaa mukavasti ja lapsi todella tykkää mennä päiväkotiin (alle 10 lasta hänen ryhmässä eikä ryhmiäkään ole kuin 4+vuoro). Mutta alku oli tosi vaikeaa itse kullekin.

Vierailija
6/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silti sun oma rakas, vaikka onkin hoidossa lainassa. Oppii siellä erilaisia juttuja kuin oppis sun kanssa kotona, ja illalla ja viikonloppuna ja lomilla ehditte kyllä niitä teidän omiakin juttuja paljon.

Kaikki menee hyvin!

Vierailija
7/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin edellisen vauvavuoden jälkeen niin finaalissa, että päiväkodin alku oli helpotus. Olen iloinen puolestasi, koska ilmeisesti äitiysloma on ollut sinulle antoisa eikä liian raskas. Ylipäätään Suomessa voimme olla iloisia, että meillä on mahdollisuus olla aika pitkään kotona pikkuisten kanssa. Teetkö kuitenkin alkuun lyhennettyä työviikkoa? Ehkä siinä tapauksessa vähän lohduttaa ajatus, että hoitoviikot eivät ole lapselle alkuun kovin pitkiä?

Tsemppiä!

Vierailija
8/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työttömyyteni jatkuu huomennakin niin kuin on jatkunut jo vuosia. En ole ollut koskaan palkkatöissä, vaikka olen jo keski-ikäinen ja siis sinkku ja vela. Näinä aikoina pitäisi olla ylipäätään iloinen, että tuollainen työ. En ota nyt kantaa siihen, miten äitiyden ja työuran voi yhdistää tai pitäisikö valita vain toinen. Jokainen tehkööt omat päätöksensä. En ole itse koskaan lapsia halunnut, eikä työuraa ole itselleni suotu, joten itselläni ei ole kumpaakaan. Siihen, miksi tilanne on tämä on useita syitä, eikä niistä nyt enempää.

Vierailija
9/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussittuna nukut paremmin. Saattaa vaikka tärpätä uudestaan

Vierailija
10/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lyhennät työaikaa. Tai toinen vanhempi menee töihin vaan. Tai äiti ja mummo avustaa rahassa. Entä jos löytyy joku ratkaisu. Ja tietysti kaikki kasvaa isommaksi aikanaan ja vanhenee, minkä sille sitten voi. Pääasia on terveys ja hyvä vointi. On luonnollista haluta olla lapsen apuna ja lapsen lähellä. Lapsikin tarvitsee äitiä kovasti.

Vierailija
11/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona, kunnes muksu täytti 3 v. Kiva oli palata vaihteeksi töihin, mutta kyllä tuli välillä ikävä. Aika äkkiä alkoi sujua hyvin.

Vierailija
12/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee, vaikka vähän alkuun kirpaiseekin. Mieti, että aika moni on samassa tilanteessa. Joku päivä se äitiys/vanhempainvapaa loppuu ja pitää mennä töihin. Teillä on nyt uusi elämänvaihe alkamassa. 

Aina se uusi asia vähän pelottaakin, kuten se ensimmäinen tarhapäivä, myöhemmin ensimmäinen koulupäivä jne. 

Junnu Vainion sanoin: Sillä suoraan saottuna suurin piirtein sellaista elämä on.

Kaikki on hyvin. 

Vierailija
13/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kotona, kunnes muksu täytti 3 v. Kiva oli palata vaihteeksi töihin, mutta kyllä tuli välillä ikävä. Aika äkkiä alkoi sujua hyvin.

Sama. Ei ollut edes vaihtoehto pistää lasta 9kk ikäisenä hoitoon. Säästin tietysti Monta vuotta ennen, kun joku kuitenkin tulee sanomaan miten joillekkin ei se kht riitä. Ei tietenkään riitä kellekään.

Vierailija
14/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk

Vierailija
15/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy. Suomessa ei ole työpakkoa. Ihan omaa tyhmyyttäsi (ahneuttasi?) menet.

Vierailija
16/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee armeijaan tässä välissä! 

Vierailija
17/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ei ollut edes vaihtoehto pistää lasta 9kk ikäisenä hoitoon. Säästin tietysti Monta vuotta ennen, kun joku kuitenkin tulee sanomaan miten joillekkin ei se kht riitä. Ei tietenkään riitä kellekään.

Miten toi tähän liittyy? Ei kukaan oo mistään ajoista puhunut tai lapsen iästä. 

Vierailija
18/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi tähän liittyy? Ei kukaan oo mistään ajoista puhunut tai lapsen iästä. 

Äitiysvapaalta paluu töihin. Kauankos äitiysvapaa, nykyään vanhempainvapaa, kestää? Niinpä.

Vierailija
19/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen äiti samassa veneessä huomenna!

Anna itsellesi lupa tuntea. Saat olla surullinen siitä, että "joudut" antamaan lapsesi muille huomenna. Se kertoo siitä, että olet ihana rakastava äiti. Ja ihana rakastava äiti saa luotsattua perheen läpi hoidon alkamisestakin.

Lapsen kasvaminen on loputonta luopumista joka päivä, huomenna hän ei enää ole niin pieni kuin tänään. Ja vuodet vierii nopeaan. Ääretön ylpeys ja ilo lapsen kasvamisesta tuo mukanaan myös mielettömän haikeuden ajasta, joka ei koskaan palaa.

"Lapseni,

maailmalle minä sinut synnytin,

että hymyilisit hymyn heidän ilmeettömille kasvoilleen,

antaisit kukastasi tuoksun ja värin heidän arkeensa,

laulaisit hiljaisuutta heidän kiireeseensä,

nauraisit iloa heidän tyhjyyteensä,

menisit heidän luokseen sateisina päivinä.

Menisit,

katson kun menet

ja sylini ikävöi sinua,

mutta elämälle minä sinut synnytin, elämää rakastamaan

lapseni,

en itselleni.

-Helinä Siikala -"

Vierailija
20/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun äitiyslomalta työttömäksi.