Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko sossu realisoimaan yhteisomistuksessa olevan auton?

Vierailija
13.09.2009 |

Jos haen toimeentulotukea. On suunniteltu että ostaisimme miesystäväni kanssa osamaksulla käytetyn auton (alle 7000€:n arvoisen).

Voipi kuitenkin olla että joudun ensi kesänä hakemaan toimeentulotukea kun jään kotihoidontuelle kunnes nuorempi lapsi täyttää 1v.

Vaatiiko sossu silloin että minun on muutettava kaikki "omaisuuteni" rahaksi ja myytävä osuuteni autosta? Emme asu yhdessä miesystäväni kanssa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole varaa jäädä kotiin ja työpaikka on?

Ja eikö sulla muka työssäoloehto täyty? Silloin ei vaikuta puolison tulot, ei.

Vierailija
62/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen oikeasti yksinhuoltaja. Mies ei anna mulle rahaa, muuta kuin elarit, eikä mun kanssani kirjoilla ole tässä asunnossa muita kuin minä ja lapset, mies ei edes koskaan yövy täällä.

Ei sossu voi pakottaa mua muuttamaan yhteen lasteni siittäjän kanssa, joka yhteiskunnan silmissä on minulle täysin vieras ihminen, koska päivääkään ei olla asuttu yhdessä vaikka ollaan oltu yhdessä lähes 10 vuotta.

En edes miestä lähiomaisekseni merkinnyt kun piti synnyttämään mennessä sairaalan papereihin jonkun nimi laittaa. En laittanut kenenkään nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut mun palkkakustannuksiin palkkatukea ja silloin mulle kertyy vain puolet ansiosidonnaisen päivärahan viikoista.

Ja kesän haluan olla vielä kotona, koska palkkani ei ole yhteiskunnan tukia yhtään suurempi. Kuluja tulee 150€/kk enemmän kun palaan töihin, koska töihin kulkeminen maksaa ja ruoka töissä maksaa.

Vierailija
64/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voin palata elokuussa 2010 takaisin toimistotyöhin, sossun naapuriin muuten;-). Onpahan lyhyt matka työpaikalta sossuun hakemusta viemään, kun pääsen sinne sisäkautta ruokatunnilla.

Vierailija
65/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan osa-aikatyössä, mutta tottakai huijaan työnantajaa ja pidän kokonaisen tunnin ruokatauon ja lusmuilen muutenkin työajalla minkä kerkeän. Kun työnantaja on maksavinaan palkkaa, minä olen vaan tekevinäni töitä.

Vierailija
66/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan peruspäivärahalla. Saman suuruinen kuin työmarkkinatuki, mutta ei vaikuta puolison tulot. Ja siihen pitäis riittää, että on tarpeeks tunteja viikossa ja tessin mukainen palkka, ei luulis palkkatuen vaikuttavan, kun summa ei nouse mihinkään. Se tarkastelujakso on aika pitkä, eikä tarvii olla koko aikaa töissä, eli voi hyvinkin työssäoloehto täyttyä, vaikkei ansiosidonnaiselle pääsisikään.

T: Mieheni on opiskellut 12kk, opintojen jälkeen silti täyttyi työssäoloehto ja on siis peruspäivärahalla.

Vierailija
67/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäoloehdosta kirjoitit totta. Jos on, voisin ehkä harkita miehen kanssa yhteen muuttavani, niin helpottuis tuo kulkeminenkin kahden lapsen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi