Vaatiiko sossu realisoimaan yhteisomistuksessa olevan auton?
Jos haen toimeentulotukea. On suunniteltu että ostaisimme miesystäväni kanssa osamaksulla käytetyn auton (alle 7000€:n arvoisen).
Voipi kuitenkin olla että joudun ensi kesänä hakemaan toimeentulotukea kun jään kotihoidontuelle kunnes nuorempi lapsi täyttää 1v.
Vaatiiko sossu silloin että minun on muutettava kaikki "omaisuuteni" rahaksi ja myytävä osuuteni autosta? Emme asu yhdessä miesystäväni kanssa.
Kommentit (67)
huomenna ja IP-osoitteesi selvitetään. Netissäkään ei voi herjata toista skitsofreenikoksi jos ei ole todisteita että sellainen diagnoosi toisella todella on. Pitäähän niitä verorahoilla rahoitettuja poliisivoimia työllistää.
huomenna ja IP-osoitteesi selvitetään. Netissäkään ei voi herjata toista skitsofreenikoksi jos ei ole todisteita että sellainen diagnoosi toisella todella on. Pitäähän niitä verorahoilla rahoitettuja poliisivoimia työllistää.
ja näytän sille poliisisedälle että mua herjataan netissä ja tahdon tehdä siitä rikosilmoituksen. Pitää poliiseillakin töitä riittää, jotta saavat omistusasuntonsa pienituloisina (alle 3000€/kk) maksettua.
kermaperse kokoomuslaiseksi :)
Tai no, sulla oli varmaankin jotain tietoa tämän puolueen jäsenkirjan omistamisesta.
se olisi kyllä tulipunainen.
Mutta nyt siivoamaan, jotta huomenna pääsee vauvan kanssa vinguttamaan korttia kun ukko maksaa ne elarit 15.pv ja pankkikorttimaksut veloitetaan vasta tiistaina.
tiesitkö että hänellä, ketä kutsuit kermaperse kokoomuslaiseksi, olisi kokoomuksen jäsenkirja. Jos et, niin eikö se ole herjaamista.
yleensä, mutta se joka herjasi mua skitsofreenikoksi, tarkoitti nimenomaan aloittajaa ja silloin herjaaminen kohdistuu yhteen henkilöön eikä johonkin tiettyyn ihmistyyppiin yleensä.
Siinä on ero, herjaako ihmisiä yleensä, vai jotakin tiettyä henkilöä kirjaimellisesti.
toimeentulotukihakemuksessa lukee, että hakija on velvollinen ilmoittamaan KAIKEN omaisuutensa ja tulonsa ja kun se allekirjoitat, menet vastuuseen antamistasi tiedoista. Jos pimität auton tms. tulot ja ne myöhemmin tulevat ilmi (usko pois, näitä tarkistellaan) sinut voidaan haastaa petoksesta oikeuteen.
Ei tietenkään kaikkia pikkujuttuja oikeuteen saakka viedä, mutta useamman jutun olen itse vienyt kun esim. työttömyyskorvaukset tai pimeät työt on jääneet ilmoittamatta, ja niistä on tullut sakko- sekä vankilatuomioita. IHAN OIKEASTI. Sossun huijaaminen on aika riskitouhua, itse en siihen lähtisi. Kyse on talousrikoksesta ts. petoksesta.
"automarketteihin ja säästän ruokaostoksissa vuodessa ainakin sen 200€. On se sekin rahaa, senkin kermaperse kokoomuslainen."
viittasit edelliseen (nro 4:n) kirjoittajaan.
miehen kanssa ole ottamamassa, varsinkin kun ukko tuhlaa lähes koko 3000€:n palkan itseensä. Meille, kahdelle neljän lapsensä äidille maksaa ainoastaan elarit, noin 550€/kk. Euroakaan en ole ukoltani itselleni saanut, muuta kuin lainaksi. Mutta toisaalta en minäkään ole sossuntukiani ukolleni antanut kuin lainaksi ja vaatinut joka euron takaisin.
Ukko haluaa että minä osallistun sen autovelkaan, jotta se voi omilla rahoillaan ostaa harrastusvälineitä. Minä en autoa uskalla ajaa, on mulla kortti, mutta en ole ajanut 10 vuoteen.
olen pyytänyt huutisostajaa maksamaan huudon miesystäväni tilille, jotta sossu ei saa tietää huutistuloista yhtään mitään.
sossu vie oikeuteen yksinhuoltajaäitiä ja vaikeuta äidin tulevaa työllistymistä jos tuomio talousrikoksesta tulee. Sehän edesauttaa yksinhuoltajaraukan syrjäytymistä entisestään ja aikanaan lapsetkin huostaanotetaan ja niistä häiriintyneistä pikkuraukoista tulee valtavat kustannuksen yhteiskunnalle.
Ja kaikki vaan sen takia että työmarkkinatuki on harkinnanvaraista ja riippuvaista hyvätuloisen puolison tuloista.
Kuka mahtoikaan olla hallituksessa kun kyseinen perseestä oleva laki työmarkkinatuesta säädettiin?
miksi luen, kun tekis mieli antaa isän kädestä. yritä tässä sitten maksella kaikkien näitten sossupummien elämisiä kun eivät viitsi ja vaivaudu muuta kuin elämään minun kustannuksellani. taidan heittäytyä itsekin sellaiseksi. ei vaan, en ikinä kehtaisi katsoa itseäni peilistä ja tietää olevani luuseri.
että sen takia tarvitsee työttömänä työnhakijana lapsilleen kokopäiväisen päivähoitopaikan.
Ja miksi se 3-vuotias tarvitsee virikehoitopaikan? Eikös se kuntalisä kuitenkin auttais sua tossa tilanteessa? Etkö voi viedä kolmivuotiasta vaikkapa kerhoon, riittää kyllä tuon ikäiselle muutama kerta viikossa kerhoa virikkeisiin ja sosiaalisuuden oppimiseen. Etkö osaa mitään virikettä kotona järjestää? Haluat olla kesän kotona lasten kanssa, mutta silti viet toisen hoitoon? Ei oikein logiikkaa noissa sun jutuissa.
Ja sen auton käyttökulut kyllä täysin mitätöivät ne automarkettien tarjoukset...
työmarkkinatuen harkinnanvaraisuus poistetaan, jos vielä ollaan väleissä. Ennen sitä en muuta kenenkään kanssa, en edes sellaisen kermapersekokoomuslaisen ukon, joka maksaisi kaikki kuluni ja minä voisin jäädä kotirouvaksi. Ei kiitos, ennemmin elän sillä työttömyyskorvauksella.
oli pakko olla oli, en kehtais edes täällä vetää tollasta juttua mutta tottahan näitä tapauksia on oikeasti olemassa.
3-vuotiaalle. Ja mulla ei ole varaa maksaa kerhosta 60€/kk, varsinkin kun se kestää vaan muutaman tunnin viikossa enkä ehtisi levätä. Lisäksi mulla on vakaa aikomus mennä takaisin töihin elokuussa 2010, jos työtä on. Ja siksi haluan että lapsella säilyy tuttu päiväkoti ja tutut kaverit ja hoitajat.
Ja se päiväkoti on vain 500m meiltä, miksi irtisanoisin niin hyvän päiväkotipaikan ja sitten saisimme uuden paikan 2km päästä kotoa?
WTF? Olen itse johtava sosiaalityöntekijä ja voin vakuuttaa, että laki on sama kaikille, enkä petossytteitä eteenpäin viedessäni ole katsonut, kuka on yh ja kuka ei, vaan jokainen tulonsa ilmoittamatta jättänyt/petokseen syyllistynyt on saanut selvitellä toimensa poliisille ja kihlakunnansyyttäjä on sitten tehnyt päätöksen siitä, mennäänkö oikeuteen vaiko ei.
Riippuu tietysti aina työntekijästä, mutta kaupungissa, jossa itse olen töissä (yksi suurimmista) , on nyt otettu paljon tiukempi linja ja pääsääntöisesti raportoimme kaikki väärinkäytökset poliisille.
joita onneksi on 1km säteellä meistä 4kpl. Jos ei mitenkään pääse samaan päiväkotiin isoveljensä kanssa.
kaltasiset peruskoulunopettajat, jotka palaavat aina kesäksi hoitovapaalta "töihin" ja nostavat hyvää palkkaa tekemättä yhtään mitään.