Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko sossu realisoimaan yhteisomistuksessa olevan auton?

Vierailija
13.09.2009 |

Jos haen toimeentulotukea. On suunniteltu että ostaisimme miesystäväni kanssa osamaksulla käytetyn auton (alle 7000€:n arvoisen).

Voipi kuitenkin olla että joudun ensi kesänä hakemaan toimeentulotukea kun jään kotihoidontuelle kunnes nuorempi lapsi täyttää 1v.

Vaatiiko sossu silloin että minun on muutettava kaikki "omaisuuteni" rahaksi ja myytävä osuuteni autosta? Emme asu yhdessä miesystäväni kanssa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoa 20€/kk. Ei sillä 200€:llä elä ensi kesänä edes kuukautta, mikä osamaksuista siihen mennessä kertyy.

En saa kotihoidontuen kuntalisää, koska en irtisano esikoisen päivähoitopaikkaa, saan vain peruskotihoidontuen ja lisäosan.

Töihin palaan, jos töitä on elokuussa 2010.

Vierailija
2/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

automarketteihin ja säästän ruokaostoksissa vuodessa ainakin sen 200€. On se sekin rahaa, senkin kermaperse kokoomuslainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinulla ei ole tarvetta toimeentulotuelle!

Onko ihmisiltä hävinnyt kokonaan realiteetit?

Vierailija
4/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen toimeentulotukea. On suunniteltu että ostaisimme miesystäväni kanssa osamaksulla käytetyn auton (alle 7000€:n arvoisen).

Voipi kuitenkin olla että joudun ensi kesänä hakemaan toimeentulotukea kun jään kotihoidontuelle kunnes nuorempi lapsi täyttää 1v.

Vaatiiko sossu silloin että minun on muutettava kaikki "omaisuuteni" rahaksi ja myytävä osuuteni autosta? Emme asu yhdessä miesystäväni kanssa.

Vierailija
5/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisiltä hävinnyt kokonaan realiteetit?

Vierailija
6/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan se vaatia mutta käytännössä, eihän kukaan osta osuutta jostain romusta. Ei voi siis olettaa että saat sitä realisoitua.

Eli en usko että olet sen suhteen ongelmissa. Jouston varaa on tietenkin muutenkin, riippuen päättävästä henkilöstä.

Ja, mistä ne edes saa tietää että sulla on joku osuus johonkin autoon....

Vierailija
7/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle elareita 274€/kk ja yhteen ei muuteta, koska sitten saisin tulonsiirtoja 1000€/kk vähemmän. Eikä me elettäisi pelkällä miehen palkalla jos sattuu että mulla ei enää sitä työpaikkaa olekaan kun hoitovapaa päättyy.

Jostakin se on köyhänkin pakko ottaa rahat lastensa elättämiseen.

Ja minä sentään lisäännyin suomalaisen miehen kanssa, enkä minkään turvapaikkaa kärkkyvän maahanmuuttajan, joka olisi tuotattanut tänne koko sukunsa sossun rahoilla elämäään.

Vierailija
8/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisena 3000€/kk/brutto. Kyllä hän veroina maksaa minun ja lasteni elämisen käytännössä kokonaan, vaikkakaan ei suoraan vaan tulonsiirtoina.

Repikää siitä kermaperseet.

Niin, eihän se sossu saa autosta tietää jos en heille siitä kerro.

Vierailija
9/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle elareita 274€/kk ja yhteen ei muuteta, koska sitten saisin tulonsiirtoja 1000€/kk vähemmän. Eikä me elettäisi pelkällä miehen palkalla jos sattuu että mulla ei enää sitä työpaikkaa olekaan kun hoitovapaa päättyy.

Jostakin se on köyhänkin pakko ottaa rahat lastensa elättämiseen.

Ja minä sentään lisäännyin suomalaisen miehen kanssa, enkä minkään turvapaikkaa kärkkyvän maahanmuuttajan, joka olisi tuotattanut tänne koko sukunsa sossun rahoilla elämäään.

Vierailija
10/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ihan kaheli kun väität pienituloiseksi. meidän perheen tulot ovat about sen 3000 yhteensä eikä tulis mieleenkään sossun luukulle tepastella. tollaisia täällä sitten elätellään...

Vierailija
11/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle itselleni euroakaan, lapsilleen hän elarit maksaa. Ja miehellä ei tahdo rahat riittää, kun se on niin kova kuluttamaan. Siksi ei voida muuttaa yhteen kun ei olisi ikinä rahaa ruokaan tai lasten lääkkeisiin.

Justhan Urpilainen sanoi että alle 3000€ tienaavat ovat pienituloisia.

Käytännössä miehelle ei jää yhtään ylimääräistä, varsinkin kun se maksaa elareita neljästä lapsestaan.

Minä olen oikeutettu toimeentulotukeen siinä missä nuo yön timotkin, joita täällä näkyy jo ihan liikaa huivipäisine vaimoineen.

Vierailija
12/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä kun niin tulee kiukku. ei mua huvita elätellä tällaisia. urpilainen voi laukoa mitä vain suutaan mutta ainakin meille 3000 euroa on niin iso summa ettei tulis mieleenkään väittää pienituloiseksi. mene töihin vaikka siivoamaan, sitä työtä löytyy aina ja isä hoitakoon lapsia illalla sinun ollessa töissä niin saat kotihoidontukea.

Vierailija
13/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään pakko ole lasta hoitaa kotona äitiysloman jälkeen. Ihan täysjärkisiä ja fiksuja lapsia tulee, vaikka menevät hoitoon 1-vuotiaana. Jokainen toimii taloudellisten resurssiensa mukaan ja kyllähän aikuinen ihminen on elatusvelvollinen lapsista, joita tekee. En ymmärrä ajattelua, jossa töihin ei mennä vaan odotetaan sossun maksavan.... Mulle ainakin on lapsesta asti ollut selvää, että lähtökohtaisesti lapset on elätettävä, kun kerran niitä tekeekin. Tiedän, kaikkea voi sattua ja tilanteet vaihtuu, mutta vastuuntuntoa on ymmärtää myös oma vastuunsa.

Vierailija
14/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa kotona vielä kesän. Siksi en mene vielä takaisin työpaikkaani, josta jäin äitiyslomalle ja periaatteessa työsuhteeni pitäisi jatkua vielä 2 vuotta. Haluan levätä kesän vaikka se tarkoittaisi sitä että joudun hakemaan rahaa sossun luukulta.

Onneksi Suomessa on mahdollista hoitaa alle 3-vuotiasta lasta kotona, vaikka se onkin yleensä vain kermaperseiden etuoikeus kun mies maksaa kaiken muun elämisen.

Vierailija
15/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä nämä ovat ja mitä menettäisit, jos asuisitte yhdessä - ainakin miehen nykyisiin omiin asuntokuluihin käyttämät rahat tulisivat yhteisiin asumiskuluihinne, eikö...

Vierailija
16/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€. Kaikki ne menettäisin jos lasteni isän kanssa asuisin. saisin vain 210€ lapsilisää ja se menis päivähoitomaksuun eikä edes riittäisi. nyt maksan päivähoidosta 0€.

Vierailija
17/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en mistään rahaa saisi?

Vierailija
18/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa, ja joudumme tällä hetkellä hakemaan toimeentulotukea. Olemme sitä hakeneet jo 4kk eikä kukaan mitään autoja pakota myymään.

Toisella mies käy töissä, toinen on mulla lasten kuljetuksia varten.

Vierailija
19/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki 355€, yh-korotus 90€, työkkärin korvaus 500€. Kaikki ne menettäisin jos lasteni isän kanssa asuisin. saisin vain 210€ lapsilisää ja se menis päivähoitomaksuun eikä edes riittäisi. nyt maksan päivähoidosta 0€.

Kerro tyhmälle:

Kuinka saat työttömyyskorvausta, jos olet äitiyslomalla???

Ja onko sinusta todella oikein, että asutaan kahdessa asunnossa vain jotta muut veronmaksajat maksavat kulusi?

Vierailija
20/67 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äitiyslomani ehtii loppua ennenkuin mies saa myytyä oman omistusasuntonsa, johon emme koko perhe mahdu mitenkään.

Kotiäidiksi en ala ja työnhakijana minulla pitää olla lapsille hoitopaikka.

Minusta ei ole mitään väärää siinä että veronmaksajat (myös minun mieheni), maksavat minun elämiseni kokonaan. Ennemmin elätetään alkuperäiskansaa kuin näitä arfikkalaisia turvapaikanhakijoita, jotka eivät edes yritä itselleen töitä löytää.

Ja en todellakaan kieltäydy jos tarjolla on työpaikka, jossa työtunteja on riittävästi ja palkalla elää ilman tulonsiirtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä