¤¤¤¤ TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ¤¤¤¤
Kommentit (189)
Joo musta ainakin ihan kiva idea! Olis tosi hienoa tässä vaiheessa jo löytää muitakin samalla alueella odottavia! =) Eli mun synnytyssairaalani on Satakunnan keskussairaala, jos kaikki menee hyvin! Mitä toivon enemmän kuin sydämestäni!!! Ja hei, mun moka; toi laskettu aika mulla onkin 25.5.2010, eikä 26.5.2010, kuten aiemmin ilmoitin.. Sekoilut johtuu siitä, et katoin netistä aiemmin ton la:n ja sie oli vastaus 26.5, mut neuvolatäti sit merkkas 25.5.. =) Se tummennus olis kans ollu mukava idea, mut ei taida näkyä..
Ihanaa lukea onnellisia uutisia, kun teilläkin takana raskaita kokemuksia!
Olin ekan kanssa Jorvissa ja menen tämän toisenkin kanssa sinne.
Muutes sellainen tuntemus on tällä kertaa, että meille tulisi tyttö ;))
Olin ihan varma ekasta, et on poika ja niin tuo sattuikin tuntemus oikeaan. Kahtotaan miten tällä kertaa käy. Onko teillä ollut aiemmissa raskauksia näitä tuntemuksia ja miten pitänyt paikkansa?
hui, perjantaina neuvola ja aattelin, et voisi yrittää kuunnella sydänäänet! mut ei taida ihan vielä kuulua, jos edes suostuu kokeilee!
Mykis rv 8+1
Ihanaa lukea tollasia uutisia, että noin pitkän ajan jälkeen siellä on vielä yksi toukokuinen mukana :)
Täällä on ennestään poika 12/05 ja TAYS. Nytkin ehkä TAYS vaikka tekis mieli kokeilla Vammalaa kun muistaakseni se oli siellä, missä olis mahdollisuus vähän inhimillisempään ja luonnonmukasempaan synnytykseen. Mut voipi olla, ettei sinne asti edes ehdittäis kun monesti kai toiset tulee nopeestikin maailmaan. Eka ei kyllä olisi tullut kai ollenkaan ellei olisi pakotettu... Tuntemuksia ei kai kauheesti ollut. Masu oli pojan näköinen ja sitten jossain vaiheessa ultrassakin veikattiin poikaa. Niin, että kai se vaikutti jos tuntemuksia vähän tulikin. Tosin Ville Vallattomaksi ristittiin poika ekan ultran jälkeen kun niin oli touhukas vaikkei silloin sukupuolesta ollut puhetta. Tiedä näistä sitten. Nyt on poika puhunut monesti siskosta ja vauvasta vaikkei oikein olla varsinaisesti kerrotukaan. Lähipiirissä on kylläkin nyt paljon tyttövauvoja, josko sieltä tulis vaikutteita. Ehkä aavistuksen tyttöolo, mutta mutta...
Ootteko muuten kutsuneet jo masuasukkeja joksikin? Me jostain saatiin päähämme, että se on nyt ElliEemeli. Muutoin tulee kyllä kutsuttua sitä miksi milloinkin.
Täällä on jakseltu melko hyvin. On ulkoiltu ja reissattu. Kerran halailtu vessanpönttöä mut olo ollut melko ok silti. Saas kattoo. Jännä viikko tulossa kun hyvässä lykyssä tehdään asuntokauppoja ja neuvola olis torstaina! Siitä on hyvä lähteä!
Tuollaanen75, rv 6+4
Kiva etta taakin pino jaksaa elaa vaikka on tuo suljettu ryhmakin :) Mina tykkaan tasta mallista enemman.
Oma olo on aikaslailla ok, vaikkakin valilla tulee pahoja pahoinvointi kohtauksia, mutta ne ei kesta kovinkaan kauaa.
Pitaa viela lisata, etta kesakuun ketju on jo ilmestynyt eli nain me vaan mennaan eteenpain :)
Pomena rv 7+
... mutta onneksi ei taida olla mitään kovin pahaa laatua, ihan tavallista. Lääkäri käski vain lepäillä ja soittaa heti jos olo pahenee ja oireet muuttuu.
Päätä särkee ja nenä on niistelystä punainen, lääkkeitä en kauheen mielellään ottais, mutta muutama on ollu pakko ottaa, ettei pää räjähdä.
Omituisia jälkiä ihossa häntäluun kohdalla ja käsissä, kuin verihiertymiä vaikka muuta en ole tehnyt kuin "maannut". Ei lääkäri niistä osannut mitään varmaa sanoa, veikkasi, että liittyy tähän flunssaan. Eipä ole aikaisemmin ollut. ????
Raskaus tähän asti edennyt hyvällä ruokahalulla, muutamalla vatsan nipistelyllä, ei ole tarvinntút ainakaan vielä pönttöä "halata". Vaikka edellinen raskaus onkin 10 v. takainen, muistan kuin eilisen päivän 6 kuukautta kestäneen yhtäjaksoisen etovan olotilan. Toivon ettei nyt tule samaa. Ihmetyttää myös yllättävän pirtsakka olotila, herään aikaisin, päivät menee ilman päikkäri-tunnetta. :) Ok, yks ikävä oire on, mieliala vaihtelee aika lailla, ihan kamalaa. Mutta muuten kaikki toistaiseksi hyvin, flunssaa lukuunottamatta.
Tuosta synnytyssairaalasta; edellinen tulokas syntyi Naistenklinikalle, nyt taidan mennä Kätilöopistolla, kun sinne on helpompi/nopeampi mennä.
Hyviä vointeja kaikille ja onnellista odotusta.
taitaa olla nyt 6+3 :)
Parasiitiksi olen sita asukkia kutsunut, vaikka miehen mielsta se ei oikein ole kuvaava. Parasiitti kuulemma imee ravintoa ilman etta isanta saa siita mitaan hyotyy. Raskaudessa hyoty tulee kuulemma geeniperinnon siirtymisesta seuraavaan sukupolveen. mene ja tieda.
Meillä masuasukki kulkee nimellä Lukaelviira ja sille on jo monta lempinimeä väännetty tuosta nimestä. :)
Mua on vaivannut kova väsymys ja ällötys, pönttöä ei ole onneksi tarvinnut halata. Viime viikolla oli ihan kauheasti ohjelmaa joka ilta ja unet jäi vähäisiksi. Lauantai menikin lähes nukkuessa, en enää meinannut pysyä tolpilla. Olin valkoinen kuin lakana ja päässä pyöri. Tänään töissäkin olisin kovasti halunnut päikkäreille.
Koska muuten meinasitte kertoa töissä ja miten? Itse ajattelin vasta sitten kun vatsa näkyy selvästi tai kai se on aikaisemmin pakko kertoa jos joudun juoksemaan vessaan koko ajan niin ei kyllä jäisi kenellekään epäselväksi.
Ja synnytyssairaala on Kätilöopisto.
Esmeralda 6+0
eilenaamulla, vessareissulla punaista paperiin. ja tällä kertaa en tiedä mistä se johtui. Onneksi sitä tuli vain hieman, pikkareihin tuli lisää päivän mittaan, mutta jos värillä on väliä, niin tämä oli rusehtavaa, ei kirkasta.
Eli toivon että jotain 'vanhaa' sieltä tuli ulos.. tänään ei mitään. Perjantaina oli se ultra, siellä sitten jotain näkee..jos näkee.
Silloin vasta viikkoja 6+2.
Kauheesti on tehnyt mieli jollekin kertoa raskaudesta, joten kerroin tänään meidän 1vuotiaalle kuopukselle :) ei kaveri virkannut asiaan mitään, eikä varmaan lavertele eteenpäinkään..
Muuten, on mulla kiva kaveri.. se puhuu kaikille että kyllä mun täytyy olla raskaana, kun olen niin hehkeä. (puhui jo viime kuussa, jatkaa yhä samaa..ei tiedä että on tärpännyt, mutta tietää että toivoisimme..) Mun toiset kaksi kaveria toisistaan tietämättään on kertoneet tästä että kun tämä kolmas kaveri puhuu eri ihmisille *kun olen niin hehkeä että mun täytyy olla raskaana*. Ja tämä sama ystävä multa kysyi viime kuussa suoraan noilla sanoilla, ja sanoin niinkuin oli, etten ole.
Miehelle olen vähän irvistellyt asian tiimoilta, että mua kyllä jotenkin ärsyttää tämä kaveri.
Välillä tuntuu ettei tee mieli kertoa mitään omista asioistaan tälle, ellei sitten haittaa että muutkin (minulle vieraat) saa tietää niistä.
Noo - semmosiahan me ollaan, tykätään puhua toisten asioista..
Tänään muuten piti melkein rynniä halaamaan pönttöä kun on niin heikkoa tehnyt..
sinuvi 5+5
Täälä oli kans tykytyksiä, vkon:loppuna tuli peitoissa heiluttua, vaikka oikeesti halut meni kyllä plussan mukana (voi mies raasua), ja vaikkei siitä pitäisi mitän haittaa tuolle "rapuselle" olla niin on joinki sellanen jarru päällä, on niin alussa et jos tuleekin jotain.. voi ie ku pönttöä.. no, kuitenkin niin peuhailun jälkeen tuli ihan haaleaa vuotoa siis vaan wc:käynnin yhteydes, ei ollu oiken edes oikeeta vuotoa, mut semmosta kun joskus mensujen jälkikmainingeis tai ihan alussa ja mähän olin ihan varma et "täts it".. no se kyllä loppu het alkuunsa, mutta pelästyin, tietenkin ja kuinka sitä nyt uskaltaa enää peuhata ikäänkuin ikinä? Varasin sit alkuraskauden ultran, ihan vaan varmuudeksi ja suureksi uteliaisuudeksi ja JOS sielä on kaikki paikallaan ni jos sen neuvolankin varais ennenku tää syntyy :)) Kylmiä väristyksiä ja varsinaisia horkkatiloja on tääläkin, rinnat on ja ei kipeät, ja on ne kasvaneet :)) pahaa oloa tulee ja menee, oksua ei ole onneks tarvinnu, eikä edellisiskään ja mahaa turvottaa.. Joku joskus sano et raskaus aikana naisen iho on heleä.. joo aika kaukana on tämä näpyynaama, mutta oireet on oikeesti ihania ;)
Gibbo (la 17.5.10, rv 7+1, eka T 02 toka P 04)
Mulla lähti halut plussan myötä, mutta mies haluaisi koko ajan. Tässä on nyt parin viikon aikana ollut 3 kertaa ja joka kerta on tullut peiton heiluttelun jälkeen vaaleanpunaista valkovuotoa, mutta vain yhden vessareissun ajan. Mutta silti. Jotenkin pelottaa ja viimeisetkin halut on lähtenyt noiden myötä. Muutenkin tätä vauvaa yritettiin tosi aktiivisesti reilut 10kk, niin mua ei yhtään enää nappaa nuo petipuuhat. :)
Esmeralda 6+1
Moikka!!
Alun ilmoittautumisen jälkeen en ole ehtinyt enkä jaksanutkaan kirjoitella. Olen ollut työharjoittelussa nyt vajaan kuukauden ja koko sen ajan myös kipeänä ja tämä yhdistelmä on kyllä vienyt voimat. Tauti on koko ajan pahentunut ja nyt poden kotona peiton alla. Sunnuntaina aloitin antibiootit, mutta eivät ole vielä ainakaan kovin auttaneet. Aluksi pelkäsin, että voimakas yskiminen tekee hallaa masulle, mutta ei ole ainakaan vuotoja ollut.
Neuvolan olen varannut ja se on viikoilla 8+5 eli reilun parin viikon päästä. Kuuluisikohan syke jo tuolloin?!? Oireita ei juurikaan ole. Tissit ihan vähän kasvaneet. Maha oli turvoksissa, mutta nyt sekin on rauhoittunut. No joo, naama kukkii ja hiukset rasvottuvat tosi nopsaan, niinkuin pari muutakin täällä manasi. Oiskohan se tyttö sitten? :)
Minulla onkin muuten la 23.5. eikä 22. Voi tosin vielä muuttua neuvolassa tai ultrassa, mutta luulisin, että tuo on aika oikea. Siinä oli pari muutakin samalla päivällä. Synnytyssairaala tulee olemaan Kättäri. Ja ensimmäinen lapsi on 03/07 syntynyt poika. Ihana pikkuveijari!
Oltiin siskon ja poikani kanssa uimassa ja poika on nyt jo jonkin aikaa ollut tosi kiinnostunut vauvoista (jo ennen tärppiä) ja meni sitten siihen katselemaan uimaan tullutta vauvaa. Oli tokaissut siskolleni, että meillekin tulee vauva. Sisko vähän ihmetteli, mutta meni vielä lausuma 2,5-vuotiaan höpöttelyiden piikkiin. Meinasin sanoa, että tarkkaan on poika kuunnellut, mutta maltoin vielä mieleni. :) Noh, kohtapuoliin aion kyllä siskoille kertoa.
PANSU: Voi ei!! Todella ikäviä uutisia. :( Voimia uuden yrityksen aloittamiseen! Tulee ikävä kohtalotoveria eli miehen matkatöiden takia yksin olevaa odottajaa. Mutta toivon todella, että miehen kotiuduttua teille se uusi plussa tulee ja että pikkuinen kehittyy ja kasvaa normaalisti. Haleja!
Kevätvauvalle isot onnittelut! Sitkeys palkitaan. :)
Masuasukkia kutsumme tällä hetkellä sintiksi, saa nähdä mitä muita kutsumanimiä matkan varrella tarttuu mukaan. Halut ja seksielämä ovat nollissa. Ihan sen takia, että mies ei ole täällä. Mutta esikoisen raskaudesta muistan, että silloin, kun oli jo ihan kunnon maha, niin halutti kyllä vietävästi. Että saa nyt sitten nähdä millaisessa puutteessa tässä saa elää.
Ihanan aurinkoinen syyspäivä! Kai sitä pitää vähän mennä ulkoilemaan, vaikka kipeä olenkin. Ei malta istua koko päivää sisällä.
- Jolanda ja sintti 6+2
varasin neuvola-ajan, se on vasta 26.10. menee jonnekin viikolle 10. Antoivat samalla numeron että voi varata ajan ekaan ultraan viikolle 11-14.
Mutta tämä olo! Pää on kipeä koko ajan, ja nukun jatkuvasti. Päiväunet ja iltakymmeneltä varma sippi. Oksentaa ei oo tarvinnu, mutta hyvä olo on vaan puol tuntia ruokailun jälkeen sitten etominen alkaa. Toivottavasti tää ei kestä kauan! Rinnat on tosissaan hellät, suorastaan arat. Mä en pysty syömään lihaa, se maistuu niin pahalta ettei mitään rajaa. Joten meikäläisestä on tullut kasvissyöjä...kalaa saatan syödä.
Tämä masuasukas on kokki3, kyllä tähän soppaan vielä yksi kokki mahtuu ;), synnytän oysissa, sikälimikäli mitään ei tapahdu.
cicero 5+5 (vasta)
kun en ole JAKSANUT! Ihan mieletön väsymys vaivaa koko ajan, voisin vaan nukkua ja nukkua. Tällainen väsymys yhdistettynä työhön, kahteen pieneen lapseen, kodinhoitoon ja harrastuksiin on aika huono homma, onneksi mies on ottanut kiitettävästi vastuuta tuosta kodista.
Lääkäri olisi vähän yli viikon päästä ja seuraavalla viikolla np-ultra, kylläpä jännittää! Vatsaa ei ole vielä ollenkaan ja pelottaa, että masuasukilla on jokin hätänä. Odotan kyllä kovasti sitä, että liikkeet alkavat tuntua, sitten on jotenkin varmempi olo raskauden suhteen.
Oireet alkavat ehkä vähän lieventyä (sekin on pelottavaa), tissit on vielä aika kipeät ja tosiaan tää kamala väsymys vaivaa, mutta kuvotuksen tunne alkaa helpottaa. Ja sit mulla on ihan hirveä himo kaikkeen roskaruokaan, ihan sama oli edellisissä raskauksissa!
Olipas omanapainen kirjoitus, anteeksi! :) Niin ja synnäristä, se mulla on todennäköisesti Hyvinkää. Edelliset lapset ovat 04 ja 07 syntyneitä.
Pahoitteluni kaikille palstalta poistuneille ja tervetuloa uusille! Mäkin huomasin, että kesäkuisilla on jo oma pino, niin se aika rientää!
Hellurei
Kyllä niinku jaksaa taas etoo niinkus 24h.. Ja mittää ei tee mieli mut silti koko ajan tekee kaikkee mieli :D .. Eli.. Ku tekee jotain mieli, kuten äsken teki kalinkayogurttia niin sitten ku saa sitä lusikallisen alas niin ei teekkä enää mieli.. Ärsyttävä.. Ja pinna on kiree ku viulunkieli..
Ja kaikenlisäksi tämä esikoisemme päätti sitten vissii nyt alkaa vääntämään niitä hampaita ikenien läpi, että voi jee.. :D
Mulla on tuo uusi lista koneella niin päivittelen sitä aina välillä ja käyn tänne sitten muokkailemassa aina :) .. Se tummennus ei kyl toiminut joo, en tajuu kui..
Tuntemuksista.. Mulla oli esikoista odottaessa ihan poikatuntemukset ja tyttö sieltä sitten tuli, heh.. Nyt on taas samanlaiset oireet et saa sit nähä mitä tällä kertaa tulee.. Uskoin niihin myytteihin et mistä tietää tuleeko poika vai tyttö ennen esikoisen syntymää vielä, mutta en kyl sen jälkee enää..
Mahanimistä.. En viimeksikään keksinyt mitään nimeä, se oli sitten vaan masuasukki.. Ja kuten tämäkin, en mä mitään nimiä keksi.. Ei vaan saa päähän mitään ja kaikki pavut ja madot ym on niin kulahtaneita :D
Töissähän on kerrottava se 3kk ennen äitiyslomal jäämistä.. Tai riippuu tietty mitä työehtosopimus sanoo.. Itsellä hyvä ku on äippälomal ni eipä tarvii kelleen kertoo :)
Peiton heilutuksista.. Mulla ei ole tullut vuotoja, mutta järkyt maha kivut aina heiluttelujen jälkeen. Ei kivaa.. Ja ne kestää aina melkein vuorokauden, mut sit on taas ihan ok.. Eihän sen joo pitäisi mitenkään vaikuttaa, mutta kyllä sitä väkistenkin miettii, että vaikuttaako..
8+5 kuuluu kyllä ultrassa varmasti jo syke, mutta ei kyllä välttämättä millään neuvolan kuuntelulaitteella.. Ainakin mein neuvolas on niin rupuset laitteet et huh huh..
Muutenki niin syvältä tuo neuvola sekä lastenpuoli että aikuisten puoli.. En tajuu miten tuollaista toimintaa voi olla..
Onkos kukkaa muuten joutumassa sokerirasitukseen? Mullahan oli raskausdiabetes esikoista odottaessa ja varmasti se on nyttenkin. Mutta todennäköisesti kieltäydyn noita rasituksista koska en mä voi olla 3h yli labrassa tuon 5kk ihmisen kanssa!! Ja sitten syömättä vielä edellisestä illasta, kun tuota imetän kuitenkin vielä niin nou wei..
Neuvolaanki pitäis sitä aikaa varata mutta ku sinne voi soittaa vaan 12-13 ja meil on aina syönti kello 12 ja sen jälkeen nukutuslenkki niin eipä oo ollu aikaa soitella..
Mut nyt pittääki jo mennä..
Verticia
Kävin tosissaan ekan kerran neuvolassa viime perjantaina. Ja niinku kuulemma aina, otettiin pissanäyte. Neuvolatäti lupas soittaa maanantaina jos on tulehdusta ja olihan täti soittanu, mut ristissä oltiin, eikä eilen tosiamme tavoitettu! Tänään sain tätin luurin päähän ja hän kertoi minulle, että jotain testissä oli (jotain outoa, mitä hän ei tiennyt mitä se on ja oli soittanu labraan ja tiedustellu mitä vois olla) mut nythän täytyy mennä ihan labraan viemään uus näyte... Mullahan lähti homma heti lapasesta!!! Mä jo ajattelin et nonni mulla on nyt tuulimuna ja oireilee jotenki pissan kautta.. Voiko se olla mahdollista? *huokaus, että mua rupes heti pelottaan* Täti vielä kyseli, et onko pissatulehduksen oireita, no mulla ku ei oo koskaa ainakaa tietääkseni sitä ollu, niin ei tietoa oireista.. Täti selitti.. No ei kirvele pissatessa, pissalla saan hypätä jatkuvasti, mut eikö se nyt muutenki kuulu asiaan ja sit täti esitti kysymyksen; onko maha kipeä? Hyvän mielikuvituksen omaavana henkilönä en esim. tällä hetkellä tiedä onko maha kipeä vai kuvittelenko nyt sen ku tiedän sen kuuluvan asiaan.. =/ Ja myönnettäköön, että täällä nyt sit mietin et pitäiskö tämän nyt si vie olla kivaakin vai??? Muutoin mulla on samanlaista ku Verticialla; tekee mieli, mut sit ei kuitenkaa tee mitää mieli! Outoa!!! Mahanimistä; meillä ei vielä juurikaan puhuta koko tulokkaasta mitään, rakkaani kuvittelee kai sen olevan helpompaa niin, jos sit jotain kurjaa sattuu... Mä kyllä hekumoin asiasta!!! =) Ja oon ihan sekaisin, niinku oikeesti! Mä ostin TÄNÄÄN (huom! rv 6!!!) äitiysfarkut! Siis mulle ei mee enää ku 2 housut, en voi sitäkään ymmärtää! Näin ollen menin ja ostin mielestäni tosi kalliit housut (maksoivat 62€!) ja nyt pelkään tietty entistä enemmän et jotain sattuu... Mut ei oo kivaa, ku ei voi käyttää ku vain ja ainoastaan kaksia housuja... Nyt on sentään kolmannet! =) Mulle sanottiin ekassa ultrassa viime viikolla, että kannattaa tulla uudestaan n 2 vkon kuluttua, silloin kuullaan sit sydänäänetkin.. Olin tosiaan yksityisellä ultrassa, koska ei ollut ihan tarkasti tiedossa milloin tyyppi olisi saanut alkunsa. Kk ennen viimeisiä kuukautisia oli niin vahvat raskausoireet, että olin varma raskauden alkaneen jo silloin. Mutta ei sit kuitenkaa.. Meillä täällä Satakunnassa ultra yksityisellä maksaa vain 36.09 €, eli voin suositella! Ensin kyllä hirvitti mahdollinen hinta, mut ajattelin oli mikä oli, haluan tietää onko meidän tyyppi oikeassa paikassa, ettei vaan kohdun ulkopuolinen.. Mut nyt jännittää tämä tuulimuna-asia.. Tuleeko siitä ihan normaalit oireet; väsymys, rinnat arat, etominen, jne? Ja vielä sokerirasituksesta; mä joudun siihen, ylipainoinen kun olen! =/ Tsemiä kaikille!
Tässä olis kevätvauva hyvä linkki tuulimunasta: http://metku.net/~pesu/tuulimuna.php
Ja sitte öö, missäs satakunnas päin saa noin halvalla ultran? Voisin varata ajan noin halpaan paikkaan samalla ku meen kotipuolessa käymään. Täällä turussa kun maksaa pulssissa olikos se 70e..
Ja tuosta piti sanomani että neuvolatäti ei saisi ikinä sanoa noin että hän ei oikein tiedä mitä se on!! Ellei asiasta ole tietoa niin sillon pitää vaan pyytää ystävällisesti viemään uusi näyte! Ja jos asiakas haluaa jotain perusteluja niin yleensä käsketään sanomaan jotain että näyte oli pilalla tai ei onnistunut tms.. Mutta noin ei saa sanoa kyllä että ei tiedä..
Saisinkohan mä tänään varattua sen neuvola-ajan.. Suostuisikohan tuo meidän kiljujooseppi olemaan sen aikaa hiljaa.. :D
Jepsis, mutta nyt pittää alkaa väsämään kortteja.. http://lakrou.blogspot.com ;)
Verticia
on se, jossa ultra maksaa sen 36,09 € ja löytyy Porin keskustasta! Lähtöhinta on n. 60 ja siitä Kelan hyvitys pois niin maksettavaksi jää toi 36,09. Mä kävin Pentti Kilkulla, aivan ihana lääkäri!!! Kiitos tosta tuulimunalinkistä!
ohhoh. päätin nyt liittyä matkaan mukaan. ensimmäinen lapsi tulossa ja pelottaa suhteellisen paljon. maanantaina menossa ekan kerran neuvolaan, siellä kai kaikki asiat alkaa selviytyä. eniten ehkä pelottaa tuo keskenmeno mutta se taitanee olla ihan normaalia. aluksi ei ollut lainkaan pahoinvointia ym. mutta nyt ne on sitten alkanut. tänään jouti ekan kerran halailemaan pyttyä. kaikenlainen ruuan haju saa oksettavan tunteen.
helmi liittyy mukaan toukotoukkien odotukseen :) laskurin mukaan LA 21.5. ja ensimmäinen raskaus ikinä. synnäri meillä on keski-suomen keskussairaala. miuta kans pelottaa kun on esim täältä vauva-sivustolta tullut luettua niin paljon kokemuksia keskenmenoista. pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin! miun ei oo tarvinnu pönttöä tervehtiä mutta enemmän tai vähemmän huono olo on melkein koko ajan. päivät kun vaihtuu iltaa kohden niin vatsa alkaa turvota pinkeäksi palloksi. lisäks tietysti väsyttää kamalasti eikä mikään ruoka maistuis, vaikka on nälkä. oon sit huomannu, et hedelmät ja kasvikset sekä jugurtit on ok.
ihanaa onnellista odotusta meille kaikille ja pidetään toukat matkassa :)
helmi 6+5 (tai jotain riippuen mistä lasketaan)
Cicero: kannattaa soittaa neuvolaan mahasta jos tosiaan koko mahan alue on kipeä? Et oo mitenkää paljoo oksennellut tms et maha kramppais? Tosi kurjaa! Soita ihmees et onko normaalia noin laaja kipu!
Tällasen listan tässä väsäilin niillä tiedoilla mitä löysin eli siinä olis la, nimimerkki, aiemmat lapset tyyliin tyttö vai poika ja kk ja vuosi ja sitten synnytyssairaala perään. Ja ekaa odottavat tummennettu (josko tässä niin näkyy sit..).. Mut oisko kannatusta? Ku ainakin myöhemmin tulee keskustelua synnytyssairaaloista jne niin näkee sit mis kukaki käy.. Ja oha se kiva jos lähekkäi synnytys ja samas sairaalas jollain niin kiva jos toisen bongaa sieltä!
Tässä olis siis tämä lista, täydentelen sitten kun tietoja saa ja jos tämä saa kannatusta.
LA/Nimim./Lapset/Syn.srl
1.5 Helmiäinen, ?/04, ?/07, Hyvinkää
3.5 Tillinaiti, t?/04, t?/06, ?
5.5 Meritähti, 05/10, ?
5.5 Onneli, t?/?, t?/?, ?
6.5 Ella-72, ?/?, ?/?, ?/?, ?/?, ?
6.5 Jonzuli. t?/?, t?/?, Jorvi
6.5 Katri85, 05/10, ?
6.5 Safina, 05/10, ?
6.5 Surkki, p?/?, p?/?, ?
7.5 Iisa, t04/08, ?
7.5 Mama, ?/?, ?/?, ?/?, ?/?, ?
7.5 Kati_82, 05/10, ?
8.5 Mykerinos, p01/07, Jorvi
8.5 Touko3, ?/?, ?/?, ?
9.5 Vantti, ?/?, ?/?, ?
10.5 Suzie, 05/10, ?
12.5 Marttis, ?/?, ?/?, ?/?, ?
12.5 Nappi84, 05/10, ?
13.5 Minttiina, ?/?, ?/?, ?/?, ?/?, ?
14.5 Vauva kuumeilija, p?/07, ?
15.5 Imoen, ?/?, ?
15.5 Korka, ?/08, Jorvi
15.5 Lilpura, ?/09, ?
15.5 Sonteri, p?/?, p?/09, ?
16.5 Bonbon. ?/?, ?/?, ?/?, ?/?, ?
16.5 Lapsirakas85, 05/10, ?
16.5 Lumine, p?/?, t?/?, t?/?, t?/?, ?
16.5 Pomena, 05/10, Skotlannin srl
17.5 Gibbotar, t?/02, p?/04, ?
17.5 Ärmätti, t05/04, t05/07, ?
18.5 Lottis79, ?/?, ?
19.5 Elmer1, 05/10, ?
20.5 Kara, ?/08, ?
20.5 Miauu76, t?/98, t?/02, t?/03, ?
20.5 Tuollaanen75, p12/05, Tays
21.5 SaDu-75, ?05/00, Kätilöopisto
21.5 Tuulianna, p?/?, p?/?, ?
23.5 Jolanda, p03/07, Kätilöopisto
23.5 Jus7iina, 05/10, Tyks
23.5 Kuuka, p?/01, t?/03, p?/08, ?
24.5 Esmeralda, 05/10, Kätilöopisto
24.5 Moona79, 05/10, ?
25.5 Kevätvauva-10, 05/10, Satak. kesk.srl
26.5 Dahlia, t?/?, t?/?, ?
27.5 Cicero, t06/03, t05/05, Oys
27.5 Tinttaliinu, ?/02, ?/04, ?/05, ?/07, ?
28.5 Sandy85, ?/?, ?/?, ?
28.5 Verticia, t04/09, Tyks
31.5 Sinuvi, ?/?, ?/?, ?/?, ?/?, ?
? Marja08, ?/?, ?/?, ?/?, ?
? Martsu73, ?/?, ?
? Tannja, 05/10, ?
? Tinka320, 05/10, ?