Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ¤¤¤¤

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirhepaholainen.. Eli yritin uudelleen ja löysin Toukokuun toukat- ryhmän\0/. Nyt vain odotan vahvistusta....

Vierailija
142/189 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.5./Kati_82/ensimmäinen

Meillä laskettu aika on 10.5. (siis ainakin noiden netistä löytyvien laskureiden mukaan), tosin tuo varmaankin sitten tarkentuu ekassa ultrassa.

Huomenna käydään ensimmäisen kerran neuvolassa, ensimmäinen ultra on 19.10. :)

Eli siitä se sitten alkaa, toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Minä nyt itseni reggasin tuohon multiplyhyn ja joinasin ryhmään.. Tiedä sit tuleeko paljon käytyä.. Yleensä tuollaiset jää.. Ja muutenki tulee vauva sivul vierailtuu päivittäin ku tuonne vauvat saitille kirjoittelen..

Mutta semmoista piti ehdottamani että tuohon la listaan niin voisiko lisätä synnytyssairaalat perään tyyliin: Verticia, LA 28.5?, Tyks.. Kannatusta?

Mutta mites täällä on jakseltu? Itsellä on tuo huono olo jäänyt nyt jokseenkin pois, eilen illalla vähän etoi, mutta muuten on tässä pari päivää mennyt ihan ilman mitään oireita..

Neuvolaan soitosta.. Esikoisen kohdalla soitin heti siinä 4+ viikolla neuvolaan ja sain ajan jonnekin 9+ viikolle koska olin käynyt varhaisultrassa muistaakseni 9+4 ja neuvola oli siitä heti seuraavana päivänäkö se oli.. Nyt en ajatellut pitää niin kiirettä tuon soittamisen kanssa, kun kuitenkin toista odottavalle on vähemmän käyntejä, onneksi!! Ei toi arvaustylsyysneuvola kiinnosta, nappaa..

Tosin ehkä mun pitäis soittaa ja kysyy et mitenkä ku on sektiosta vasta 5kk.. tyksis ne sanoi et 6kk ei saisi tulla raskaaksi, mutta jälkitarkastukses taas sit sanoneet mitään et olis aikarajaa..

Flunssankin jostain olen saanut.. Niin jäässä koko ajan ja nenä valuu.. Ei kivaa..

Tinttaliinulle tervetulloo mukkaan keskusteluun. Musta on upeaa, että löytyy näitä missä on enemmän kuin 3 lasta perheessä!! Itsekin haluaisin ainakin 4 lasta.. Mutta minulta kun sitä ei pelkästään kysytä :D

Ja Katillekin tervetulloo :).

Mutta nyt pittää mennä kirjoittelee vielä vauva puolelle ja sitten alkaa laittamaan tyttärelle sosetta valmiiksi pakkasest :)

Kiprakkaa syyspäivää kaikille!

Verticia ja Rv 4+6 kait..

Vierailija
144/189 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on eka neuvolakäynti ohi.

Lasketuksi ajaksi hoitaja laski 7.5., eli se sitten muuttui jo nyt, katsotaan miten käy ultrassa.

Luottavaisin mielin, eli eiköhän tästä hyvä tule ;)

Vierailija
145/189 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Pansu, itku ja hali ja puristus, kirjoituksestasi kuulsi ymmärrys yläkertaan ja sen voimalla näitä asioita on vaan pakko ajatella, muuten menee nuppi huolesta sekaisin.. kyllä joka ikunen päivä mietin raskautta ja tuota pienä armasta katkarapua, että jos se pois otetaan niin on vaikea kuvitella miten sitä jaksaa, kaiken toivon ja yrityksen, mutta pakkohan se on ja elo jatkuu ja jatkuu, on sitä alamäkiä ja ylämäkiä ja välilä suvantoa..

Oma raskaus on ihan erilainen nyt kun edellisten aikana, kun oltiin vielä tosi nuoria, vaikkei kyllä nytkään mitään vanhoja (minä alle, mies tasan 3-k). Nyt mies on mukana ihan satalasissa, vaikka on toki ihan maailmasta paras isä lapsilleen, mutta nyt kiinnostus toukkaan on ihan alkumetreiltä lähtien, kyselee oloa ja vointia, haluaa tietää missä kohdin se rapunen elelee jne. se on niin sanoinnkuvaamattoman ihkua!

Väsyä on ja on, yhtäkkiä kesken työpäivän olis pakko saada vetästä tirsat (mitäköhän ne kaverit siitä tykkäis) ja närästää, ja etoo ja varsinkin närästää (hih) vatsanippailut ovat poistuneet, eikä tisutkaan ihan joka päivä niin valtavan kipeät ole, mutta kasvaneet kyllä :)

En ole vielä varaillu aikaa mihinkään, koitan vielä ainakin tän ja ehkä ens viikona pinnistää (taikauskoa..kai)

Gibbo-Gabbo rv 6+3

Vierailija
146/189 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Eiköhän tämäkin pino saada pysymään kasassa vaikka tuolla Multiplyllä toinen pino onkin. Kumpaankaan pinoon en ole hirmusti jaksanut kirjoitella. Mutta eiköhhän se tästä.

Jotenkin on välillä niin epäuskoinen olo. Vaikka toisaalta oireita on ihan riittämiin... Väsy on ihan suunnaton. Mä onnellinen olen saanut tehdä tän viikon pääasiassa kotona töitä, mikä tarkottaa, et oon nukkunut aamulla pitkään ja vähän löysäillyt muutenkin. Kun pitäis lähinnä lukea, niin ei pysy millään silmä auki. Yritys hyvä kymmenen kuitenkin. Ens viikolla toivottavasti pääsee taas rytmiin, ettei ihan jää hommat rästiin. Tosin kohta saa jäädä saikulle huonon olon takia jos tää pahenee. Mut vissiin muillakin, että oireet vaihtelee. Aamulla olin taas "huolissani" kun ei tarvinnut mennä koko yönä vessaan...

Aikaisemminkin kyselin tossa, että onko kellään palelukohtauksia (vaikka siis olis terve) ja ajoittaista tosi selkeetä lämmönlaskua (lähinnä yöllä). Ja muutenkin, että missä kohtaa noi lämmöt alkaa tippumaan vai tippuuko ne? Ei uskois, että yksi raskaus jo takana. Ei muista mitään :D

Tämmösiä pohdintoja tällä kertaa.. Piti vielä kommentoida, että on noi miehet tosiaan aika ihania kun ovat noin tohkeissaan :) Eivätkä ne tunnu pelkäävänkään sen kummemmin kaikkia keskenmenoja sun muita mörköjä. Pitäisi vissiin ottaa vähän mallia vaikken koe, että itsekään niin kovin asiaa pelkäisin. Mut kumman epäileväiseksi ja varovaiseksi sitä on tullut...

Joo

Tuollaanen75, rv 6+1? (laskeakaan osaa)

Vierailija
147/189 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vain kommentoin Tuollaanen, mulla aina ajoittain tulee kunnon vilunväristyksiä! just sellanen tunne, et tulos kipeex...mutta ei onnex ainakaan vielä!

Maha turpoo taas ihan hillittömäksi palloksi...onneksi päivisin vielä suht normaali.

mykis rv 7+5

Vierailija
148/189 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollu vilunvaristyksia. Mutta kundi vaan sanoo, etta taallahan on muutenkin niin kylma :)

Se ei usko mihinkaan muihin raskausoireisiin kuin on listattu NHS:n vauvakirjassa.

Vierailija
149/189 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noita vilunväristyksiä on.

Villasukat on löytänyt jalkaan varsinkin iltaisin, ja alkuyöstä pitää olla jopa yö-teeppari päällä, avonaisen ikkunan alla kyllä nukun :)

Meinasin saada sätkyn tänään päivällä vessareissulla, kun huomasin verta pikkareissa pikkasen.. sitten muistin että aamulla olin vähän sheivaillut... kyllä helpotti kun tajusin mistä oli kyse..Jestas sentään, kun tämä on jännittävää..

Nyt nukkumaan ja aamulla kampaajalle piristymään, saan värit ripsiinkin :)

-s-

Vierailija
150/189 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuole... se multuply on ihan jees mutta tama palsta on jotenkin tutumpi... aloiteltiinhan sita vauvakuumeilijoista :)

ON. huonoa oloa tuppaa silloin talloin ja vasyttaa iltaisin.

Vierailija
151/189 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin paleltaa ihan kaameesti, on palellut plussasta asti. Tänäänkin kysäisin mieheltä, että "kehtaako" sitä jo laittaa kaupungille kevyttoppatakin päälle.. Miehen mielestä ei ihan kehtais (no, hän onkin varsinainen kuumakalle, kulkee talvisinkin takki auki ja useimmiten ilman hanskoja, eikä palele!). Lisäksi tämä massu on turpea kuin kuumailmapallo ;o) Niin, ja nassu kukkii eli ei aivan hehkein mahdollinen olo.

Lumine 6+5

Vierailija
152/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tekee pahaa, kaikki itkettää ja maha on jatkuvasti kipeä. Onko muilla mahakipua? Hiukan ihmetyttää tuo kipuilu, ajattelin jo että mahtaakohan siellä olla kaikki kunnossakaan..Painokin on yhtäkkiä pudonnut 2kg. Hiukset pitäs pestä kaks kertaa päivässä.

Mulla on ollu pari päivää jo toppaliivi käytössä, ihmetelkööt ihmiset, mua palelee!

Nukuin alkuillan sohvalla, nyt ei sitten nukutakaan...

cicero 5vko 2pv..

Vierailija
153/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään muitakin paleltaa. Huh! Ootteko koskaan mitannu, että meneekö teillä sillon ruumiinlämpökin kauheen alas? Mulla kun on sellasia ns. palelukohtaksia aina joskus. Ja täällä on siis melkosen normi lämpö muutoin... Eilen oli taas oikeen reipas päivä. Töissä jakso ja kävelinkin kotiin 5km.

Mulla oli alkuun alavatsa kipee ja sellasta menkkamaista. Ja just kävellessä kipeyty hirveesti. Mut nyt näköjään pysty jo ihan hyvin. Mut olo on tosiaankin turpee. Työkaveri lupas tuoda vaimonsa mammavaatteet :D Tuntuu, et missään housuissa ei oo hyvä ja muutenkin. Ja jos eilen oli reipas ja hyvä olo, niin tänään taas väsyttää ja oksettaa senkin edestä...

Sellasta viikonloppua täällä...

Tuollaanen75 rv6+3

Vierailija
154/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippulis hei

En nyt muista ehdeinkö tänne jo mainostaa kuinka ei ole muutamiin päiviin ollut huonoa oloa niin eikös eilen illalla taas huonovointisuus palannut ja jatkunut koko yön ja aamun ja aamupäivän.. Jei..

Tyksis kysyin niin saa ihan onnellisesti olla raskaana vaikka sektiosta on niin vähän aikaa.. Sitten mieheni muistutti vielä, että olin lannerangan rötgenissä syyskuun alussa ja siinähän on niin voimakas säteily et sen saa ottaa vaan kerran elämässä.. Aloin siitä panikoimaan mut tyksistä kertoivat sitten että antaa raskauden jatkua vaan ja että nyt pitää vaan nauttia raskaudesta :D

Flunssa on tullu vissiin jäädäkseen, mälsää. Koko ajan kylmä, jääkylmä ja nenä vuotaa.. Ei kivaa.. Kun en vaan tartuttaisi esikoiseemme sitä..

Heh.. Mä kanssa pari päivää sit kysyin mieheltä et miten kehtaisko laittaa talvitakkia päälle ulos.. Niin sanoi kanssa että ei :D .. Mut miksei voisi.. Nyttenki ulkona on vaan 13 astet mut tuntuu kolmelta asteelta ku ei arska paista yhtään.. Ja öisin jo pakkasel niin.. Ja siis asutaan tääl turus eikä missää pohjoisnaval..

Mulla oli esikoista odottaessa varmaan kk maha kipee niin kuin menkat olis alkamassa, mut se kuuluu asiaan.. Kuten hiusten rasvottuminen ja palelu jaja…

Mulla on energiset päivät kadonnut plussan myötä.. yhden energisen päivän muistan plussan jälkeen, mut muuten on aikas veto pois :(

Njuu, eit kait tässä sen kummempia.. Jos vielä kirjoittaisi vauvat puolelle ku tyttö vielä tuossa näyttää unia vetelevän.. 2,5h jo putkeen wuhuuu!! :D

Pitäsköhä se neuvolaki varailla jo ens viikol..

Verticia & mahan vuokralainen rv 5+1 oliskos..

Vierailija
155/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olis päivitettynä listakin:

1.5. Helmiäinen / kolmas

3.5. Tillinaiti / kolmas

5.5. meritähti / eka

5.5. Onneli / kolmas

6.5. Ella-72 / viides

6.5. jonzuli / kolmas

6.5. katri85 / eka

6.5. Safina / eka

6.5. Surkki / kolmas

7.5. iisa / toinen

7.5. Mama / viides

7.5 Kati_82 / ensimmäinen

8.5. Mykerinos / toinen

8.5. Touko3 / kolmas

9.5. vantti / kolmas

10.5. Suzie / eka

12.5. Marttis / neljäs

12.5. nappi84 / eka

13.5. Minttiina / viides

14.5. vauva kuumeilija / toinen

15.5. Imoen / toinen

15.5. korka / toinen

15.5. lilpura / toinen

15.5.? sonteri / kolmas

16.5. bonbon / viides

16.5. Lapsirakas85 / eka

16.5. Lumine / viides

16.5. Pomena / eka

17.5. gibbotar / kolmas

17.5. Ärmätti / kolmas

18.5. lottis79 / toinen

19.5. Elmer1 / eka

20.5. kara / toinen

20.5. Miauu76 / neljäs

20.5. Tuollaanen75 / toinen

21.5. SaDu-75 / toinen

21.5. tuulianna / kolmas

22.5. Jolanda / toinen

23.5. Jus7iina / eka

23.5. kuuka / neljäs

24.5. esmeralda / eka

24.5. Moona79 / eka

26.5. dahlia / kolmas

27.5. cicero / kolmas

27.5 Tinttaliinu / viides

28.5. sandy85 / kolmas

28.5 Verticia / toinen

31.5. sinuvi / viides

? Marja08 / neljäs

? Martsu73 / toinen

? Tannja / eka

? Tinka320 / eka

Vierailija
156/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun se nimenomaan ei ole mitään menkkamaista nippailua vaan koko mahan alue on kipeä, eikä oikein ole hyvä istuakaan enää, eikai sen näin aikasessa vaiheessa pitäis olla hankalaa! Vai saankohan mä jonku 8,7kilosen jättiläisen ;)Ja sitä kipua on koko ajan tasaseen, ei tule esim mistään liikkeistä.

cicero 5+2

Vierailija
157/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan pitkän yrittämisen jälkeen ensimmäistäni.

Vierailija
158/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan pitkän yrittämisen jälkeen ensimmäistäni. 3 vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä, mutta raskaaksi tuleminen on ollut todella hankalaa! Ukkokulta kun oli reissuhommissa, niin ei päästy heti hoitoihin, vaan "yritysaikaa" pidennettiin.. Nyt mies on ollut kotinurkissa viimeisen vuoden, mut vauva ei siltikään tuntunut saavan alkuaan.. =/ Käytiin jo tutkimuksissa ja suunniteltiin hoitoja. Sain muutama vko sitten clomifen lääkkeet ja sitte vaan odoteltiin seuraavien kuukautisten alkua.. ja mikä asiassa on kaikista ihaninta; ne kuukautiset ei koskaan alkaneetkaan!!! =)

Oireita oli, eli kuvittelin kuukautisten alkavan, mutta ei.. Tein sit yhtenä ammuna raskaustestin ennen töihin lähtöä ja kaksi viivaahan siihen ilmestyi, en ollut uskoa silmiäni!! Mulla oli lapsettomuus-asioista soittoaika lääkärille, sainkin heti kertoa ilouutisen hänelle! =) Ja töiden jälkeen tein vielä toisenkin testin ja edelleen kaksi viivaa! Voi sitä tunnetta!

Vierailija
159/189 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan pitkän yrittämisen jälkeen ensimmäistäni. 3 vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä, mutta raskaaksi tuleminen on ollut todella hankalaa! Ukkokulta kun oli reissuhommissa, niin ei päästy heti hoitoihin, vaan "yritysaikaa" pidennettiin.. Nyt mies on ollut kotinurkissa viimeisen vuoden, mut vauva ei siltikään tuntunut saavan alkuaan.. =/ Käytiin jo tutkimuksissa ja suunniteltiin hoitoja. Sain muutama vko sitten clomifen lääkkeet ja sitte vaan odoteltiin seuraavien kuukautisten alkua.. ja mikä asiassa on kaikista ihaninta; ne kuukautiset ei koskaan alkaneetkaan!!! =) Oireita oli, eli kuvittelin kuukautisten alkavan, mutta ei.. Tein sit yhtenä ammuna raskaustestin ennen töihin lähtöä ja kaksi viivaahan siihen ilmestyi, en ollut uskoa silmiäni!! Mulla oli lapsettomuus-asioista soittoaika lääkärille, sainkin heti kertoa ilouutisen hänelle! =) Ja töiden jälkeen tein vielä toisenkin testin ja edelleen kaksi viivaa! Voi sitä tunnetta! Alkuviikosta soitin neuvolaan. Sitten varasin aikaa jo varhaisultraankin.. Ultrassa näkyi raskauspussi oikeessa paikassa!Sydämenlyöntejä ei vielä näkynyt, joten täytyy mennä uudestaan parin vkon kuluttua. Neuvolassa kävin eilen ja laskettu aika olisi nyt sit 26.5.2010. =) Rinnat on niin kipeet, etten tiedä miten päin olisin, oksentaa täytyy ainakin kerran päivässä, yleensä iltapäivällä/alkuillalla ja väsy on armoton jatkuvasti!!! Mutta voi tätä onnen tunnetta!!! Kunpa kaikki nyt menisi hyvin!! =)Siis oikeesti, mä oon onnesta sekaisin, tekisi mieli huutaa koko maailmalle tästä onnesta! Haluaisin kovasti jo ostaakin vaikka mitä, mutta pelottaa keskenmeno.. Täytyisi nyt vain malttaa mielensä..ja yrittää ajatella positiivisesti!

Ja ihanaa, että meitä toukokuulaisia on näin paljon! Ja samantien pahoittelen tätä sähläämistäni... En tiennyt ettei koko teksti tule näkyviin, jos on eri kappaleita.. Oppia ikä kaikki.. =D

-Kevätvauva 2010, 5+4

Vierailija
160/189 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on tää raskaus vaan niin onnellista kaikkine vaivoineen. Tervetuloa hirmuisesti mukaan Kevätvauva!

Meillä esikoista odottaessa meni kanssa jtn 9kk ennen kuin tärppäsi reilu vuosi sitten.. ja kyllä sitä olisi halunnut koko maailmalle kiljua. Oli se niin uskomatonta kun oli toivon jo heittänyt. Voin vain kuvitella millaista sinun onnentunteesi on Kevätvauva!

Nyttenki tekisi hirveesti hehkuttaa kaikille, mutta maltamme.. Siskolleni kerron jossain vaiheessa ja mies kertoo sitten varmaan veljelleen. Mutta muille sukulaisille kerromme vasta joskus joulukuussa ehkä.. Kun kuitenkin esikoinen on vasta 5kk niin moni ei kuitenkaan käsitä että miksi näin nopeasti toinen ja mä en jaksa kuunnella kysymyksiä: oliko vahinko.. Kun ei ole kerta ollut..

Eilinen meni koko päivä siinä etovassa olossa, tänä aamuna se vaan piipahti. Toivottavasti tässäkään raskaudessa ei tarvitse kertaakaan oksentaa. Vihaan sitä hommaa..

Flunssa jatkuu jatkumistaan.. Nenäki välil niin kipee, että hengittäminen sattuu, ei kivaa..

Njoo, pittää alkaa antamaan tuolle rakkaalle esikoiselleni puuroo.

Verticia