¤¤¤¤ TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ¤¤¤¤
Kommentit (189)
Nyt sain liityttyä. Enää hyväksymistä vailla. Toki mäkin olen sitä mieltä, että toivon mukaan täälläkin säilyy keskustelu. Toisaalta voisi jossain kohtaa miettiä josko pinouduttaisiin vielä vaikka enskoihin ja pikkukakkosiin jne. tai miten nyt sitten. Ei muuten pysy kaikkien jutuissa perässä :) Tai esim. Facebook? Olikohan siellä mahista vastaavaan ryhmäjuttuun?
Täällä mä vietän kotioffiisipäivää eikä tule töistä mitään :O
Tuollaanen75
Voiko sitä todella olla raskaana. Vielä viime kuussa tuskaili ihmeellisen kuukautiskivun kanssa.
Meitä toukokuisia on ilahduttavan paljon :), tsemppiä kaikille!
Itse en niin suljetuista kesk. palstoista välitä, mutta tässä on kiva silloin tällöin kirjoitella. Raskausoireina toistaiseksi vain rintojen arkuus, mut jos edellisten kahden raskauden jalanjäljissä mennään niin oksentelu alkaa viimeistään viikolla 7. Syyslehtien haju taasen ällöttää, nimittäin mullakin kuten Cicerolla on lapset syntyneet touko- ja kesäkuussa. Tämän kuopuksen la osuu hyvin lähelle kakkosen syntymäpäivää. Näinköhän kaverisynttärit siirtyy suosiolla loppukesään...
Töiden kannalta huolestuttaa sikainfluenssa ja fyysisesti raskas työ, terveydenhuoltoalalla kun olen. Mutta muuten olen positiivisella ja odottavaisella mielellä, ihana ois saada vielä yksi ja viimeinen käärö syliin, niin monta vuotta olen sitä haaveillut. Mikään ei ole ihanampaa kuin vauvan tuoksu, etenkin niskasta:)
Haaveillen dahlia rv 4+4
Kiva kun tanne tulee nemman porukaa, koska osa nayttaa haviavan Multiplyhin.
Tervetuloa!
taalla odotellaan sita 12 viikon ultraa :)
Ja mietitaan miten se elama muuttuu vauvan tultua maailmaan. Siskolla on usempi lapsia ja nayttaisi etta ensimmaisen jalkeen nuo seuraavat tuli maailmaan ihan rutiinilla. Tavaratkin oli valmiina ja tiesi mita kamaa tarttee ym. Itse olen vauvakirjasta katellut mita tarvitsee ostaa.
Pomena
Minä pääsin ryhmään jäseneksikin. Mutta en osannut muuttaa nimestäni näkymään vain etunimeä, ja sitten poistin hätäpäissäni itseni koko ryhmästä. Eikö rekisteröityessä pidä kuitenkin ilmoittaa joku sukunimi? En nyt viitsisi mitään keksittyäkään siihen laittaa. Osaako joku auttaa? Jos kaikki muut ovat vain etunimellä, niin en itse viitsisi olla siellä ainoana koko nimen kera. Kyllähän sitten ryhmän kesken voidaan sopia, mitä tietoja itsestämme annetaan, jos niin halutaan.
Neuvolaan soitin tänään, ja sain ajan jo keskiviikolle. Mutta viikkojakin on jo kai yli kahdeksan.
Marja
Privacy-kohdasta voit myos asettaa ettei nimesi koskaan nay muille. Jos vielakin pelottaa niin vaihda sukunimesi joksku feikiks,
Mäkin liityin tuonne multiplyyn, mutten ole sinne vielä mitään kirjoitellut. Olen kanssa mieluummin ainakin näin aluksi tämän palstan kannalla.
Neuvolaan on aikaa vielä reilu 3 viikkoa ja eka ultra on viikolla 10-12. Vieläkin mietin sitä varhaisultraa, mutta nyt en koe että olisi pakko päästä. Katsotaan ensi viikolla mitkä fiilikset. :)
Esmeralda ja toukka rv 5
Nytpä taidan laittaa sitten uuden viestin, että pääsen jäseneksi. Eipä se erityisesti pelota, mutta kun ajattelin, että olen ainoa, jonka sukunimi näkyy, niin tuntui hassulta.
Kiitos vielä.
Marja08, Siellä olikin Multiplyssä pitkät pohdinnat siitä sukunimestä, kun yksi jos toinenkin oli sitä yrittänyt poistaa :) Itsekin hätkähdin.. Se ei kuitenkaan näy muille, vain sinulle.
Täällä odotellaan yhä "todisteita" raskaana olosta. Oireita ei vieläkään ole suuremmin ilmaantunut. Rinnat tuntuvat jokseenkin 'pinkeämmiltä' ja aremmilta, mutta siinäpä se. Etovaa oloa ja oksentelua en kyllä kaipaakaan.. Mutta epäusko siitä, että on ihan aikuisten oikeasti raskaana (vaikka kaksi testiä näyttikin vahvaa plussaa...) on olemassa. Vaikka uskottava se kai on :)
Yksityiselle varhaisraskauden ultraan menoa mietitään, jotta tietäisi kaiken olevan kohdallaan, ennen kuin kerrotaan asiasta laajemmin. Se vaan ei ole ihan ilmaista, vaikka rauhoittaisi sitten toki myös mieltä.
12 viikolle ennenkuin kerron kenellakaan.
Jos saisi ilmaiseksi tuon alkuraskauden ultran niin menisin, mutta aika iso summa rahaa se on ja se ei kuitenkaan takaa etta toukka olisi viela kyydissa 12 viikolla.
Kävin siis tänään varhaisraskauden ultrassa Turussa Medisonarissa ja sieltähän se toukka löytyi, mutta sykettä ei. Kun lääkäri mittasi koon, olisi syke pitänyt jo niillä vehkeillä löytyä. Sikiö vastasi 7+ ja nyt olisin ollut rv8. Sain lähetteen kohdun tyhjennykseen. Se tehdään tässä muutaman päivän sisällä lääkkeillä.
Tällaista tämä elämä on. Pitäkääpä tytöt toukkane matkassa. Itse kyllä hyvin tiedän, etten ole tehnyt mitään väärin. Näin vain luonto hoitaa, yritän selittää itselleni. Miehen ääni värisi puhelimessa, kun soitin. Kertoi hän muutaman kyyneleenkin työpöytänsä ääressä vuodattaneen. Näin tällä kertaa...
Lämpimät halaukset olivat kotona vastassa, kun 4-vuotias prinsessamme odotti äitiä kotiin. Elämä jatkuu...
Toivottavasti loput toukokuuntoukat pysyvät matkassa ja kasvavat ja kehittyvät! Onnellista odotusta tytöt! Ajattelen teitä varmasti toukokuussa...
Pansu ja pian tyhjenevä kohtu
Tippa tul piilariin ku Pansun tekstiä luki. Luonto teki tehtävänsä jälleen, samaten kuin itse ajattelen.
Itsellä vähän outo olo vatsalla ja sitä keskenmenoahan sitä tässä vaan pelkää.. On se jännä.. Kait siin on se, että yhdet menkat oli sellaiset et oli vko myöhässä ja nyt ke tulisi se vko taas, mut sillo ei testit näytelly positiivist eikä ollu tätä oksettavaa oloa..
Nyt unille kun tuo pienikin viimein sammui nukkumaan..
Verticia
Vielä tännekin Pansulle suuren suuret pahoittelut ikävistä ultrakuulumisista! Ihan alkoi itkettää kun sun viestin luin. Valtavasti voimia jatkoon.
Uusille jällehen tervetuloa. Tietojanne on päivitetty esittelyyn.
Kai mun jotain muutakin piti jutustaa, mutta ei oikein nyt inspiroi, kun jäi niin kurjat fibat tuosta Pansun uutisesta :( Pelottaa itseäkin kovasti, että jos tuolla masussa onkin ihan autiota. Mutta eihän näille asioille mitään itse mahda, on se jossain korkeamman käsissä nämä toukkien taipaleet.
Lumine 6+1
Täälläkin kyynel tuli silmään. Liikuttava teksti. Erityisen kaunis ajatus oli se kotona odottavan lapsen syli... Sillä täytyy itsekin lohduttautua jos tässä vielä huonosti kävisi. Voimahali sinulle täältä, Pansu
tehtavansa Pansu. Niin minakin ajattelen jos tama toukka ei pysy kyydissa.
Voimia Pansu!
Pomena
kyllä täällä pääsi poru ja kurkkua kuristaa vieläkin! Niin väärältä se aina tuntuu, vaikka luonto kuinka tehtävänsä hoitaa!
Toivon sinulle jaksamista, onneksi kotona odottaa
se arvokkaimmista arvokkain....ei voi sanoin kuvailla, miten tärkeä osa elämää lapsesta tulee :)
Mykis hiljenee
höh, kun nämä viestit karkaa, onneksi voi sitten muokata jälkikäteen..
Ensimmäiseksi Pansu, halaus ja rutistus täältä. Tiedän just tuon tunteen, eikä siitä pääse ennen kuin aika on oikea. Suru vie oman aikansa, ja surrahan sun ja miehesi täytyy.
Itsellä on tuo sama pelko puserossa, kuopusta odottaessani sain kaksi keskenmenoa, joista toisessa piti tehdä kaavinta ja toinen oli spontaani, mutta kivulias. Siitä meni sitten onneksi vain yhdet menkat, kun raskauduin uudelleen, ja nyt tuolla sängyssään köllöttelee yöunillaan tuo meidän vuoden vanha kuopus.
Niin, kuinkahan varhain sitä pitäisi soittaa tuonne neuvolaan aika? Katsoin edellisistä lapsista (siis nlakorteista) että olin noin vkoilla 9-10 käyny, ja se tuntuu kyllä aika myöhäiselle...
Tilasin itselle varhaisultran, viikkoja silloin on 6+2 - en kestä sitä jännitys/pelkoa, onko kaikki hyvin vai eikö.
Soittaessani lääkärikeskukseen, ystäväni vastasi puhelimeen, niin vähän nauratti, kun alkuun puhuimme niitä näitä, sitten hän kysyi että onko joku perheenjäsenistämme sairastunut.. vähän köhin, että eiii, tuota, haluaisin varhaisultraan ajan:) Olen hänen lapsensa kummi.. mutta silti näillä viikoilla kun mennään, ei tee mieli vielä kertoilla raskaudesta. Mutta ihana ystäväni sanoi, että muistathan sinä, että hän on vaitiolovelvollinen! Tietää kyllä mun epäonnisista raskauksistani..
No, tässä pitäisi jaksaa reilu viikko odottaa vielä ultraa.
Oireita ei ole muita, kuin etova olo iltaa aamua, ja heikotus, jos ei syö riittävän usein..
Nyt täytyy kiirehtiä nukkumaan,
Hyvää odotusta kaikille!
sinuvi 4+6
mutta taallapain ohjelma alkaa vasta 12 viikon ultran jalkeen. Kavin pikaisesti laakarille ilmoittamassa etta olen raskaana ja sain jotain tietoa. Mutta mitaan ihmeempaa ei tapahdu ennen ultraa.
Vieläkö mahtuu?
Täällä siis viidettä odottava (joku saattoi jo lukeakin huolestumistani juhlinnan suhteen omana aloituksenaan)kotiäiti. Ja pieni yllätyshän tämä vaavi on, vauvakuume on tosin ollut jo jonkin aikaa... LA olis tuossa 27.5.2010 paikkeilla.
On muuten ihana todeta kuinka monta meitä viidettä odottavia täällä onkaan! Kun välillä itse tuntuu olevan "outo lintu" kun näin monta lasta "ihan vapaaehtoisesti" niin kuin meille yksi miestuttu kommentoi (= ei siis olla uskovaisia tms.)
Meillä lapset -02, -04, -05, -07.
Mites teidän muiden viidettä odottavien lapset ovat syntyneet?
Toivotaan paljon tarrasukkia vaaveille ja myötätuntoni teille ikäviä uutisia saaneille. Täällä varmaan jokainen ymmärtää teidän tunteenne ja surunne kuin omanaan :`(
Kävin kans rekisteröitymässä tuonne multiplayhin, en kyllä löytänyt Toukokuun toukkia sieltä.Liekö sitten syynä, etten osannut käyttää. Search´in kautta kyllä yritin....
Aivan mahtavaa kun tulee lisää väkeä! Nyt hirmusti onnea ja tarrasukkia :)
Mäkin rekisteröidyin tuonne Multiplyyn vaan en osaanut anoa mistään liittymistä... Enkä ole edes bondi. Toki ensimmäinen raskausoire oli se kun kysyin mieheltä ihan tosissani, että: "Kävinkö mä äsken suihkussa vai en?" Siitä on hyvä lähteä... Jospa kokeilen vielä tuota liittymistä...
Tuollaanen75, rv5+5