Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miettikää ennen kuin asioitte Lastentarvikkeessa

Vierailija
11.09.2009 |

Ostimme rattaat ko. liikkeestä, eivät toimineet niin kuin piti. Käytin huollossa, eivät toimineet vieläkään. Palasin jälleen liikkeeseen aikomuksena palauttaa rattaat ja saada rahat takaisin, koska en halunnut tilalle toisia samanlaisia rattaita sillä riskillä, että ne ovat yhtä huonot. Ei onnistunut. Heidän tuotteillaan ei kuulema ole vaihto- ja palautusoikeutta (tästä seikasta kerrotaan pienessä ilmoituksessa kassalla). Palautusoikeutta ei ole, vaikka tuote olisi viallinen. He vaihtoivat rattaat toisiin vastaaviin vastoin minun tahtoani.

Toimitaanko muissa lastentarvikekaupoissa samalla tyylillä? Olen saanut vaihdettua vialliset tuotteet rahaksi jopa Prismassa, miksi se ei onnistu erikoisliikkeessä? Jäi paska maku suuhun. Miettikään tarkkaan missä liikkeessä hankintanne teette. Lastentarviketta en suosittele.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös kuluttajansuojalaki on tuttu. Ja kuten sanoin, en tiedä onko muissa lastentarvikekaupoissa sama periaate vaihtojen ja palautusten suhteen.

Viestini pointti oli nimenomaan se, että VIALLISTA tuotetta ei otettu takaisin (mikä olisi hyvän kauppatavan mukaista, vaikkakaan laki tähän ei velvoita) ja siksi jäi paskan maku suuhun, suoraan sanottuna. Saimme tilalle toiset samanlaiset rattaat, joita ei ole vielä ehditty testata. Jos niissä on sama vika, en tod. aio ottaa kolmansia samanlaisia tilalle, vaan kuluttajaviraston kautta mennään. Myös turhat ajokilometrit ärsyttävät, aikaa ja rahaa menee toisten ihmisten mokien korjailuun.

Joten edelleen: miettikää ennen kuin asioitte Lastentarvikkeessa, tai missä tahansa muussakin liikkeessä, kun olette ostamassa käyttötavaraa korkealla hinnalla.

ap

Vierailija
2/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin tuliterä ja perhanan kallis moottoripyörä. Moottori hajosi 200 m jälkeen. Korjasivat moottorin kyllä - puoli kesää meni sitten sitä odotellessa - ja pyörä tuli kuntoon. Arvatkaa, oliko kiva fiilis ja laskiko jälleenmyyntiarvo, kun moottori oli remontoitu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palvelu jossakin firmassa on huonompaa kuin muissa, vaikka mitään lakeja ei rikottaisikaan. Tosiasia kuitenkin on, että suurimmassa osassa kaupoista palvellaan paremmin kuin se mikä on ihan minimi ettei homma nyt suorastaan rikollisuuden puolelle lipsahtaisi...

Vierailija
4/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla niin alhainen käsitys kaikista teollisesti tuotetuista esineistä että oletan niidne käsityöläisen jäljiltä olevan nimenomaan parempia kuin uutena. Olen itsekin esim. joutunut vaihtamaan kantalappuja kalliinpuoleisiin kenkiin ja saanut suutarilta paremmat kuin alkuperäiset olivat.

Mutta tämä kyllä vähän aiheen vierestä, sori.

Itse olen tapellut kenkien kanssa, kun kalliit kengät hajosivat ekalla käyttökerralla. Kauppa maksoi suutarin, jossa kengät korjattiin, mutta ei suostunut vaihtamaan kenkiä uusiin. Minusta suutarin korjaamat kengät eivät ole sama asia kuin uudet ehjät, joita ei ole lainkaan korjailtu.

Vierailija
5/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen myyjä väitti että lapsi laitetaan kasvot menosuuntaan vasten, toinen sanoi että ei todellakaan laiteta. Saivat lopulta riidan aikaiseksi :D. Ohjekirjasta tarkistin että istuin soveltuu kiinnitettäväksi miten päin tahansa ;).

Vierailija
6/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä ihmisten harhaluuloista että kauppojen pitää hyväksyä palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee esim kotimyyntiä, ei suinkaan kaupasta ostettuja tuotteita.

Myyjän ei tarvitse palauttaa rahoja, vaan korjata tuotteen tai vaihtaa se toiseen vastaavaan.

Vierailija
7/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua.

Vierailija
8/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tapellut kenkien kanssa, kun kalliit kengät hajosivat ekalla käyttökerralla. Kauppa maksoi suutarin, jossa kengät korjattiin, mutta ei suostunut vaihtamaan kenkiä uusiin. Minusta suutarin korjaamat kengät eivät ole sama asia kuin uudet ehjät, joita ei ole lainkaan korjailtu.

Vierailija
9/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ikinä voi käytettyä tuotetta paluttaa ja saada rahoja takaisin? Eikö aina tuote korjata, jos takuu voimassa? Näin olen ymmärtänyt.

Saako jossain muussa lastentarvikeliikkeessä palauttaa tuotteen ja saa rahat takaisin?

Vierailija
10/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juttu juuri näistä ihmisten harhaluuloista että kauppojen pitää hyväksyä palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee esim kotimyyntiä, ei suinkaan kaupasta ostettuja tuotteita. Myyjän ei tarvitse palauttaa rahoja, vaan korjata tuotteen tai vaihtaa se toiseen vastaavaan.

Ei lisättävää. Tämä liike vielä kertoo tästä erikseen tosiaan kassalla (lapulla jota on mahdotonta olla huomaamatta kun se on yleensä kassakoneessa kiinni).

Vierailija
11/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin laadukas kauppa, jossa viallisesta aletuotteestakin saa rahat takaisin. Ikeallakin taitaa olla vaihto- ja palautusoikeus peräti 90 päivää.

Vierailija
12/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perehdy oikeuksiisi. Eli jos tuote on viallinen eli siinä on ns. virhe, on myyjä velvollinen hyvitykseen (eli korjaamaan/ vaihtamaan tuoteeen). Tämä vaikka kassalla lukisi mitä tahansa. Jos näin ei toimita kuluttajavirastosta saa ammattivalittajia auttamaan

Vierailija
13/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niinkin pienestä asiasta, ku matkarattaiden kuljetuspussista. Ekaa kertaa käytössä, vetoketju rikki ja siis käyttökelvoton. Eivät suostuneet vaihtamaan tai antamaan uutta tilalle, vaikka selvästi kyseisestä pussista näki, että oli virheellinen tuote eli me ei oltu sitä rikottu.

Meillä on vasta yksi lapsi, joten menettivät mahdollisesti pitkäaikaisen asiakkaan (jos muksuja tukee lisää) sillä, etteivät tulleet vastaan edes näin pienessä asiassa. Hintaa pussilla oli kokonaista 35 euroa. Silti ei tartte enää siinä liikkeessä asioida.

Vierailija
14/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perehdy oikeuksiisi. Eli jos tuote on viallinen eli siinä on ns. virhe, on myyjä velvollinen hyvitykseen (eli korjaamaan/ vaihtamaan tuoteeen). Tämä vaikka kassalla lukisi mitä tahansa. Jos näin ei toimita kuluttajavirastosta saa ammattivalittajia auttamaan

Yrittivät ensin korjata. Ei onnistunut. Antoivat sitten uuden tuotteen tilalle.

Vierailija
15/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri joutui korjauttamaan rattaansa siellä ties kuinka monta kertaa, ja joka kerta liikkeen "pomo" haukkui jonkun työntekijöistään (mikä mielestäni on todella ala-arvoista).

Itsekkin kerran olin asioimassa liikkeessä, kun pomo sätti työntekijäänsä todella kovin sanoin, vaikka asiakkaita oli liikkeessä. Poistuin kaupasta mitään ostamatta.

Jaloillaan voi äänestää!

Vierailija
16/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on palautettu.

Vierailija
17/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin k.o. liikkeestä vantaalta sängyn ja hoitopöydän, jotka maksoivat yht. n.500e.

Jotta sain uuteen taloon mieleisemme värit ja mallit kävin tosiaan varaamassa ja maksamassa ne jo kesäkuun alussa, ne jäivät säilytykseen sinne ja sanoin noutavani ne muutettuamme elokuun alussa. Varmistin vielä puhelinsoitolla viikkoa ennen, että ovathan tavarat siellä.

Menin isäni kanssa noutamaan kuitin kanssa tavaroita, koska meillä oli juuri sinä päivänä pakettiauto vuokralla. No kuinkas kävikään, minun tuotteeni oli myyty.

Odottelimme noin 40min, kun niitä etsittiin varastosta ja sitten sieltä raahattiin joku avattu sänkypaketti ja sanottiin, että nyt ei puutu enää kuin hoitopöytä. Kurkistin pakettiin ja siellä oli koivun värinen sänky, olin ostanut white wash väriset pöydän ja sänkyn, en koivua. Sanoin asiasta ja sitten myyjäkin vasta muka huomasi, että on väärän värinen.

No hoitopöytä löytyi, mutta ei sänkyä. Minulle tarjottiin vastaavaa ja samanhintaista, sanottiin vielä, että kun on samaa merkkiä on samanvärinen, ainoa miinus ostamaani sänkyyn oli se, että laitoja ei saa laskettua, eli sängystä ei saa tehtyä myöhemmin lasten sohvaa ja sänky on ruman mallinen - samannäköinen kuin ikean halvin mahdollinen sänky. Sänky jonka alunperin ostin oli toiminnaltaan minulle mieleinen ja päädyt oli kauniin pöyreät + sängyssä oli jalat.

No olin niin kypsä jas pettynyt, että sanoin, että ihan sama kunhan on samanvärinen ja sopivat väreiltään yhteen.

Kun pääsimme kotiin ja sänky ja hoitopöytä kasattiin noin viisi päivää tämän jälkeen, huomasimme, että ne ovat aivan eriväriset.

Mieheni sanoi myös heti kun näki sängyn, että onpas ruma.

Olen laittanut asiasta s-postia, en ole mitään vastausta saanut, aion olla yhteydessä kuluttajaasiamieheen, mikäli en vastausta saa.

Olen todella pettynyt ja jos jotain opin, niin mitään en maksa ennakkoon.

Vierailija
18/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostanut sieltä syöttötuolin, joka oli "muuten ihan samanlainen, paitsi ettei ole kassia sen alla".

Kotóna selvisi ettei syöttötuoli ole läheskään sama. Väri on haaleampi, pistevyöt ovat ihan eri luokka, kangas eri laatua ym.. Muutenkin näytti halpikselta.

Seuraavana päivänä menin palauttamaan sen. Eivät halunneet ottaa takaisin vaan ehdottelivat ottamaan halvempaa versiota sen tilalle. Ja kun en suostunut ja pyysin rahat takaisin, niin kertoivat että yhtäkkiä palautusrahoista vastaava on lomalla, ja tulee olemaan vielä 1,5 kk!

Silloin uhkailin kuluttajavirastolla korkealla äänellä, että varmasti kaikki tulevat äidit jotka olivat paikalla kuulevat.

Vasta sen jälkeen ne suostui vaihtamaan esittelyssä olleen tuoliin hyvityksen kera, tietysti!

Kannatta olla rohkeampi, kun omat rahat ja lapsen turvallisuus on kysessä!

Kysessä oli Itäkeskuksen Lastentarvike

Vierailija
19/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle kävi monta vuotta sitten niin, että menin paikalliseen Lastentarvikkeeseen ostamassa tuplarattaat. Sovin myyjän kanssa suullisesti, että kyseessä on avokauppa eli voin palauttaa rattaat, jos ne ovat sopivat vauvalle, mutta liian pienet (matala selkänoja) esikoiselle. No, menin sitten seuraavana päivänä palauttamaan rattaita, mutta se ei käynytkään! Paikalla oli toinen myyjä ja sille alkuperäiselle soitettaessa se ei muistanut sopineensa avokaupasta. Ja kun minä varta vasten sovin siitä, koska tiesin, että siinä puljussa ei ole vaihto- ja palautusoikeutta... Myin sitten eteenpäin käyttämättömät tuplamatkarattaat, kun lupaus ei pitänyt, eikä ollut kirjallista todisusta sopimuksesta...

Vierailija
20/29 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä on käynyt kurja tuuri... Itse olen ollut aivan tosi tyytyväinen Lastentarvikkeen asiakas (JKL:ssä Palokankeskuksessa olevaan LT-liikkeeseen), kaikki ostamamme tuotteet ovat olleet juuri niin laadukkaita kuin olemme toivoneet, ja palvelu 10+. Oikeasti herttaisempaa myyjäpariskuntaa saa etsiä :) Harmi vaan että lopettivat, viimeksi kun käytiin ovenripaa nykimässä olikin lappu luukulla...