Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheinen selittää kaiken auki ihan kuin muut eivät ymmärtäisi

Vierailija
04.07.2024 |

Kyse ei ole mansplainauksesta, koska kyseessä on nainen, mutta sama ilmiö. Tai olen myös miettinyt, onko hän vähän pöljä ja siksi kirjoittaa viesteihin asiat auki kun ei ymmärrä, että muut ymmärtävät.

Selittää siis esim. jos toinen sanoo että hain maitoa kaupasta, niin tämä selittää sen auki:

aiot siis juoda maitoa 

Tai aiot käyttää sitä ruuanlaitossa. 

Ärsyttävää. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ääneen ajattelu auttaa jäsentämään, siis hän puhuu itsensä takia.

Joskus, itseasiassa useinkin, tyhmillä on tarve bondata, olla involved, mutta kun mitään tolkun asiaa ei ole, kommunikaatiota luodaan tyhjää hokemalla.

Vierailija
2/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä asia on juuri noin 🤔

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus, itseasiassa useinkin, tyhmillä on tarve bondata, olla involved, mutta kun mitään tolkun asiaa ei ole, kommunikaatiota luodaan tyhjää hokemalla.

Minä olen huippuälykäs ja teen tuota ensimmäistä. Puhun ääneen itsekseen tai seurassa kommentoin toiselle ajatusteni kulkua. Silloin se vaan jäsentyy helpommin. Näen usein asioissa todella paljoon erilaisia vaihtoehtoja ja sivujuonteita ja osatekijöitä ja niistä on vaikea päätyä nopeasti mihinkään käytännölliseen lopputulokseen vaan vaihtoehtojen puntarointi on kaoottista ja harhapoluillekin ajautuvaa. Kun käsittelen sitä ikään kuin toiselle selittääkseni, se organisoituu paremmin oleelliseen ja rönsyt jäävät pois. Ääneen puhuminen tekee tämän automaattisesti.

Vierailija
4/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on tuollainen paasaaja. Aivan sikarasittavaa!

Vierailija
5/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
6/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle olen välillä sanonut, että ei tartte samaa asiaa selittää kolmea kertaa putkeen, en ole tyhmä. Tekee sen kuulemma siksi, että itse ymmärtäisi :D.

Vierailija
7/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu selittää kaikki vitsinsä jälkikäteen.

Kertoo huonoja vitsejä, ja kun muut ei naura, luulee etteivät muut ymmärrä vitsejä. Kai se pitää itseään fiksumpana.

Vierailija
8/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kirjoittaa, hain maitoa kaupasta? Olisit kirjoittanut, kävin kaupassa. Samoin sinäkin kirjoitat auki asioita.

Vierailija
9/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän se ääneen ajattelu tee ihmisestä tyhmän :D ja toinen esimerkki on vaan raskas

Vierailija
10/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huippuälykäs ja teen tuota ensimmäistä. Puhun ääneen itsekseen tai seurassa kommentoin toiselle ajatusteni kulkua. Silloin se vaan jäsentyy helpommin. Näen usein asioissa todella paljoon erilaisia vaihtoehtoja ja sivujuonteita ja osatekijöitä ja niistä on vaikea päätyä nopeasti mihinkään käytännölliseen lopputulokseen vaan vaihtoehtojen puntarointi on kaoottista ja harhapoluillekin ajautuvaa. Kun käsittelen sitä ikään kuin toiselle selittääkseni, se organisoituu paremmin oleelliseen ja rönsyt jäävät pois. Ääneen puhuminen tekee tämän automaattisesti.

jatka vaan ittelles oman käytöksen perustelemista huippuälykkö. kyll tommosesta pitäs eroon päästä ettei kaikki pidä sua ihan idimoottina, autistina ainakin

Vierailija
11/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjoittaa, hain maitoa kaupasta? Olisit kirjoittanut, kävin kaupassa. Samoin sinäkin kirjoitat auki asioita.

minä kirjotan "kaupasta?"

Vierailija
12/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuon tyyppinen kollega jonkin aikaa. Oli ajoittain raskasta, kun asiat piti käydä läpi juurta jaksain ja jos jotain yllättävää tapahtui, sitä jauhamista riitti.

Työtehtävät, jotka toistuivat melko lailla päivittäin piti saada selostaa ääneen ja selvittää kollegoillekin, ikään kuin muut eivät olisi tajunneet työstä mitään. 

Ehkä se oli tapa jäsentää ajatuksia, pitää itsensä kartalla tehtävien ja päivän tapahtumien keskellä. Toisinaan kyllä mietin oliko kollegani nepsy tai jotain, koska tähän selittämiseen liittyi myös joustamattomuus, tietynlainen kontrollointi. Kaikki olisi pitänyt tehdä hänen tavallaan ja jos jokin ei mennytkään visioimallaan kaavalla, siitä sai kuulla valtavan selityksen miksi niin olisi pitänyt toimia. Selitys tuli, vaikka asia tai tilanne oli hoidettu hyvin.

Kollegaani pidettiin yleisesti hyvänä työntekijänä, mutta raskaana tyyppinä useinkin. En nyt näe, että hyvä työntekijä tai hyvä työkaveri käyttäisi aikaa ja energiaa, omaansa tai muiden, tuollaiseen selittämiseen ja sillä kontrolloimiseen. No, työpaikalla oliaika toksinen meno muutenkin, joten kaipa sinne tälläinen kaiken auki selittäjäjin mahtui. Onneksi on mun kohdalta jo entinen työpaikka.

Vierailija
13/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kävellen kauppaan, ostin kylmäkaapista maitoa ja maksoin rahalla. Tulin kävellen kotiin ja laitoin maidon jääkaappiin.

Vierailija
14/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan siitä etten ole kenenkään teidän läheinen. Toisekseen. Miksi kuvittelet mun olevan kiinnostunut Volvo kuplassa elävien mietteistä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi