Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pattitilanne paskan pomon kanssa - miten tilanne ratkeaa?

Vierailija
08.09.2009 |

Minulla on töissä uusi pomo, joka on kuin suoraan henkilöstöjohtamisen oppaiden älä-tee-näin -esimerkeistä repäisty. Joka päivä tuntuu vastenmielisemmältä tulla töihin, lamaannuttaa ja fiilis on se, että tästä ei kerta kaikkiaan tule mitään. Kyse ei ole mistään selkeistä rikkomuksista, vaan enemmänkin siitä, että uuden pomon toimintatavat sotivat minun (ja muun yksikön) työetiikkaa vastaan.

En ole ennen ollut tällaisessa tilanteessa. Toki on ollut vaikeita ihmissuhteita töissä, muttei koskaan niin, että tuntuisi siltä etten voi tehdä töitä tällä tavalla. Onko kellään ollut vastaavia tilanteita? Miten asiat ovat ratkenneet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ratkaisu auttoi minua.

Vierailija
2/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuran pahin vihollinen on huono esimies. Ainoa järkevä ratkaisu on vaihtaa duunia joko toisen pomon alaisuuteen tai toiseen firmaan.

Muista myöskin se, että hyvät lähtee tuollaisissa tilanteissa aina ensin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Parempi vaihtaa suosiolla työpaikkaa, sillä

turha on tehdä elämästään helvettiä yhden ääliön takia.

Vierailija
4/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kyllä, jos se olisi mahdollista. En ole tosin vielä etsiskellyt muita töitä, koska olen toivonut tilanteen raukeavan muuten. Mutta päivä päivältä vaan hullummaksi menee :( Voiko asiat todellakin jatkua täysin hullulla tolalla...

ap

Vierailija
5/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo sitten kieltäytyi jatkamasta mun määräaikaista työsuhdetta äitiysloman jälkeen, mikä ei yllättänyt. 6 vuotta ehdin olla talossa töissä. Tosi tyytyväinen olin, ettei itse tarvinut tehdä sitä valintaa, ja että pääsin pois sieltä. Ei oo ikävä ollut takaisin.

Nyt olisin voinut sinne mennäkin, kun pomo lähti jonnekin muualle ja sillä on viransijainen. Mutta tulin raskaaksi, enkä halua juuri nyt takaisin työelämään, kun mulla on raskaana ollessa tosi huono olo koko ajan.

Vierailija
6/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä pk:din johtaja sotkeentui jatkuvasti ryhmän sisäiseen toimintaan. Ei tässä nyt niinkään mitään, mutta kun perustiedot tuntuivat olevan vahvasti hakusessa. Veteli sitten kaiken maailman johtopäätöksiä lasten suhteen ja antoi toimintaohjeita, mitkä aivan idioottimaisia.

Vanhemmat ja kouluttamattomat työntekijät uskoivat kyseistä johtajaa kuin jumalaa ja soppa olikin siis jo valmis:(((((((

Vierailija
7/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ollut jo ainakin kolme vuotta pois mun entiseltä työpaikalta, kun yhtäkkiä luin lehdestä ison jutun, kuinka sen paikan työntekijät ovat yhteisrintamalla valittamassa huonosta johtamisesta ja ilmapiirin likaamisesta. Eli moneen vuoteen mitään edistystä ei ollut tapahtunut. Taas olin tosi iloinen, ettei mun tarvinut olla siellä.

7

Vierailija
8/8 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei siihen mitään helppoa ratkaisua taida olla. Tuntuisi kohtuuttomalta kehottaa sinua vaihtamaan työpaikkaa huonon esimiehen takia.

Se, että myös muillakin on ongelmia kyseisen esimiehen kanssa, kielii kyllä siitä että vika ei ole sinussa tai siinä ettei henkilökemianne vaan kohtaa. Onko teillä töissä joku taho (henkilöstöpäällikkö/ työhyvinvointivaltuutettu/ kyseisen pomon esimies tms.) jolle voisitte porukalla jättää suullisen tai kirjallisen valituksen tästä esimiehestä/hänen toimintatavoistaan? Ja mielellään niin, että siinä olisi konkreettisia esimerkkejä tapauksista joissa hän on toiminut mielestänne väärin tai epäoikeudenmukaisesti. Ja että vaaditte asiaan muutosta koska työilmapiirinne ja -motivaation tason heikkeneminen vaikuttaa pakostakin myös työnne laatuun.

Yksin voit olla heikoilla, mutta joukkovoimalla voisitte saada jotakin aikaiseksi. Siihen saakka koita olla kantamatta työmurheita mukaan kotiisi, ja pidä muutenkin sen verran muuria yllä että tämä ei pääsisi pahempia jälkiä jättämään sinuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi