Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanvaihto

Vierailija
08.09.2009 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia alanvaihdosta ..? Erityisesti toisesta korkeakoulututkinnosta toiseen.. Miten sinä olet järjestänyt/rahoittanut elämäsi, jos opintotukikuukaudet on jo kulutettu ja uudet opinnot kestävät neljäkin vuotta?

Minulla on yksi ylempi korkeakoulututkinto takana, alan töitä ei ole ollut, oman käsitykseni mukaan putosin muiden opiskelijatovereiden ja urakehityksen kyydistä, kun jäin opintojen aikana kotiin kahden lapsen kanssa enkä ollut riittävän motivoitunut luomaan verkostoja silloin kun olisi pitänyt. Nyt tuntuu vaikealta, jopa mahdottomalta, kiriä kiinni, enkä tiedä haluankokaan :/ Tällä hetkellä teen kuitenkin työtä, jossa turhaudun enemmän tai vähemmän, vaikka olenkin reipas ja teen ennemmin alaa vastaamatontakin työtä kuin vain olen ja odotan.. periaatteessa voisin tässä sijaisuutta tehdessänikin kouluttautua ja viedä asioita eteenpäin nykyisellä alalla, mutta kun ei tunnu olevan mun juttu tämäkään.

No mutta siis harkitsen kouluttatuvani nyt sille alalle, jolla olen jo kerran aloittanut opinnot, mutta jättänyt kesken syystä, joka ei enää päde. Koulutus on amk-tasoinen ja kestää neljä vuotta, opintotukikuukausia on jäljellä 15 toiseen korkeakoulututkintoon, joten 1,5vuotta. Miten elää loppuaika (tai tuo opintotukiaika..)? Olemme tässä työllistymiseni jälkeen hommanneet talon ja lainaa sekä ylläpitokuluja on aikalailla.. ihan ilman tuloja ei voi jäädä. Kuinka yhdistää opiskelu, perhe ja osa-aikatyöt..? Onko joku tehnyt tällaista uhkarohkeaa? Uskoisin saavani töitä kesäksi ja lukuvuoden ajallekin, aina ennenkin on tarpeeseen jotain järjestynyt, mutta riittääkö se ja kuinka homman jaksaa?

Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän