En ymmärrä, miksi synttäreille pitäisi kutsua koko tarharyhmä/luokka!
Kommentit (111)
ilman että lapsen on kutsuttava synttäreille koko 30 oppilaan luokkaa tms. Kaikki lapset sitä paitsi eivät halua suuria juhlia (itse olin lapsena tällainen, kammosin isoja juhlia joissa olisin joutunut keskipisteeksi ja toivoin kutsuttavan vain muutaman lähimmän kaverin).
Lapselleen pitää opettaa empatiaa, hyviä käytöstapoja ja muiden huomioon ottamista.
Ja ohjata oikeaan kasvuun hyvänä yhteiskunnan jäsenenä.
kirjoituksista päätellen kuulet koko asioista ekaa kertaa.
Ja jos on juhlakammo, miksi ihmeessä pitää minkäänlaisia juhlia?? Kauheaa pakottaa lastaan tuollaiseen!
Eikä minulla lapsena ollut juhlakammoa, en vain halunut isojen juhlien keskipisteeksi. Ja huom. en nyt puhu omista lapsistani vain itsestäni lapsena.
108
jos kerran lapsesi sittenkin voisivat pitää ihan normaalit ihmisten syntymäpäivät??
Määrittelepä nyt sitten, kun sinä sen totuuden tiedät.
joka ikiseen tätä aihetta koskevaan ketjuun. Ei näköjään pysty rakentavaan kommunikointiin sitten millään.
mun lapsen nenille ei tulla hyppimään ja meille kutsutaan parhaat kamut, kaikki tai ei ketään.
[/quote]
Väitötkös siis että KAIKKI sun lapsen /tarha-/eskariryhmäläiset/luokkalaiset tulevat olemaan sun lapses PARHAITA kavereita?!:O
No teillä ei sitten varmaan niitä synttäreitä sitten pidetä;) Se kun ei nimittäin ole edes teoreettisesti mahdollista että KAIKKI ovat lapsesi parhaita kavereita!!!
Ja muuten...eikös tässä juuri keskusteltu siitä, että aina kutsutaan VAIN ne PARHAAT kaverit, ei muita?!
Ikävää, että sulla on ollut noin onneton lapsuus, mutta ehkäpä se ei korjaannu sillä, että sinä MÄÄRÄÄT että KAIKKI ovat lapsesi PARHAITA kavereita, vai korjaantuuko?
Ja kyllä mä luotan lapseeni, että se kutsuu niitä, joista oikeasti pitää. Lapsella on siihen oikeus, hänen juhlansa on kyseessä. Jos kaikki ei saa kutsua, niin sille ei voi mitään. Enhänhän minäkään itke, jollen saa kutsua jonkun häihin tai synttäreille, vaikka oltaiskin samassa työpaikassa tai oltais vaikka sukua.
mutta salaa toivon, että etäisemmät lapset ymmärtävät, että heidät on kutsuttu velvollisuudesta ja tajuavat jäädä pois.
jotka ottavat kutsutta jäämisen aina itseensä. Oli kyse sitten häistä, synttäreistä tai mistä vain pippaloista. Samat ihmiset hermostuvat siitäkin, jos heille ei soiteta vähään aikaan.
Kannattaa kuitenkin miettiä, haluaako siirtää omalle lapselleen saman herkkänahkaisuuden.
Ja tällä linjalla meillä mennään edelleenkin.