Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä, miksi synttäreille pitäisi kutsua koko tarharyhmä/luokka!

Vierailija
08.09.2009 |

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 ihmistä tarkoitin. Omalla vuosikurssillani aloitti muistaakseni 55 yhtä aikaa.

Myös lapsilla on, etenkin kouluiässä, kymmeniä kavereita - kaikkia ei vain ole aina mahdollista kutsua.

7

Vierailija
22/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonnekin isompaan paikkaan kuten Hoploppiin esimerkiksi yhdessä jonkun toisen suunnilleen samaan aikaan synttäreitä juhlivan kanssa.

Tai sitten rajata pojat/tytöt, jolloin vieraita on noin puolet vähemmän eli ihan järkevä määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan lapsilla kavereita, mutta ei kenenkään luokalla ole kymmeniä oppilaita.

Vierailija
24/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen ryhmä on ja ketkä edes vähän tuttuja.

Meillä eskariryhmän tyttöjä sattui olemaan sopiva määrä, 8 kpl, joten kutsuttiin kaikki. Muutoin olisin kutsunut vain parhaat eli ehkä puolet tytöistä. Ei niitä kaikkein vieraimpia kerho ym kavereita tarvitse kutsua, jos lapsi itsekään ei heitä juurikaan tunne tai leiki niiden kanssa.

Vierailija
25/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon suurempi ongelma kuin liian vähällä pääseminen.

Kiusaaminen on ongelma, sen myönnän, mutta ei siinä auta vaikka pitäisit koko koululle kutsut kerran kuussa!! Kaikki kun eivät vain tule lapsenakaan toistensa kanssa toimeen, kuten eivät tule kaikki aikuisetkaan.

Ei se, että kutsuu kaikki synttäreilleen suojele kiusaamiselta eikä se, että jättää jotkut kutsumatta johda kiusaamiseen...kyllä ne on ihan muut syyt silloin kyseessä!

Ja bay the way...ketä siellä koulussa eniten kiusataan? Näitä mamman mussukoita, joille se tie on siloiteltu niin ettei ole koskaan tarvinut oppia edes pitämään TERVEESTI puoliaan!!

Vierailija
26/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmän raja oli 15 lasta, se määrä mahtui tarjoiluhuoneeseen. Ja pitäähän sinne sit järjestää riittävästi kaitsijoita lapsia paimentamaan.

Vierailija
27/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasta kiusattiin ekana eskarivuonna. Kutsuin kaikki lapset (myös ne kaksi kiusaajaa) synttäreille, minkä jälkeen kaikki muutkin rupesivat kutsumaan koko ryhmän.

Nyt kun tästä on kohta kaksi vuotta, ketään ei ryhmässä kiusata, yhteishenki on loistava ja vanhemmat ovat kiitelleet.

Ja minun lastani ei kiusattu luonteen, vaan ihonvärin takia.

Vierailija
28/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä me ole kutsuneet kaikkia, silti ei ole mitään kiusaamisongelmia.

Vierailija
29/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sinua kiinnosta.

Vierailija
30/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasta kiusattiin ekana eskarivuonna. Kutsuin kaikki lapset (myös ne kaksi kiusaajaa) synttäreille, minkä jälkeen kaikki muutkin rupesivat kutsumaan koko ryhmän.

Nyt kun tästä on kohta kaksi vuotta, ketään ei ryhmässä kiusata, yhteishenki on loistava ja vanhemmat ovat kiitelleet.

upeesti hoidettu.

Mä olen myös sitä mieltä että kaikki kutsutaan. 2 h lapset juoksee edestakas. Pieni asuntokaan ei ole esteenä kun kannetaan pari ylimääräistä huonekalua meidän makkariin. Makkariin ei muutenkaan lapset synttäreillä tule.

Pienet lapset eivät tarvitse edes paljoa ohjelmaa ja tarjonkaan ei tarvi olla häppöstä. Saadaan sitten paljon vastavierailuja ja lapsella on paljon mieleistä ohjelmaa.

Pieni sijoitus.

Vierailija
31/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain menee, valitettavasti:(

Millään kutsuilla et "osta" sitä kiusaamattomuutta kenellekään, et, vaikka kestittäisit KOKO Suomen kaikki ihmiset!! That´s true!!!

Vierailija
32/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on tässäkin se, että vanhemmat tutustuvat toisiinsa ja yhdessä toimien tekevät lapsille selväksi, että kenenkään kiusaaminen ei käy.

Eikä lapsilla myöskään ole tarvetta kiusata esim. juhlakutsuilla, kun pelisäännöt on kaikille jo ennestään selvät.

Vierailija
33/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... voisiko joku kertoa miten tämän ongelman ratkaisen, jotten kehitä sitä huonoa ryhmähenkeä ja mitä kaikkea lapseni elämään. Meille mahtuu keittiön pöydän ääreen syömään 10 lasta. Mikäli kutsuisin lapsen luokalta kaikki pojat + saman ikäiset läheiset sukulaiset + pihapiirin kaverit niin vieraita tulisi 20. Mikäli kutsuisin ainoastaan luokalta kaikki pojat niin siitä huolimatta kaikki eivät mahdu kakkua syömään pöydän ääreen. Tuntuu järjettömältä istuttaa osa vieraista synttärisankarista erilleen olohuoneeseen sohvia sotkemaan, eikä sinnekään oikeastaan mahtuisi sohvapöydän ollessa todella pieni.

Miten te jotka kannatatte koko ryhmän tms kutsumista hoidatte tarjoilun? Missä lapset syövät kakkunsa? Ihan tämän ongelman takia joudun sanomaan lapselleni, että hän saa kutsua kaverijuhliin 9 lasta, jotta kaikki mahtuvat istumaan. En käsitä miten te muut mammat hoidatte juhlat mikäli voitte kutsua toista kymmentä tenavaa. Onko teillä joku superruokapöytä?

Vierailija
34/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... voisiko joku kertoa miten tämän ongelman ratkaisen, jotten kehitä sitä huonoa ryhmähenkeä ja mitä kaikkea lapseni elämään. Meille mahtuu keittiön pöydän ääreen syömään 10 lasta. Mikäli kutsuisin lapsen luokalta kaikki pojat + saman ikäiset läheiset sukulaiset + pihapiirin kaverit niin vieraita tulisi 20. Mikäli kutsuisin ainoastaan luokalta kaikki pojat niin siitä huolimatta kaikki eivät mahdu kakkua syömään pöydän ääreen. Tuntuu järjettömältä istuttaa osa vieraista synttärisankarista erilleen olohuoneeseen sohvia sotkemaan, eikä sinnekään oikeastaan mahtuisi sohvapöydän ollessa todella pieni.

Miten te jotka kannatatte koko ryhmän tms kutsumista hoidatte tarjoilun? Missä lapset syövät kakkunsa? Ihan tämän ongelman takia joudun sanomaan lapselleni, että hän saa kutsua kaverijuhliin 9 lasta, jotta kaikki mahtuvat istumaan. En käsitä miten te muut mammat hoidatte juhlat mikäli voitte kutsua toista kymmentä tenavaa. Onko teillä joku superruokapöytä?

Kutsu sitten vain puolet tai alle puolet pojista. Ja sitä paitsi tuntuu aika ihmeelliseltä, että aikuinen ihminen ei osaa tuollaista pöytäongelmaa ratkaista, jos se nyt on muka ainut ongelma.

Vierailija
35/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme aina saaneet päiväkodista ja koulusta positiivista palautetta siitä, että lapsemme leikkivät kaikkien kanssa, mihin heidät on opetettukin. Kiusaamista meillä ei todellakaan suvaita.

Vähän tuntuu nyt siltä, että tässä synttärikutsuista on tehty "härkänen", kun oikeasti pitäisi keskittyä siihen miten se arki siellä kaveripiirissä sujuu päiväkodissa, koulussa jne.

31 tai sitten sinä et vain tiedä sitä, eikä sinua kiinnosta.

Vierailija
36/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut kaverit erikseen. Mukavinta lapsille, koska tuttu porukka on kuitenkin se kenen kanssa halutaan olla.

Meillä koulu on muualla kuin koti ja ollaan jo vuosikaudet järjestetty kahdet kemut.

Sukulaisia harvemmin enää kestitään koululaisilla, enempi kuului vauva-aikaan se heidän kahvittamisensa. Mutta ainahan heitä voi kutsua aikuisiksi leikittämään noita kaverivieraita!

Ja mikä ihmeen pakko se kakku on edes olla? Kata naposteltavaa, keksejä, sipsejä, jätskipuikkoja.

Vierailija
37/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu sitten vain puolet tai alle puolet pojista. Ja sitä paitsi tuntuu aika ihmeelliseltä, että aikuinen ihminen ei osaa tuollaista pöytäongelmaa ratkaista, jos se nyt on muka ainut ongelma.

Ei meillä juhlissa ongelmaa ole ollutkaan, sillä kaikkia ryhmän poikia ei kutsuja. Eikä poikani ole ottanut hernettä nenään mikäli joku hänen luokallaan oleva ei ole häntä kutsunut.

Mutta voitko sinä aikuinen ihminen kertoa minulle ratkaisun tuohon pöytäongelmaan, koska olen itse siihen liian yksinkertainen. Miten sinä tuon ratkaisisit? Saat kuulostamaan siltä että ongelmaan on todella yksinkertainen ratkaisu, joten kerro toki. Lapsi haluaa että hänen juhlissaan tarjotaan kakkua, joten sitä ei voi poistaa.

Vierailija
38/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä _hoitajat_ sanovat _sinun_ lapsistasi.

Sinulla ei ole mitään käsitystä siitä mikä on totta, mikä ei ja miten muilla lapsilla menee.

Vierailija
39/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työpaikallani määräaikaisena (pätkiä) vuoden verran. Joulun alla huomasin, että ihmiset alkavat sipistä keskenään jotain. Tajusin, että he puhuvat pikkujouluista, joihin minä en ollut saanut kutsua. Pahoitin mieleni siitä, että minua ei kutsuttu, vaikka olin koko vuoden puurtanut samalla tavalla kuin he tai vielä enemmänkin.

Myöhemmin selvisi, että kutsua ei tullut, koska firma maksoi tarjoilut vain vakituisessa työsuhteessa oleville. Työkaverit eivät olleet minulle ystäviä (olivat minua 20 v vanhempia), mutta tuli silti aika ulkopuolinen olo.

Vierailija
40/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kata sekin seisovaan pöytään. Joku aikuinen vain annostelemaan ja sitä syödessä pitää istua pöydässä. Helppoa.