En ymmärrä, miksi synttäreille pitäisi kutsua koko tarharyhmä/luokka!
Kommentit (111)
Kyllä lapsistakin varmasti tulee sydämellisiä ja toiset huomioon ottavia aikuisia, kun äidin kommunikointi on tuota luokkaa..
Jos tosiaan riittää rahkeita muistaa max viiden lapsen nimet ja huomiota yms. minimaalisesti, niin kyllähän se vääjäämättä heijastuu niissä lapsissakin.
Ei minulla tee tiukkaakaan muistaa 20 nimeä, mutta tietysti jos on oikein rajalliset aivot, niin ehkä se sitten on jo ylivoimaista sekin.
Se on hienoa, että sinä loistavalla aivokapasiteetilla varustettu jaksat tulla tänne päätäsi rääpimään. Mikäli sinun rakas palleroisesi jaakko-maijaliisa ei muistaisi 20 lapsen nimeä ja joku mainitsisi että hänellä on rajalliset aivot, ni voi saatana mikä metakka siitä syntyisi? Tämä paikka se on sitten parasta viihdettä, aikuiset fiksuimmillaan ja parhaimmillaan.
pienten juhlien järjestäjät puhuvat asiallisesti, isojen juhlien (provo)järjestäjät asiattomasti.
jos äiti on niin rajallinen, että aivokapasiteetti kestää 5 nimeä, se ei mitenkään liity siihen, mihin tarhaikäinen kykenee.
Vai mitä? Vai onko teillä tosiaan 30-vuotiaalle samat vaatimukset kuin 3-vuotiaalle? Okei. Se selittää paljon.
ja todellisessa elämässä pienten juhlien järjestäjät _käyttäytyvät_ epäasiallisesti ja kannustavat lapsiaan samaan.
Mutta olennaistahan toki on oppia viisi nimeä ja lässyttää av:lla!
jos ei voi tai halua. Mutta ei myöskään tarvitse olla niin ahdistunut siitä, jos jotkut haluavat ja jaksavat järjestää isoja juhlia tai jos joillain on tilaa sitä varten. Me ollaan järjestetty viereisessä kerhohuoneessa ja aika vähällä stressillä on mennyt juhlat. Jos ei itse kestä parin tunnin hulinaa ja sitä etteivät äidin visiot välttämättä toteudu, ei kannata. Kakkua eivät muuten useimmat syö :)
Minulle on aika sama vaikka koko tarharyhmä ryykäisi ovesta sisään-tilaa piisaa. Tyttäreni halusi kuitenkin ryhmästään neljä tyttöä-yhden olisi jättänyt kutsumatta. Minä ilmoitin, että yksittäistä tyttöä ei rannalle jätetä. Se herättäisi mielipahaa.
Tämä tyttö jota ei kaivattu on kyllä aika huomionkipeä päällepäsmäri. Lapseni on siitä sanonut ja itsekin sen sain kokea. En kuitenkaan katso, että se olisi ollut minun asiani opettaa tälle vanhempiensa prinsessalle ettei seura kelpaa.
Onhan se sitten omankin lapsen kohdalla kurjaa jos joskus koulussa miltei kaikki muut kutsutaan aina synttäreille ja ne pari vakiota jäävät aina lehdelle soittelemaan.
mielipiteet, että jos pakottaisin kutsumaan jonkun tarhakiusaajan, niin poika ilmoittaisi, että sitte ei pidetä koko synttäreitä ! On aina tiennyt tasan tarkkaan kenet haluaa kutsua.
Ei siinä ole paljonkaan tarvinnut ohjailla. Ja aina on kutsuttu sillä hetkellä parhaat kaverit, nekin muuttuvat vuosittain...
sinulla on vähän tuo auktoriteetti hukkasessa...
josta oma lapseni ei pidä, kyseessä on lapsen syntymäpäivät, eikä vanhempien sosiaalinen tilaisuus.
niin, se on lapsen sosiaalinen tilaisuus. Mutta tuohan vain todistaa sen, mikä muutenkin täällä on käynyt ilmi.
Nuo valikoivat lapset on niitä öykkäreitä, joille edes omat vanhemmat eivät voi mitään.
joten kutsutaan vain ne lapset, jotka muutenkin meillä pyörivät aamusta iltaan. ei tartte jättää ketään pois. lapsia on yhteensä 9. ei tartte velvollisuudesta kutsua ihmisiä joita ei meille yksinkertaisesti haluta, eikä loukata ketään.
kaverinsa, jonka kanssa aiemmin oli paljon tekemisissä. Tämä lapsi käyttäytyi kutsuilla tosi huonosti, olisi vain halunnut leikkiä lapseni nintendolla. Kaikki muut 11 lasta leikki hienosti ja oli kivaa, tää yksi käyttäytyi tosi ikävästi ja haukkui lastani. Opinpahan luottamaan lapseni kykyyn päättää, kenet haluaa kutsua.
olisi aika kaamea tilanne, mikäli lapsen ryhmässä olisi esim. 5 poikaa jotka voisi kaikki kutsua, mutta yksi näistä kiusaisi eikä hän haluaisi tuota lasta kutsua juhliinsa. Jos lapsi ei halua kiusaajaansa/kavereittensa kiusaajaa kutsua ja minun mielestäni olisi väärin jättää yksi kutsumatta, niin aika patti tilanne. Helposti siinä päätyisi jättää kutsumatta, onneksi ei tuollaista tilannetta ole vielä vastaan tullut.
Tuolla toisessa ketjussa kirjoitin etten minä kutsuisi työpaikkakiusaajaa omiin juhliini. Olen työelämässä työpaikkakiusaamista nähnyt ja sen helvetin kokeneena en voisi pakottaa poikaani juhlimaan synttäreitä kiusaajan kanssa. Hankala juttu, toivottavasti ei tarvitse tuollaisia koskaan pohtia.
Me järjestetään kutsut porrastetusti. Esim klo 16-18 koulukaverit, 18-eteenpäin sukulaiset. Ja seuraavana päivänä ehkä tuttavia.
tämän asian niin, että synttäreille olisi kutsuttava koko ryhmä tai edes kaikki pojat tai tytöt. Kuten monesti sanottu, niin kysehän oli siitä, ettei 1 - 2 lasta saa jättää ulkopuolelle, ei siitä, että nimenomaan kaikki on kutsuttava.
Eli ookoo vaihtoehdot ovat, että muutama kutsutaan tai että kaikki kutsutaan. Mutta se ei käy, että kutsutaan kaikki paitsi se ja se.
Meidän tytär on rauhallinen, eikä tykkää isoista juhlista joissa on paljon hälinää. Ei halua edes mennä sellaisille. Sosiaalinen kyllä on, ja kavereita on, samoin synttärikutsuja tulee tasaiseen tahtiin. Tyttö haluaa itse kutsua synttäreilleen vaan 3 parasta koulukaveria (luokalla 15 tyttöä ja 8 poikaa). Pitäiskö nyt kieltää ja sanoa että joko kutsut kaikki 23 tai et ketään? Näistä joita tyttö haluaa pyyttää on muuten yksi jota monet muut luokkalaiset kiusaavat, tuppaa jäämään vähän syrjään kun on ujo mutta onneksi nämä muut pienen porukan kaverit pitävät tämän hiljaisenkin puolia.
resursseiltamme.
Ei minulla tee tiukkaakaan muistaa 20 nimeä, mutta tietysti jos on oikein rajalliset aivot, niin ehkä se sitten on jo ylivoimaista sekin.