Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä, miksi synttäreille pitäisi kutsua koko tarharyhmä/luokka!

Vierailija
08.09.2009 |

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan ne lapset joita haluaa paikalle! Mikä hiivatti siinä on ettei tätä ymmärretä? Mutta jos asia jotakuta rassaa niin kutsukoon kotiinsa "metsien miehetkin", se ei ole multa pois.

Vierailija
82/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viesteissä selvästi todetaan, että yhtä tai kahta ihmistä porukasta ei saa jättää kutsumatta. Se on koulukiusaamisen muoto se.

Ja joku aivokääpiö täällä ei tunnu ymmärtävän tätä, vaan lukee asian niin, että "koko 750-henkinen koulu on kutsuttava".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytär on rauhallinen, eikä tykkää isoista juhlista joissa on paljon hälinää. Ei halua edes mennä sellaisille. Sosiaalinen kyllä on, ja kavereita on, samoin synttärikutsuja tulee tasaiseen tahtiin. Tyttö haluaa itse kutsua synttäreilleen vaan 3 parasta koulukaveria (luokalla 15 tyttöä ja 8 poikaa). Pitäiskö nyt kieltää ja sanoa että joko kutsut kaikki 23 tai et ketään? Näistä joita tyttö haluaa pyyttää on muuten yksi jota monet muut luokkalaiset kiusaavat, tuppaa jäämään vähän syrjään kun on ujo mutta onneksi nämä muut pienen porukan kaverit pitävät tämän hiljaisenkin puolia.

Jos 23:sta kutsuu 3, minun laskutaitojeni mukaan kutsumatta jää 20 henkilöä. Ja tämä on enemmän kuin 1 tai 2, joiden kutsumatta jättämistä täällä on kritisoitu.

Vierailija
84/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin!

En ole koskaan edes ajatellut, että synttäreille täytyisi kutsua koko luokka. Minkä ihmeen takia? Juhliin kutsutaan ystävät, ei koko lääniä.

Omille lapsilleni olen opettanut, että kaikkien kanssa täytyy tulla asiallisesti toimeen, mutta kaikkien kanssa ei tarvitse olla kavereita tai ylimpiä ystäviä.

Jos ajattelen itseäni lapsena, niin olisi tuntunut ihan pöhköltä kutsua synttäreilleni luokaltani niitä joiden kanssa ei sen kummemmin kaveerattu. Toisaalta taas naapurissa asui parikin tyttöä, joiden kanssa oltiin eri luokalla, mutta oltiin kuitenkin hyviä ystäviä. He luonnollisesti saivat myös synttärikutsun.

On todella vaikea ymmärtää vanhempia jotka vetävät herneet siitä jos heidän lapsensa jää kutsumatta joillekin synttäreille. (Tietty jatkuva syrjintä ja sorsiminen on sitten ihan eri asia, ja silloin on isompiakin ongelmia kuin muutamat synttärikutsut...). Tää maailma kuulkaas on vain sellainen epäreilu paikka, ja sen kanssa on vain osattava elää! Joskus joku saa ja joku toinen ei. Ja sitten joskus taas toisin päin.

Opettakaa lapsillenne, että kaikkea ei voi saada! Ja että vaikka ei aina saakaan, niin häntä pystyssä eteenpäin vaan!

En muuten myöskään ymmärrä niitä vanhempia, jotka ostavat perheen muillekin lapsille pienen lahjan silloin kun yhdellä on synttärit. Ettei vaan tule paha mieli kun yksi saa lahjan ja muut eivät..

Voi herrasiunaajavarjele!

Meillä ollaan aina opeteltu siihen, että nyt on yhden vuoro olla synttärisankari ja saada lahja, seuraavalla kerralla se on sitten joku toinen.

Elämä ei aina ole kivaa ja tasa-arvoista!

Minulla on jo isommat lapset ja ei ole koskaan ollut ongelmaa jos kutsuja ei ole tullut. Eivät ole siitä koskaan numeroa pitäneet.

Minusta tuntuu, että osalle vanhemmista se on ongelma. Laskevat, kuka kutsui ja kuka ei ja pitikö joku synttärit ilman meidän lasta ja sitä sitten lapselle surkutellaan. Ei ihme, että lapsikin siitä pahoittaa mielensä kun aikuiset tekevät siitä niin ison ongelman.

Aikuiset taitavat näin hoidattaa omia traumojaan.

näköjään siis muutkaan kuin omat vanhemmat!?:O

Ihan älytöntä olettaa, että kaikki lapset kutsutaan ettei vain kenellekään tule paha mieli!!

Se kun on oikeasti niin että se paha mieli tulee jokaiselle ihmiselle joskus ja on vaan TERVETTÄ, että niitä pahan mielen kokemuksia on jo oppinut käsittelemään ihan pienenä!! Tällöin selviää sitten niistä jo hieman isomman pahan mielen aiheuttavista asioistakin isona!!

Tätä vain ei nyky vanhemmat tajua! Kaikille lapsille täytyy tasoittaa tie niin sileäksi kun mahdollista, mutta siksipä Suomessa onkin yhä enenevässä määrin mielenterveyspotilaita...nuo aina kaiken saaneet lapset kun eivät sitten aikuisena enää kestäkään normaalin elämän tuomia "ongelmia"!!

Valitettavaa, mutta niin TOTTA nykyään:(

Vierailija
85/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viesteissä selvästi todetaan, että yhtä tai kahta ihmistä porukasta ei saa jättää kutsumatta. Se on koulukiusaamisen muoto se.

Ja joku aivokääpiö täällä ei tunnu ymmärtävän tätä, vaan lukee asian niin, että "koko 750-henkinen koulu on kutsuttava".

En missään nimessä painosta lastani kutsumaan kaikkia, hänellä on syynsä kutsua ketä kutsuu!

Vierailija
86/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon suurempi ongelma kuin liian vähällä pääseminen.

Kiusaaminen on ongelma, sen myönnän, mutta ei siinä auta vaikka pitäisit koko koululle kutsut kerran kuussa!! Kaikki kun eivät vain tule lapsenakaan toistensa kanssa toimeen, kuten eivät tule kaikki aikuisetkaan.

Ei se, että kutsuu kaikki synttäreilleen suojele kiusaamiselta eikä se, että jättää jotkut kutsumatta johda kiusaamiseen...kyllä ne on ihan muut syyt silloin kyseessä!

Ja bay the way...ketä siellä koulussa eniten kiusataan? Näitä mamman mussukoita, joille se tie on siloiteltu niin ettei ole koskaan tarvinut oppia edes pitämään TERVEESTI puoliaan!!

Mua rupes nyt vähän v*tuttamaan. Minä olin 8v kun muutettiin uudelle paikkakunnalle ja siitä lähtien, koko ala-asteen mä olin se 1 jota ei juhlille kutsuttu. yleensä kutsun sai siis kaikki luokan tytöt, paitsi minä. mä olin 8v kun koulukiusaaminen alko ja 10 vuotiaana mut oli ahdettu aivan nurkkaan. Olin ennen ollut sosiaalinen, iloinen, sovitteleva ja oikeudenmukainen, tuolloin 10 vuotiaana halusin ensimmäisen kerran tappaa itseni. Kirjoitit että ne ketä kiusataan ovat niitä kenen tie on siloitettu, mun tie on ollu syntymästä asti yhtä stnan kivikkoa koulun ulkopuolellakin, se ei vaan tarkota sitä että mun äiti olis sanonu että omia puoliaan pidetään toisia sortamalla.

Kovan kasvun kävin että kasvoin suht tasapainoiseksi naiseksi ja äidiksi. Ymmärrän sen, että aina on äitejä kuten ylempi kirjoittaja, mutta mun lapsen nenille ei tulla hyppimään ja meille kutsutaan parhaat kamut, kaikki tai ei ketään.

Vierailija
87/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä painosta lastani kutsumaan kaikkia, hänellä on syynsä kutsua ketä kutsuu!

Jos luokalla on tosiaan kaksi kiusaajaa, voisin harkita sitä, että näitä ei kiusattaisi. Mutta silloin pitäisi kyllä sanoa kiusaajille, miksi heitä ei kutsuttu.

Vierailija
88/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luokalla on tosiaan kaksi kiusaajaa, voisin harkita sitä, että näitä ei kiusattaisi. Mutta silloin pitäisi kyllä sanoa kiusaajille, miksi heitä ei kutsuttu.

Eli siis tarjoitin, että näitä kahta ei kutsuttaisi... kirjoitusvirhe.

Vierailija
89/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista 16 tyttöjä. Tytöllä on muualta noin viisi kaveria, jotka tahtoo synttäreille. Lisäksi on kolmet kummit ja kahdet mummut. Kummeille pidetään yleensä kaikille kakkukahvitukset erikseen (asuvat aika kaukana, näemme harvoin ja haluamme silloin keskittyä vain heihin) mummeille ja papoille (toiset myös kaukaa)erikseen. Lisäksi on sitten lastenkutsut. En todellakaan voi kutsua kaikkia tyttöjä eskarista, tai edes puolia!

Mitään hoplopia täällä ei ole, enkä muutenkaan panostaisi tuollaiseen. Synttärit pidetään aina kotona.

Puolentoista kuukauden päästä tytön synttäreistä on pojan synttärit, mikä vaatii kahdet kummikahvittelut, taas molemmat isovanhemmat erikseen ja lastenkutsut. Perheessämme on pari muutakin lasta ja muutama muukin homma kuin synttäreitten järjestely. Huh huh!

Eli pitäkää ne JennicaJaminanne kotona älkääkä tuoko yksillekään synttäreille ettei vaan tule paha mieli kun ei saakaan kutsua. Meidän juhlista päätämme me, ei vieraat.

Vierailija
90/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidän sitä ihan normaalina ja hyväksyttävänä tapana.

Vierailija
91/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kutsu koko luokkaa! Ihan oikeasti. Te jotka näin väitätte olette idiootteja itse.

Koulukiusaamista on se, ettei oppilaan anneta koulussa olla rauhassa, tönitään, nälvitään tms. Se on ihan eri asia kuin se ketä kutsutaan kenenkin synttäreille. Joillakin on mennyt nyt puurot ja vellit ihan sekaisin kun omaa kullannuppua ei olekaan aina kaikkialle kutsuttu.

Vierailija
92/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minulle ole tullut koskaan mieleenkään, että omat lapseni pahoittaisivat mielensä jos heitä ei joillekin synttäreille kutsuta. Sitten ei kutsuta. Elämä jatkuu.

Tuntuu olevan suurempi murhe äideille kun lapsille. Ja lasten synttärit on oivallinen mahdollisuus lasten äideille kilpailla toisten vanhempien kanssa ja osoittaa oma erinomaisuutensa. Eikö tästä olekin kyse teidän megabileitten järjestäjillä?

Oma eskarissa oleva tyttöni ei ole ollenkaan parrasvaloissa viihtyvää tyyppiä. Ei tulisi mieleenkään järjestää hänelle isoja juhlia, jotka olisivat täysin hänen luonteenpiirteensä vastaiset. Hän kutsuu ryhmästään juuri ne lapset joiden kanssa haluaa synttäreitään juhlia.

Tässäkuussa 4v täyttävä pikkusisko taas toivoo " puutarhajuhlia ". Laitetaan leikkimökki nätiksi ja katetaan tarjoilut terassille. Ei sinnekään mahdu kaikki päiväkotiryhmän 8 tyttöä! Enkä halua ottaa vastuuta niin monesta, lähes tuntemattomasta, lapsesta.

Meillä lapsen syntymäpäivät tarkoittaa mukavaa yhdessäoloa parhaiden ystävien kanssa. Ystävien, jotka lapsi saa valita aivan itse.

Vierailija
93/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koulukiusaamista. Se on työpaikkakiusaamistakin.

Ja erittäin tehokas kiusaamisen muoto onkin.

Vierailija
94/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, kutsun tiettyyn ryhmään kuuluvat kaikki.

Tietenkin.

Aivan kuten lapsillakin kutsun koko kerhoryhmän, koko eskariryhmän, koko luokan jne.

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

Tarhassa harvemmin on 50 hengen ryhmiä!!!!!

Haloo! Voi kutsua oman rymän lapset!

Mä olen myös sitä mieltä että kaikki kutsutaan.

kun se pointsihan näillä, jotka kutsuu kaikki, on nimenomaan se, että he ajattelevat myös _muiden_ lasten etua kuin omaansa.

no minun koulussani oli kuudella luokalla

72 oppilasta. Ja synttäreille kaikki kutsuivat aina oman luokkansa.

Näinä vuosina kun itse olen ollut äiti, kaikki ovat aina kutsuneet kaikki. Kerhosta, päivähoidosta, luokasta.

Vierailija
95/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jokainen kaveeraa sen kanssa jonka kanssa haluaa. Koulussa pitää olla kaikkien kanssa, omilla synttäreillä ei!

Vierailija
96/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne lapset ovat niitä samoja myös sen kouluajan ulkopuolella.

Ja se juhlista hössöttäminen on täydessä käynnissä siellä tarhassa/eskarissa/koulussa eli kyllä tasan jatkuu myös siellä.

Ja lapsi joka suljetaan pois synttäreiltä, leikeistä koulun ulkopuolella, suljetaan kyllä leikeistä myös siellä koulussa.

Vierailija
97/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajan kavereistaan jokainen saa päättää itse.

Pettymykset muuten kuuluvat elämään eikä lasta voi eikä saa suojella ihan kaikilta pettymyksiltä vaan niiden kanssa tulee oppia elämään. Myös palstamammojen on hyvä opetella pettymyksen sietoa.

Vierailija
98/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen asia, jonka kanssa pitää oppia elämään.

Ja palstamammallekin suosittelen empatiaa ja rutkasti ai-kuis-tu-mis-ta! Oppiminen ja kasvaminen kuuluvat elämään.

Vierailija
99/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajan kavereistaan jokainen saa päättää itse.

Pettymykset muuten kuuluvat elämään eikä lasta voi eikä saa suojella ihan kaikilta pettymyksiltä vaan niiden kanssa tulee oppia elämään. Myös palstamammojen on hyvä opetella pettymyksen sietoa.

mutta oma lapsi pitää myös opettaa ottamaan kaikki huomioon. elämän noi sävyt oppii myöhemminkin, eskarilainen ei ole vielä valmis päättämään tai arvioimaan kenen mielen pahoittaa näin ja millä hinnalla.

-91

Vierailija
100/111 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleen pitää opettaa empatiaa, hyviä käytöstapoja ja muiden huomioon ottamista.

Ja ohjata oikeaan kasvuun hyvänä yhteiskunnan jäsenenä.