Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka väitätte että jokaiselle löytyy töitä

Vierailija
03.09.2009 |

jos ei ole nirso työpaikan suhteen, kertokaa missä ne työpaikat on! Mulla on akateeminen koulutus, jota vastaavaa työtä ei löydy, mutta eipä näköjään mitään muutakaan. Siivoamaankaan en kelpaa, ilmeisesti sitten noiden maisterinpaperien vuoksi.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kerran muuttanut työn perässä, se työ vaan loppui yllättäen eikä nyt ole löytynyt mitään tilalle.

Asun jo ihan kohtuullisen kokoisessa kaupungissa enkä missään maalla kaukana kaikesta. Eivät kaikki voi muuttaa pääkaupunkiseudulle, siellä ei riitä asunnot ja vuokrat ovat korkeita.

Miehelläni on varma työpaikka täällä, muualla ei hänelle olisi töitä, joten muutanko minä sitten yksin jonnekin satojen kilometrien päähän ja jätän miehen yksin tänne? Ei oikein hyvä vaihtoehto sekään.

Vierailija
42/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naurettavaa urputtaa ettei töitä löydy.

Pitäisikö mieheni jättää vakituinen työ sitä varten että minä pääsisin osa-aikaiseksi työntekijäksi siivousfirmaan.

Perheellise´n on katos ajateltava muitakin kuin omaa napaansa. Joten nassu kiinni idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyjärkinen lähde osa aikaseks töihin kun saman rahan saa sossusta tai kelasta tyttöyys pv rahoina,töistä sais ehkä muutaman satasen enempi..ei järkee

Vierailija
44/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran saanut työpaikan keikkatöiden kautta. Eli ensin olen tehnyt keikkatyötä, naama on käynyt tutuksi, olen oppinut talon tavat ja osoittanut olevani hyvä tyyppi ja vielä ahkera. Sitten on tarjottu pidempää sopparia. Eli koita jollain keinolla hakeutua mieleiseen työpaikkaan tuuraajaksi.

Vierailija
45/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin työttömät tulisivat sinne teille Etelä-Suomeen, mihin ne asuttaisiin? Asuntoja ei nyttenkään ole tarpeeksi!

Lapselliset eivät voi mennä veneen alle, johan siihen puuttuu lastensuojelukin. Päivähoitopaikkoja ei ole riittävästi.

Ajattele sinäkin, mitä suustasi päästät!

Vierailija
46/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:38

Vierailija
47/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC-asemalle on n. 20km matkaa. Ilman autoa mahdotonta kulkea tuollaista matkaa vain huonokuntoisella polkupyörällä. Linja-autojakaan ei mene sinne päin kuin satunnaisesti

20 km mopolla on pieni juttu, halvan saat satasella ja polttoainetta ei paljoa kulu.

Ei pitäis olla rahasta kiinni, haiskahtaa että nyt ei vaan viitsitä tehdä yhtään mitään.

Ja älä kirjoita ettei ole varaa siihenkään rahaan. Jos ei ole työpaikkaa ja haluaa sellaisen, ei voi kuvitella että se tulis koputtamaan oveen.

Vierailija
48/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin työttömät tulisivat sinne teille Etelä-Suomeen, mihin ne asuttaisiin? Asuntoja ei nyttenkään ole tarpeeksi!

Lapselliset eivät voi mennä veneen alle, johan siihen puuttuu lastensuojelukin. Päivähoitopaikkoja ei ole riittävästi.

Ajattele sinäkin, mitä suustasi päästät!

ja jos viitsii vähän pidemmälle mennä, vielä enemmän.

Ongelma tulee enemmänkin päivähoitopaikoista, mutta kyllä niitä ryhmiä lisääkin perustetaan.

Jos muutatte niin että ekaks toinen vanhemmista menee töihin ja hankkii asunnon ja ilmoittaa samalla kaupungille 4 kk päästä täällä on koko perhe, kyllä hoitopaikka onnistuu.

Vierailija
49/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis odotan ja mikä on se firma mihn pääsee töihin tunnissa?

missä asut. Helsingistä, Vantaalta, Espoosta, Kirkkonummesta saat siivouspaikan tunnissa. Ei varmaan sitäkään mene.

Jos olet muuttanut jonnekin korpeen, syypää siihen ei ole pk seudun työpaikat.

Vierailija
50/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi eivät suostuneet palkkaamaan sinua, sen sijaan että vain arvailet että se ehkä johtuu maisterinpapereistasi. Silloin pääset myös asiallisesti kertomaan että ihan oikeasti olisit halukas oppimaan sen työn kunnolla ja tekemään sitä työksesi, sen sijaan että nyrpistelisit sille nenääsi ja huokailisit maisterintutkintoasi, jos se nyt on se mitä he pelkäävät.

Jos taas syy on jokin muu niin oletpahan taas vähän viisaampi. Ei mitään hävittävää.

Vierailija
51/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

revin, kun tällä hetkellä on lääkkeetkin ostamatta rahapulan takia?

Ja epäilen ettei satasella ihan luotettavaa, kunnossa olevaa mopoa saa käytettynä, parisensataa saisi hyvästä pulittaa.

Ja entäs sitten talvella, sillä mopollako edelleen pitäisi talven liukkailla keleillä kulkea.

Kyllä minulle kelpaa työ kuin työ, kunhan ei matkat ja olosuhteet ole aivan kohtuuttomat, olen mm. ollut 8 tuntia päivässä useana päivänä viikossa ulkona pakkasissa ja lumimyrskyissä seisomassa muutaman euron tuntipalkalla ihan vain siksi että se oli ainut työ minkä sain silloin. Joten nirso en todellakaan ole.

ABC-asemalle on n. 20km matkaa. Ilman autoa mahdotonta kulkea tuollaista matkaa vain huonokuntoisella polkupyörällä. Linja-autojakaan ei mene sinne päin kuin satunnaisesti

20 km mopolla on pieni juttu, halvan saat satasella ja polttoainetta ei paljoa kulu.

Ei pitäis olla rahasta kiinni, haiskahtaa että nyt ei vaan viitsitä tehdä yhtään mitään.

Ja älä kirjoita ettei ole varaa siihenkään rahaan. Jos ei ole työpaikkaa ja haluaa sellaisen, ei voi kuvitella että se tulis koputtamaan oveen.

Vierailija
52/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... päiväkodeissa on pulaa sijaisista, samoin srk:n lapsityöhön ei ole sijaisista tunkua.

Vierailija
53/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin samassa tilanteessa, lähettelin hakemuksia joka päivä kymmeniä! Parin kuukauden jälkeen tuotti tulosta. Jos olette vasta hakeneet alle viittäkymmentä paikkaaa, on urakkanne vasta hyvin alussa. Katsokaa mol.fi päivittäin, paikallislehdet, työnvälitystoimistot ja sitten se mikä on tärkein: oma-aloitteisesti lähettelette hakemuksia kaikkiin firmoihin, joita vain paikkakunnalta löytyy! Ja sitten soittoa perään ja kyselette ovatko vastaanottaneet hakemuksenne ja kyselette firman rekrytilannetta.

Nyt käsi sydämellä, yritättekö tarpeeksi ja tosissanne?

Vierailija
54/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kunnissa te asutte?

Vierailija
55/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haen jokaista paikkaa mihin edes jotenkin voisin kelvata. Varamiespalvelussa olen ollut puoli vuotta listoilla, sitä kautta ei ole tullut yhtään mitään.

Kymmeniä hakemuksia on vähän paha lähetellä, kun joka päivä ei tule sellaista paikkailmoitusta mihin voisin hakea, joskus tulee muutama ja joskus ei siis yhtään. Kaikki mahdolliset yrityksetkin on aika pian käyty läpi, ei täällä niitä loputtomiin riitä kuitenkaan, enkä viitsi viikon välein samaan paikkaan hakemusta laittaa

Itse kun olin samassa tilanteessa, lähettelin hakemuksia joka päivä kymmeniä! Parin kuukauden jälkeen tuotti tulosta. Jos olette vasta hakeneet alle viittäkymmentä paikkaaa, on urakkanne vasta hyvin alussa. Katsokaa mol.fi päivittäin, paikallislehdet, työnvälitystoimistot ja sitten se mikä on tärkein: oma-aloitteisesti lähettelette hakemuksia kaikkiin firmoihin, joita vain paikkakunnalta löytyy! Ja sitten soittoa perään ja kyselette ovatko vastaanottaneet hakemuksenne ja kyselette firman rekrytilannetta.

Vierailija
56/78 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satutkin asumaan niin ota puhelinluettelo käteen tai soita nollakakkoseen ja kysy kaikki ohjelmatoimistot ja numerot ylös ja alat soittelemaan.

Kysele, että tarttisko karaoke-emäntää ja siihen hommaan ei tartte mitään koulutusta eikä omia laitteita.

'Muutama' oma iskelmä-cd on plussaa, joita soittaa taustamusiikkina, kun kuuluttaa seuraavaa laulajaa paikalle.

Siinä yks homma, jos raha kelpaa.

Riippuu keikkamäärästä palkka noin 1000-2500€/kk.

Vinkki; Alle 80€/keikka puhtaana käteen ei kannata lähteä (Jotkut firmat yrittää vedättää).

Ja akateeminen koulutus ei paina vaa'assa mitään. Ainoastaan se miten osaat homman hoitaa.

Itse olen karaoke-emäntänä ja työkavereiden koulutus on laidasta laitaan ja tienaavat siinä missä minäkin. Ei katso koulutusta ja hyvin menee.

Tosiaan, jos ei nirsoile työn suhteen niin sillä alalla on töitä niin karaoke-emäntänä/-isäntänä, juontajana ja dj:nä.

Ei muuta kuin viihdealalle! Tervetuloa :)

Vierailija
57/78 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä mitään lauluääntä, karkais loputkin lähiökuppiloiden asiakkaat;D

eihän karaoke hommissa tarvitse "lauluääntä" - jokainenhan laulaa niinkuin itse osaa.

Asiakkaathan ne laulaa etkä sinä, ellei välttämättä itse halua ja sitä erikseen vaadita joka on aika harvinaista.

Asiakkaita jonossa esim. 50 niin asiakkaat ensin ja sitten itse jos siltä tuntuu.

Tosin sellaisiakin vetäjiä on jotka itse laulavat säännöllisesti illan aikana mutta kukin tyylillään.(meitä juontajiahan on moneksi)

Töitä olisi jos vain niitä haluaa tehdä.

3

Vierailija
58/78 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYSIN VÄÄRÄ?

Eli menisit torikauppiaaksi, jos olet hiljainen ja ujo?

Vierailija
59/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu Jyväskylässä. Täällä hankaloittavana tekijänä on hirvittävä määrä opiskelijoita, heidän kanssaan joutuu kilpailemaan lähes kaikista työpaikoista

Vierailija
60/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haen jokaista paikkaa mihin edes jotenkin voisin kelvata. Varamiespalvelussa olen ollut puoli vuotta listoilla, sitä kautta ei ole tullut yhtään mitään.

Kymmeniä hakemuksia on vähän paha lähetellä, kun joka päivä ei tule sellaista paikkailmoitusta mihin voisin hakea, joskus tulee muutama ja joskus ei siis yhtään. Kaikki mahdolliset yrityksetkin on aika pian käyty läpi, ei täällä niitä loputtomiin riitä kuitenkaan, enkä viitsi viikon välein samaan paikkaan hakemusta laittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme