Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka väitätte että jokaiselle löytyy töitä

Vierailija
03.09.2009 |

jos ei ole nirso työpaikan suhteen, kertokaa missä ne työpaikat on! Mulla on akateeminen koulutus, jota vastaavaa työtä ei löydy, mutta eipä näköjään mitään muutakaan. Siivoamaankaan en kelpaa, ilmeisesti sitten noiden maisterinpaperien vuoksi.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun ei töitä löydy.

Ollaan ujoja,hiljasia,"liian koulutetttuja" niin tehkää nyt sitten lista mitä tuosta puuttuu niin annetaan sen mukaan työpaikkaehdotuksia.

Vielä yksi kysymys: käykö teille tosissaan työ kuin työ jos sitä on tarjolla?

Vierailija
22/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kirjoitukset ovat melko ajattelemattomia. Pitäisi hiukan kyetä ajattelemaan toisen asemaa..

Entä jos voimaa ei enää ole! Kun on jo kylliksi taistellut ja voimat uupuneet! Sellainen joka ei ole tätä sairautta kokenut, ei voi tulla sanomaan mitään! Mulle on terapeutit ja psykiatritkin sanoneet, että kohtuuton on osasi ja epäonnea järkyttävästi. Viimeksi perjantaina lääkäri oli aivan hiljaa, koska sanoja ei löytynyt. Tarkoitan siin ihan sitä kaikkea, mitä kohdalle sattunut.

ap:lle, mistä tämä masentunut ja uupunut kirjoittaja loukkaantui. Olenko oikeassa? Kyllä muutkin ihmiset joutuvat tekemään uhrauksia ja joutuvat vaikeuksiin. On totta, että on olosuhteita, joille itse on vaikea tai hankala voida mitään. Mutta silloin pitää jostain löytyä voimaa taistella entistä enemmän. Tai vaihtoehtona on jäädä lannistuneena maahan makaamaan. Itse olen valinnut tuon ensin mainitun vaihtoehdon. Ja joutunut uhraamaan todella paljon omaa rahaa, aikaa ja vaivaa, että olen päätynyt nykyiseen elämäntilanteeseni aika vaatimattomista lähtökohdista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liki 15 vuotta kaupan alan kokemusta. Hakenut olen liki puoli vuotta lähes joka helvetin vapaana olevaan paikkaan(siivooja, kaupan kassa ym) en ole töitä saanut. Kertokaa mihin siivousfirmaan pääsee tunnissa töihin, olisin todella kiinnostunut.

Tervetuloa maailmaani muutkin, mieskin saamassa ehkä yt- neuvotteluissa kenkää ensi viikolla.

Vierailija
24/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin "tehneet asialle JOTAIN"

Mitähän jotain olette tehneet? Kun tässä ap ja muut työttömät ovat luetellet jo aika paljon mitä ovat tehneet työn hankkimiseksi, mitä pitäisi siis lisäksi tehdä, mitä on tuo "jotain"?

Vierailija
25/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman mitään koulutusta siivoamaan. koittakaa henkilöstövuokrausfirmojen kautta. tietysti se ei ole vakituinen paikka ja monoa voi tulla koska vaan mutta parempi kuin ei mitään.

Vierailija
26/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kouluilla on sijaislistoilla vastakirjoittaneita ylioppilaita. Akateemisella tutkinnolla sijaisopeksi voisi kelvata myös yläasteella. Eräs kaverini (koulutus yo) työllistää itsenä ihan täysin tekemällä keikkatöitä. Toimii sijaisena ala-asteen kouluilla ja vanhainkodissa. Ihan mikä tahansa koulutus tuohon päälle ei kyllä ainakaan haittaa ja palkkakin on parempi kuin siivoojalla.

Vierailija
27/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaikka kuukauden sopparin johonkin kivaan paikkaan, ja yrität samalla myydä ittes sisään. Jos ei onnaa, niin onhan siinä täytettä CV:n.

Vierailija
28/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain perus matti meikäläisen alaa?

Oppisopimuskoulutus?

Itse olen 35v, lähihoitajaksi valmistunut 2000,

en ole koskaan ollut työttömänä vaikka takana vasta kaksi vakituista työsuhdetta..

AINA on löytynyt työtä

Mutta totta on että akateemisesti koulutettua ei palkata ns tavis duunari hommiin, koska useimmiten katsotaan että on liian koulutettu. Eli ei viihdy kyseisessä työssä niin kauan, koska koulutus tasoltaan valmiuksia olisi paljon parempiin duuneihin!

mol.fi vaan ahkeraan käyttöön! Ja joka päivä sekä hakemuksia päivittäin lähtemään!

Vierailija
29/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei nyt sitten satu asumaan Suonenjoella tmv. paikassa...

Nuo tilat sijaitsevat yleensä paikassa johon ei julkisia kulje. Toki tiloilla on majoitus, mutta harva perheenäiti tuskin lähteen pienellä tuntipalkalla "toiselle puolelle Suomea" poimimaan marjoja...?!

Ja akateemisia loppututkinotja on monenlaisia. Jos olet lääkäri, farmaseutti tmv. niin töitä riittää. Mutta jos olet opiskellut kulttuuri- tai taideaineita, niin työpaikat ovat kiven alla (ja menevät monesti suhteilla...)

Eli opiskelemaan mennessä kannattaa hieman miettiä että saanko näillä papereilla töitä vai kannattaisiko valita jokin muu, -paremmin työllistävä ala...

Ja tosiaan mitä matalampi koulutus on, sitä ihanteellisempi työntekijä tietyille aloille on. On itsestään selvää että korkeankoulutuksen omaava on ko. työssä (kaupan kassa, siivooja, ym.) vain siksi että tarvitsee rahaa, koko ajan etsii "sitä oikeaa" työtä =mikä vastaa koulutusta.

Kannattaako siis uhrata aikaa tehtävien opettamiseen sellaiselle joka voi lähteä kuukauden päästä pois, vai sellaiseen josta saanee työntekijän vuosiksi...

Vierailija
30/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko mahdollisuuksia laajentaa ammattitaitoa ja työllistymiskykyä johonkin vähän läheltä liippaavaankaan alaan? Jos on akateeminen loppututkinto esim. vaikkapa jostain kulttuuriantropologiasta tai teoreettisesta fysiikasta, voi ehkä olla hankala löytää töitä jostain Hankasalmelta. No, fyysikkokin voisi hyvinkin työllistyä opettajan sijaisena tai vaikka työllistää itsensä vaikka yksityisopettajana ja vaikkapa vetää lähiseutujen kansalaisopistoissa jotain fysiikkaan/matematiikkaan liittyviä kursseja tms. Ai niin mutta auto kyllä pitää olla. Ei pääse kyllä julkisilla kulkuneuvoilla ilta-aikaan johonkin pikkukunnan kansalaisopistoon eikä ainakaan takaisin...

Miehen työllistymisestä: mikä ihmeen spesialisti mies on, jos ei mistään muualta Suomesta löydy hänelle sopivaa työtä? Aika omituista. Ei ehkä löydy aivan vastaavaa tai aivan yhtä kivaa tai aivan yhtä hyvin palkattua mutta varmasti voisi löytyä kompromissi, jossa molemmille löytyy järkevä ja tyydyttävä työpaikka. Vai onko mies esim. niin kiinni kotiseudussaan, ettei ole mitään mahdollisuuttakaan edes harkita muualle lähtöä, vaikka vaimo ei paikkakunnalla koskaan työllistyisikään. Sitten ei ole kyllä kyse koulutus- tai työllistymisongelmasta vaan parisuhdeongelmasta: kumpi on tärkeämpää - miehen tarpeet vai pariskunnan yhteiset tarpeet?

Vierailija
31/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hakenut kaupan osari duuneja, mutta kukaan ei palkkaa.

Vähittäiskaupan alalta 9 vuoden työkokemus josta 5 vuotta esimiehenä ja korkeakoulututkinto.

Ja nyt en kelpaa edes hyllyttämään ass-markettiin.

et ole kokeillut edes ravintola-alaa??

ei kaikkiin paikkoihin koulutusta tartte!

Luetteko tarkkaan mollin työpaikkailmoituksia??

Osassa lukee, että koulutusta ei tartte kun koulutetaan paikan päällä ja koskee myöskin ihan ravintola-alan hommiakin.

Vierailija
32/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut siivojaksi, en ole vielä päässyt. Juuri tuli viimeisimmästä paikasta kielteinen vastaus.

Olen hakenut kaikkia myyjän paikkoja, en ole päässyt edes haastatteluun vaikka vähän kokemustakin olisi.

Olen hakenut henkilökohtaiseksi avustajaksi, en ole päässyt edes haastatteluun.

Koulujen sijaislistalla olen jo, tänä vuonna on ollut peräti yksi viikko sijaisuuksia yhteensä. Tarjokkaita on kirjaimellisesti satoja.

Todella monissa paikoissa, niissä siivoushommissakin, vaaditaan ainakin täällä päin omaa autoa, ja sitä minulla ei ole. Joten sellaisiin paikkoihin en voi hakea. Kaikkia muita olen hakenut.

Olen hakenut puhelinasiakaspalveluun, suostun tekemään jopa yövuoroja, mutta silti en ole päässyt mihinkään.

Kaikkiin muidenkin alojen hommiin, mihin ei vaadita koulutusta olen hakenut. En ole päässyt.

Kaikkiin oman alan hommiin joihin minulla on koulutus olen hakenut. En ole päässyt.

Joten mitä tässä vielä pitäisi tehdä että niitä töitä saisi?

Vierailija
33/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut?

Täälläpäin ei ole noin! Joensuussa on tällä hetkellä korkein suhteellinen työttömyys P-K:n kunnista. Ja P-K:ssa korkein työttömyys koko maassa.

Myyntityöhön on tulijoita pilvin pimein, joka ikistä paikkaa kohden on satoja tulijoita. Opiskelija otetaan mieluummin pienemmän palkan takia (pitempään alalla olleelle pitää maksaa enemmän). Siivoojiksi otetaan enää vain alan tutkinnon suorittaneita.

Henkilökohtaiseksi avustajaksikaan ei pääse, ellei ole koulutusta, kokemusta ym.

Kannattaa hiukan miettiä, mitä suustaan päästelee!

Vierailija
34/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa isoissa kaupungeissa -pienistä puhumattakaan- ei töitä juuri ole. Käytännössä siis jokaiseen vapautuvaan paikkaan on joku pätevämpi aina hakemassa, usein pätevämpiä on monia.

Samoin monet työpaikat menevät suhteilla, eli ne eivät koskaan edes tule "yleiseen hakuun" vaan joku määrä- tai osa-aikainen vakinaistetaan tai sitten kesätyöharjoittelija saa paikan tai joku työpaikalla suosittelee tuttuaan jne.

Jos ajatellaan vaikka ravintola-alaa, niin alkoholi- ja hygienipassit pitää olla jne.

Siivoukseen ei enää riitä että osaa moppia käyttää, ala on hyvin teknistä nykyään, pitää osata käyttää lattianpesukonetta jne. Noita em. ei ole vaikea hankkia/oppia, mutta jos työtä hakee 30 niin kyllä se rekrytoija valitsee sen joka nuo omaa/homman jo taitaa.

Vierailija
35/78 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen myyjänpaikkaan mitä hain, tuli yli 200 hakemusta, ja paikkoja oli siis yksi jaossa. Eipä niitä riittänyt kaikille, eikä siis minullekaan

T:nro 22

Vierailija
36/78 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä ehdotus lähteä työelämävalmeunnukseen? Ai niin, jos on tahalleen muuttanut korpeen ilman autoa, niin mihkäs menet kuin omaan naapuriisi. Työttömyskorvaukset pois vaan!?

Teet vaikka kuukauden sopparin johonkin kivaan paikkaan, ja yrität samalla myydä ittes sisään. Jos ei onnaa, niin onhan siinä täytettä CV:n.

Vierailija
37/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC-asemalle on n. 20km matkaa. Ilman autoa mahdotonta kulkea tuollaista matkaa vain huonokuntoisella polkupyörällä. Linja-autojakaan ei mene sinne päin kuin satunnaisesti

Vierailija
38/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tässä aluperäinen kysyjä on tehnyt valinnan:hän ei halua muuttaa työn perässä kuten me monet muut olemme joutuneet tekemään.

Muutoinkaan esim. maksamaton omakotitalo muuttotappiopaikkakunnalla (josta ei ole toivoa löytää uusia töitä) on oma, henkilökohtainen valinta. Jotkut valitsevat vastaavasti asumisen pääkaupunkiseudulla, jossa on töitä mutta omakotitaloasumisesta voi vain haaveilla.

Vierailija
39/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tässä aluperäinen kysyjä on tehnyt valinnan:hän ei halua muuttaa työn perässä kuten me monet muut olemme joutuneet tekemään. Muutoinkaan esim. maksamaton omakotitalo muuttotappiopaikkakunnalla (josta ei ole toivoa löytää uusia töitä) on oma, henkilökohtainen valinta. Jotkut valitsevat vastaavasti asumisen pääkaupunkiseudulla, jossa on töitä mutta omakotitaloasumisesta voi vain haaveilla.

Vierailija
40/78 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naurettavaa urputtaa ettei töitä löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan