HUHTIKUUN HANIT syyskuussa =)
Kommentit (159)
No niin pitkästä aikaa kuulumisia täältä. Menee lennokkaasti aika, eikä ole ehtinyt koneelle paljon. Maanantaina oli eka ultra ja sellanen pikkunen sintti siellä näkyi ja sydän pompotteli. rv 9+1 nyt ja laskettu aika 29.4. Paha olo ja oksettaa koko ajan, ruoka ei juuri maistu ja tosi vaikee keksiä mitä söis.
Meillä on melko lailla jännitystä ja etappeja tiedossa tässä odotuksessa. Pitää yrittää olla positiivisella mielellä ja toiveikkaana.
Olen sellaisen perinnöllisen etenevän lihassairauden kantaja.(itsellä ei sairautta) sairaus periytyy vaan poikalapsille ja esikoinen on tyttö.
Meillä siis edessä istukkatutkimus n.2-3 viikon päästä ja siihen asti ihan kamala olo, henkisesti raskasta, mut onneks on yksi ihana tyttö. Se tutkimus ei jännitä yhtään mutta tulos.
Heipä hei,
Käväistiin tuossa saikulla np-ultrassa ja mukavastihan se meni. Turvotus oli kivasti alle rajojen ja pikkuisella oli kaikki osaset kohdallaan. Miten joku voikin siitä kuvasta nähdä munuaisesta lähtien?! Itse olin vaan huuli pyöreenä ja ihastelin meidän tulevaa nyrkkeilijä-jalkapalloilijaa.=D Ehkä siis jonkin sortin telinevoimistelija tulossa, kun kaiken maailman liikkeitä esitteli. Piti tosin laittaa kaveriin vähän vauhtia, kun aamun oksentamisen jälkeen halusi kelliä vain selällään, eikä esitellä niskaansa ollenkaan. =D
Ihanilla fiiliksillä siis, vaikka vieläkin lentää aamuisin laatta. Nyt jo yleensä lähes heti sängystä noustua. Mutta kyllä tuollaisen veijarin takia vähän voikin kärsiä. Onneksi pysyn jo kuitenkin suhtkoht hereillä päivät.
Ihanaa illan jatkoa. Nyt koiruuden kanssa lenkille.
-Orkidea ja Kuutti Kuperkeikkailija 12+0-
Hei!
Olen taustaillut ihan ensimmäisistä sivuista lähtien, mutta nyt vasta rohkenen liittyä joukkoon.
Olen Oulun lähikunnasta 30-vuotias ensimmäistä odottava. Synnärinä OYS, laskettu aika 11.4.2010.
Syy, miksi en ole aikaisemmin liittynyt tähän ihanaan, kannustavaan ja runsaslukuiseen ystävälliseen joukkoon, on kaksi keskenmenoa, molemmat tänä vuonna. Ensimmäinen tammikuussa (rv 11+0 todettiin keskeytynyt keskenmeno), toinen kesäkuussa rv 6. Nyt kuitenkin olo on ollut paljon varmempi (lue: pahempi ja väsyneempi), joten toivo siitä, että kaikki on masussa ok, on vahva. Toivottavasti en joudu pettymään...
Eka ultra ikivanhalla tk:n laitteella tehtiin jo rv 9 (keskenmenojen vuoksi haluttiin varmistaa, että alkio löytyy). Silloin vain syke ei ollut kovin selvä, ehkä pieni "läpätys" näkyi (ultralaite kuulemma 19 v vanha!). Ensimäinen neuvola oli toissa viikolla, viime viikolla verikokeet seulaa varten. Ensi viikolla sit alkuraskauden ultra ja eka lääkärineuvola. Jännittää :)
Taustailijana otan heti kantaa pinojen määrään, joka on suht. usein puhututtanut. Itse voin sanoa, että olen jaksanut lukea jokaisen viestin, vaikka sivuja on useita. Nimi Huhtikuun Hanit kannattaa ehdottomasti säilyttää ja kk-pinot on hyvä juttu (pinon löytää helposti eikä vahingossa kirjoittele vanhaan).
Moni teistä on tullut jo "tutuksi", kun pinoja on lukenut. Varmasti tulee vielä tutummaksi, kun aika kuluu. Pyrin säännöllisen epäsäännöllisesti itse kirjoittelemaan kommentteja, kysymyksiä ja kuulumisia, mutta seuraan varmasti pari/kolme kertaa viikossa, mitä teille kuuluu.
Ihania ultakuvia on jo muutama laittanut. Niitä lisää!
Sindy 11+4
Voi mua hölmöä, en tietenkään ollut nimeä vaihtamassa meille vaan muistin sen totaalisesti väärin :D Suonette anteeksi sen, tässä vaan kun kirjoittaa tätä viestiä ei tuo pinon nimi näy. Silti ehdotan sitä pienempää pinoa jatkossa ;) tosin tämäkin käy. Toisaalta on tietysti helpompi seurata juttuja.
Sindylle tervetuloa taustailemasta mukaan =) Nyt toivon kovasti tarrasukkia pienelle matkaan että tekin saisitte kokea odotetun ihmeen, pienokaisen syntymän. Jo itse raskausaikakin on ihmeellinen.
Millainen koiruus sinulta Orkidea löytyy ? Itse myös koiraihminen, koiria ollut kotona 20 vuotta ja nytkin löytyy lapinkoira ja sekarotuinen.
Tippu, olen pahoillani että olet sairaudenkantaja. Kokeen tulokset varmasti jännittävät, mutta oli se mitä tahansa, meillä on täällä iso joukko sinua tukemassa.
Nyt siivoushommiin.
Muru rv 9/10 -ja aamupahoinvoinnit takana, en tiedä onko hyvä vai huono kun ennen kestänyt yli 12 viikolle. . .
Tunnustan myös olleeni alusta asti vain taustailija, en oikeestaan tiedä miksen olen viitsinyt rekisteröityä aiemmin. Mutta hei vaan kaikille, minä olen juuri tullut rv 12 ja on mun ihan ihka ensimmäinen raskaus. Ultrassa olen jo käynyt, kahdestikin itse asiassa kun hoitaja epäili ekalla neuvolakäynnillä että olisin jo pidemmällä. Siellä se pieni heilutteli, eilen lääkärikäynnillä kuului hyvin syke 160 :)
Pahoinvoinnit mulla on ollut viikolta 6 asti aivan järkyttävät, paino on pudonnut 4 kiloa kun mikään ei pysy sisällä. Oksentaessa on alkanut tulla verta kun kurkku on niin rikki :( Keskiviikkona alkoi meillä töistä lomautus eli nyt saan sentään vähän levätä kotona, on ollut tosi rankkaa olla töissä.
Minut voi siis lisätä listaan, laskettu aika 9.4.10 Keskisuomen K-S ja Jyväskylä
Ja tässä kuva meidän pienestä
Terve tähänkin päivään!
Nukuin tänään järkyttävän pitkään. En laittanu kelloa soimaan ja havahduin kymmenen jälkeen! En ole vielä edes suihkuun selvinny ja mies tulee kohta töistä! =D
Maalismuru: Meillä on cairnterrieri poju 3 wee. Itsepäinen junttura, mutta ah niin hellyttävä - aina välillä. =) Veikkaisin, että vauvasta aikanaan mustasukkainen, mikä tietää taistelua täällä...
Kivaa, kun uusia rohkaistuu mukaan! Liekö meillä jo eniten henkilöitä tässä pinossa?! Mahtava vauvasaldo tulossa huhtikuussa. Mutta eikö kukaan tosiaan ole Pohjois-Karjalasta? Savosta taitaa löytyä lähimmät.
-Orkidea ja Kuutti 12+1-
Kauhea päänsärky ollut eilisestä asti. aamuyöllä oli nin paha että oksentaa meinasin. Ei hyvää varmaan tee koneella käydä, mutta kun ei mikään auta niin miksi elää "pannassa"?
Huolestuttaa kun en ole saanut dopplerilla maanantain jälkeen sykettä kuulumaan. Kun oli ultra ja ultraaja hiukan kovakouraisesti katseli limakalvot ja tutki kohdunsuun niin huolestuttaa jos on käynyt jotain...
Siskonihan oli raskaana alussa samaaikaisesti kanssani ja la olisi ollut noin 9 päivää minua jäljessä mutta hän valitettavasti sai keskenmenon. Hyvä ystäväni ilmoitti pari viikkoa aistten että on kanssa raskaana ja on minua muutaman päivän edellä. mutta hänellä oli ollut ultra ja kun oli ultrattu niin oli sanottu että joko alkio on menehtynyt tai on vasta viikolla viisi. hänellä on uusi ultra maanantaina jolloin selviää että varataanko kohduntyhjennys vai np-ultra.
Tuntuu niin kauhealta hehkuttaa omaa onnea kun ympärillä tapahtuu tällaosta.
mutta onneksi olette olemassa siskoseni :D
muuta...kauhea väsy koko ajan. päänsäryn lisäksi.
Luna85: tervetuloa mukaan.
Mitenköhän neuvolatäti laski minulle lasketun ajan. sain vauva.fi sivujen laskurilla lasketuksi ajaksi 10.4 mutta neuvolassa annettiin 9.4. Mutta Luna85 on jo 12+0 mutta minulla on se vasta huomenna. No smapatuo. Esikoinen meni 17pvä yli ja lopulta kiireinen sektio niin luulen että hyvä jos on toukokuuhun mennessä syntynyt :)
PikkkuruinenToukka 11+6!! :)
Ihanaa että taustailijoita tullut esille :D - mä arvasinkin, että täällä on muitakin kuin ilmoittautuneet! Niin paljon luetaan tätä pinoa ;D
Eli Sindy tervetuloa ja onnea raskauteen! Ymmärrän kyllä miksi et ole ilmoittautunut aiemmin, itsekin olen keskeytyneen keskenmenon kokenut...
Luna85, tervetuloa myös sinulle ja onnea matkaan! Onpas sulla ollut rankat pahoinvoinnit :/ - zemppiä! Mulla n. viikko sitten alkoi helpottamaan ja nyt on lähes kokonaan loppunut, huoh :)
Maalismuru, voi ei kun muistit väärin, ahhaahha :D! Mä jo ajattelinkin, että ei kai nyt nimeä ole kiva vaihtaa... Katsotaan sitten kuukausi kerrallaan tarviiko tehdä toista pinoa sille kuulle, kumminkin tää juttu joku kuukausi luistaa enempi kun toisena ;D - toivottavasti jatkossa luistaa ja kunnolla!
Tippu, onnea ultrakuulumisista :D - ja tosi paljon voimia odotteluun, inhottavaa! Toivottavasti tulokset ovat positiivisia, pidetään peukut pystyssä :)
Orkidea, onnea myös ultrasta! On se niin ihanaa nähdä vauveli :D
Poquito Larva, no kylläpä sun lähipiiriä koetellaan, hui! Ymmärrettävää, että sulla on vaikea tilanne... Mutta yritä nyt nauttia omasta raskaudestasi täysin siemauksin, olet sen ansainnut :)! Ja me ollaan täällä, jotta voit hehkuttaa!
Mulle tuli kanssa se dobbleri ja vain muutaman kerran olen "saanut kiinni" vauvan sykkeen, kuuluu myös tosi vaimeasti vaikka masiina on täysillä... En ihan tiedä mitä ajatella, huolettaa tietenkin! Toisaalta mulle aina gynetarkastuksissa sanotaan, että mun kohtu on aika takana niin voisko tästä johtua ettei kuulu kunnolla?!? Myös mulla edellisessä raskaudessa tästä syystä oli tosi pieni maha, paitsi alussa se aina vähän pongahtaa liekö turvotuksesta johtuen ;D!
Omaa napaa vielä sen verran, että pahoinvointi tosiaan hellittänyt ja nyt pelon sekaisin tuntein odotellaan että enempi alkais tulee merkkejä raskauden jatkumisesta... Onneksi liikkeet ihan vähän, himppusen kerrallaan tuntuu selkeämmmin... Mutta silti välillä ajatusmaailma on ihan sairasta, ihme ennemerkkejä etsin koko ajan puolesta tai vastaan... Ei pysty vielä uskomaan, että vauva tulee oikeasti huhtikuussa! Eikä edelleenkään olla kerrottu, kuin vanhemmille ja muutamalle ystävälle... Ei edes sisaruksille...
IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE !!!
fantasy rv13+4 (ultra) = odotusta täynnä........
Tervetuloa mukaan uudet! Ja hei siellä oli joku, jolla oli laskettu aika 30.4. ja pelkäsi että ultrassa siirtyy - ei kai sitä nyt niin tarkkoja olla, että jos haluat täällä olla, mikä ettei onnistu! Eihän kukaan tiedä milloin nämä meidän lapsukaiset syntyvät, maalis-toukokuun aikana kuitenkin :-) Esikoinen meni ainakin lasketusta yli 11 päivää... ja meni heinäkuiseksi kesäkuisesta.
Ultrakuvia paljon, kivaa! Mulla on ultra maanantaina. Painonousua ei ole vielä itsellä tullut, mutta eipä ole laskenutkaan, kun en ole kovin pahoinvoivaa tyyppiä.
Sain tänään sokerirasituksen tulokset, ja jäin kiinni sitten taas paastoarvosta, sama juttu esikoista odottaessa. Tällä kertaa ei vain diagnosoida suoraan vaan joudun kotiseurantaan 6 päiväksi. Sain kotiin verensokerimittarin ja tykötarpeet ja pistelen sitten itseäni sormeen neljä kertaa päivässä... Ei ollut vaikeaa ollenkaan, vaikka eka kerta tänään kyllä arvelutti... Jos tässä seurannassa tulee paljon kohonneita arvoja, seurantaa jatketaan 6 päivää ja sitten saattaapi tulla jopa insuliinihoito. No, ei ole todennäköistä koska jäin kiinni vain paastosta, en muista.
Tämmöistä täällä, ultraa odotellessa...
Sinisini rv 12+3 (la taitaa olla 14.4. eikä oma arvioni 12.4., mutta muutetaan sitten ultran jälkeen kun näkee mitä ne sieltä sanovat)
Minulla on pari päivää ollut todella vähäistä vuotoa vessa käynnin yhteydessä. Äitipolille olin asiasta yhteydessä, mutta siellä olivat sitä mieltä että ei tarvitse tarkistaa kun on niin vähäistä. Ei mitään kyselyjä miten aiemmin mennyt tms. vaikka yritin sanoa että olen huolissani. Tänä aamuna sain tarpeekseni huolesta ja murheesta, minulla ei ole koskaan vuotanut, tai ollut mitään ongelmia missään raskaudessa, joten varasin yksityiseen ultraan ajan, ja siellä EI NÄKYNYT SYKETTÄ, oli menhtynyt viikoilla 8+3, eli mun aavistukseni osui oikeaan. Minulla viikko sitte alkoi vähetä pahoinvointi vaikka yleensä olen voinut loppuun asti erittäin heikosti, siis oksennellut päivittäin. Se myös aiheutti minulle epäilyksiä. Ammattitaitoinen lääkäri sanoi minulle, että ehdottomasti vuodon syy pitää tarkistaa ja varsinkin siinä tapauksessa jos on 3 täysin oireetonta raskautta ollut silloin vuoton hälyyttävää.
Nyt on sekava oli, on tullut itkutkin itkettyä mutta jospa tämä tästä. Kaavinta maanantaina, ellei kipuja tule viikonlopun aikana.
Hyvää jatkoa teille kaikille!
RuusuRouvalle paljon, paljon jaksamisia.
Itse toivon nyt, että kaikki menee jatkossakin omassa kohdussa hyvin, me kerrottiin lapsille torstaina uudesta tulokkaasta ja ensijärkytyksen ja kysymystulvan jälkeen kaikki tulevat isosisarukset on ollu innoissaan tulokkaasta. Omat lapset kyselee et joko se potkii :) Eka oikee ultra on 7.10. ja sen jälkeen sit taas varaileen neuvola-aikaa, taitaa sitten jo olla lääkärneuvolan paikka.
Ja kun tuolla aiemmin oli joku ihmetelly oman neuvolansa harvoja käyntejä niin meillä niitä tarjotaan se kerran kuussa ja lopussa tiheemmin, mutta äiti saa itse päättää jos haluaa käydä harvemmin.
Ja takas esikoisen synttäreitä valmisteleen..
Minapieni rv 11+1 :D
Ruusurouva, todella paljon voimia ja jaksamista teille! Sure rauhassa ja itke niin kauan kun siltä tuntuu - ota aikaa, se auttoi ainakin minua... VOIMIA!!
fantasy
Ruusurouvalle valtavat pahoittelut. =(
Olen miettinyt, kun kaikki puhuu tuosta lääkärineuvolasta ja muualtakin siitä lukenut. Jostain luin, että noin viikoilla 12-14 tai jotain pitäis olla. Mitä siellä katsotaan? Mulle ei meinaan ole ehdoteltukaan moista...
-Orkidea ja Kuutti 12+2-
Hirmuisen paljon voimia RuusuRouvalle! Se on niin kamala paikka! Toivottavasti toivut pian ja pääset kiinni uuteen elämään, joka jaksaa mukana loppuun saakka. *voimahaleja*
Juuri tuollaiset tapahtumat saavat itsensä pelkäämään ihan kamalasti. Kun mitään ei asian hyväksi voi tehdä. Voi vain toivoa parasta.
Itsellä on ensimmäinen neuvola takana. Yli tunti meni ja kauhea nivaska kaikkea mukaan. Ensimmäiseen ultraan on reilu kolme viikkoa!! Kamalan pitkä aika tässä kohtaa... Eipä siinä muu auta kuin odotella. Raskausviikolla 10 olisi sitten verikokeessa käynti seulontaa varten. Ovatko muut ottaneet sitä?
Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille!
Ronja rv 9+1
RuusuRouvalle: pahoittelen menetystä ja toivotan jaksamista koko perheelle. Anna itsellesi aikaa surra, itkeminen oikeasti helpottaa. Toivon, että pääsette pian nauttimaan uudesta elämänalusta, joka jaksaa mukananne loppuun asti.
"Jos tulevaisuus näyttää ylitsepääsemättömältä, muista, että se tulee hetki kerrallaan."
(Beth Mende Conny)
-Sindy
Yksi lisää joukkoon ihanien huhtikuisten hanien!
29.4.2009 Brida---------Satakunnan keskussairaala ------PORI
Ruusurouvalle valtavan suuret pahoittelut :(
Brida, tervetuloa ihanaiseen joukkoomme, meillä onkin LA:t samana päivänä vaikka mulla listassa lukee toinen päivä. LA varmistuu myöhemmin.
Täällä huono olo hiipunut ja ehkä jopa loppunut, mutta syömiselle ei tule loppua kun heikottaa kokoajan.
Suunnitellaan pientä tai oikeastaan isompaa remonttia ennen vauvan syntymää, nimittäin ph uusiksi. kiva suunnitella, vaikkei sitten toteutuisikaan.
Onko teillä muilla allergiaa tai astmaa tms. ? Minulla on jokatalvi puhkeava outo ihottuma joka pahenee kun käsittelen raakoja vihanneksia tai hedelmiä. Kiusallinen vaiva.
Muru rv 9+3/10+3
Ruusurouva :( ,ei sanoja... Voimia koko perheelle!
Hirvittää kyllä lukea surullisista uutisista ja jännittää perjantaina np-ultra. Olen taas ihan varma ettei minussa ole elämää, oireita ei ole, paitsi ajoittainen issiassärky pakaroissa O_o . Etova olo, nälkä, rintojen pistely ja pissahätä ovat lähes kokonaan lähteneet :/ . Yhtä hermoilua, tulen hulluksi!Hyviä vointeja kuitenkin kaikille, meille hermoheikoille ja niille jotka osaavat ottaa asiat rennosti ;D.
Matilda ja "ehkä jos siellä jotain on" masuasukki 11+3
Ihan ensiksi pahoittelut Ruusurouvalle. Todella ikävää!
Tervetuloa myös uusille!
En millään nyt muista, mitä kaikkea pitikään eri ihmisille kommentoida. Doppler-asiasta ainakin olen nyt päätöksen tehnyt teidän muiden kokemuksien perusteella. Ei sovi mun psyykelle, jos jonain päivänä en vaikka sykettä löytäisikään;-) Tungen itseni mieluummin sitten vaikka väkisin neuvolaan, jos oikein epäilyttää.
Ihania kuvia olitte jotkut laittaneet! Sekin on hauskaa, miten erilaisia ne ovat tavallaan riippuen käytetystä laitteesta, vaavin asennosta ja tietty raskausviikoista.
Täällä on vähän vaikea viikko takana. Perjantaina olisi ollut meidän enkelipojan la ja huoli tästä nykyisestä nostaa aika ajoin päätään. On se kyllä niin, että ottaisin sata kertaa mieluummin kaikki mahdolliset raskausoireet yrjöämisineen kuin tämän lähes oireettoman olon. Perjantaina olisi np-ultra, pelottaa melko paljon mennä sinne. Voipi olla, että mies saa raahata mut sinne väkisin;-)
No tulipa tästä nyt omanapainen viesti. Sorry!
Toivottelen kuitenkin kaikille oikein hyviä vointeja ja tsemppiä tuleviin ultriin!
Pola 10+2/11+0
Oon ollu väsynyt ja pahoinvoiva yms.ei oo jaksanu useesti kirjoittaa;kone tökkiny ja viestit menny netti avaruuteen..mutta..
Tulin ilmoittamaan nyt että kaikki oli hyvin kontrolli ultrassa ti:na rv 9+4>toukan sydän sykki terhakkaasti ja oli kasvanut niin että vastasi lähes r-viikkoja. Sitten neuvola oli samana päivänä ja siellä oli kaikki ok. seuraava mihin menen on np-ultra 2vk:n päästä..jännittää..
Kiva on ollu nähdä ultrakuvia aurinko77 ja minni 1974 ja poquito larva.. =) Mukava on lukea teidän juttuja ja tänne kirjoitella kun en oo halunnut vielä paljoa kertoa sukulaisille enkä ystäville tästä raskaudesta..
Fantasy:mie kannatan tätä nimeä loppuun saakka ja sellasta pinoa että olis kk:den kestävä ni ei tuu liikaa aloituksia ja helppo löytää tää porukka..=)
Marika79 rv 9+6