Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUUN HANIT syyskuussa =)

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan että hengissä ollaan ja pahoinvointi rupeaa pikkuhiljaa helpottamaan. Tänään käytiin kättärillä np-ultrassa ja pikkuisella kaikki hyvin, kyllä se oli liikuttavaa nähdä kun pieni sydän lyö =). Laskettuaika pysyy samana, koko vastasi täysin viikkoja.

ÄitijaEdwina sekä Torres 12+2

Vierailija
102/159 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole uutta täällä edelleenkään, sokerirasitus on keskiviikkona ja ultra maanantaina, siirtyi parilla päivällä eteenpäin sairastapauksen vuoksi.

Painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää, mutta eipä tartte tullakaan, on painoindeksi jo muutenkin 28 tai jotakin.

Sikainfluenssarokotetta olen mielessäni arponut ja alan kallistua sille kannalle, että otan sen rokotteen sitten kun se tulee. Olen muutenkin enemmän suositusten mukaan kuin niiden vastaan toimivaa sorttia, eiköhän niitä juttuja ole kuitenkin joku kohtuullisen fiksu miettinyt ja katsonut riskit näin päin pienemmiksi kuin toisinpäin. Vaikka en kyllä ole kauheesti influenssarokotteita aiemmin harrastanut.

Jänskää, tuossa viikon sisään alkaa meidän pinossa varmaan tulla noita ultrakuulumisia urakalla, kun aletaan kaikki olla niskapoimu-ultran paikkeilla menossa eli siinä 10-11 viikoissa.

Juu, nyt takaisin töiden pariin. Ei jaksaisi, eilenkin menin nukkumaan puol yhdeksältä ja silti aamulla kuudelta väsytti ihan tajuttomasti.

t

Sinisini rv 10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotidopplerista on ollut jonkun verran keskustelua... Hankin itse sellaisen raskauskeiju-sivustolta, ja sain sen viime viikolla. Varsinkin alussa sen käyttö vaatii mielestäni harjoittelua, kun ei tiedä tarkkaan mistä sykettä tulisi etsiä. Itse en kuitenkaan huolestunut, vaikkei syke ensimmäisellä kerralla kuulunutkaan. Myöhään eilen illalla heräsin pistävään alavatsakipuun, joka varmaan johtui kohdun tukirakenteiden venyttymisestä, mutta joka sai minut kuitenkin huolestumaan. Aamulla kuuntelin dopplerilla sikiön sykettä, ja nopea dunk-dunk ääni rauhoitti kovasti huolestunutta mieltä. Joten siltä osin voin sitä suositella. Vaikka sen pitäisi olla täysin turvallinen en kuitenkaan halua käyttää sitä liian usein, silloin tällöin mielen rauhoittamiseksi vain. Luulen että sekin vaikuttaa, että neuvolakäyntejä on niin harvoin, ja kun sinne ei pääse nyt sykettä kuuntelemaan, se on mukava varmistaa kotona.

Emilia82 ja pikku-sykkijä rv 12+0

Vierailija
104/159 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti tulin kertomaan, että tänään sain tietää down-veriseulan tulokset ja HUH HUH kun jännitti avaa kirjettä.... Hyviä uutisia tuli, normaalit arvot eikä tarvita jatkotutkimuksia :) - IHANAAA!!

Kai sitä ehkä kohta voi jopa alkaa uskomaan tätä todeksi, mutta ei vielä... Pitää odottaa, että se dobbleri saapuisi...

fantasy rv13 (ultran mukaan) = WOW :D !!!

Vierailija
105/159 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia on täällä ollut, onnea kaikille!! Mitenkäs poquito larva, miten meni?

Tulin just lääkärineuvolasta. Aika peruskäynti oli mut ihan kiva. Pissa puhdas, paineet ok, hemppa hieman laskenut ja paino hieman noussut.

Sykkeet kuului hyvin ja korttiin merkattiin +162/158. :)

Rakenneultra on sitten 18.11, maltan tuskin odottaa :).

fantasy, onnea normaaliarvoista! Täällä oli sama homma onneks ja se laskettiin kaksoisraskauden mukaan. Mulla oli kans np-ultrassa pikkuinen 3 vai 4 päivää isompi kuin mitä viikot kertoo, mut ä-korttiin ei tehty mitään muutoksia. Pysyttelen sit tuossa alkuperäisessä la:ssa :). Niin muuten, tässä pinossa ei ainakaan vielä ole kaksosia tulossa kellekään..hih, saas nähdä saako joku kivan yllärin np-ultrassa :D.

Pitäsikös muuten ens kuussa tehdä uusi pino aina joka viikolle? Mitä ootte mieltä? Vai onko tästä jo päätetty jotain...

Ai niin, unohdin viimeks sanoa, että täällä on yks näppynaama kans. Voi ei kun naama kukkii tooosi ihanasti eikä loppua näy :/. No, pieni murhe on tuo (kunhan ei enää tästä pahene), onneks meikit on keksitty ;).

Nyt opintojen pariin,

Pampa 12+4

Vierailija
106/159 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka iho kyllä kukkiikin! Hiukseni ovat myös ohentuneet. Joillakin saattavat ilmeisesti paksuuntua, mutta muutokset ovat väliaikaisia. Tukkani ei muutenkaan ole ollut kovin paksu - tyypillistä suomalaista hentoa. Painoa ei ole tullut lisää, mutta vatsa on pullahtanut ulos, koskapa muualla ei tunnu turvotusta.

Päätän ulkonäköraporttini tähän, sillä seuraavisia vauvauutisia joudun odottamaan vajaan viikon ekaan ultraan.

Pomppu rv 10+6

Vierailija
107/159 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa mukana yhä =)

Minulle on tullut noin kilo lisää painoa, johtuu varmaan tästä syömisen vimmasta... Tosin se helpottaa pahaa oloa ja sallin sen kun syön kuitenkin aika terveellisesti.

Väsynyt olen ja kiukkuinenkin. Flunssa ei tietenkään helpota oloa.

Hauska tuo Pompun ulkonäköraportti =).

Muru rv 8+4/9+4 (ultran mukaan viikkoja vähemmän ja LA siirtyisi 29pvä mutta tämä syntynee kuiten etuajassa joten päivällä ei niin väliä =D )

Vierailija
108/159 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt tänne reiluun viikkoon, ja se oli ihan oma vika. Mulla on yleensä niin että automaattisesti kirjaudun tänne, mutta nyt se ei enää tää kone muistanut mun salasanaa tms. ja minä vanhoja tunnuksiani ihan kuumana väänsin ja ihmettelin että miks en pääse.....

Tällä välin tapahtunutta:

Minullahan oli tuo LA juttu epäselvä (plussa vasta 46, vaikka kierto yleensä ollut 30) ja kävin eka neuvolassa ja sieltä sain ajan ultraan, lasketun ajan tarkistamiseksi. Ihanasti sitten syke näkyi ja vastasi silloin viikkoja 8+1, eli LA muuttui 16 pv eteenpäin, eli nyt se on 22.4.2010 VOI MUUTTAA ESITTELYYN ja synnäri on KYS.

Nyt ois viikkoja 9+5 kasassa, ja olen ihmeissäni kun minusta tuntuu että pahoinvointi on siirtymässä sivummalle. Olisin kyllä ihan huippu onnellinen jos näin olisi, sillä 2 edellistä raskautta on ollut niin raskaita rajun pahoinvoinnin kanssa. Ensimmäinen raskaus oli lähes pahoinvoinniton. Voiko tää olla edes totta vai onko tää joku huijaus....

Vielä on tosi vaikeeta tunnistaa teitä ketään, joten pahoittelen. Ainoa jonka tunnistan on Mimmuli tuolta vauvakuume puolelta.

RuusuRouva

Vierailija
109/159 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas täällä, pikaisesti kurkistamassa ;)

Pampa ja kaikki muutkin, mun mielestä pino viikossa on liikaa... On paljon kumminkin sellasia, jotka harvemmin kirjoittelee niin varmaan ois vaikea lueskella kaikkia juttuja sieltä täältä... Jos joskus pino venyy hurjan pitkäksi, voidaan tietenkin tehdä toinen sille kuulle... Mutta nyt tässä kuussa esim. tämä pino on pysynyt aika kohtalaisena, kun on vasta kolmas sivu menossa :) - Ja kohtahan jo kuu vaihtuu ;D

Mulla on muuten myös finnejä pukannut, kun normaalisti ei ole ikinä ollut... Kumma juttu kyl noi hormonit :D - Nii ja sitten mulla ei ole kasvanut hiukset normaalilla nopeudella, vaan hitaammin, tajusin just tyvikasvusta :O!

fantasy rv13+1 = ultran mukaan on kiva mennä =)

ps. tänään tuli dobbleri, mutta pitää hakea postista... Kerään voimia tässä työpäivän jälkeen, että jaksais lähtee hakee... Jännääää!!!

Vierailija
110/159 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello.

Anteeksi kun en eilen jaksanu tulla ilmoittelemaan tuloksia ultrasta.

Siellä PikkuruinenToukka uiskenteli, potki ja teki kuperkeikankin kun alakautta kuvattiin. Sivuprofiilia ei saatu kuvattua ku ei oikein ollu yhteistyöhaluinen :)

Ultran mukaan oli pari päivää nuorempi mutta ei vaihettu laskettua aikaa.

Painosta puhutaa. Mulla on tullu alusta asti jo viis kiloa. Ylimääräistä on ollu jo ennen kuin raskaaksi tuli.

Painonkertymistä ihmettelen silä en ole syöny mitään erikoista. siis esim karkkia tai muita herkkuja. lähinnä vettä, appelsiinimehua ja porkkanoita.

Esikoista odottaessa tuli +25kg :/

PikkuruinenToukka rv 11+4

Vierailija
111/159 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kiva nähdä toistenkin maha-asukkeja! Kiitos kuvan esittelystä Poguito_Larva. Itse joudun oman papun katselemista odottamaan. Huomenna on ensimmäinen neuvola, mistä olen jo ihan jännittynyt ja tohkeissani. Mutta siellä ei muuta taideta tehdä kuin käydä läpi terveyttä ja elämäntapoja ym.? Olisi niin ihanaa, kun vaan saisi nähdä sen pikkuisen ja että sydän löisi ja koko olisi kohdallaan. Kauheaa huolehtimista tämä kyllä on.

Joo, täällä näppylöidytään myös. Naamaan (Onneksi!!) ei pahemmin ole tullut näppylöitä, mutta rinta kukkii kuin niitty konsanaan. Iho-ongelmia minulla on aina tupannut olla, mutta nimenomaan kasvoissa. Nyt on inhottavaa pitää avonaista kaula-aukkoa, kun punaiset näpyt paistaa kauaskantoisesti. :( Ja minä joka en liho herkästi, olen lihonut jo näin kamalan alkuvaiheessa noin kaksi kiloa! Toivottavasti on vaan alkurysäys.

Tulkaa ihmeessä sieltä taustalta mukaan vaan! Minä taidankin olla varhaisimmassa vaiheessa meistä kaikista, kun laskettu aikakin on kuun viimeiseksi päiväksi. Mitäs jos siirtyy ultrassa toukokuulle... Sitten joudun jättämään tämän tutun pinon... No, sitä mietittäköön myöhemmin.

Iloista odottelua! :)

Ronja rv 8+4

Vierailija
112/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähdä noita muitten ultrakuvia. :) Ei millään malttaisi odottaa, että pääsis oman pienen näkemään ja varmistumaan siitä, että kaikki on kunnossa(:

Eilen tuli täällä täyteen rv 10. Hih. Oma äitinikin sai eilen kuulla vauvauutiset, vaikka nähtävästi siskoni olikin asian jo möläyttänyt. :D Pitkä pitkä keskustelu meillä oli erinäistä asioista.. Nooh. :)

Tuntuu niin oudolta, kun ei juuri ole mitään oireita. :o Ainoo se, että saa kyllä yöllä rampata pisulla. Yhtenäkin yönä, oli kyllä poikkeuksellinen, heräsin kolmesti vessaan. :/

Niin, ja kun jotkut puhutte, että paljonko painoa on jo tullut.. Itse en ollut ihan varma paljonko lähtöpaino oli ennen raskautta, mutta laitoin papereihin oman arvioni, jonka kuitenkin luulen olleen lähellä totuutta. Siitä arviosta oli ekalle neuvolakäynnille tullut 2kg. No, en turhia stressaa. (:

Kaikille ihanaa odotusaikaa. :)

Vierailija
113/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tasaantunein fiiliksin liikkeellä jo onneksi. Neuvolakäynnit on alkuun niin syvältä kyllä..=/ Mullakin naama kukkii ja iho kutiaa inhottavasti. Hiukset rasvoittuu tosi äkkiä ja on kyllä vähemmän viehättävä olo sekä peilikuva. Viime raskaudessa ei ollut mitään tällaista, iho oli hyvässä kunnossa ja säteilin. Varmaan vähän masentaa tää syksyn tulo ja kun tuntuu että ei ole mitään omaa tekemistä, arki on vauvanhoitoa ja päivät muistuttaa liikaa toisiaan.

Ihania ultrakuvia! Odottelen milloin itselle tulee ultra-aika, pian se tulee.

Onko vielä odottajia jotka on pitäneet raskauden salassa? Me ollaan nyt kerrottu kavereiden lisäksi myös vanhemmille ja koitettu kestää se hössötys jonka ilmoitus aiheutti.=) Onneksi oli pienimuotoisempaa kuin viimekerralla.

Mulle on painoa tullut nyt ehkä kilo lisää, toivon että pysyisi noin maltillisena ja koitan syödä kellon mukaan. Liikkua voisi enemmänkin..

Nyt lounaalle!

Omppulin äiti 9+4

Vierailija
114/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole paljon kirjoitellut tänne, silloin ihan alkuaikoina taisin kirjoittaa jotain, mutta teidän juttuja olen kyllä ahkerasti seuraillut. Jotenkin meni sisu pussiin koko asian kanssa, ei ole oikein uskonut todeksi ja pelännyt km:ää, mutta nyt alkaa uskaltaa jo tulla esiin, nyt menen raskausviikolla 11+4 ja ultra on ylihuomenna. Pikkuisen jännittää kyllä tuo, on tosiaan ollut semmoinen epätodellinen olo että voiko tosiaan olla totta että tuolla joku on, mutta oireiden perusteella olis vaan paras uskoa :)

Omppulin äiti: Me ei olla tästä esikoisestamme kerrottu vielä kellekään, jossain vaiheessa teki niin mieli kertoa vanhemmille, mutta ollaan sisukkaasti päätetty odottaa siihen et saadaan ultrakuvat näyttää ja että kaikki on hyvin.

Mariina 11+4

Vierailija
115/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanaa!! Kaikki oli kunnossa ja pikkutyyppi vastasi viikkoja! En oikein löydä es sanoja. Kuva kertokoot puolestaan!!!

Aurinko & tyyppi 12+3

Vierailija
116/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanaa!! Isoveljet istui kerrankin hiljaa ja paikoillaan ihmetellen kun kuvaruudussa maha-asukki viuhtoi käsillään ja otti jaloilla vauhtia ja pomppi! =) Kaikki oli kunnossa ja pikkutyyppi vastasi viikkoja! En oikein löydä es sanoja.. Kuva kertokoot puolestaan!!!

Aurinko & tyyppi 12+3

Vierailija
117/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herjas tää sivu tota kuvan laittamista niin tulipa näköjään sit tuplaten kuvat vähän eri teksteillä, mutta aivan sama. On tää ihanaa!

Vierailija
118/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin nyt ilmoittautua uutena mukaan. lueskellut olen ketjua heti alusta alkaen. Laskettu aika on 25.4.2010 ja synnärinä satakunnan keskussairaala. itse olen 29-vuotias niinkuin mieskin ja nyt kolmas lapsi tulossa. Tyttö 06/04 ja poika 05/07 eli kolmen vuoden välein näyttäis tulevan. Olen hoitovapaalla ollut ja äitiyslomaan asti jatkankin. Pahoinvointi on 24/7 ja oksentelen n joka kolmas päivä. Raskasta olla lasten kanssa kotonakin mutta ei työnteostakaan mitään tulisi.

Ekassa neuvolassa on käyty ja ultra on 7.lokakuuta jolloin näkee onko kaikki kunnossa.Jännää aikaa ennen ultraa. marraskuussa oli km ihan alussa heti niin siksi vähän odottanut tänne kirjoittelemista.

eipä kai ekalla kerralla muuta...

p.s ihania ultrakuvia

ihanaperhe 9+3

Vierailija
119/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko77 ja muutkin jotka laittaneet ultrakuvia, ihania !!

Tervetuloa ihanaperhe joukkoomme ja pienelle tarrasukkia matkaan!

Minustakin tämä pino kasvaa turhankin pitkäksi näin, tuskin mukaan tulijat jaksaa/ehtii lukea 1. sivulta asti kaikkea, mutta kerran viikkopino taas kuulostaa liian lyhyeltä. EHDOTAN siis, että ensi kuusta alkaen tehtäisiin 2-viikon pinoja ? Aloitus voisi olla tyyliin "HUHTIHIPUT 1-15.10.09"

Mahtava syysilma eikä millään malttaisi olla sisätiloissa. Pihalle voisi mennä vaikka talvelle tekemään tilaa.

Mitä te muut teette jos pahoitatte mielen jostakin? Nyt kun raskaushormoonit hyrrää niin varmaan moni huomannut olevansa herkempi. Minulla on outo(?) tapa ostaa jotain kivaa sitten. Olkoot joku herkku tai sitten jotain uutta kotiin. Kalliiksi tulee siis miehelle mielenpahoittamiset ;)

Mikä on suosikkipaikkanne netistä tilatessa? Siis tilatessa mitä vaan, vaikka vaatteita.

välipalanpaikka...

Muru rv 9+5/8+5 (aika matelee ! )

Vierailija
120/159 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu tervetuloa ihanaperhe ja onnea matkaan!! Nyt kaikki muutkin taustailijat kehiin :D

Maalismuru, tuota mä en kyllä vaihtais tätä meidän pinon nimeä tai miksi ihmeessä se pitäisi vaihtaa? Eikös tää ole kiva? Ja että olisi sama loppuun saakka - löydetään näin toisemme ;D! Ja myös turha nuita päivämääriä on mun mielestä laittaa, kun tekee sitten toisen pinon jos venyy pitkäksi :)! Kunhan muistaa kirjoittaa vaan sitten vanhan perään, että uusi pino tehty... Äkkiä se vanha pino madaltuu tuolla, kun päivittäin täällä kumminkin kirjoitellaan...

Mitä muut mieltä?

Ja miten teillä on tää pino yleensäkin, viestit peräkkäin- vai viestipuu- asetus? Mulla on viestit peräkkäin asetus ja aina kun tulen tänne, laitan suoraan viimeisen sivun ja sieltä luen rullaten ylöspäin uusimmasta viestistä siihen asti mihkä olen itse viimeksi kirjoittanut... Mun mielestä se on kätevää niin, eikä silloin haittaa vaikka on esim. kun nyt 3 sivua...

Ja monet ei muista mitä piti kellekin kommentoida, niin mä kirjotan aina lapulle nimimerkin ja perään jonkun sanan josta muistan mitä piti hälle sanoo :D

fantasy rv13+2 = joskus tietty pari päivää pois koneelta vois tehdä terää ;D