ESPOOLAINEN kotihoidontukea saava, jolla isompi sisarus pv-hoidossa - aiotko
ottaa isomman sisaruksen pois hoidosta, jos kun Espoo-lisän maksaminen lopetetaan niille, joilla perheestä joku lapsi kunnallisessa hoidossa??
vähän harmittaa tuo päätös - olisi kohtuullista että yli 3v. saisi osallistua kuitenkin esim. 12-15 tuntia viikossa ilman lisän menetystä.
Espoo-lisä on kuitenkin 218 euroa eli aika iso menetys... (sen lisäksi että menettää jo sisaruslisän ja maksaa pv-hoitomaksun)
Kommentit (85)
Opiskelijoilta, maahanmuuttajilta, sairauksista kärsiviltä perheiltä turhat luulot pois! Heitähän tämä eniten kirpaisee. Meillä 10 000 tulot kuussa, joten kuntalisä meille yks kärpäsenpaska. Meidän lapset jatkaa virikehoidossa viisi päivää viikossa kymmenen tuntia. Jes!
Sitten maristaan kun mökkitiet ei ole kunnossa, mökkikunnan terveyskeskuksessa ei saa hoitoa jne.
Toisekseen muu Suomi osallistuu pk-seudun museoiden, oopperoiden ym. kustantamiseen ja näistä hyötyvät lähinnä vain pk-seutulaiset vaikka kuinka onkin nimetty "kansallismuseoksi" tms. Näitä taas ei huomioda laskelmissa lainkaan.
tekeen kesällä itse ruoankin.
Ja apua, joutuuko ne itse ne hoitaankin ja keksiin vielä virikkeetkin niille. Apua, joutuuko espoolainen ulkoiluttaan lapset itse.
Tunnen yhden äidin, joka suurperheellisenä kehui, ettei ole kertaakaan elämässään ollut lastensa kanssa pihalla, saati sitten käyttänyt luistelemassa tai muuta. Vauva on saanut mennä aina 10 kuisena päiväkotiin kun seuraava on syntynyt.
On se niin vaikeaa.
Sen sijaan esim. puistoruokailukin lopetettiin tänä kesänä.
Kerropa joku alue Espoossa, jossa ei olisi suht hyvien yhteyksien päässä kerho/puistotoimintaa? Espoossa nimenomaan on pilvin pimein aktiivista puistotoimintaa mm. asukaspuistot. Näissä käy päivittäin samoja äitejä lapsineen, joten kaverisuhteiden luominen on todella helppoa. Itse asumme nykyään pienessä kaupungissa, jossa oikeasti hyvin harva käy lasten kanssa säännöllisesti leikkipuistoissa. Täällä saa todella äitikin nähdä päänvaivaa, jotta löytää lapsille kaveriseuraa päivisin. Ja silti ei tulisi mieleenkään jurputtaa. Niin ja meillä myös kotihoidon kaupunkilisän saa vain,jos kaikki lapset kotihoidossa.
jossain kunnassa uskallettu oikeesti ottaa kantaa tähän ikuisuusongelmaan. isot plussat espoon päättäjille!! tulisipa täälläkin jokin vastaava systeemi...