** MAALISMURUT SYYSKUUSSA **
Kommentit (48)
mun mies on hukannut mun tunnukset sinne yahoon!! olen varamaan viikon yrittänyt etsiä, mut en löydä!! salasanan muistan, mut en s.postiosoitetta! t.parviainen@yahoo.com tai joku vastaava?! mut on varmaan hyväksytty sinne?! niin voisko joku kiltti antaa sen mun s.postiosoitteen?? eiks se oo se näkyvä?? en kyl varma!! no pitää alkaa kokeileen, jos vaik tolla pääsis sisään..
ma kävin ultrassa :) ja siellähän se pikkuinen vilkutteli koko aika :)
kirjoitan sinne yahoon paremmin, ku sinne pääsen..
Sun tunnus Yahooseen on mallia sukunimietunimi, yhteen kirjoitettuna. Ja sp-osoite siis sukunimietunimi@yahoo.com. En viitsi tähän sitä suoraan laittaa, jos et halua nimesi näkyvän kaikille (olettaen, että se on sun oikea nimesi, sitähän minä en tiedä :-)).
Kokeilehan sillä niin pääset kirjoittelemaan, sut on hyväksytty sinne kyllä.
Heippati, täällä taas, pitkästä aikaa!!!
Minäkin olen tuntenut pikkuisen liikkeitä jo parina päivänä, ja ihanaahan se on! enkä todellakaan pysty tätä masua enää peittämään, kyllä se on jo valtava, voisi suoraan sanoa, neuvolatädin kommentti "vaatteilla pystyy peitteleen viikolle 20 asti helposti" naurattaa, niin tai kai se olisi mahdollista jos haluaisi teltassa kulkea! :D
voin hyvin, kaikki hyvin ja elämä hymuilee, nyt kun liikkeetkin tuntuu niin tämä on jotenkin itsellekkin "aidompaa"
hassua sinänsä, sillä esikoisen liikkeet tunsin vasta myöhemmin, mutta niinhän sitä sanotaan että sitä nyt ikään kuin "tietää" mitkä niitä liikkeitä on.
vointeja, haleja ja työniloa kaikille,
niin ja mitä siihen sairaslomailuun tulee niin jos pomo on noin idiootti että työntekijälleen vuodattaa, niin hajotkoon omaan tyhmyyteensä, eihän se ole työntekijän vika jos lääkäri ei myönnä lomaa "kuin ajaksi x" tai jos nyt sattuu olemaan huono olo, mitenkähän pomon leuka vääntyisi nurin jos hän itse vaikka sairastuisi vakavasti tai joutuisi flunssakierteeseen ja hänen esimiehensä avautuisi hänelle?!?
oikein sapettaa sun puolesta!!!! ehkä sun kannattaa sanoa ens kerralla että minähän en asialle mitään mahda, eikä ole asiallista minulle tästä suuttua, näin olen itse päättänyt tehdä sillä oma esimieheni avautui minulle kerran, mutta koska se oli ensimmäinen kerta, niin jähmetyin enkä tiennyt mitä vastata, nyt tiedän. :D
palaillaan taas!
Catya 13+3
Huomenna alkaa 15:s viikko ja maha tosiaan jo näkyy, ihmettelen suuresti, että näin aikaisin. Edellisten kanssa on näkynyt vasta kuukautta myöhemmin, esikoinen vasta kuudennella kuulla. Mieskin vitsaili, kun käytiin uimassa, että ota nyt vaan se isompi uimapuku, että mahakin mahtuu. Läskiä ja turvotusta se on sanon minä. Oli lähtöpainokin korkein edellisiin nähden. Tänään on flunssainen olo, siihen olen pettynyt: muu perhe sairasti jo pari kolme viikkoa sitten (kaikki muut!) ja luulin jo säästyneeni koko pöpöltä, mutta ei: koko päivä on mennyt niistäessä ja aivastellessa. Nyt sain onneksi pari tuntia ihan omaa lorviaikaa. Mies ja lapset ovat vielä tunnin verran ulkona. Tuli tarpeeseen, olen kiitollinen. Illalla silti varmaan kaadun sänkyyn.
Nuo esimiesten tilitykset nostaa karvat pystyyn, se kertoo vain heidän ammattitaidottomuudesta, mistä pystymetsästä lie revästy hommaansa, on tainnut jäädä kurssit käymättä, kun on noin esimiestaidot hakusessa! Tsemppiä kaikille teille jotka joudutte asiattomuuksia kuuntelemaan! Minunkin pomo tuumas kolleegalleni, kun ilmoitti äitiyslomasta, että ethän sinä varmaankaan enempää lapsia tee, sinulle riittää varmasti yksikin... Mutta hän tulikin tosiaan alkujaan sijaiseksi ja ruskeakielisyyttään sai jäädä pallille, ei ole koulutusta vaan omistajien perhe tuttu.
Ihan uskomatonta...neuvolasta soitettiin, että onko jotakin sattunut tms., kun en tullut tänään. Olin aivan ulkona, että mitä?!. En ollut mihinkään kirjannut itselleni ylös tämänpäiväistä nla-aikaa, no antoi huomiseksi uuden. Seinäkalenterissa loistaa kyllä isolla enskuun käynti ja seuraava ultrakin. Eipä silti, eihän tässä nyt oikeasti taida tarvetta olla jatkuvasti siellä juosta, mutta käydään nyt sitten huomenna puntarissa ja verenpaineet mittauttaa...
Hei näljäs vm70. Ennättäisitkö korjaamaan minulle uuden la, eli 15.3. Kiitos paljon! Toivottavasti sairasloma helpottaa vointiasi. Minusta järkevä pomo tarkistaisi tilanteessasi työoloja. Olisiko niitä parantamalla/järkeistämällä mahdollista tukea työssä jaksamistasi.
Itselleni ei kuulu kummempaakaan. Maha kasvaa, muuten ei tunnu juuri missään. Olen sopinut todella kevyestä neuvolaohjelmasta ainakin alkuun. Pe on nla, ja edellisestä onkin melkein 2kk. Aloitin myös äitiysjoogan, pakko saada vähän liikuntaa. Ei minulla tule enää työpäivän jälkeen lähdettyä harrastamaan. Ei raaski kun hirvittää tuota vuotiasta muutenkin pitää hoidossa jopa 17 asti. Saapas nähdä kuinka synnytys onnistuu näin huonolla pohjakunnolla.
Hyviä vointeja kaikille!
t.elo
Heipsan
Päivitin LA sistan ja siellä Elo sulla oli LA 5.3 niin siirtyikö tosiaan näin paljon? Siis ihan sillä et mä nyt varmasti luin siis oikein :)
Perjantaina pitäisi taas mennä yrittämään töihin, olisi 6 päivän putki, ihan riippuu minkälainen viikonloppu on niin ratkaisee sen seuraavan arkiviikon alun et toivottavasti ei ihan hirmu kiire et ehtis edes joskus istahtaakkin ja vetää henkee. Meillä kun ei valitettavasti pysty töitä uudelleen organisoida/ helpottaa kun yksin olet vuorossa niin riippuu ihan asiakkaiden määrästä ja jos taas kuormapäivänä töissä niin välillä menee parikin tuntia kun niitä 10-15kg laatikoita järkkäät pakkaseen tai kylmiöihin jne, mut aika näyttää, nautin nyt näistä parista vapaasta vielä mitä näin saikun jälkeen on ja katselen sit maanantaiaamuna miltä tuntuu viikonlopun rutistus:)
Eilen olin suppilometässä työkaverin kanssa, sain 16L itelleni et niitä on ihana kerätä kun löydät yhden kohdan niin sit niit meneekin aikasta vana sen jälkeen :) Ensviikolla sit uudestaan =)
Eilen oli tosi mahtava ilma, pesin pyykkiäkin urakalla niin sit jätin yöksi narulle niin eikös tänään sada vettä et se nitten kuivumisesta, kuvittelin et tänäänkin olisi yhtä ihana ilma ollut mut ei, ois ehkä kantsinut kattoo sää ennusteita.
Nyt mentävä jotain puuhastelee, pikkuneiti vielä päikkäreillä niin oma rauha touhuta:)
Jaksuja kaikille
Neljäs 14+4
Kyllä vain siirtyi 10:llä päivällä. Pohdin sitä jo aiemmin, kun edelliset kk oli tuolla toukokuun 20.päivän tienoilla, mutta plussasin vasta heinäkuun alussa. Minulla on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto, edellisenkin arviot lasketusta vaihtelivat 6-14vrk eteenpäin. Eivät tuolloin kuitenkaan suostuneet vaihtamaan la, ja niinhän se vain syntyi (hiukan alijäntevä -eli siis ehkä kuitenkin ikäänsä nuorempi) vauvani tasan laskettuna päivänä :-).
Ajattelen nyt, että kiva kun siirsivät la:ta niin en sitten ennätä äitiyslomalla turhautumaan. Tosin teen varmaan synnytykseen asti joka tapauksessa toista työtäni. Niin tein edellisen kerran, viimeinen kokous oli 5vrk ennen synnytystä. Eipähän tarvitse pestä ikkunoita :-P.
Sienionnea!
Elo
Np-ultrassa varmistui että raskaus oli viikolla 12+6 ja tiistaina alkoi vuoto. Sikiö ei tullut itsestään ulos vaan synnytin eilen kättärillä pienen kuolleen pojan viikoilla 13+4.
Suru on valtava. Pidin vauvaa vieressä siharsoon käärittynä koko päivän, juttelin sille ja lauloin. Kirjoitin pienen kirjeen ja hyvästelin vauvan isänsä kanssa illalla. Ei voi kun itkeä nyt ja toivoa pienelle enkeleitä matkaan. Miten täydellinen voikaan olla noin pieni ihmisen alku. Kaikkea hyvää teille ja iloitkaa masuistanne :)
Suru on varmasti musertava!
Kannat tätä menetettyä pienokaistasi sydämessäsi lopun ikääsi.
Minä en voi vieläkään kuunnella "Varpunen jouluaamuna" liikuttumatta; koin keskenmenon toista lasta odottaessani juuri joulun alla 15 vuotta sitten.
Hyvä, että jaatte miehesi kanssa tämän kokemuksen, tukekaa toisianne.
Kovasti voimia sinulle ja teidän perheelle mamuski. Suru sanoinkuvaamaton, olen sanaton;(
Toivottavasti teille käy, kuten meille edellisen keskenmenon jälkeen ja uusi raskaus saa alkaa pian.
Kävin aamulla neuvolassa. Kaikki oli hyvin, pieni sydän naputti omaa eloansa.
Seuraava neuvola on vasta marraskuun alussa. Silloin ollaan jo mahakkaita :-).
Voimia kaikille!
t.Elo 14+4
kyyneleet vierähtivät poskilleni kun luin viestiäsi. Kaikkea hyvää ja parempaa teille miehesi kanssa!
niin se kasvaa, enää ei ole kenelläkään ihmeteltävää että onkohan se reppana lihonu vai raskaana, sen olen huomannut että niin iloisia katseita kuin onnittelujakin on ruvennu satelemaan... ja liikkeet tuntuu aina välillä, mikä on ihanaa.
ei mitäään muutoksia tai tapahtumia, mahan kasvatusta ja liikkeiden selkeämpiä tuntemuksia odotellessa.
Catya 14+3
tulin huhtisista kurkkimaan ja VOI EI MAMUSKI, olen todella pahoillani puolestanne... Ei voi elämän julmuutta välillä käsittää! Voimia todella paljon!
fantasy
Mulle muuten saa vaihtaa sen lasketunajan 3.3..
Massu kasvaa jo tosi kivasti ja keltään ei voi asiaa enään salata..
Liikkeitä on tuntunut kohta parisen viikkoa ja välillä on kunnon bileet masussa :) Esikoinen ois jo halunut kokeilla mut sanoin että ei viel kunnolla tunne niitä masun päältä, myöhemmin sit..
Jollekin piti jostain kommentoida mut en enään muista mistä..
-helky84 16+4
kyselevät, että milloin saa ja joko saa kertoa, että meille tulee vauva. Siinäpähän kertovat, kyllähän tuo jo näkyykin. Nimiä ollaan miehen kanssa mietitty vauvalle.
Syksy tekee kepposiaan iholle, alkaa kynsinauhat napsahtelemaan halkeamille ja tuntuu, että kaikkien vaatteiden saumat kutittaa ja sääret kuivuu.
Heijastimet, kynttilät ja taskulamput on etsitty kesän jälkeen käsille ja käyttöön, lämmitys ei ole vielä päällä, kohta saa takkaa taas lämmittää.
Ihan vapaapäivää tässä vietän (pyykkään) ja odotan ystävätärtä iltapäiväkahville. Hänellä on tasan 10viikkoa esikoisensa laskettuun päivään aikaa. Eli meidän puheenaiheet melkein arvaa :-)
Iloista mieltä teille kaikille pimenevään syksyyn.
- 15+2 -
ensimmäisen lapseni jälkeen sairastuin raskauden jälkeiseen masennukseen. odotus aika oli kuitenkin aivan ihanaa. nyt tämä raskaus on ollut lähinnä kuvotusta, väsymystä ja itkun tuherrusta. kaikki elämän ilo on kadonnut. miksi en voisi vain nauttia tästä uuden elämän alusta? liikkeetkin tuntuu jo mutta niistäkin lähinnä purskahdan itkuun. anteeksi vuodatus..
rv 16
eli tuonne voisi lisätä nimimerkkini ja la 20.3.
Nyt siis menossa rv. 14. On ollut jo kaksi ultraa ja tänään oli eka lääkärineuvola, jossa kuulin ensimmäistä kertaa sydämenäänet. Tykytys toi mielee junan. :) Minullakin jo masu kasvaa kivasti. Odotan, että se olisi jo kunnon pallo, enkä näyttäisi muuten vain lihoneelta.
Kyseessä on ensimmäinen lapsemme. Tämä raskaana oleminen on niin ihanaa. Lääkärikin totesi, että ensimmäisen odotus on ihanaa ja onnellista aikaa - elämän parasta aikaa. Vähän kyllä pelottaa, että jos edessä on jotain kamalaa tai synnytyson hirveä, kun nyt alussa kaikki on mennyt hyvin.
kiitos vinkinantaneille et kun pinna kiristyy niin lenkkarit jalkaan ja metsään :) kokeilen kyl seuraaval kerral jos ei aikataulullisesti mätä :)
vauvaoftr Tervetuloa mukaan =)
Omaa napaa:( Mä taidan todellakin olla joku työlintsari tms. kun viikonlopun jälkeen olin tiistain töissä mutta aivan kamala päänsärky heti aamusta mut sinnittelin. Työkaveri sanoi et ei kai sulla ole verenpaine taas kohollaan et se voi johtuu siitä et meeppä seuraavana aamuna mittauttaa. Silloin illalla tilasin työterveyshuollosta ajan aamuksi klo 8 ja sehän oli mitä ihanteellisin 127/ 72 eli alempi mitä neuvolassa, mutta valitin et olen tosi väsy ja päätä särki edelleen etten jaksa mennä illaks töihin, mikä oikeesti piti paikkansa. Soitti puhelun lekuril et ehtiskö ottaa mut siin välis ja niinhän lekuri kirjotti suoraan viikon saikkuu kun kolmesta päivästä ei hyötyä mulle ja sano et jos ei helpota niin tuu uudestaan
Soitin pomolle joka alko et eihän tästä enää tule mitään kun en pysty enää töissä olee et päivän jälkeen taas jopa viikon saikulla et mitä tän asian kanssa aletaan tekee Mistä saadaan taas ihminen tuuraamaan jne. et eikös läkäri nyt voisi kirjoittaa sulle pidempään kun ei musta tunnu työntekijäksi olevan jne. ripitti siis taas vaihteeks kunnolla Tää raskaus on vain ollut niin erilainen, olen todellakin ollut väsyneempi kuin pikkuneitiä odottaessa mut silloin ei ollutkaan pientä joka olisi vaatinut äidin huomiota, isot likat kun pärjäs ominaan jne. Saapi nähdä mitä tästä sit loppujen lopuks tulee et kun mulla seur.kerran neuvola niin täytyy jutella kun esimiehenkin asenne tällainen. Ihan kuin tekisin tahallaan:(
Mä olen nyt tuntenut parina päivänä pikkaisen liikkeet, eilenaamulla viimeeksi kun lopetin puhelun esimieheni kanssa niin muistutti olemassa olostaan :) Pikkuneitiäkin kun odotin niin aloin tuntee päivittäin vko 13 eteenpäin =)
Tänään aamupäivällä käytiin sit pikkuneidin kanssa perhekahvilassa, viimeviikolla alkoi kesäpaussin jälkeen mut ehdittiin vain olee vajaa tunti kun ei heti päästy mut tänään sit korjattiin tilanne. Nyt iltapäivä taidetaankin vain ihmetellä kotosalla ja vedellä päikkäreitä, mä tartten ne itekkin muuten en jaksa:(
Jaksuja teille kaikille=)
Neljäs 13+5