Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen mielipide ystävälläni....

Vierailija
31.08.2009 |

Juttelin eilen ystäväni kanssa niitä näitä. Aloin miettimään vaatekaappini päivitystä ja mitä uutta sinne tarvitsisin, kun ystäväni yhtäkkiä sanoi että saako antaa neuvon. Hän sanoi, että pukeudun töihin aivan liian seksistisesti ja naista alentavasti, erityisesti asemani huomioiden (siis olen esimiesasemassa isossa yrityksessä). Käytän kuulemma aivan liian korkeita korkoja, ja usein liian tiukkoja paitoja sekä jos haluan pitää hiukseni pitkinä, niin ne pitäisi vähintään olla kiinnni. Olin aivan kysymysmerkkinä... Olen toki tottunut hänen suorasukaisuuteensa, mutta nyt en kertakaikkiaan osannut oikein sanoa mitään. Kiitosta sain siitä etten käytä paljoa meikkiä (käytän yleensä ripsaria ja huulikiiltoa..). No kiitos siitä vähästäkin...

Kyllä käytän korkeita korkoja. Olen lyhyt, ja minusta ne nyt vaan sattuvat antamaan ryhtiä olemukseen. Puserot ovat mielestäni täysin oikeaa kokoa - eivät kiristä. Telttoihin en voi pukeutua, kun olen isohkorintainen ja muuten hoikka. Väljät puserot näyttävät päälläni aivan muodottomilta. Ja mitä penteleen väliä hiuksilla on. Juu, ne ovat pitkät, mutta paksut ja hyväkuntoiset.

Mitä pahaa on näyttää naiselta? Mikä ihmeen juttu se on, että menestyvän naisen pitää näyttää mieheltä? Miksi ihmeessä minun pitäisi pukeutua telttaan ja ripotella tuhkaa päälleni? Minusta on ennemminkin kohteliasta muita ihmisiä kohtaan olla siisti ja huoliteltu.

Voihan kökkö. Pitäisiköhän tämän kunniaksi ostaa vielä yhdet korkkarit...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa sitten mennään siihen, että "miehet kyllä ainakin tykkää". Ehkäpä ystäväsi todellakin haluaisi kertoa sinulle, että miesten miellyttämisellä ei sitten kuitenkaan niin kauhean pitkälle pääse.

ihan totta - ajatteletko niin, että naiset pitävät pitkiä hiuksia, sopivia vaatteita ja korkkareita vain miehiä varten? No hyvänen aika sentään, ei kai kukaan oikeasti niin ajattele?

ap

Vierailija
22/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään kalahti samantien johonkin yhtä kateelliseen kuin ystäväsi :D Hihii.

perimmäinen tarkoitus kenties kertoa, että SINÄ olet esimiesasemassa isossa yrityksessä, kun taas YSTÄVÄSI on vain pahainen kotiäiti? Ja sinä saat käyttää tyylikkäitä ja kireitä vaatteita, kun taas ystäväsi voi aivan hyvin palloilla rönttövaatteissa, kun on kerta vaan päivät kotona? Anna kun arvaan, ystäväsi on myös pahasti ylipainoinen, pienirintainen ja liian pitkä naiseksi? Toisin kuin eräät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin kamalasti korostat tuota sopivuutta. Jo ssulla on isot rinnat niin helposti tulee tissityrkky vaikutelma niistä ns "sopivista" vaatteista.

Vierailija
24/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, niin että esimiehen pitää näyttää esimieheltä. Seksuaalisuus ei saisi huokua vaatteista, vaan pitäisi olla tietty annos arvokkuutta ulkonäössä.

Ilmeisesti olet asian suhteen itseppäinen tarkastelematta sitä ollenkaan.

Vierailija
25/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin kamalasti korostat tuota sopivuutta. Jo ssulla on isot rinnat niin helposti tulee tissityrkky vaikutelma niistä ns "sopivista" vaatteista.

kaipa se sopivuus on katsojan silmissä. Mutta käytän puseroissa yleensä kokoa 38 tai kokoa M tai S - riippuen mallista ja materiaalista. Eivät ne minusta tursuile tai pursuile tai ole avonaisia. Yritän toki ostaa vaatteita jotka ovat toimistokäyttöön sopivia - en siis asioi nuorisoliikkeissä :-)

ap

Vierailija
26/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, niin että esimiehen pitää näyttää esimieheltä. Seksuaalisuus ei saisi huokua vaatteista, vaan pitäisi olla tietty annos arvokkuutta ulkonäössä. Ilmeisesti olet asian suhteen itseppäinen tarkastelematta sitä ollenkaan.

Minusta sinulla on varsin yksipuolinen kuva esimiehestä. Ajatteletko, että vielä sopivampaa olisi jos esimies olisi mies - sananmukaisesti.

Onko sinusta korkokengät tai pitkä tukka seksistinen joka vie arvokkuuden ulkonäöstä? Että kolmekymppisenkin pitää näyttää vuosiaan vanhemmalta?

No minä en ole samaa mieltä, vaan eipä meidän yhtä mieltä olla tarvitsekaan.

ap

Vierailija
27/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään kalahti samantien johonkin yhtä kateelliseen kuin ystäväsi :D Hihii.

luultavasti olen ilman vaatteita paremman näköinen kuin ap, eivät ole lapset vielä rupsahduttaneet rintojani ja venyttäneet mahanahkaa ja takapuolta.

Vierailija
28/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti olen ilman vaatteita paremman näköinen kuin ap, eivät ole lapset vielä rupsahduttaneet rintojani ja venyttäneet mahanahkaa ja takapuolta.

ylpeänä kannan muutamaa raskausarpea ja venynyttä nahkaani :-) Kurttuakaan kropassani en kadu kun katson lapsiani!

Ja toden totta, miten ihmeessä tämä nyt vartalokilpailuksi meni kun kyse on omalta osaltani pukeutumisesta? Meitä on monen mallisia ja moneen junaan. Kaikista löytyy omia viehättäviä piirteitään.

ap

Vierailija
29/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näyttää aika törkeältä. Sopii uimarannalle mutta ei työpaikalle.

Vierailija
30/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näyttää aika törkeältä. Sopii uimarannalle mutta ei työpaikalle.

Ei näy tissivako - olen samaa mieltä, että minulle se ei työpaikalla sovi. Mutta jos joku muu katsoo että se hänelle sopii niin mikäs minä olen siihen mitään kommentoimaan.

ap

Vierailija
31/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa asemassa mitään vikaa. Päinvastoin.

Heikäläiset loukkaantuvat, jos joku on naisellinen.

Vierailija
32/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on En rinnat ja olen alle 170cm, sitten vasta isolta näytänkin jos laitan löysän paidan tai jonku kaavun päälleni.. Enemmin siis siistejä istuvia paitapuseroita (mitä tosin on vaikea löytää) tai erilaisia tosi siistejä pitkähihasiatrikoopaitoja suorien housujen tai farkkujen kans. Tukka on punanen ja usein auki, no ei ole alaisia mutta voisin kai "siistimmin" pukeutua mutta miksi? Ei mun työteho ole siitä kiinni eikä kukaan ole mitään kommentoinut, itse viihdyn. Korkeita korkoja en tosin osaa pitää, pitäisi opetella..

Entäs sit pitkätukkanen miesrokkari bänditpaidoissaan, kyllä meidän työpaikalla on sellasiakin esimiehiä ;)

Vierailija
33/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi isorintainen ei saisi pukeutua istuviin vaatteisiin? Jos on kaunis vartalo, niin mun mielestä saa pukeutua imartelevasti. Ei mua ainakaan haittaa, jos jollakin on vähän seksikkäämpikin tyyli, mutta ilmeisesti se haittaa joitain työpaikan juorutätejä. Ja niitähän nyt ei voi miellyttää, jos on nuori, nätti ja isorintainen.

T: pienirintainen, eikä niin erityisen nätti

Vierailija
34/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kateellinen. Itsellä sama tyyli, eikä muuten ole tylsä jos on kroppa kohdallaan!

Jonkun tutkimuksen mukaan pidemmät naiset menestyvät työelämässä lyhyitä kanssasisariaan paremmin, joten korkkarit ovat tarpeen. Lisäksi isossa yrityksessä kannattaa pukeutua "kalliin näköisesti" ja mielummin hiukan omaa asemaansa paremmin kuin heikommin - tämänkin on väitetty parantavan urakehitystä.

Ja sehän on sanomattakin selvää, että hyvästä ulkonäöstä on kyllä hyötyä, turha sitä on peitellä. Tuskin sinä asemassasi mitenkään lutkasti pukeudut, ystäväsi on vain kateellinen!

Vierailija
35/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lasten kanssa kotona oloa. Se saattaisi selittää hänen sanomisiaan. Esimerkiksi lastenhoitajalle eivät nuo korkokengät olisi paras työvaate.

Vierailija
36/36 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n pitäisi näyttää Paula Lehtomäeltä tai Jutta Urpilaiselta tyylillisesti :o)

Eritoten tuo ensimmäinen näyttää kaikkea muuta kuin ikäiseltään.. Ikävä tätityyli.

Kyllähän se niin on, että jos näyttää fiksusti hyvältä, siitä ei ainakaan haittaa ole työelämässä. Joskus muutama vuosi sitten sain arvostetulta työelämässä pärjänneeltä mieheltä kehuja työstäni, ja totesi vielä viimeiseksi, että eikä muuten tuosta sinun ulkonäöstäkään mitään haittaa ole. Sitä kehua voi näin virttyneenä kotiäitinä vaalia :o)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi