Erikoinen mielipide ystävälläni....
Juttelin eilen ystäväni kanssa niitä näitä. Aloin miettimään vaatekaappini päivitystä ja mitä uutta sinne tarvitsisin, kun ystäväni yhtäkkiä sanoi että saako antaa neuvon. Hän sanoi, että pukeudun töihin aivan liian seksistisesti ja naista alentavasti, erityisesti asemani huomioiden (siis olen esimiesasemassa isossa yrityksessä). Käytän kuulemma aivan liian korkeita korkoja, ja usein liian tiukkoja paitoja sekä jos haluan pitää hiukseni pitkinä, niin ne pitäisi vähintään olla kiinnni. Olin aivan kysymysmerkkinä... Olen toki tottunut hänen suorasukaisuuteensa, mutta nyt en kertakaikkiaan osannut oikein sanoa mitään. Kiitosta sain siitä etten käytä paljoa meikkiä (käytän yleensä ripsaria ja huulikiiltoa..). No kiitos siitä vähästäkin...
Kyllä käytän korkeita korkoja. Olen lyhyt, ja minusta ne nyt vaan sattuvat antamaan ryhtiä olemukseen. Puserot ovat mielestäni täysin oikeaa kokoa - eivät kiristä. Telttoihin en voi pukeutua, kun olen isohkorintainen ja muuten hoikka. Väljät puserot näyttävät päälläni aivan muodottomilta. Ja mitä penteleen väliä hiuksilla on. Juu, ne ovat pitkät, mutta paksut ja hyväkuntoiset.
Mitä pahaa on näyttää naiselta? Mikä ihmeen juttu se on, että menestyvän naisen pitää näyttää mieheltä? Miksi ihmeessä minun pitäisi pukeutua telttaan ja ripotella tuhkaa päälleni? Minusta on ennemminkin kohteliasta muita ihmisiä kohtaan olla siisti ja huoliteltu.
Voihan kökkö. Pitäisiköhän tämän kunniaksi ostaa vielä yhdet korkkarit...
Kommentit (36)
pääasia että olemus on siisti, sitten jos vielä naisellisuus korostuu niin hyvä vaan. Ole ylpeä itsestäsi :)
Heikäläiset loukkaantuvat, jos joku on naisellinen.
aina jotenkin pervolta. Mutta eipä sitä voi peittääkään, joten pukeudu miten haluat.
että ystävälläni olisi jotenkin erityisen feministisiä ajatuksia. Hän itse pukeutuu mielestäni aivan normaalisti ja järkevästi, varmaan farkut ja trikoopaita on yleisimmin päällä, jonka ymmärrän täysin kun lasten kanssa on päivät kotona.
Mutta en kyllä niele sitä hänen ajatustaan, että sopivat vaatteet, korkokengät ja pitkät auki olevat hiukset olisivat jotenkin seksistisiä työvaatteita. En ole tätä ennen edes osannut ajatella, että pukeutumisessani olisi jotain ihmeellistä.
ap
aina jotenkin pervolta. Mutta eipä sitä voi peittääkään, joten pukeudu miten haluat.
Että näin pervo olen :-) Ja tosiaan peittää en pituuttani pysty... enkä näe syytä että peittäisin teltoilla muutakaan.
ap
kun on kotona, eikä näe aikuisia ihmisiä eikä voi puistoon panna korkkareita. Mäkin haluisin ostaa paitapuseroita, tiukkoja hameita ja korkkareita, mutta en tee niillä mitään kun olen kotiäiti.
perimmäinen tarkoitus kenties kertoa, että SINÄ olet esimiesasemassa isossa yrityksessä, kun taas YSTÄVÄSI on vain pahainen kotiäiti? Ja sinä saat käyttää tyylikkäitä ja kireitä vaatteita, kun taas ystäväsi voi aivan hyvin palloilla rönttövaatteissa, kun on kerta vaan päivät kotona? Anna kun arvaan, ystäväsi on myös pahasti ylipainoinen, pienirintainen ja liian pitkä naiseksi? Toisin kuin eräät?
Ei ole kovin kiva ystâvâ kun tuollaisia laukoo. Jos on normaalikokoiset vaatteet, niin ei kai siinä mitäÄn outoa ole. Naiselliselta saa näyttâä. Olisko ystâvâsi vain kateellinen... tai sitten tulkitsee sun vaatteet vaan niin eri tavalla kun pukeutuu itse enemmân arkisesti??? Kyllä aikuinen, normaaliälyinen nainen osaa arvoida mitkâ vaatteet on asiallisia ja mitkä ei. Joskus nâkee joitakin joilla on yksinkertaisesti tosi huono maku, mutta yleensä ihmisillä on tajua siitä mikä näyttäÄ nätiltä. Olet varmaan ihan ok, kun et kerran yritâ mitâän erityistä niillä vaatteillasi ja kampauksellasi... jatka omalla linjallasi.
olisiko ystäväsi sanoissa totuuden siemen.
Ja kopsuttele niillä iloisesti! Kaverin mies on tainnut mainita jotain kuumasta misusta...?
Mulle yksi ystävÄ sanoi vähän samaa. Mä hiukan nikottelin, kun mun mielestÄ se oli ihan asiattomasti muotoiltu kommentti. Ja jatkoin pukeutumista omaan tyyliini, eipâ ole sen jälkeen sanonut mitään. Ehkä huomasi, että ei ollut oikein tervetullut kommentti. Hyvähän se on jos ystävä on rehellinen, mutta tuollaset kommentit... Sekin oli sellanen telttatyylinen itse, että ei ollut kovin kummonen vartalo ja sitten tyylikin sellanen luontoihminen-look. Mä en jaksais sellasissa vaatteissa mennä muuta kuin retkelle. Ajattelin, että ehkâ olen sitten yleisesti vain naisellisempi olemukseltani ja hän tulitsee sen niin synkästi... Se oli se mikâ harmitti enemmän kuin varsinainen kommentti. Ajattelin, että jo on typerät ajatukset minusta.
eteenpäin omalla tyylilläsi. Uskoakseni miehet ovat lääpällään kaltaisiisi naisiin.
perimmäinen tarkoitus kenties kertoa, että SINÄ olet esimiesasemassa isossa yrityksessä, kun taas YSTÄVÄSI on vain pahainen kotiäiti? Ja sinä saat käyttää tyylikkäitä ja kireitä vaatteita, kun taas ystäväsi voi aivan hyvin palloilla rönttövaatteissa, kun on kerta vaan päivät kotona? Anna kun arvaan, ystäväsi on myös pahasti ylipainoinen, pienirintainen ja liian pitkä naiseksi? Toisin kuin eräät?
No en kivoja farkkuja ja trikoopaitoja rönttövaatteiksi nimittäisi - niissä minäkin kuljin päivät pitkät kun lasten kanssa kotona olin. Ja kuljen yhä vapaa-aikana.
Ja ystäväni ainakin minusta näyttää ihan kivalta ja sopusuhtaiselta. Perimmäinen tarkoitus kyllä on kummastella, että miksi hänen mielestään minun pitäisi näyttää joltain muulta kuin olen vedoten juurikin siihen asemaani töissä.
ap
Mutta, totuushan tuossa tuli. Tuollaisia ylipainoiset usein ovat.
Kovin korkeat korot ja aukinaisena hulmuavat hiukset kun eivät välttämättä auta sinua urallasi parhaimmalla tavalla eteenpäin.
Mitäs jos ajattelisit asiaa toiseltakin kannalta?
Tässäkin ketjussa sitten mennään siihen, että "miehet kyllä ainakin tykkää". Ehkäpä ystäväsi todellakin haluaisi kertoa sinulle, että miesten miellyttämisellä ei sitten kuitenkaan niin kauhean pitkälle pääse.
164 cm on naisten keskipituus :) eli et ole sinänsä lyhyt, vaan normaalin pituinen, ap. Mitat kuulosti hyvältä ja kuppikoko ja vielä pitkät hiukset. Miksi sinun pitäisi säkissä kulkea :D
Kovin korkeat korot ja aukinaisena hulmuavat hiukset kun eivät välttämättä auta sinua urallasi parhaimmalla tavalla eteenpäin. Mitäs jos ajattelisit asiaa toiseltakin kannalta?
No siinä tapauksessa hän ehkä perusteli tarkoituksensa hieman väärällä tavalla - siis hänen mielestään pukeuduin seksistisesti ja naista alentavalla tavalla.
Toisaalta, olen aina pukeutunut naisellisesti eikä se ole tähän saakka este työelämässä ollut - ainakaan omalla kohdalla tietääkseni. Ja täytyy sanoa oma mielipiteeni, että jos siisti naisellinen pukeutuminen vie uskottavuuden siitä, että on kykenevä tekemään työnsä hyvin, se on kyllä mielestäni työnantajan taitamattomuutta työnhakutilanteessa.
Kateellinen vaan on.
Ihana, että pukeudut naisellisesti!