Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤SYYSKUUN SYDÄMET vko 36¤¤¤ Ü

31.08.2009 |

Uutta viikkopinoa alkuun...

Ja huomenna alkaa meidän kuukausi!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähkin tuolla äsken varpaankynsiä leikatessani ja toivon totisesti, että se oli viimeinen kerta tämän mahan kanssa. Puh. Pinkka vanhoja imetysliivejä odottaa pesua. Toivottavasti edes osa niistä käy vielä.

Pilvisen pimeä päivä, niin ei oikein innosta nyt mikään. Ehkä sitten vaan lösähdän sohvalle kattomaan jotain turhaa teeveestä... Plaah. Nukuttaa.

Nurmeliini 39+3

Vierailija
22/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen neuvolakäynti ja kaikki oli ok, lisäraudankin sain jättää nyt viikon ajaksi pois, kun hb oli 132. Painoa tullut nyt kokonaisuudessaan 16 kg, josta terkkari mainitsi, että hirveesti ei sais enää tulla lisää...Mutta pakostakin sitä tulee, kun vielä on kumminkin tasan kuukausi la:han. Vauva oli terkkarin mukaan raivotarjonnassa, ei vielä tosin ollut mitään laskeutumismerkkejä havaittavissa, sf-mittakin oli 33 cm. Viikon päästä olis lääkärillä käynti ultrassa, arvoidaan vauvanpaino jne ja samalla on myös neuvolassa terkkarilla käynti, sitä siis odottaessa.

Raskausarvista oli puhetta. Mulla ei ole tullut arpia, en ainakaan itse ole huomannut, eikä mieskään, kun kyselin, näkyykö arpia takalistossa, kun ei itse niitä huomaa, niin ei kuulemma ole. Olen käyttänyt säännöllisesti päivittäin neljännestä raskauskuukaudesta alkaen vichyn raskausarpivoidetta, joka on mielestäni hyvää, vaikkakin hieman arvokasta, mutta sen arvoista! En tiedä, onko voide sitten auttanut siihen, ettei niitä ole tullut, mutta hyvä niin!

Inhottavan sateinen päivä, huomiseksi lupaili tosin jopa 22 astetta lämmintä. Olispa kiva! Tosiaan, mulla olis vielä neljä viikkoa laskettuun aikaan, huh, tunnustaa tosi pitkältä, kun osalla teistä on jo tällä viikolla. Noh, kaikki aikanaan. Kovasti vaan jaksamisia kaikille!

suski 36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin nätti syyskeli - aurinko paistaa, mutta vielähän tuo kerkee vettä sataan...

Maikki: Mulla kolmosen synnytys lähti suolen tyhjentymisellä ja sain juosta veskiin muutaman kerran. Nytkin on maha löysänä ja suoli toimii, mutta vielä ei ainakaan oo lähtöä tullu.

Kukahan se joskus mainitti jossain, että rasvoilla ei sinällänsä oo mitään vaikutusta siihen, että tuleeko niitä raskausarpia vai ei, vaan ihotyyppi vaikuttaa enemmän. Mutta kyllä itekkin silti rasvaan mahaani, ettei kutise ja pysyy iho joustavampana ja varsinkin suihkun/saunan jälkeen.

Vierailija
24/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"toisia se siunaa ja toisia varjelee" eli tulevat, jos ovat tullakseen. Kudostyyppi venyy ja paukkuu arvitta - tai sitten niin, että muodostuu arvet. Ja kyllähän se repeämä tapahtuu paljon syvemmällä ihokudoksessa kuin mihin mikään voide yltää vaikuttamaan. Henkiseksi tueksi voisin ehkä rasvaillakin. ;) Mulla tuli raskausarvet ekassa raskaudessa (+25kg), mutta sen jälkeen ei ole uusia enää ilmaantunut. Vaaleanhaaleita arpia ne ovat sitten, kun raskaus on ohi ja aikaa kuluu. Itselläni mahan alaosassa, rinnoissa, reisien ulkopinnalla, varmaan pepunkin puolella -mutta sinnehän ei tarvitse kurkistella! ;)

Kaksi viikkoa laskettuun, sairaalakassin pakkaamisen voisi ottaa tämän viikon ohjelmaksi. Puolitoista viikkoa on mennyt flunssan kourissa/siitä toipuessa, ja nyt syön neljättä päivää antibioottia poskiontelontulehdukseen. Päätä särkee edelleen toiselta puolelta - en tiedä, miksi? :O

Hyvin laiskoja aamupäiviä mekin vietetään 3-vuotiaan kanssa, kun isommat ovat koulussa/eskarissa ja mies töissä. Mutta näistäkin pitäisi osata vain nauttia niin kauan kuin näitä kestää. :) Ihmismieli vain on niin malttamaton!

Syyskuista viikon jatkoa!

Unnika 38+0

Vierailija
25/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ihanan aurinkoinen syyskeli, kävin tänään pyöräilemässä kun on niin nätti ilma! :)

Neuvolakäynnissä oli tänään sekä hyvää että huonoa.. ensin ne huonot.. Painoa oli tullut tasan viikossa 1,5kg joka on mun mielestä VALTAVASTI!! Neuvolantäti ei niin kauheen pahana pitänyt, sanoi vaan että hyvinkin mahdollista kun on nyt alkanut turvottaan..Sormet ja kädet on mulla nyt ollut muutamia päiviä aika turvoksissa. Ja sf-mitta oli kasvanut viikossa tosi paljon, 2,5cm. Mistä lie se johtuu, vauva on kuitenkin ollut hyvin laskeutuneena jo kauan, eikös se silloin ala lähinnä tippumaan tuo sf-mitta? (viimeksi se ei ollut kasvanut juuri yhtään) Käsikopelolla mahan päältä täti arvioi vauvan olevan 2,8-3 kg ja luotan kyllä tämän tätin arvioihin kun on ollut jo ikuisuuden tuolla töissä.. No, se positiivinen asia oli, että sai vihdoinki aikaistettua tuonne ä-polille sen mun synnytystapa-arvioajan, ja se on mulla nyt tän viikon perjantaina ens viikon perjantain sijaan. Ihmettelivät itekin siellä polilla, miten on aluksi laitettu niin myöhään se aika.. Että semmosta neuvolakäynnillä.

Raskausarvista paljon puhetta. Mulla on ihan vasta nyt loppuvaiheessa tullut alamahaan muutamia arpia. Muuten oon niiltä ainakin vielä säästynyt, enkä juurikaan ole rasvaillut, eli uskon kans, että on paljon tuosta ihotyypistä kiinni.

Jaksamista kaikille, ja paljon supistuksia niitä kaipaaville!! :)

myym 36+2

Vierailija
26/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on jo niin lähellä, että! Jännittää kovasti missä järjestyksessä tässä poksahdellaan, meneekö yhtään laskettujen aikojen mukaan vai ei :)

täällä olis pari viikkoa laskettuun, mutta kaipa se menee yli. Meillä oli lääkäri viime torstaina ja hyvin on kuulemma paikat vielä kiinni... olis ollut niin kiva kuulla että edes jotain pehmenemistä olis tapahtunut, mutta ei. Odottavan aika on pitkä! Viime viikolla kerroin että saatiin ultrassa painoarvio 3,5kg ja LA:na 3,9kg. Neuvolalääkäri sit sanoi, että onhan nuo ultrat yleensä aika tarkkoja, mutta hän ei siitä mitenkään niin isoa saa, arvio oli sillä hetkellä 3kg ja LA:na 3,5kg. Eli aika iso heitto tuo mielestäni on, mutta toisaalta, eihän sitä ihan tarkkaan voi kukaan sanoa. Oli myös sitä mieltä, että vaikka olisi 4kg niin mahtuu ihan hyvin tulemaan alakautta, ettei ainakaan sitä tarvi murehtia.

Mulle ei ole missään vaiheessa edes ehdotettu synnytystapa-arviota - pitäiskö sinne mennä kaikkien ensisynnyttäjien vai vaan jos on syytä epäillä ettei normi alatiesynnytys jostain syystä onnistu?

Täällä on ollut puhetta raskausarvista. Mun sisko suositteli vanhaa kunnon Tummelia, ja sitä oon käyttänyt siitä asti kun maha on kasvanut. Mun äidillä ja siskolla ei ole kummallakaan tullut yhtään arpia raskausaikana, eipä minullakaan. Ja luulen todellakin että se johtuu vain ja ainoastaan ihotyypistä, ei rasvasta :) Ihon kutinan takia rasvaaminen on tuntunut tosi hyvältä, mut en usko että sillä pystyy arpia estämään jos niitä on tullakseen. Ei varmaan kannata ainakaan isoa omaisuutta käyttää kalliisiin rasvoihin, jos huomaa niiden käytöstä huolimatta arpia tulevan...

Angelmom: haluaisin niin jo onnitella sinua! Toivottavasti pääset pian kertomaan ihania uutisia pienestä vauvastasi :)

Elina ja Kuuno 37+5

Vierailija
27/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla iskee jo ihan epätoivo! itkua ja parkua ollut tää päivä.. monet joilla laskettu ollut syyskuun lopulla tai puolessa välissä on jo vauvansa saaneet,ja vielä hyvän kokosina ja hyvin voivina montaa viikkoa ennen laskettua. itse tässä vaan ootteelen ja oottelen. kipuja on koko ajan, väsymys ja paha tuuli vaan pahentaa tilannetta.

meidän poika siis on jo 4kiloa, eilen käytiin uusi arvio hakemassa..jos kaksi viikkoa menee yli paina on 4,6kg. tuntuu vaan niin hölmöltä että ei voi vain tulla jo pois tuolta ahtaasta masusta..

tiedän että sinne ei kukaan ole vielä jäänyt, ja tulee sitten kun itse on siihen valmis. mutta on vaan niin kauhee olo. ehkä nää hormoonitkin pahentaa asiaa. koko raskaus aika mennyt ilosin mielin ja itkuja ei oo paljoa itketty, kaippa ne itkut sit tulee näin loppua kohden..

aamulla vielä olen iha positiivisin mielen,ja nyt vielä enemmän kun onhan jo syyskuu, kuukausi jolloin poika vihdoin syntyy.. mutta iltaa kohden mieli menee matalaksi ja olo on tämä...

antakaa anteeksi, mutta pakko kirjottaa johonkin..

pimpula ja ei niin pieni pätkä 39+3

Vierailija
28/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa...

Mulla oli eilen neuvola ja arvakkaappa mitä? Vauva oli kääntynyt oikeinpäin!!! Nyt kun vaan pysyis! Oli kyllä itelle yllätys, sanoin vaan neuvolatätille että taitaa kaveri seisoa siellä kun käy niin kipiää aika-ajoin molenpiin päihin yhtäaikaa :) No nltäti sano et käy kuites siellä LKS:ssä juttelemassa asiasta ja tutkitutamassa paikat. Mullehan kyllä sopii, vois vaikka samalla vähän shoppailla!! Muuten oli kaikki ihan ok! veret vaan ei ollu noussut ollenkaan, viikko sitten kun määräsi rautakuurille, mulle aika uus tilanne kun aina on ollu hyvät veret ja myös tyttöjen raskauksissa...

Tuo oli mulle kans uutta et suolen tyhjennys voi olla merkkki lähestyvästä synnytyksestä! Pitäskö tässä panna jonkinlainen pussuka kasaan valmiiksi, on nimittäin pitäny laukkoa sillä kakkosasialla norm.enemmän!!!! Ja supisteleehan se, varsinkin iltasin, mutta ei mitenkään kovin kipeesti.

Mulla on vähän hassu olo, toisaalta ei millään malttas odottaa et saa pikkusen syliin, kun taas välissä tulee et ei vielä mitään kiirettä et mä haluun nauttia tästä ajasta tyttöjen kans...nyyh.

Mut ihanaa, vanhempi tyttö on niin mukana odotuksessa et jokapäivä kysyy et eikö se vauva jo synny, nythän on jo syksy? Ja et ei millään jaksais odottaa...niinpä!!

voima hali siskot!!!

lippo36+6

Vierailija
29/67 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoarvio oli jo 3,1 kg, ja laskettuna aikana jo 3,8 kg. Mut ei siis mahdottoman iso. JOS se ei mee paljon yli. Sit lääkäri vielä kehtas väittää et vauvat ei kasva paljon jos menee yli LA! Jäin vähän suu auki ja totesin sitten että eka poika sit unohti olla kasvamatta... Mut ihan ok fiilis jäi, ruinaan (ja uhkaan) itteni sitten ä-polille jos menee yli LA. Mut otetaan se ongelma sitten. Sisätutkimusta olis voinu tehdä vähän paremmin, nyt se vaan sano et kohdunkaula on lyhentyny, nyt pari senttiä, mut ei yltäny tunnustelemaan paljonko on auki?? Miten sinne ei yllä, jos yltää kohdunkaulaan? Pitäis olla laissa kielletyt ne lyhytsormiset lääkärit!

Raskausarvista oli puhetta, mulla tuli ihan valtavasti ekaa lasta odotellessa, mut nyt tokassa ja kolmannessa niitä ei oo tullu lisää. Kaipa se on kudostyypistä kiinni, mut eihän sitä tiedä miltä sitä näyttäis jos ei rasvais =) Sitten ku tää on tehty voi alkaa säästää vatsanahkapoistoleikkaukseen, siinä sit häviää vähän arpia =)

Joku kysyi synnytystapa-arvioinnista kun odottaa ekaa lasta. Silloin -97 kun odotin ekaa lasta, niin se oli kyllä ihan yleinen tapa että ensisynnyttäjät aina käy synnytystapa-arvioinnissa ä-polilla, nyt en tiedä mikä on käytäntö ja vaihteleeko se kunnittain.

PimpulaP, toivon että kohta pääset synnyttämään! Mulla menny joka raskaudessa hermot LA lähettyvillä, kun tuntuu et se ei ikinä sieltä tuu. Ja eihän ne vatsaan jää (enää) kun sitten käynnistetään synnytykset, mut ei se paljon lohduta kun mieli on maassa ja on jatkuvia kipuja. Sit vielä käsketään nukkumaan nyt ku sit ei saa enää nukkua miten haluaa ku vauva tulee. Tuntuu, että mitä kauemmin menee yli LA, sitä väsyneempi on, kun ei vaan saa nukuttua ison mahan ja kaikkien kipujen kanssa.

Sen muistan, että päivä ennen ku eka synty, oli todella paha ja omituinen olo, mut vatsa alkoi toimimaan tosi vilkkaasti vasta ku supparit alko. Toisen kanssa ei oo mitään mielikuvaa että olis ollu mitään ennakoivia oireita, mut kyllä se vatsa toimi silloinkin kun supparit lähti kunnolla käyntiin.

Zoya rv 37+0

Vierailija
30/67 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistämisen syitä joku kyseli... Mulle sanottiin että sektion jälkeen ei mielellään käynnistetä synnytystä, mutta taas diabeetikkojen vauvoja ei päästetä mielellään yliajallekaan... Saa nähdä kumpi osuu omalle kohdalle! Yritän kaikkeni että käynnistyis luonnollisesti.

Raskausarvistakin oli puhetta. Ekassa raskaudessa niitä tuli ja paljon, nyt jo aika vaaleat ja huomaamattomat. Tässä toisessa raskaudessa ei ole tullut yhtään lisää.

Neuvolasta kuulumisia: nyt on paino +1kg päälle lähtöpainon, aika hyvin on ruokavalio onnistunut siis. Turvotustakin on tullut, joten saattaa olla ihan sitäkin. Vauvan pää ei ole vieläkään kiinnittynyt :( Terkkari muistutteli, että jos vedet menee eikä pää ole vielä kiinnittynyt, niin ei saa lähteä kauheesti enää liikkeelle ettei napanuora lipsahda ulos! Kauhistus! Tollasta en ollu ennen kuullutkaan, mutta nytpä tiedetään sekin. Vaan mistäpä tiedän onko pää silloin alhaalla kun vedet menee... Onpa ongelmallista :)

Sims 37+5

Ja Angelmomia saa toivottavsti jo onnitella... :D

Vierailija
31/67 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea lippo vauvan kääntymisestä! Toivotaan, että pysyykin nyt loppuun asti oikein päin! :)

Täällä on ollut aika hiljaista eilisen jälkeen, onkohan jotkut jo päässeet tositoimiin..? Toivottavasti! :)

Kävin eilen kaupungilla ja yritin ettiä sitä vadelmanlehtiteetä, mutta tuntuu olevan loppu koko kaupungista! Kahdessa luontaistuotekaupasta kävin kysyyn, mut loppu. Lupasivat tilata lisää. Toisessa kaupassa myyjä kysy, että onko sulla jo mennyt yli kun oot sitä vailla. Mää siihen, että ei, laskettuun vielä kolme viikkoa aikaa... Myyjä vähän ehkä oli ihmeissään ja itelle tuli jotenki nolo olo, aivanko haluaisin sen sieltä jotenki ennen aikojaan ulos. Mikä ei tietenkään pidä paikkansa, vaan haluan vain ettei se mee paljoa yli. Nyt jo on jotenki niin kyllästynyt tähän odotukseen ja vauva tuntuu jo kovin isolta, että toivotaan hänenkin olevan pian valmis..

Huomenna synnytystapa-arvioon, tuun sitten kertoon kuulumisia. Nyt mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)

myym 36+4

Vierailija
32/67 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on kouristeltu koko yö kipeissä alaselän poltoissa ja kouristellaan edelleen! :/ en tiedä sitten yrittääkö pieni ilmoittaa että kohta tullaan... No huomenna neuvola ja sauna että jos se sillä saunalla vaikka lähtisi etenemään :)

On kyllä kamala tunne selässä! No nyt juomaan vadelmanlehtiteetä :)

Rockprincess ja pikku Möykky 38+6

Vierailija
33/67 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten täällä ipana laskeutunut ja kiinnittynyt - kävin neuvolassa tänään ja se olikin sitten viimeinen. Viime yönä supisteli, mutta ei kipeesti. Kaks päivää oon vähän jo oireillut ja lähtö taitaa tulla (toivottavasti) ennen käynnistystä.

Tsemppiä kaikille =)

Vierailija
34/67 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä ei oikein oo olossa tapahtunut mitään muutoksia. ei supistele, ei mitään. yöllä on ravaan vessassa ja kylken kääntö on työn ja tuskan takana.. poika tuntuu vaan olevan virkeempi päivä päivältä. nytkin myllää niin että saattuu..

tänään laitoin vauvan kassin, ja peiton kaukaloon, oottamaan että iskä sitten hakee meitit sairaalasta.. pääsis nyt vaan sinne asti.

huomiselle on onneks ohjelmaa, mitä olen odottanut jo kauan. pääsen ruokakauppaan, on ollut aika tiukka kuukausi kun itse ei ole mitään rahaa saanut. jääkaappi huutanut tyhjyttään :) toisen tuttipullon ja pyykkitelineen käyn hakemassa, kun ei meinaa toi yksikään riittää, kohta sitä pyykkiä on paljon enemmän..

tsemppiä kaikille joilla on jo lähtö lähellä ja tuntemuksia siihen suuntaan.

pimpula ja pätkä 39+5

Vierailija
35/67 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan todella väsyneitä.. Yöunilta heräsin vasta 14.30.. En oo varmaan ikinä nukkunu niin pitkään. Vaikka vessassa pitääkin käydä melkein tunnin välein, varmaan sekin väsyttää..

Kovasti on tullu harkkasupistuksia ja osa on vähän kipiääki käyny, mutta ei kummempaa.. Sairaalakassia yritin päivällä jo vähän kasata. Sain vauvalle vaatteet laitettua.

Lueskelin tuolla synnytys puolella isän kohelluksia synnytyksessä. Nyt ootellaan saako ite lisätä sinne sitten jotain :)

Jenni ja möykky 37+2

Vierailija
36/67 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää seurata millon alkaa vauvoja tipahdella! Itse kävin lääkärillä tiistaina ja kuulemma 1,5 cm olisi kohdun suu auki. Olin vähän yllättynyt, kun en muista etta kahden edellisen kanssa olisi ollut mitään merkkiäkään synnytyksestä ennenkun oli tosi kyseessä, eikä nytkään ole mitään merkittäviä supistuksia ollut mistä olisi voinut arvata että paikat valmistautuu jo. Saas nähdä kuinka nopeasti se sieltä sitten tulee, edelliset oli 6h ja 4,5h. Lääkäri veikkaili kahta tuntia, mutta mistäpä noista tietää. Pikkusen hirvittää se, että mies on keskimäärin 1-2h ajomatkan päässä kotoa töissä, paikka vaihtelee päivittäin. Ettei tule kiire sitten jos spontaanisti lähtee syntymään, käynnistys on 20. päivä ja luulen/toivon kyllä että vauva pysyy sisällä sinne asti. Hurjat siivousprojektit ollu käynnissä koko viikon, ihan kun sitä ei sitten enää ikinä saisi siivottua, tai että sillä olisi vauvalle jotain väliä onko kaappien sisällöt ojennuksessa vai ei... heh, no muistan kyllä viime kerrastakin kauhean pesimistarpeen just viimesillä viikoilla. Äiti tuli kylään sillon ja kysyi että kuninkaallisiako odotat käymään vai miks pitää nurkkia kuurata sellasella vimmalla.

Raskausarvista oli puhetta. Tiedän yhden henkilön joka vannoo että ne lähtisi pois E-vitamiinilla. Neuvoi että ostaa niitä kapseleita ja leikkaa saksilla auki, liruttaa sitten sieltä sitä mönjää ja rasvaa arpia päivittäin sellaset 6kk. Ok, miulla meni hermot jo pelkästä ajatuksesta, jää kokeilematta toimiiko. Johan niitä kapseleita pitaisi aukoa purkillinen että kaikki arvet saisi rasvattua kerralla. Omaa masuani olen rasvaillut perusrasvalla ja lähinna vain mukavuussyista kun välillä tuntuu että nahka venyy ja paukkuu ja rasvaaminen tuntuu hyvältä. Vaalenee ne arvet ajan myötä, ja itseä ei niinkään häiritse niiden olemassaolo.

Kauniita syyspäiviä kaikille synnytyksen alkua jännätessä!

Wied 36+3

Vierailija
37/67 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla lähtö lähellä, vahvat supistukset alkoi viime yönä puolen yön jälkeen, ja koko yö meni semmosilla 2-5 supistusta tunnissa. Just sen verran että ei oikein saanut nukuttua :-) No, aamulla olin ihan valmis lähtemään kun limatulppakin irtosi, mutta vielä siis kotona...Supistellut koko pvän aika kivuliaasti, mutta edelleen epäsäännöllisesti, pah..paras tunti oli jo 10 min. välein, mutta nyt taas semmonen 3 supistusta tunnissa..Ei auta kun odottaa. Alkaa kyllä ottaa jo päähän kun ei oikein saa nukuttua sen verran sattuu, mut ei jaksa maatakaan koko aikaa.

Ehkä tulossa pedantti-persoona, joka syntyy vasta huomisen puolella, se kun on se laskettu päivä :-)

Tsemppiä muillekin jos ovat jo samassa veneessä.

Syysbebis 39+6

ps. Onko monella la tiistaina? Kiva nähdä kuinka moni saa tyylikkään hetun 090909 :P

Vierailija
38/67 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täysin omaa napaa tujottaen....

Kävin sit eilen siellä LKS:ssä, ja arvkkaappa mitä vauveli oli kääntynyt jälleen perätilaan!!!!! Kyllä mä sen aavistin kun alko edellisiltana samallalailla särkemäää alapäätä kun ennenkin...No he eivät vielä yrittäneet käänttä koska lääkäri uskoi että kyllä hän vielä kääntyy itsestään. Ja kun tilaa tuntuis olevan ja kun ei ole mikään jättiläinen, koko arvio oli 2950g. Ensviikolla on uusaika, jos ei ole siehen mennessä kääntynyt. Että semmoista. Kyllä mä uskon että hän vielä sielä kääntyy itse!! niin ja kun kaveri ei selvästi istu vaan on poikittain!! Että jos nyt alkis syntyy niin äkkiä siraalaan ja leikuuseen koska vaarana on et alkaa jalat tulee ensin!! jännäksi menee tää loppuaika!! Ja muuten oli paikat pehmeneet ja kahdelle sormelle auki!!! Et en usko et ihan loppuun asit pysyy... vaan tiiä hätä, nyt kun kun mä näin sanon niin oon varmaan lokakuussakin kokonaisena =)

voimia teille jotka meette synnärille lähiaikoina!!!!

lippo

Vierailija
39/67 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis se laskettu päivä sitten. Aika samanlainen oli mulla viime yö kuin syysbebiksellä edellinen. Meillähän taitaa ollakin sama la. :)

Supisteli siis jo illalla ekan kerran selvästi pidempään ja sarjana aaltoillen. Jatkui läpi yön niin että uni oli tosi katkonaista ja piti jo oikeesti miettiä, että synnytys voi olla lähellä. No en silti vielä kassia pakannut. Pysyttelin pedissä ja koitin nukkua (vessareissujen ja veden juonnin väleissä.) Aamukuudelta hellitti ja nyt on sellainen kesto-kireä olo mahassa ja jomottaa. Kyllä menee jännäksi.

Niin pöllöltä kuin ehkä kuulostaakin, niin nyt painaisin mielelläni vähän jarrua laitokselle lähtemisen suhteen. Miehellä on flunssa päällä ja pelkään, ettei pääse sen kanssa synnytykseen mukaan. Vaikka ehkäpä hänkin h-hetken tullen tsemppaisi sen verran, että tauti unohtuisi tyystin. :) Mutta silti, olis kivempi kun paranisi ensin.

Katsotaan nyt mitä päivä tuo tullessaan. Jotain rentoutusta tarvisin. Niskat ja selkä tuntuu ihan jämähtäneiltä - sen verran varmaan jännitin yöllisiä suppareita.

Niin ja neuvolakuulumiset viime torstailta: kaikki arvot kunnossa ja hyviä, vauva painunut entisestään alaspäin ja kiinnittynyt.

Lähtökuopissa siis.

Mitenköhän Syysbebis? Joko tuli lähtö laitokselle vai onko olo tasaantunut?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nurmeliini 40+0

Vierailija
40/67 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kanssa tänää laskettu aika. mutta ei mitää tuntemuksia ole.. eilen tuli pari aikas kipeetä ja pitkää harkkasupistusta mutta ei muuta. viime yö meni vessassa ravatessa, tasan kahden tunnin välein nousin ylös.. :/ huomasin illalla kun oli pissalla että kun olin pissannut niin pönttöön vaan lorotti jotain vähän, eikä kyllä ollut enään pissaa. mahtoi varmaan olla valkovuotoa..

olo on vieläkin ihan epätoivoinen, en millään haluaisi odottaa tätäkin yli lasketun kun esikoistakin sai odotelle 11 päivää..

mutta päivä on vasta aluillaan, ja voi tapahtua mitä vaan.

jaksamisia kaikille ja hyvää viikonloppua!

pimpula ja pätkä 40+0