oOoOo-Helminauhat viikonloppuun-oOoOo
Kommentit (23)
Laitoinpas koko viikonloppuketjun jo nyt perjantaina, kun meillä on ollut niin hiljaista viime aikoina..=)
Tulipas sitä tänään nukuttua pitkään.. Vasta puol kymmenen heräilin!:) No tosin eilen meni puolille öin messengerissä, kun suunnittelin siskolle sisutusta!;) No mutta, mikäpä tässä kun ei mihinkään tarvitse aamulla herätä..
Niin [color=seagreen]lennard[/color]; kyllähän se kaiketi on suomessa laitonta olla ottamatta töihin raskauden takia, mutta koska on niin vaikea oikeudessa todistaa, että juuri sen takia ei saanut paikkaa, voivat työnantajat harjoittaa tätä politiikkaa ihan vapaasti. Onhan se totaalisen epäreilua, mutta minkäs teet..
Tuli muuten mieleen, että mistä olette niitä [color=brown]kantoliinoja[/color] tilailleet? Vai oletteko ostaneet käytettyinä?
Eipä tässä taas kummempia.. täytyy yrittää keksiä puuhaa tälle päivälle!:)
[color=blue]frog2[/color] ja [color=lime]rv 19+6[/color]
ja muut liinamietiskelijät! Olin tosiaan eilen sen tädin luona joka myi liinoja, ja tuli kyllä sellainen olo että toi Huggis oli oikein hyvä ostos! Ei se käsittääkseni ole mitenkään poikkeuksellisen pitkä, mä vaan etukäteen luulin että ne olis lyhyempiä (kun en ole ikinä ainoatakaan liinaa livenä nähnyt). Se yksi sidonta (en muista nimeä) tuntuis riittävän, mä en ainakaan aio vielä päätäni edes vaivata niillä muilla. Huggiksen puolesta siis liputan, vaikka käytännön kokemusta ei vielä olekaan :)
Kestovaipoista sain tosi paljon infoa ja selkeyttävää sellaista - eihän se mitään monimutkaista touhua olekaan!
Makkara
Huomenet!
Kiitos SillySausage infosta! Jatkan siis huggan hankintaoperaatiota :) Tavoitteena löytää hyväkuntoinen käytetty liina. Eiköhän sellainen jostain löydy, onhan tässä aikaa.
hemoglobiinista - mullakin oli laskenut viime neuvolakäynnillä lukemiin 116 joten raudan aloitin. Keinoja joita olen kuullut, on mm. että ottaa raudan appelsiinimehun kanssa. Myös ruisleivän kanssa kannattaa juoda appelsiinimehua, ja leivän päälle persiljaa. Päivittäinen ulkoilu nostaa rauta-arvoja myös. JOku oli ottanut rauta-annoksen yöllä ja oli imeytynyt paremmin kun vatsa on silloin tyhjempi. No, mulla seuraava mittaus keskiviikkona, silloin nähdään olenko saanut arvoja hilattua!
Viherrys, tänään tasan 17+0
Kävin tuossa aikani kuluksi huutonetissä ja siellä oli useampikin huggis-liina myynnissä, vähän käytettyinä.. Itse jäin vielä miettimään asiaa kun kaverini sisko osti mielestäni hienon ja helppokäyttöisen liinan silloin kuin saimme esikoisemme. Itse en esikoisella liinaa käyttänyt, mutta ajattelin että nyt toisella voisi kokeilla.. Huutonetistä vaan en ainakaan nyt löytänyt itselleni mieleistä.
Niissä huggis-liinoissa näytti olevan siinä edessä joku tasku? Vai onko se vain liinan vahvike, jotta vauva pysyy paremmin? Jospa joku kokeneempi kertoisi mitä virkaa sillä siinä on, kun ulkonäöllisesti se ei ainakaan minua miellytä..:)
frog2
Malttamattomana jo lääkärille soitin, että eikö ne tulokset ole vieläkään tulleet ja vastaus oli EI!
Lupasi kyllä heti ilmoittaa, kun tulokset tulee..
Pitkäniemi jo kutsuu meikäläistä, kyllä niin jännittää ja pää on tyhjä!!
Miten aikakin kuluu muka niin hitaasti...ja vali vali...
Mulla ei siis mitään uutta, kunhan kävin tännekin marisemassa..SORI taas!
Vilppu on onneksi alkanut taas enemmän liikkua, tai siirtynyt niin, että paremmin liikkeet tunnen!!
Edes jotain positiivista..heh
mammutti (the ruikuttaja) ja Vilppu 18/18+4
niin kerrankin luen paivasaikaan! ostin huggan suoraan taalta:http://www.hugabub.com/
postikuluineen ja valuutanvekslauksen jalkeen hinta oli 70 euroa
naytti olleen naita myytavana naillakin sivuilla
no, ei sita luppoaikaa NIIN paljon ole, takaisin pakertamaan.. mukavaa paivanjatkoa!
l ja kupla, tasan 19
äläs yhtään sorittele siellä! On täysin ymmärrettävää että oot aika hiilenä siellä - isot asiat kysymyksessä. Vuodata täällä vaan aina ku siltä tuntuu!
Makkara
Eipä tässä oikein asiaa, aattelin vaa muutaman rivin " raapustaa" .
[b]Mammutille[/b] jaxamista tulosten odotteluun. Niinku [b]SS[/b] jo kirjottiki ni käyt vaa tääl purkamas oloja ilman soritteluja, sitä varten tääl ollaa vaikkei välttämättä paljo auttaa osata. Mutt kylhän se helpottaa jo vähä ku pääsee purkamaa. *halaus* Toivottavasti nyt ens viikon alussa saisit hyviä uutisia. [b]bd öö[/b]
Aika matelee nyt ku o oottamista, tuntuu ettei tiistai tuu ikinä. Mutt melki järkytyin ku kalenteria katoin ja huomasin ett raskauden virallinen puoliväli paukahti tänää. Vastahan sitä pissi tikkuun ja ihmetteli niitä kahta viivaa ja nyt jo o 20 viikkoa menny. Kuluukoha loput 20 viikkoa yhtä nopeesti.....?? :o
Jaa, täytyy lähtä tarkistamaa tyttären kotitehtävät. On se ihana ku äidin apu viä kelpaa, joskus tulee seki vaihe ettei edes huoneesee saa mennä.. :' )
[b][color=purple]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/color][/b]
Maaret(ti) & örppänä [size=3][color=red]♥[/color][/size] (rv20+0/20+5)
Näitä näkyy teidän viesteissä aina välillä joten nyt muistin vihdoin kysäistä että mitä ihmettä mahtaa tarkoittaa...?
[b]bd öö[/b]
[b]bd öö[/b] = peukut ja varpaat pystyssä
Minäkin pääsin vihdon koneen ääreen. Viimeinen työpäivä on nyt sitten ohi ja kotiäitiys urani saa taas alkaa! Aivan mahtava fiilis. Minäkin sain sitten vihdoin ja viimein kerrottua omalle suvulleni tästä raskaudesta ja kaikki ovat tosi iloisia, mutta aika yllättyneitä. Omille lapsille ajattelin kuitenkin kertoa vasta sitten seuraavan ultran jälkeen tai sitten kun liikkeet alkavat tuntua jo vatsan päältä, ei ne taida edes muuten uskoa.
Muuten kaikki on sujunut tosi hyvin, lukuunottamatta päänsärkyä ja vatsan jomottelua silloin tällöin. Kiloja on tullut kotipuntarin mukaan pari ja vatsa on jo ihan järkyttävän suuri!
Viikonloppuja kaikille, nyt täytyy lähteä nurmikkoa leikkaamaan!
T.kolomonen 16+5
ei taaaaaaskaaaan mitään asiaa. Olis nyt vaikka jo se ultra niin vois kirjoittaa jotain siitä. Mutta melkein kaksi viikkoa vielä.
Maaret(ti):in yhdyn kyllä siinä että puoli väli tuli/tulee kyllä yllättävän pian. Menis loppukin yhtä nopeasti =) Melkein oon jo unohtanut monta viikkoa oksentelua on jo takana, toivottavasti enemmän takana kuin edessä. 12 viikkoa, ei ihme että välillä vähän hajoittaa...
Jotain hyvääkin, lääkäri antoi luvan ottaa päänsärkyyn buranaa. Ihana pelastus se!
Hyvää viikonloppua kaikille
MyQ 19+3
Käytettyjä [b]liinoja [/b]voi bongailla Huuto.Netin ja Vauvan osto myynti -palstan lisäksi ainakin Babyidean kirppikseltä:
http://www.babyidea.fi/phorum/index.php?f=11
Itse olen tilannut liinoja uutena mm. tuolta Babyideasta ja ostanut lisäksi käytettyjä.
[color=pink][b]( . ) [/b][/color]Omaan napaan ei kuulu mitään uutta tahi järisyttävää. Kivuttomat supistukset jatkuvat, mutta kivuliaat tuntuvat jääneen sairasloman myötä. Masu kasvaa hurjaa kyytiä, vyötärönympärys on jo 107 cm. Mahanahka venyy ja raskausarpivoidetta kuluu :)
Ensi perjantain rakenneultraa odottelen. Toivottavasti siellä saadaan sukupuoli selville, pääsisi sitten kunnolla höyryämään vauvanvaateosastoille ;)
Aurinkoista viikonloppua!
[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 20+0
*puolivälin tuuletus*
[color=orange]Kiitos jälleen kerran tsempeistä kaikille ja ihan kiva, ettei täällä hermostuta, vaikka käynkin ruikuttamassa tilannettani! [/color]
[color=darktan]Heitänpä kehiin pienen gallupin, kun ei ole muutakaan tekemistä; eli käsittääkseni (korjatkaa, jos olen väärässä) findus-mitta on kohdun koko?!
Tässä siis gallup: mitä teillä on findus-mitta ollut viikolla 17? [/color]
Mulla mitta on 15cm ja neuvolatädin mukaan hiukan norm. käyrän yläpuolella..
Eipä tässä sit muuta.. [color=green]Hyvää viikonlopunjatkoa! [/color]
mammutti & Vilppu rv 18+1/18+5
Varmaan kirjotusvirhe sattnunut, Findushan on se pakastekalamerkki *hih*! Raskauden puolivälin (20-22 raskausviikko) jälkeen sikiön kasvua seurataan välillisesti symfyysi-fundus-mitalla (mitta häpyluusta kohdun pohjaan). Sori, oli pakko oikaista!
Se oli ihan puhdas lukihäiriö!!..
Ihan varmasti olin tuosta kortista lukevinani, että findus..hehee!
Mutta kun ottaa silmän käteen ja lukee kunnolla niin kortissa lukee näin:
Symph. fundus cm
Mulla mitattiin siis tuo rv 17 eka kerran!
(ja sitte on erikseen se fundus-mittataulukko, joka alkaa viikolta 20!)
[color=blue]Mammutti: [/color]Mulle terkka sanoi viimeks neuvolassa (rv16+0), et mitataan se sf mitta sit ens kerralla ekan kerran (rv24+0). Mielenkiinnista nyt hiukan ite yritin mittailla (tosi hankalaa -> en tiedä mistä kohtaa tarkalleen kuuluu mittaus aloittaa, eikä ite näe kunnolla mihin lopettaakaan..), mut sain mitaksi 16cm - ja nyt siis rv 17+5.
[color=deeppink]Kantoliinasta, tai paremminkin huggiksesta: [/color] Mulla on hirvee hugga-kuume. Netin kautta tilasin jo kerran huggiksen, mut se ei sit ollutkaan musta niinkuin piti (vaan tumman sininen), joten piti sit myydä se eteenpäin. Nyt on hirvee haku päällä, et mistä löytäisin mieluisen. Kaikista eniten miellyttäisi musta kiekurallinen, ja jos niitä jostain vielä uutena saisi, niin melko varmasti tilaisin, mutta kun ei niitä saa. =( Huuto.netistä olen katsellut, mutta siellä on aina vaan punaisia tai ihan vaaleita liinoja, en tahdo sellaisia.. No, onneksi tässä on vielä aikaa metsästää sopivaa liinaa (hugga tulee kyllä merkiltään olemaan)! =)
Nyt pitää lähteä herätteleen neitiä päiväunilta, menee muuten yöunet. Raukka on taas ihan nuhainen! Ottaa päähän, kun just oltiin jo kaikki terveitä (flunssasta), niin näköjään alkaa heti perään uus kierros.. =/
Minni & [color=teal]Mulperi [/color] 17+5
Mulla ei varsinaisesti mitattu sitä viimex neuvolassa (rv17+5/18+3), th kokeili käsikopelolla ja merkkas neuvolakorttii n eli napa. Tiä sit mitä tuo o senttimetreis.. Ehkä n. 15cm. Kai.. Ens kerralla varmaa mitataan, sillo onki jo rv:t 21+6(22+4).
Viä olis muutama päivä jaxettava ja sit o ultra. Pikkasen o alkanu hirvittää jossei kaik ookkaa ok.. Tiän toki ett tyhmä pelätä etukätee muttei sille oikei minkää voi. No, toivotaan toivotaan. bd öö
Masussa on tuntunu oikein mukavasti myllerrystä päivittäin, sen puolesta voi olla huoleti. Kyl se vaa jaxaa tuntua joka kerta yhtä hassulta ja hymyn pukkaa naamalle väkisin. =) Ehanata.. [color=red]♥[/color]
Eipä tässä kummempia tälle päivälle, [b][color=orange]illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/color][/b]
Maaret(ti) & örppänä [size=3][color=red]♥[/color][/size] (rv20+1/20+6)
Tuosta sf-mitasta;
multa mitattiin se varmaan sen takia niin aikasin, kun tää mun pötsi on niin huikeen iso!
Terkka ainakin katteli sitä ja sano, että maha sulla on ainakin kasvanu..!
Ilmeisesti kuitenkin ihan normi mitoissa mennään..
onpas hiljainen aamu tänään!
Täällä tuntuu hemoglobiini-oireisto vaan jatkuvan ja voimistuvan - miten ihmeessä sitä hemppaa sais hilattua ylöspäin?! Harmittaa tämä jatkuva puuskutus ja pään jyskytys. Yritän ajatella, että selkeä funktiohan tolla kaikella on, ja vauvalle tekee hyvää kun äidin veressä plasmatilavuus suurenee (vai miten se meni)...
Viime yönä näin ekan unen synnytyksestä ja vauvasta, ja oli oikein kiva uni! Mukavaa, että ei ollu mikään kauhu-uni.
Viikonloppuja!
Makkara 17+5