¤¤¤SYYSKUUN SYDÄMET vko 36¤¤¤ Ü
Uutta viikkopinoa alkuun...
Ja huomenna alkaa meidän kuukausi!
Kommentit (67)
Viestisi oli paljon puhuva ja helpottunut. :) Valtavan paljon onnea ihanasta pojasta kaiken tämän jälkeen! Olette hänet ansainneet ja hän teidät. Nauttikaa jokaisesta hetkestä! Jokainen uusi päivä hänen kanssaan on varmasti seikkailu.
Tässä loputkin :
Viestisi oli paljon puhuva ja helpottunut. :) Valtavan paljon onnea ihanasta pojasta kaiken tämän jälkeen! Olette hänet ansainneet ja hän teidät. Nauttikaa jokaisesta hetkestä! Jokainen uusi päivä hänen kanssaan on varmasti seikkailu.
Onnea, onnea ja vielä kerran onnea!!!! =) Ja hyvinhän kaikki meni, kuten vähän arvelinkin. Olen onnellinen puolestasi - nauti nyt täysillä, olet sen niin ansainnut.
Itellä kans eilen lorisi jotain pönttöön ja mahassa lorisee myös, ei siis oo mitään suoliston murinoita, vaan samaa, ko kakkoselta, ko alko vettä valumaan, mutta katellaan. Oma olo on jo täysin kypsä tähän, koska paikkoja särkee ja kipuilee. Ipana painaa aivan täysillä alaspäin ja kävely yhtä tuskaa. Reidet on jotenkin kipeinä, vaikka en oo mitään erikoista tehnyt. Pinna on kireellä, ko viulunkieli ja eilen tulikin sitten otettua miehen kanssa hieman yhteen. Tänään mennään mökille pihasaunaan hakemaan vauhtia - on ollut aina ennen synnytystä tapana saunoa kunnolla siellä mökin saunassa ja kohta on sitten lähöt valjenneet ;)
Supparituulia ja jaksamista meille jokaiselle :)
Hurjasti onnea Angelmon ja koko perhe. Hienoa että olette päässeet jo kotiin ja nauttimaan oikeasta vauva arjesta.
Omalla kohdalla ei mitään kummempia. To/Pe yönä tuli taas suppareita 10 välein kahden tunnin ajan, mutta siihen sitten laimenivat. Viime yönä ei ollut taas mitään. Tai nukuin valvomisen jälkeen niin sikeästi, etten olisi pieniin supistuksiin herännytkään.
Alapäähän vihloo kovasti, ja neuvolasta tulikin tetoa, että paikat on pehmenneet ja sormelle auki.
Jospa tämä ei menisikään yliajalle kuten edelliset lapset.
Turvotus on inhottavaa, jalat on kuin norsulla. Aamulla kävelin hieman metsässä esikoisen kanssa, ja vielä tänään pitäis lähteä ostamaan uusia tapetteja kuopuksen ja tulevan vauvan huoneeseen. Hieman tipalle menee meidän remontti... Vauvan on kyllä tarkoitus olla meidän vanhempien huoneessa niin pitkään kun syö tissiä yöllä, joten ei oikeasti niin kiirettä noiden tapettien kanssa. Huonekaluja siirrellessä vaan huomattiin että vanhat tapetit onkin ihan järkyn kuluneet.
Harakkahuttu 37+3
ONNEA ANGELMOM!Kiva kun tulit kirjottamaan kuulumiset
Mulla oli koko eilisen päivän kunnon supistuksia, 10-20min. välein ja yöllä sitten tasaisesti 6-12min. välein...eli ei riitä oikein sairaalaan lähtöön, vaikka kivun kanssa menisin mielelläni. Nyt taitaa lähtö tulla pian, alkaa olla 5-8min. supistusten väli, etenkin jos jaksaa olla liikkeessä. Onneks ei lähetty yöllä kun oli intensiivinen jakso, on kotona kuitenkin kivempi kärvistellä (sitä tää alkaa olla!). Esikoinenkin tuli nopeammin, vaikka silloinkin avautumisvaihe oli tosi pitkä. Nyt alkaa väsymys painaa päälle tosissaan, on tullut nukuttua max. 20min pätkiä viimeset 2 yötä.
Onneksi sain ton TENS laitteen, ilman sitä oisin varmaan tullut hulluksi. Siitä on tosiaan apua tämmösille joilla käynnistyminen kestää päiviä.
Nyt jännittää vaan sisätutkimus (eka tässä raskaudessa), jos sanovat että juu pari senttiä auki, niin otan varmaan sakset omaan käteen.
Anteeksi valitus, jotenkin olin asennoitunut että toka lapsi tulisi helpommin ja nopeammin. Luotan kuitenkin vielä siihen että ponnistusvaihe on nopeampi tokalla kerralla?!
No, nyt höpinät seis ja liikkeelle, supistukset harvenee heti kun istuu paikalleen.
Syysbebis 40+0, joka ens kerralla kirjottaa jo parempia uutisia - varmasti.
Oikein paljon onnea pikkuprinssistä, Angelmmom!!! + iskälle kans =)
Oma olo on aika tukala, kun sattuu tonne alapäähän niin hiivatisti!! Varsinkin kun lähtee liikkeelle istumasta!!! Että pitkä ja tukala pariviikkonen (uskoisin) on eessä jos tälläisena olo pysyy!!!!
lippo 37+3
Oikein lämpimästi paljon ONNEA Angelmomille ja koko perheelle!!
Hienoa, että kaikki vauva voi hyvin ja olette päässeet kotiin. Onnea vielä kerran!
Nurmeliini
Onnea angelmomille!
Ja tsemppiä syysbebikselle kuulostaa siltä että siellä tapahtuu :)
Täällä ei kummempaa vatsa pinkeänä yleensä illat, mut ei mitään sen kummempaa..
Jenni ja möykky 37+4
Ihan hirmupaljon onnea teille pienestä pojasta! En millään malttaisi odottaa enää omaani...
Täällä ei mitään ihmeempiä ole tapahtunut. Yöt valvon edelleen, mut onneksi päivisin saan sit nukuttua aika hyvin. Kaipa se rytmi sit taas löytyy kun vauva tulee taloon... Tuntuu etten osaa tehdä enää mitään! Oon vaan kotona ja odotan että jotain tapahtuisi. Tiedän kyllä, tyhmäähän se on kun pahimmassa tapauksessa synnytys saattaa venyä vaikka lokakuulle. Jotenkin vaan en saa lähdettyä minnekään. Vaikka toisaalta, ei varmaan tee pahaa rauhoittua kotiinkaan. Ehtii sitä sitten taas mennä :)
Tsemppiä Syysbebikselle ja muille, joilla supparit on jo alkaneet kunnolla! Mun hyvä ystävä sai toisen tytön keskiviikkona ja jotenkin tuntuu että se vasta herätti mut todellisuuteen - et mäkin ihan oikeesti kohta oon samoissa hommissa! Jotenkin sitä on saanut uskoteltua itselleen, että "sitten joskus kun synnytän"... Nyt se konkretisoitui ihan eri tavalla ja alkoi tosissaan jännittämään. Tähänastisen elämäni suurin ja jännittävin kokemus on edessä päivänä minä hyvänsä!
Elina ja Kuuno 38+2
Ihan ensimmäisenä sylintäydeltä onnea Angelmomille! Hienoa että olet sektiosta palautumassa hyvin.
Täällä on kärsitty kipeistäkin suppareista niiden vatsan kovettumisten ohella, ja tiistaina olinkin jo ihan varma että nyt mentiin... aamulla klo 10. Laitoin viimeiset tavarat kassiin ja kellahdin hetkeksi sängylle. Mutta eipä sitten mentykään, supistukset loppuivat :D. Tänään ja eilen oli taas tiukempia supistuksia illalla, mutta vain vähän aikaa. Hirveän usein päivän mittaan on ollut menkkajomotuksia, vatsan sekaisin menoa yms. Toivon kyllä syvästi, että tulis viimeistään laskettuna päivänä.
Niille jotka miettii toisen synnyttämistä; itselläni meni toinen synnytys todella hienosti verrattuna ensimmäiseen, vaikka vauva oli 420 g painavampi. Synnytys kesti 3,5 tuntia ja ihmettelin koko ajan, miten pääsin niin vähällä. Myös ystäväni, jotka ovat toisen lapsen saaneet, ovat sanoneet että todella paljon helpommin meni verrattuna ensimmäiseen. Jos kolmaskin menisi omalla kohdalla samalla lailla, olisin enemmän kuin tyytyväinen :).
Olen huomannut, että supistuksia tulee varsinkin silloin, jos syö jotain sokeripitoista, mistähän johtunee? Huomenna olemme menossa 120 km:n päähän kummitytön synttäreille, mutta on sielläkin synnytyssairaala, jos niin kiire tulee. Vauva voisi kyllä alkaa syntyä tänään, niin äitini pääsisi katsomaan huomenna sitä samalla reissulla, kun kotiutuu pohjoisen maratonilta ;).
Niin ja torstaina neuvolantäti kertoi, että vauva on ihan lähtökuopissa, sf-mitta oli laskenut 0,5 cm ja pää aivan alhaalla. Hemoglobiinikin oli pompannut 127, ja olen laihtunut 1 300 g viikossa :D. Siltikin väsyttää aika ajoin, mutta öisin en ole saanut nukuttua kunnolla, koska tytöt on olleet vähän rauhattomia.
Jaksamista ja supistuksia niitä kaipaaville!
Sabine ja Kaiveli 37 + 1 (38 + 1)
Ensin: Onnea hirmuisesti Angelmom!!! Ihanaa, että saitte kauan kaivatun nyytin ja hyvä että kaikki on mennyt ok!
(.) Oma olo alkaa olla täysin kypsä. Supistelee, mutta kun ne on kivuttomia tai sit tulee vain pari kolme tiukkaa supistusta. Tätä on jatkunut nyt jo useamman päivän - vissiin ihan normaalia, mutta aiemmat synnytykset on kyllä käynnistyneet rytinällä ja nyt sitten odotuttaa. Keskiviikkopäivän vietin jo synnärillä, kun yöllä arvelin lapsivettä menneen, mutta eipä se sitten sitä ollutkaan. Supistuskäyrällä tuli kyllä supistuksia säännöllisesti, mutta eihän ne mitään ole avanneet, kohdunkaulaakin oli vielä jäljellä!Limatulppa meni sentään tuolla reissulla, kun kätilö vähän "kaiveli".
Tänäänkin olen ehtinyt soittaa synnärille, kun tuli vähän limaista verta. Ei vissiin hälyttävää, kun sitä tuli vähän eikä ole kirkasta. Mutta supistuksia odotellessa, viimeksihän tuollainen verenvuoto oli merkki kohdunsuun avautumisesta. Lapset on jo varuiksi mummolassa, joten rauhallista päivää tässä vietellään.
Malttia muillekin, etenkin yliaikaisille. Ja niinkuin minä sanoin, että "on sellainen tunne ettei tämä mene yliajalle". Hehee, kuinka ironista!
Kerttukasperi, rv 40+5
Heipsan!
Täällä ei kyllä ole mitään merkkiä mistään synntyksestä. mitäs tässä 6pv jo yli ja oma olo on ihan ok.
Yksi ilta viikolla vatsaa vähän poltteli ja oli löysällä, mutta eipä sitten sen kummempia. Edelleenkään ei supista, ei ainakaan kipeitä että huomaisi. Yöt pääsääntöisesti nukuttu hyvin, viimekin yönä yli 8tuntia ilman vessaherätyksiä. Jalat ja kädet on turvoksissa ja vähän kipeät iltaisin.
Enemmän mä olen hermostunut muiden käytökseen kysyä koska se oikein syntyy, yksikin sukulainen laittoi viestiä että koska ne ottaa sut sairaalaa sisään kun oli 3pv mennyt yli. Mutta ei tässä tosiaan mitään hätää ole kun olo on muuten tosi hyvä. Samoin oli esikoisenkin kanssa, muistan loppuraskauden parhaimpana aikana ja niin se taitaa taas olla. Voi rehkiä ja tehdä kaikkea oman jaksamisen mukaan, eikä tarvitse pelätä että synnytys käynnistyisi yms.
Meillä ei varmaan kotona ole ikinä ollut näin siistiä, kun on saanut rauhassa siivota, ikkunatkin pesin viikolla. Aikakaan ei ole käynyt pitkäksi kun on pientä tekemistä koko ajan.
KarttuKasperi: mulla käynnistyi esikoisen synnytys tuollasien limaisen veren tulon jälkeen.
Eikä tosin esikoisen syntymästä ollut mitään ennakko-oireita ennen tuota limaista veren vuotoa ja siitä 12tuntia niin pikkumies oli maailmassa, joten voi olla aika nopea synnytyskin edessä.
Ninnu 40+6
Angelmom, ONNITTELUT =) =)
Tänne ei mitään uutta, paitsi et ihmiset alkaa JO NYT soittamaan ja kyselemään joko oon synnyttäny! Ärsyttävää!!! Muutenki hermot on kireellä, eilen olin jo valmis adoptoimaan pois jo olemassa olevat lapset ku oli telkkariin tehny jotain säätöä ettei kanavat näkyneet. Tänään ne on kerrankin olleet kiltisti, kun koko viikko on menny niin että luulee että ne kohta tappaa toisiaan. Tässä vaiheessa kyllä todellakin kaipais sitä miestä joka raahaa kauppakasseja ja leikkaa nurmikon...
Menkkakipuihin heräilin viime yönä monesti, ja viime keskiviikkonakin teki niin kipeetä etten ihan tienny miten päin olla. Mut ei kuitenkaan tullu mitään säännöllisiä suppareita, niin menin siltikin kouluun. Selkä on niin kipeä ajoittain että tuntuu että seläranka vaan heiluu irrallaan kehossa, mut yritän pärjätä niin pienellä annoksella särkylääkettä kun mahdollista.
Vauva on edelleen korkeella (enkä kyllä odotakaan että se laskeutuu ennen ponnistusvaihetta...) mut rauhoittunu huomattavasti! Yks ilta jouduin jopa herättelemään sitä, mikä ei kyllä oo tapahtunu ennen tässä raskaudessa. Mut huomaa että tila alkaa käydä ahtaaks sille. Neuvolassa pe kaikki hyvin, rr vaan laskenut joten ei ihme et välillä huimaa...
Närästys on onneks helpottanu,mut mä en edelleen osaa syödä "oikeankokoisia" annoksia, ja sit ollaan tosi ähkyjä. Mitään mielitekoja ei oo tullu tässä raskaudessa, ihanaa =)
Zoya rv 37+5
Meidän perhe kasvoi eilen 5.9 (la päivänä!) Iines-tytöllä, mitat 3638g ja 52cm. Nyt ollaan kotona ja ihmetellään tätä elämän täydellisyyttä.
Lyhyesti synnytys:
Lähettiin siis päivällä sairaalaan kun poltot n. 5min välein. Perillä sitten totesivat että 1-2cm auki (suuri pettymys minulle) ja kohdunkaula (toiv oikea termi...tulee vaan ruotsiksi tällä hetkellä) oli vielä jotenkin taaksepäin eli pää ei edes pääsisi puskemaan siitä. Ei muuta kun kotiin odottelemaan ja lepääämään.
Kotona ehdin lillua suihkussa hetken kun supistukset yhtäkkiä tosi kovia ja jatkuvia, ehkä 1-2min. väli ja pian ei oikeastaan mitään taukoa. Oltiin reilu tunti kotona, kun oli pakko lähteä takasin sairaalaan. Nakit ja ranskalaiset jäi pellille, ne kun tuntui ainoolta mikä ois maistunut kun mies sanoi että nyt kyllä syöt ennen kun mennään takasin :p
Perillä tutkivat että jaahans, 8cm auki ja varmaan pian tulossa ja totesivat että nyt sitten vaan ilokaasulla läpi, ei mitään muuta ehtinyt virittämään. Ponnistus oli about 20min, supistukset tosi lyhyitä mikä pidensi ponnistusta huomattavasti. Veikkasivat ensin että tulee parilla työnnöllä kun oli niin nopea se avautuminen ja intensiiviset supistukset.
18.22 sain tytön syliin ja hitsit kun on täydellinen pieni neiti!
Selvisin parilla tikillä ja karmeilla veripisteillä/purkaumilla pitkin kroppaa ja kasvoja(ei ilmeisesti ponnistus mennyt ihan oikeaan osoitteeseen?).
Toivottavasti saatte muutkin pian vauvat kotiin, on tää niin mahtavaa.
Tsemppiä tytöt, käyn täällä päivittäin kattomassa raportteja :-)
Syysbebis ja Iines, pian 1vrk
Tuli sitten moneen kertaan, ko alko tökkimään tää taas....
Suuret onnittelut tyttärestä
Tarkka tyttö se Ines, kun päätti LA:na syntyä :) Teillä taisi mennä kaikki sitten hyvin, kun sait jo lähteä kotiin - hyvä niin! Aika vauhdikkaalta kuulosti tuo synnytys, mutta eipähän tarvinnut kärvistellä lopussa kovin pitkään. Nyt vaan nautitte rauhassa uudesta ihmestä :)
Ite taas sain viime yön valvoa suppareitten kans, mutta eipä ollu taaskaan potkua mihinkään. Pitkin päivää on tänäänkin supistellut, mutta jotenkin en usko, että pyrkii itekseen ulos, ennenko käynnistyksessä, johon ei oo enää, ko vaan 3 yötä, jes!!! Tossa vastakin alko taas nippaileen alavattaa ja- kertaa, mutta katellaan, sano mummo vedessä.
Vauvaa kun katson, niin sydän sulaa ja kyyneleet valuvat poskille. Eikä itkusta tule loppua!!
Niin ihana ja kaunis. Meidän poika!
Poika vauva syntyi 1.9.2009 klo 11.31.
Painoa 3855g ja pituutta 52cm.
Sektiosta jäi todella hyvä ja ihana kokemus. Myös vuodeosasto ajasta, kolmesta päivästä.
Haava ei ole edes kipeä enään, hiukan hankala vain. Jälkisupistukset saa kyytiä Panadolin avulla ja hyvin menee!!
Lapsi sai syntyissään 4 pistettä kun oli vetäissy lapsivettä henkeen ja lääkäri joutu ventiloimaan. Mutta 1min iässä apgar pisteet nousi 6:een ja lopulta 7:aan.
Vauva tykkää nukkua, ruualle pitää herättää 3h välein. Sektion takia mun rinnat ei oo vielä saanu maitotäytettä kunnolla, mutta Nan pelastaa :)
HITSI, tässä ollaan. VAU!!!
Mamma ja 4pv ikäinen vauva. Eka aamu kotona!