Jeeeeeee! Käytiin ostamassa vauvanvaunut!
Ihanat! Miten malttaa odottaa et niihin olis laittaa pieni matkustajakin.. ;)
Kommentit (35)
Eilen sovitettiin vaunuja autoon ekaa kertaa.
Tänään ostin kaukalon.
Kohta pääsee käyttämään ;-)
t: rv33
Oli ylitse muiden nuo i'coot, kun käytiin kokeilemassa eri vaunuja kaupassa. Aivan mahtavat. Ohittavat kyllä emmaljungat, briot, teutoniat ja yms. Joku kehu täällä vauva sivun keskustelupalstalla kyseisiä rattaita ja ihastuin heti niihin. Ostettii maxi-cosin kaukalo ja sen saa runkoon kiinni. En millään jaksais odottaa käyttöön ottamista.
Oli ylitse muiden nuo i'coot, kun käytiin kokeilemassa eri vaunuja kaupassa. Aivan mahtavat. Ohittavat kyllä emmaljungat, briot, teutoniat ja yms. Joku kehu täällä vauva sivun keskustelupalstalla kyseisiä rattaita ja ihastuin heti niihin. Ostettii maxi-cosin kaukalo ja sen saa runkoon kiinni. En millään jaksais odottaa käyttöön ottamista.
Riippuu tuo vaunujen valita aikas paljon myös käyttäjästä, eli millaisia ominaisuuksia niissä kukin tarvitsee lisäksi mm. käyttäjän pituus, itselleni eräs merkki oli aivan liian matala.
Eli eiköhän jokaisesta merkistä löydy hyviä.
Olen se jolla on la tänään ja Gessleinit nurkassa odottamassa. Kolmas lapsi tulossa ja silti olen vaunuista innoissani!! Ne on NIIN ihanat... Onneksi joku sentään ymmärtää! :)
Onnea kaikille meille! Nyt vaan pitäis saada maha pois ja tulokas vaunuihin....
Ihanaa aikaa elätte, kun odottelette pienokaista ja valmistelette kotia heitä varten ;)
Meidän huusholliin tuli uudet vaunut viimeksi 1 v sitten.
Olin kuin pikkutyttö, joka jouluna leikki uusilla saamillaan nukenvaunuilla :D
Ja mä oikeasti työntelin vaunuja sisällä :D
Meillä Brio Happyt, ja tykätty ollaan :)
Vauvelimme täyttää pian 1 v, joten rattaina palvelleet meitä jo tovin.
Uusi kyytiläinen on kovasti ollut mielessä, jos vaikka joskus vielä ;)
Ekat vaunut hankin miltei 20 v sitten, kun esikoistani odotin.
Niin innokas nuori mamma olin, että miltei heti plussattuani menin vaunukauppaan :D
Muistan vieläkin, että maha oli vasta pienen pieni kumpu (eikä erottunut ns. vauvamahaksi), ja menin heti vaunukaupasta tullessani ruokakauppaan...upouudet vaunut herättivät heti ihmisten mielenkiinnon, ja lihatiskin myyjä kysyi, että "kumpikos se siellä köllii?" ;), ja kurkisti vaunuun :D
Siinä sitten selittelin, että "ei siellä vielä ole  kukaan, vaan vasta mahassa" :D
Kiva oli työnnellä siis tyhjiä kärryjä ;)
Lapsia mulla 4, ja kyllä...aina on iskenyt vimma ostaa uudelle tulokkaalle uudet kärryt.
Tälle kuopukselle oli säästössä yhdistelmät tuolta nykyiseltä toiseksi nuorimmalta, ja niitä oli tarkoitus käyttääkin, mutta odotuksen viime hetkillä miehen ja mun mieli muuttui, ja hankittiin nuo uudet.
Ollaan tykätty, eikä harmittanut tuo satsaus uusiin vaunuihin.
Onnellista odotusaikaa teille kaikille!
vaunujen renkaisiin on kätevää laittaa sellaiset ns. keittiöhenkilökuntamyssyt. Rypytys on ja sen alle mm. naiset työntävät hiuksensa piiloon keittiötyössä. Saa kai jostain ostaa, sain muutamia ja tosiaan venyttämällä sitä saa renkaan päälle kura-aikoinakin. Toki kätevä voi ommella. Ne valmiit myssyt olivat passelikokoisetkin.
Omakotitalossa olen tuonut vaunut sisälle. Niissä vauva on ollut koska tilaa on...kesällä nukutin vaunuissa sisällä koska vaunuun sain hyttysverkon paremmin kuin koppaan.
kauan mietin mitkä sopisivat parhaiten minun käyttoon ja minkälaiset haluaisin. katukuvassa katselin muiden vaunuja
sitten vauva syntyi ja en enään edes ajatellut vaunuja, vain sitä katukuvan vaunun hienoa vauvaa
sehän se arre on, ei se vaunu
kun esikoinen syntyi niin isäntä sanoi ettei vaunuja osteta kuin lähellä laskettua aikaa. Sain kuitenkin ostaa ihanat Briot kuukausi ennen. Ja tosiaan se oli ihanaa. Kannoin pakkauksen haalaria ja laitoin "nukkumaan" vaunuihin. Viikon sain leikkiä vaunuilla kunnes oikea vauva synyi 3vk etuajassa. Nyt hän on jo 14 vuotias.. Myös kolmas sai meillä uudet vaunut ja nyt viides on työn alla ja uudet vaunut saa hänkin jos meille vielä vauva tulee.
Bugaboot ostetaan pian :) Oottelen vaan,että millon tulee uusi kuosi kauppoihin :)
Jos on muovinen siis, niin se haurastuu jo vuoden käytössä olon jälkeen niin että saattaa napsahtaa poikki. (varsinkin jos vaunuja käytetään sekä sisällä että ulkona - lämpötilaerot nääs)
Gesslein Future Fi menopelit ja la tänään :)
Muistan itsekkin kuinka täpinöissä sitä oli ensimmäisistä vaunuista. Kokoamisen jälkeen ne seisoivat ihasteltavana olohuoneessa vauvan syntymään saakka:) Vaikka oli jo saatu lastenvaatteita niin jotenkin ne vaunut oli ihan konkreettinen asia siihen, että jestas meille tulee vauva.
Toinen oli äitiyspakkaus jota odotti kuin kuuta nousevaa.
5 ekan lapsen kanssa oli huono rahatilanne, uusista vaunuista ei edes haaveiltu kun käytettyjäkin sai ihan hyviä.
Nyt kuutosta suunnitellessa on ekaa kertaa vaunut oikeasti nättejä, edellisillä kerroilla olleetkin sitä tummansini-tummanvihreä-harmaa linjaa. Varmaan nyt hankitaan ihan uudet, jotkut limenvihreät pallokuvioilla, jossain nettisivulla sellaisia näin:D
nyt, kun viides tulossa, ettei vaunut merkkaa samaa kuin esikoista odottaessa. :)
t. 5
Meille osti mummo kuukausia ennen laskettua aikaa, käytetyt vaunut. Mutta muita tavaroita, kyllä pohdin ja ihmettelin. Se on ihanaa aikaa se esikoisen odottaminen. ja jos on aiemmin pitänyt kauniista tavaroista, miksi asia muuttuisi lapsensaantiin.
Onnea uusille vaunuttelijoille!
Jos pidätte niitä paljaalla muovimattolattialla niin renkaista liukenee tummaa väriä lattiaan ja se JÄÄ sinne ihan pysyvästi muovin rakenteeseen, ei siis lähde millään pois. Rengassuojat tai matto alle.
t. kokemusta on..