Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva 7 viikoa ja syö 2 h välein.. koska tämä loppuu???

Vierailija
20.11.2009 |

Onko kellään kokemuksia koska syöttöväli pitenee, alkaa olla aika kuluttavaa jo kun nukutaan max 2h putkeen, koska syöttöväli pitenee ja onko kellään mitään konstia pitentää sitä.. eipä kai..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteet muuttuvat kuukausittain. Minä jäin ikävöimään yösyöttöjä kun ne loppuivat... Yksilöllistähän se on kuinka usein ja kuinka paljon syö. Usko pois, jouluna tilanne on jo taas erilainen.

Tulisin imettämään avuksi jos saisin :)

Vierailija
2/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis imetät. Ja kyllä, tiedän että se rintamaito on sitä kaikkein parasta ja pullo itse paholaisen keksintö joten antakee olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se loppuu niin voi tulla aika kun syödään tunnin välein. Tai oikeestaan se oli meillä lopulta 20min välein, käytännössä huuto alkoi aina kun rinta tippu suusta. Poika oli silloin 9kk ja siihen loppu imetys. Sit tuli kaikenlaista muuta yöhälinää ja nyt kun on 3v niin pääsääntösesti nukkuu yöt putkeen. Että jos on yhtä huono nukkuja kun meillä niin helpotusta luvassa 2,5 vuoden kuluttua.

Vierailija
4/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vauvalle olisko ollu 3kk lääkärineuvolassa suositeltiin ruveta syöttämään niin paljon kiinteitä kuin uppoaa, kun rupes pituuteen nähden paino tippumaan. Oli itse aloittanut kiinteät kyseiselle vauvalle jo 8 viikon ikäisenä ja kiinteiden alusta asti nukkunut yönsä hyvin. Kyseinen vauva kasvaa +2 käyrällä..

Vierailija
5/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa liian vähän maitoa, koska ei huoli edes toisesta tissistä päälle, vaikka kuinka tyrkyttää. paino nousee kuitenkin kohinalla.

Vierailija
6/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi söi tunnin välein ekät 2 ja puoli kuukautta ja itki joka syötyöllä lohduttomasti. Sitten annettiin lisää tetrasta ja vähän purkistakin. TUli rauha maahan, syöttövälit piteni vähitellen pariin tuntiin ja kolmeenkin ja lapsi malttoi jo syödä ilman raivareita myös rinnasta...

Vierailija
7/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk vanha ja syö öisin 2 h välein..et et..

Vierailija
8/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaistä se vaan on. Vauva-aika on lyhyt, jos et jaksa, anna pullosta.

t. kolmen äiti

Vierailija
9/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 5-v ja 2-v - ei koskaan kunnolla nälkä, kun on perheen ruoka-aika, sit tunnin päästä saa olla tekemässä (saisi olla jos taipuisi) leipää sun muuta.. Ei toivoakaan että söisivät kunnolla 3-4 tunnin välein:)

Vierailija
10/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk vanha ja syö öisin 2 h välein..et et..

että mun on ainoa. En enää ole pitkään aikaan edes kertonut ihmisille kuin tiheästi tuo herää syömään. Päivällä kyllä osaa olla syömättä pidempiäkin aikoja, varsinkin jos on jotain oikein mielenkiintoista tekeillä.

Vierailija
11/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika on lyhyt ja nautin siitä täysin siamauksin. Niinkuin myös lapseni joka kauhistus sai pullosta lisämaitoa. Nukkupa tuo muuten kuukauden ikäsenä jo 9h yöunet ilman syöttöjä. Mikäs vika siinä lisä-maidossa on? Vai oliko se pullo joka mättää? Vai täytyykö vauvan saada joku tietty määrä sitä taikajuomaa jotta ne vastustuskykyhyödyt näkyvät?

Vierailija
12/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvon, että älä katso kelloa kun syötät, ja koita olla ajattelematta liikaa univelkaa. Kaikkeen tottuu, ja 2h on ihan normaali syöttöväli vauvalle. Välillä syödään paljon tiheämminkin, ja todennäköisesti jossain vaiheessa teillekin tulee öisin yksi vähän pidempi unipätkä.

Imetys ja läheisyys on vauvalle tärkeää muutenkin kuin ravinnon saannin kannalta.

Vierailija
13/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän että tätä aikaa tulen vielä kaipaamaan.. täytyy yrittää jaksaa ja ajatella positiivisia asioita. tiedän että nämä hetket vauvan kanssa, kun se on pieni ovat ohi kiitävän nopeasti ohi. ap.

Vierailija
14/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset oli vuoden vanhoja ja lopetin imetyksen. Eli kaksi eri ikäistä oli molemmat tuollaisia koko vauvavuoden.

Jos sua nyt jo tuskastuttaa, niin ala hankkimaan apua. Siivooja teille ja sama henkilö voi vaikka laittaa siivouksen päälle ruokaa, niin saat vähän luksusta tuohon väsymyksen keskelle.

Sit värväät sukulaisia teille välillä hoitamaan vauvaa, että menevät vaikka vaunuttelemaan tunniksi, ja saat edes joskus olla yksin kotona hengähtämässä.

Vierailija
15/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Meidän 10-kuukautinen vauvamme herää sen 2-3 tunnin välein ähisemään, oli sitten annettu maitoa tissistä tai pullosta tai molemmista. Itse asiassa taitaa just nyt ähkiä tuolla... :)

Vierailija
16/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko kyseessä tiheän imemisen kausi? jos on siitä kyse, kestää keskiverroin 3-4 päivää, jonka jälkeen taas syöttöväli pitenee. jos kiinnostaa lisätieto, katso imetys.fi

Vierailija
17/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

öisin 2h välein. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että kaikkeen tottuu, vielä kuukausi sitten olin niin väsynyt, että ei tosikaan.

Vierailija
18/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausia läpeensä saa nukkua vain 2 tuntia putkeen, vaikka kuinka oltaisiin helpossa perhepedissä.

Tiheän imun kausi ehkä joo, mutta kyllä ainakin KERRAN kokeilisin tyrkätä yötä vasten imetyksen jälkeen pullollisen korviketta vauvan naamariin. Siihen ei vauva kuole, mutta äiti saa edes 3 tunnin unet ja on jo ihan eri ihminen sen jälkeen. Kannattaa edes KOETTAA.

Kai teillä käytetään tuttia?

Vierailija
19/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei sitten sealkais vääntää mahaa kun ei ole siihen tottunut. ja tuttia ei tämä vauva ole tyrkyttämisestä huolimatta huolinut... plääh.. sekin vielä..

ap, joka haaveilee nukkumisesta :)

Vierailija
20/22 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kärsinyt, niin tuskin siitä korvikkeesta mitään saa.

Itse muistan samoihin aikoihin, kun olin ihan puhki imettämisestä, annoin juuri kerran tuon pullollisen (tai kummitäti antoi) ja vähänkö oli mahtavaa nukkua:) Tsemppiä, kyllä se helpottaa, mutta ei kaikkea tarvitse kärsiä:)

t. vauvaa vuoden vanhaksi imettänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi