Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksihuoltajakaverillani PALJON enemmän vapaa-aikaa kuin minulla

Vierailija
02.10.2009 |

Aina puhutaan miten raskasta yksinhuoltajilla on kun on aina lapsissa kiinni eikä koskaan ole vapaa-aikaa.

Minulla on vapaata yksi tunti keskiviikko-iltaisin kun käyn jumpassa. Muita vapaita joutuu "anomaan" eikä ole niin varmaa että sopii kun miehellä on usein työjuttuja iltaisin.

Yksinhuoltajakaverillani on vapaata joka toinen viikonloppu perjantai-aamusta maanantai-iltapäivään (isä hakee lapset perjantaina päiväkodista ja vie maanantaina päiväkotiin) sekä kaikki tiistai- ja torstai-illat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas nyt niin on puhunut? Ota ero ja muuta yksinäsi jos noin rassaa... Tai hanki mies joka hoitaa enemmän lapsia... Ihme marinaa..

Vierailija
2/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs tuttu valittaa samaa. Ihmettelen vaan, kun lapsi on vuoroviikot isällään!! Siinähän jää kokonainen viikko itselle (työn lisäksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihmeessä iloinen puolestaan, kyllä sitä vastuuta kannettavaksi riittää silti. Ei kaikilla ihna noin mene, osa on oikeasti yksin vastuussa 24/4 ja osalla tapaamiset paljon harvemmassa.

t. yh, jonka lapset ehkä menevät isälleen parin viikon päästä viikonlopuksi, viimeksi olivat heinäkuun alussa

Vierailija
4/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies yrittäjä ja 7 pv vk töissä

Vierailija
5/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan miten raskasta yksinhuoltajilla on kun on aina lapsissa kiinni eikä koskaan ole vapaa-aikaa. Minulla on vapaata yksi tunti keskiviikko-iltaisin kun käyn jumpassa. Muita vapaita joutuu "anomaan" eikä ole niin varmaa että sopii kun miehellä on usein työjuttuja iltaisin. Yksinhuoltajakaverillani on vapaata joka toinen viikonloppu perjantai-aamusta maanantai-iltapäivään (isä hakee lapset perjantaina päiväkodista ja vie maanantaina päiväkotiin) sekä kaikki tiistai- ja torstai-illat.

Vierailija
6/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihmeessä iloinen puolestaan, kyllä sitä vastuuta kannettavaksi riittää silti. Ei kaikilla ihna noin mene, osa on oikeasti yksin vastuussa 24/4 ja osalla tapaamiset paljon harvemmassa. t. yh, jonka lapset ehkä menevät isälleen parin viikon päästä viikonlopuksi, viimeksi olivat heinäkuun alussa

t. 24/4

Vierailija
7/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän te miehenne valitsetta... Jösses...

Vierailija
8/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi häneltä vapaa-aikaa pois vaan itselleni sitä lisää :-)

ap

Vierailija
9/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi häneltä vapaa-aikaa pois vaan itselleni sitä lisää :-) ap

;D

Vierailija
10/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi häneltä vapaa-aikaa pois vaan itselleni sitä lisää :-) ap

;D

ja siis ukon tossun alla...

terveisin yh, jolla on kerran kuukaudessa monta päivää putkeen vapaata eikä omaa kotinatsia riesanaan

Vierailija
11/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehenne eivät kanna kasvatusvastuutaan? Jos on terve mies, niin miksei hoida omia lapsiaan?

Vierailija
12/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mll hoitsunkin hinta 10 e/ tunti kuluineen

Vierailija
13/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anomaan vapaata... Oisko "pikkusen" suhteessa ongelmaa.

Jos nyt sen tunnin keskiviikkona olet saanut rukoilluksi, niin tunti pari samalle illalle ei varmaan ois ongelma.

Ja miehesikö on kaikki viikonloput töissä?

Vierailija
14/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaa itseäsi naapurin pirkkoon, jonka pekka on enemmän lasten kanssa kuin meidän jussi? Miten tuo yh-status tuohon liittyy?

kyselee se 2474

Vierailija
15/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkaa onnellisia,että lapsillanne on isä. Kaikilla ei ole. Olkaa myös onnellisia,että miehenne käy töissä ja teillä on rahaa.

Aivan varmaan pääset parturiin,kauppaan,iltalenkille tai johonkin useammin kuin kerran viikossa.Yh on lapsessaan kiinni 24/7,jos on käynyt niin,ettei isä välitä lapsestaan.

Jotkut vaan ei tajua,kuinka hyvin kaikki on!

Vierailija
16/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkaa onnellisia,että lapsillanne on isä. Kaikilla ei ole. Olkaa myös onnellisia,että miehenne käy töissä ja teillä on rahaa. Aivan varmaan pääset parturiin,kauppaan,iltalenkille tai johonkin useammin kuin kerran viikossa.Yh on lapsessaan kiinni 24/7,jos on käynyt niin,ettei isä välitä lapsestaan. Jotkut vaan ei tajua,kuinka hyvin kaikki on!

Tiedän montakin perhettä, jossa vanhemmat asuvat saman katon alla, mutta isä ei ole tippaakaan kiinnostunut lapsistaan. Käytännössä äiti on yh, joka pyörittää oman arkensa lisäksi jotakin Oy Hotelli Äiti Ab:tä, jonka ainoa asiakas on miehensä, lasten isä. Toisaalta lähes kaikki tuntemani yh:t toimivat usein parisuhteessa olevia vanhempia paremmin yhteen, siis lasten kannalta.

Toisekseen, se että mies on töissä, ei välttämättä tarkoita että on rahaa. Jotkut meistä kotiäideistä tekevät sivuduunia lastenhoidon ja kotitöiden lisäksi, jotta on millä maksaa laskut, eläminen ja oleminen. Ihan turha haaveilla mistään extrasta itselle, kaiken minkä mieluiten tekisi yksin (kampaajalla käynti, kaupassa käyntti, iltalenkillä käynti...) on pakko tehdä lasten kanssa - se aika jota ei olla lasten kanssa, tehdään tasan tarkkaan töitä. Sekin tarkoittaa usein iltaa/yötä, kun lapset nukkuvat.

Vierailija
17/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut naiset suostuu miehilleen kotiorjiksi

Vierailija
18/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhteishuoltaja? Joka kyllä kai myös lyhenteellä yh, muttamutta... ;)

Itse olen ollut 4v yh, kertaakaan en ole ollut lapsestani erossa viikonloppuakaan. Kampaajalla olen käynyt, jos olen lähtenyt töistä tuntia aiemmin...

Isänsä lisäksi myöskään isovanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsesta, joten yksin sitä saa olla. Ja voin väittää, että on rankkaa.

Vierailija
19/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhteishuoltaja? Joka kyllä kai myös lyhenteellä yh, muttamutta... ;)

Se nyt vain on termi, jolla yleisesti kuvataan lähivanhempaa.

Vierailija
20/23 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yh:na olisi enemmän vapaa-aikaa. Kun miehen työ ei ole säännöllistä 8h/vrk:ssa ja sitten yritetään se vähäinen vapaa-aika jakaa perheen yhteiseksi ajaksi sekä kummallekin vanhemmalle omaksi ajaksi, ei siinä paljon jää. Enemmän jäisi, kun saisi joka toisen viikonlopun ja pari arki-iltaa säännöllisesti itselleen. Mutta oikeasti en ole valmis vaihtamaan tätä kokonaista perhe-elämää, jossa mieheni rakastaa minua ja lapsia ja tekee kaikkensa meidän eteen. Tämä nyt on vain tämmöinen vaihe.