Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vedin pienet herneet nenään, turhaanko

Vierailija
26.08.2009 |

Mitäs mieltä arvon av-raati on seuraavasta.

Matkaseuralaiseni oli julkaissut kuvia facebookissa minusta ja lapsistani. Kuvissa mut oli "tagattu" ja lasteni nimet mainittu.

Matkaseuralainen ei maininnut mulle mitään asiasta etukäteen siis. En oikein tykännyt tilanteesta kun en ole sellaista tyyppiä, joka muutenkaan mielelläni laittaisin vauvani tai isompienkaan lasten kuvia nettiin.

En ole maininnut asiasta kaverilleni mitään, enkä mainitsekaan. Silti pikkuisen korpeaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kaveri ehkä ensikerralla olla laittamatta kuvia sinusta ja perheestäsi..turha valittaa jos et asialle mitään tee!

Vierailija
2/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet halua lastesi kuvia nettiin.

Helppo ne on sieltä pois ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti tällä viestilläni oli lähinnä se, että oonko ainut joka vetäisi herneet nenään tällaisesta.

Vierailija
4/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin asiasta, ja itse asiassa olen sanonutkin.

Minulla tosin laittoi sukulainen kuvia ilman lupaani Facebookiin, eikä ymmärtänyt kun asiasta sanoin. Rajasi sentään katselumahdollisuuden vain ystäville, etteivät kaikki näe kuvia.

Mutta minä haluan itse päättää mitä kuvia ja mille sivuille minusta nettiin laitetaan.

Vierailija
5/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ollut kysynyt lupaa.

Vierailija
6/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskontyttö oli laittanut kuviani+lasten kuvia Facebookkiin, itselläni ei ole siellä kuvan kuvaa. Laitoin asian huomattuani yst. viestin hänelle, jossa pyysin häntä poistamaan kuvat. Kuvat olivat sieltä pois vartissa.

Vierailija
7/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan en ymmärrä miksi et sano asiasta hänelle. Sanot vain "minulla on periaatteena että en laita lasteni kuvia ja muitakaan tietoja, esim. nimeä, nettiin. Poistaisitko nämä tiedot sivuiltasi".

Vierailija
8/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenään. Etkä ole turhasta harmissasi. En minäkään haluaisi, että joku minulta kysymättä laittaa kuviani yhtään mihinkään - saati sitten lasteni kuvia!

Sano siitä kaverillesi!

Vierailija
9/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko FB on muutenkin ihan älytön.

Vierailija
10/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaja rajaa henkilöt kenelle kuvat näkyy niin se ei auta mitään, jos joku kommentoi tai peukuttaa niitä kuvia! Silloin se albumi näkyy kaikille sen kommentoijan kavereille!

Ja ap, sanoisin asiasta saman tien, jos se kerta sinua ärsyttää.

Vierailija
11/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan itse omia ja lasteni kuvia Facebookiin, mutta en halua, että joku toinen laittaa niitä lupaa kysymättä sinne. En itsekään tietenkään laita toisten kuvia.

Vierailija
12/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on profiilissani lasten kuvia, mutta olen lukinnut ne niin että vain kaverit näkee. Minulla on kavereina vain kavereita ja ystäviä.

Jos minua häiritsisi niin sanoisin. Luulen ettei ystäväsi ole ajatellut asiaa sen enempää kun laittoi kuvat.

Vierailija
13/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut niin, että olen poistattanut tagit ja nimet, mutta antanut kuvien olla.

Vierailija
14/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole edes jälkeenpäin maininnut, ettet siitä tykkää? Minäkään en julkaise itse enkä anna julkaista kovinkaan tarkkoja kuvia lapsistani netissä, esim. FB:ssä, mutta en minä kiukuttele takana mainitsematta asiasta. Esim. kälyni laittoi pojistamme vähävaatteisia uimakuvia FB:iin, mä silloin kerroin hänelle, että en halua niin toimittavan,hän ymmärsi hyvin ja poisti kuvat. Ei ollut vain tullut ajatelleeksi.

Vierailija
15/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistamaan kuvat.

Vierailija
16/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydät poistamaan kuvat.

Vierailija
17/17 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaja rajaa henkilöt kenelle kuvat näkyy niin se ei auta mitään, jos joku kommentoi tai peukuttaa niitä kuvia! Silloin se albumi näkyy kaikille sen kommentoijan kavereille!

Mutta minusta on turha vetää hernettä nenään jos ei ole asiasta sanonut. Viimeistään nyt olisi asiallista sanoa että et tykkää että kuviasi on netissä, voisitko poistaa. Mutta jos vain hiljaa mököttää niin ei sellaisesta kukaan ota opikseen, kaverisi ei ole luultavasti ajatellut asiaa lainkaan eikä ajattelekaan ellet sano asiasta!